Panssari CC

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jakke N
Pyörä: EXC450

Re: Panssari CC

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

JUHHisi kirjoitti:
THA kirjoitti:Ei hämppylinnassa tullu kun puolet mitä tänne,
Kyyllä sitä lunta tänne Kanta-Hämeeseenki vähän tuprutti...

Hyi s...tana!

Taidan jäädä tänne Kittilään, vaikka on täälläkin lunta ihan omiks tarpeiks. Lähdettiin viikko sitten ajeleen tänne just kun Toijalan kohdilla alkoi tuleen lunta taivaan täydeltä.

Täytyy tuonne vissiin katteleen perinteisesti änkeytyä 8)
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Hyvin näyttää lunta Parolannummelle riittävän, kävin tänään toteamassa, Mökkinaapuri sanoi, että oli satanut 27 cm viimeviikonloppuna.
Kuvassa leopardien temmellyskenttä jossa 13 päivän päästä ajetaan CC kilpailut :twisted:
Liitteet
08042012161.jpg
Syke
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona

Viesti Kirjoittaja Syke »

Ymmärsikö nyt tyhmä oikein, siis ilmoittautumismaksu 50€ + kertalisenssi 60€ = 110€ maksaisi
tuo hupailu? Alastarossakin taitaa olla vielä ihan nastakelit ens viikonloppuna..
Braa-aab!
Jami
Pyörä: KTM

Viesti Kirjoittaja Jami »

Kyllä Parolassa mutakylpy maksaa 110 euroa.

SEC-nettisivuilla puhetta on ollut, että nastoilla ajavat ensi viikonloppuna, jos ei ihme lämpenemistä tule. Lunta vielä reitillä kuulemma reippaasti.
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Menee kyllä yli persaukisen budjetin nuo CC:t. Huoltomieheksi lupasin tuonne meidän tiimille lähteä. Onneksi on SEC johonka täytyy kyllä mahdollisuuksien mukaan osallistua.

Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kun ostaa kausilisenssin niin tulee sitä halvemmaksi mitä enemmän ajaa kisoja :)
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Vuosilisenssi on lk. 200e, tais olla jonkun euron alle, sillä saa samalla vakuutuksen koko vuodeksi ja ajaa niin monta kisaa kun mielii. Osallistumismaksu on 50e, mikä ei mun mielestä ole paha - jos saa ajaa 2h ja tuloksetkin tulee kohtuuajassa ja oikein. Ei nyt sotketa vellejä ja muuseja, lisenssissä on vakuutusosuus n. puolet ja sitä ei SEC tarjoo. Itselle kerran koitunu toi lisenssi pelastukseksi niin osaan arvostaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Syke

THA kirjoitti:Vuosilisenssi on lk. 200e, tais olla jonkun euron alle, sillä saa samalla vakuutuksen koko vuodeksi ja ajaa niin monta kisaa kun mielii. Osallistumismaksu on 50e, mikä ei mun mielestä ole paha - jos saa ajaa 2h ja tuloksetkin tulee kohtuuajassa ja oikein. Ei nyt sotketa vellejä ja muuseja, lisenssissä on vakuutusosuus n. puolet ja sitä ei SEC tarjoo. Itselle kerran koitunu toi lisenssi pelastukseksi niin osaan arvostaa.
Ei kai noita kahta kukaan verrannutkaan?
Mul on omat vakuutukset kunnossa ja perse sen verran auki, ettei ihan harrastepohjalta ole repiä noihin
CC-kisoihin reilua satkua per kisa.
Mistäs Ville aletaan sponsseja hommaamaan? :P
Braa-aab!
CapoSakke
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

THA kirjoitti:Vuosilisenssi on lk. 200e, tais olla jonkun euron alle, sillä saa samalla vakuutuksen koko vuodeksi ja ajaa niin monta kisaa kun mielii. Osallistumismaksu on 50e, mikä ei mun mielestä ole paha - jos saa ajaa 2h ja tuloksetkin tulee kohtuuajassa ja oikein. Ei nyt sotketa vellejä ja muuseja, lisenssissä on vakuutusosuus n. puolet ja sitä ei SEC tarjoo. Itselle kerran koitunu toi lisenssi pelastukseksi niin osaan arvostaa.
Aikalailla samnlaiset kokemukset THAn kanssa. Lisenssivakuutus on halvin vapaa-ajantapaturmavakuutus mopon kanssa, olit sitten kisassa tai muuten vaan mopoilemassa missä vaan. Maksaa vieläkin leikkauksia 8v. sitten tapahtuneista lipoista, vaikkaa en koskaan enää tule juoksemaan... :!: Vanhan miehen pitää pystyssä vain hyrrävoimat..... :lol:
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
Syke

Eli kerrataanpa vielä, toi lisenssivakuutus siis voimassa aina ja jokapaikassa, oli kyseessä
kisa, harjoittelu tai hupiajelu?

