Xenon valokokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Re: Xenon valokokemuksia?
Siinähän menee kallista asennettua peilipintaa vajaakäytölle
ja sit salanappi,millä taivas valkenee 
Just. Alat oivaltaa asian. Sitä paitsi, jos ne valot on asennettu edes joten kuten asiallisen näköisesti, useinkos virkavalta niiden laillisuuden perään on kysellyt?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Juu ei kysele.Ja jos kyselee,niin: "sullon näköjään neljä lamppua rivissä?" Juuei,kun ne keskimmäiset on vaan lyhkäset.Nehän saa kyllä palaa siis pitkien kanssa samaan aikaan
Pikku kytkimestä vois sitten vaihtaa toimintamoodia,eli 4 pitkää +2 lyh tai 2 pitkää+ 2 lyh
Sitä paitsi,metsä olosuhteissa nuo lyhyet + pitkät voi olla jopa paremmat,kuin 4x pitkät,jos valo suuntautuu myös aivan eteen,vai hoitaako sumarit sen sitten
Pikku kytkimestä vois sitten vaihtaa toimintamoodia,eli 4 pitkää +2 lyh tai 2 pitkää+ 2 lyh
Sitä paitsi,metsä olosuhteissa nuo lyhyet + pitkät voi olla jopa paremmat,kuin 4x pitkät,jos valo suuntautuu myös aivan eteen,vai hoitaako sumarit sen sitten
-
ville.k
- Pyörä: Harvinaisen rai*****u ransalppi
Menis varmaan tonne tyhmien kysymyksien joukkoon mutta sellaista että kestääkö 35w xenonpolttimo 50 watin ballastilla..? Ei viitsi turhaan hajottaa lamppua jos ei kestä..
-Ville-
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Millaista 50w polttimoa oot vailla?
-
ville.k
- Pyörä: Harvinaisen rai*****u ransalppi
Murtu viime ajelulla koko poltin ja se kanta, tarttisin siis ballastilta asti 50w H4-mallisen.. Yks olis 35w tiedossa mutta se kestävyys ja toimivuus on??
-Ville-
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
ville.k kirjoitti:Murtu viime ajelulla koko poltin ja se kanta, tarttisin siis ballastilta asti 50w H4-mallisen.. Yks olis 35w tiedossa mutta se kestävyys ja toimivuus on??
Mulla on 35 poltin 50:sen pallastin päässä ja ainakin toistaseks on toiminut ihan ok!
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
Itseasiassa nyt kun alkaa oikeen muisteleen, niin hakemallaakaan ei löytynyt polttimosta mitään merkintää et paljoko on vatteja. Voisiko olla niin, että näissä vatit määrää pallasti ja polttimot on samnlaisia kaasu hehkuu vaan kirkaanpana kun pallasti antaa enenmmän..
No enivei, 35w:sen satsin polttimo mulla on tuolla ja siihen on pallastin rikkouduttua laitettu 50W:nen pallasti ja hyvin toimii.
No enivei, 35w:sen satsin polttimo mulla on tuolla ja siihen on pallastin rikkouduttua laitettu 50W:nen pallasti ja hyvin toimii.
http://www.brbikers.com
Ovat noita tuolla tavalla laittaneet "ristiin" ja väittävät että liian isolla ballastilla syttyy nopeammin ja palaa jonkun verran kirkkaammin kuin vakio ballastilla, kukaan ei toistaiseksi ole minun tietoon raportoinut kestävyydestä mitään ihmeenpää...
Noita h4 polttimoit ostellessa ja laittaessa huomioitavaa lie myös se että mikäli kyseessä on "bi xenon" eli lyhyt ja pitkät sisältävä versio niin liikkuvalla polttimolla varustetuissa on erillaisia ohjauskytkentöjä jotka eivät sovi suoraan ristiin! Itse olen käyttänyt pelkällä lyhyellä varustettua 50W xenonia maastoon tarkoitetussa umpiossa, erinomaisesti valaisee ja kun on korkeuden pikasäätö niin voi vetasta pitkät siitä päälle mitä nyt ei kyllä ole koskaan tarvinnut tehdä.

Noita h4 polttimoit ostellessa ja laittaessa huomioitavaa lie myös se että mikäli kyseessä on "bi xenon" eli lyhyt ja pitkät sisältävä versio niin liikkuvalla polttimolla varustetuissa on erillaisia ohjauskytkentöjä jotka eivät sovi suoraan ristiin! Itse olen käyttänyt pelkällä lyhyellä varustettua 50W xenonia maastoon tarkoitetussa umpiossa, erinomaisesti valaisee ja kun on korkeuden pikasäätö niin voi vetasta pitkät siitä päälle mitä nyt ei kyllä ole koskaan tarvinnut tehdä.
antti
Tuommoiset pitää toivoa joulupukilta .
Ameriikan laillisetko ?? En saanut selvää mutta tuo lyhyiden valokuvio lupaavan näköinen .
Ameriikan laillisetko ?? En saanut selvää mutta tuo lyhyiden valokuvio lupaavan näköinen .
Ei ole lailliset edes siellä jos oikein tulkitsin. Ovat halogeeni projektorit H1 polttimolle joihin laitettu "hid korvaussarja". Vastaavia ainakin pitkälle valolle ja sumuvalolle on hella micro DE sarjassa suomessakin, hid:nä samaa hintaluokkaa ja kokoluokkaa ja lailiset kaupan päälle. MUTTA ei siis lähivaloa saatavana Hellalla. 
antti
Miksi olisi lähivalona saatavilla, kun sellaista ei kuitenkaan saa laillisesti asentaa? Eivät ole kai Hellalla ajatelleet, että joku haluaisi korvata alkuperäisen ajovalon noilla.AnttiL kirjoitti: MUTTA ei siis lähivaloa saatavana Hellalla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Jos kukaan muu ei niin minä kyllä haluaisin! Olisi olemassa sopiva kehys johon sopisi kaksi microa tai jopa kolmekin ja varmasti olisi xenonissa ihan toisen luokan valo kuin tuossa 35W hehkulanka huomiovalossa mikä nyt on alkuperäisenä mopeedissa!?
Ja toki niitä saisi asentaa laillisesti myös vanhoihin autoihin! Helppo ja näppärä valopäivitys? Wanhoissa kun ei tarvita korkeudensäätöä.
Sellainenkin sovellus löytyisi itseltä, tosin ei enää kuin viikon. Lisäksi sovelluksena voisi olla myös ns auravalot kuorma-autoissa? Tosin siinä ei ole tilasta uupeloa...
Ja toki niitä saisi asentaa laillisesti myös vanhoihin autoihin! Helppo ja näppärä valopäivitys? Wanhoissa kun ei tarvita korkeudensäätöä.
Sellainenkin sovellus löytyisi itseltä, tosin ei enää kuin viikon. Lisäksi sovelluksena voisi olla myös ns auravalot kuorma-autoissa? Tosin siinä ei ole tilasta uupeloa...
antti
tuolta oon tilannut halvalla ja hyvin on toiminut toimitusaika noin 2-4 vko
http://www.dealextreme.com/p/h6-8000k-3 ... 11?item=32
Ja polttimot sikahalvalla
http://www.dealextreme.com/p/9005-35w-3 ... 98?item=40
deal extremein sivuilta löytynee lisää noita xenon juttuja
http://www.dealextreme.com/p/h6-8000k-3 ... 11?item=32
Ja polttimot sikahalvalla
http://www.dealextreme.com/p/9005-35w-3 ... 98?item=40
deal extremein sivuilta löytynee lisää noita xenon juttuja