Näin se taitaa olla, vaihtoehtoina matala nappula tai kuviorengas. Ei ole vaikee päättää kumpi...suke62 kirjoitti:Eri pyäräs toimi eri gummi, eli jos painava +200? kg pyärä o tyytymine isohkoho matala nappula.
Michelin vai metzeler
Valvoja: Moderaattorit
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Re: Michelin vai metzeler
Kylätason kurapyöräilijä.
Teen kyllä Suke62:set ja tilaan itekki ens kesäks T63:set. On noi tourancet ihan haistavitun renkaat jos on hiukankaan irtosoraa.
Mitä ääneen tulee, niin tourancekin ujeltaa kovalla pinnalla vähintäänkin kohtuullisesti.
Mitä ääneen tulee, niin tourancekin ujeltaa kovalla pinnalla vähintäänkin kohtuullisesti.
-
Koheltaja
Jos T63 on ääniltään samaa luokkaa kun E-09 niin ne on selkeästi äänekkäämmät kun Tourancet. Mä olen sitä mieltä että jos rengasäänet häiritsee kurapyörässä niin silloin on liian hiljainen kypärä tai äänetön pyörä. Mulla noi kaikki kolme pitää sen verran ääntä että tulpat pitää olla korvissa ja silloin on pelkästään hyvä että renkaistakin kuuluu ääniä, mä kun ajan osittain perstuntumalla niin muuttuvat rengasäänet joskus paljastaa jotain pieniä juttuja ajoalustasta
Ennen kun joku alkaa aukoo päätään tosta viimeisestä niin toisessa harrastuksessa joutuu ajamaan näkö/kuulon ja osittain vaiston varassa ja siitä on jäänyt aistit valppaiksi näihin vehkeisiin missä itse istutaan ohjaamossa.
Ai niin, Voima olkoon kanssanne, ikuisesti
Ennen kun joku alkaa aukoo päätään tosta viimeisestä niin toisessa harrastuksessa joutuu ajamaan näkö/kuulon ja osittain vaiston varassa ja siitä on jäänyt aistit valppaiksi näihin vehkeisiin missä itse istutaan ohjaamossa.
Ai niin, Voima olkoon kanssanne, ikuisesti
Asi o nii et soral renkka ei ujel ja kypär ei humis mopo äänki o ko sinfonia. Aja satta asfaltil, se o yht tuska sata soral ja nautint o valmis.
Tämä on tosi tähän ei rengasvalinta pahemmin vaikuta, jos alla on nappulat

Tämä on tosi tähän ei rengasvalinta pahemmin vaikuta, jos alla on nappulat
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Ajan itekkin toki tulppien kanssa, mutta huomasin joskus ilman tulppia ajaessa, ettei tourancekaan ihan äänetön ole.
Korvatulpat päässä ei kuule kuin oman huohotuksensa
Eli en usko että napulankaan vaikerointi hulluuteen ajaa.
Korvatulpat päässä ei kuule kuin oman huohotuksensa
Ääni T63:lle, ekaa kertaa alla edessä sekä takana ja kylläpä onkin hyvä rengas. Tänäänkin tuli hiekkatiellä ajeltua varsin rajoittamatonta nopeutta ja ei mitään yllätyksiä, sivuttaispito erittäin selkeä ja vetopito loistava. Kiva rengas ajaa. Asfaltilla toimii myöskin hienosti, ei tarvi mutkissa hiljentää senkun antaa mennä vaan ja kanttaa minkä kantti kestää, ei lipsunu.
Vastaavat mitakset on pyörinny alla muutamaan otteeseen ja ne on märällä assulla huonot sekä hiekalla käyttäytyy oudosti kun aukaisee mutkasta ulos.
Nyt muutama sata kilsaa ajettu misukoilla ja noita tilaan lisää kun joskus kuluuvat pois. Takanen saattaa mennä äkkiä koska jonkin verran tuolle tulee enemmin pyörintä nopeutta verraten etuseen.
Hintakaan ei ole ongelma misukoilla kun sarjan saa 140€ kotiovelle.
Vastaavat mitakset on pyörinny alla muutamaan otteeseen ja ne on märällä assulla huonot sekä hiekalla käyttäytyy oudosti kun aukaisee mutkasta ulos.
Nyt muutama sata kilsaa ajettu misukoilla ja noita tilaan lisää kun joskus kuluuvat pois. Takanen saattaa mennä äkkiä koska jonkin verran tuolle tulee enemmin pyörintä nopeutta verraten etuseen.
Hintakaan ei ole ongelma misukoilla kun sarjan saa 140€ kotiovelle.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
saako tuota misukan t63 17 tuuman vanteelle ja hinta oli mulla hukassa, vaikka mitä sivuja kattelin
Tosin tuo nappula näyttää aika matalalta, et normi enska rengas ois tietty parempi, mut eipä taida saada 17 tuuman vanteeseen enska kumeja, ainoastaan vaan rossi kumeja
Tosin tuo nappula näyttää aika matalalta, et normi enska rengas ois tietty parempi, mut eipä taida saada 17 tuuman vanteeseen enska kumeja, ainoastaan vaan rossi kumeja
Yksinäinen Susi
Saahan tuota, mulla on t63set alla nytkin. eessä 90/90 21 ja takana 130/80 17
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... eifen.html
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... eifen.html
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
-
jarno78
Niin tuo tulee ulkomailta, suomessa oli muutaman kympin enemmän ja oliko tuo molemmista tuo hinta ? Jos se molemmista on niin halapa on
Yksinäinen Susi
No niinno...
Tuolta etunen ja takanen 156 €. Suomesta saat jollain reilulla satasella pelkän takasen.
Tuolta etunen ja takanen 156 €. Suomesta saat jollain reilulla satasella pelkän takasen.
EX:
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
R1200GSA
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
-
jarno78
Ei oo paha. Täytyy kattella ensin kun nään rassin kunnolla et onko takana orkkis 17 vai vaihettu joskus 18 tuumaseksi ja sit rueta ettiin sopivan hintasta nappulaa, varsinkin taakse, edessä täytyy olla sit kunnon nappula, joka pitää soralla.
Yksinäinen Susi
-
Koheltaja
Jos verrataan T63:sta TKC ja K60:een niin mikä on ennuste kestävyyden kannalta, jotain noiden väliltä? Suurin osa ajoista on pikitietä mutta mun ajossa rengas kuluu ihan samalla tavalla hiekkatiellä... Voisi melkein kokeilla seuraavaksi takarenkaaksi?