Jos näin on, käyn huomenna irtisanomassa ton maastoliikennevakuutuksen, joka on n. samanhintainen ja
liityn kerhoon ja ostan vuosilisenssin.
Braa-aab!
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Lisenssivakuutuksessa tulee aika herkästi korvauskatto vastaan. Liikennevakuutus on huomattavasti kattavampi. Korvaa muun muassa sairausajan palkan ja mahdollisen sairaseläkkeen. Siitä ei kannata luopua. Kisoissahan vaaditaan molemmat. Molemmat on periaattessa voimassa aina. Liikennevakuutus ei ole voimassa suljetulla alueella (pitää olla aidattu ja vartioitu, eli käytännössä vain lääninvankila). Tosin joillakin on ollut ongelmia saada korvauksia kisoissa liikennevakuutuksesta. Tällöin lisenssivakuutus on korvannut. Ite olen koheltanut treenatessa sekä enduropoululla että crossiradalla ja molemmilla kerroilla liikennevakuutus on korvannut mukisematta.

Minulle tulee tänä kesänä kymmennen kisaa Classic motocrossissa ja Cross Countryssä, jolloin lisenssin hinta on enään 19,60 per kisa. Jokusen SECin kisan ajattelin myös kaydä ajamassa. Tuskimpa kellään uuden pyörän omistajalla on oikeasti rahasta kiinni, ettei kisoja voisi ajaa.

Ite kisasta sen verran, että ehtiiköhän sinne tulla ollenkaan kesärengaskelit? Tympeetä se on nastoillakin lähes sulassa maassa ajella.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

Niin ei mulla mitään noita hintoja vastaan ole. Tuskin niitä halvemmalla pystyy järjestämään ja talkoilla varmasti tekevät käytännössä. Kuitenkin omalla kohdalla reilu 100€ on aika paljon parin tunnin ajosta, eikä vuosilisenssiäkään viitsi ostaa räpsäyttää.

Mulla on liikennevakuutus tuossa valkokilpisessä, ja kyllä sieltä jotain korvausta tuli pelkällä vahinkoilmoituksen tekemisellä. Itse kipsaukset yms. leikkaukset ja operoinnit maksoivat veronmaksajat yhdessä. Ettei sillain ole lisenssistä kokemuksia.

Syke: tuo ponsorihomma olisi kyllä hyvä idea, mutta mun tarvii vähintään tuplata vauhtini, ennen kuin kukaan suostuu ponsoroimaan. Tai saisikohan niin rahaa, että uhkaa laittaa tarrat kylkiin, ellei anna rahaa? :D

Sitten, kun saa kakarat maailmalle ja eukon töihin, niin pääsisi paremmin itse harrastelemaan :D Siihen asti mennään low budgetilla.

AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Ei kauheesti liity panssari CC:een, paitsi että ei kehtaa kahta tuntia varten ajaa 24 tuntia autolla eli en kehtaa paikalle.

Mutta siis ainakin minua kovastikin kiinnostaisi mainos joka on loppupään kuskin, sellaisen harrastajan pyörässä. Osoittaisi tiettyä asennetta mainostajalta jos tukee harrastelijaa... Toki sellaisia "kerjääjiä" olisi kauhiasti mutta silti jos yhdenkin pyörään tarrat laittaisi vaikka K luokkaan niin voisi olla ainakin minun suuntaan kyllä positiivista yrityskuvaa?! Harrastajalla tuskin on montaa mainosta joten ei huku tarrojen paljouteen :twisted:
antti
klonkku6
Pyörä: te 125

Viesti Kirjoittaja klonkku6 »

Ehtisiköhän tuo vuosilisenssi vielä tulla kotiin ennen panssaria. Eikö siitä pidä olla dokumentti esittää kisapaikalla?

Toivottavasti pärjää suvikumeilla, koska vaihdoin ne tänään alle.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Tähän aikana vuodesta ei oo enää se pahin ruuhka liitossa, soita aamulla sinne ja varmista, uskon että kerkiää. Omanikin tuli ja sentään tammikuussa alle kahden viikon.

Syke, liikennevakuutus on lakisääteinen ajoitpa sitten kisoja tai harrastelit vain, joten en suosittele irtisanomaan. Ja kuten edellä todettiin, lisenssistä ei ole apua kuin hoidon alkuun sammiseksi sitten kun tulee oikein iso käpy, eikä se myöskään kata sen syyttömän vastapuolen vahinkoja jonka ajat pyörätuoliin loppuiäks.

Mulla on kesärenkaat alla ja pysyy kans. Panssarin maastoissa auttaa sulamiseen varmasti se panssareilla reitillä mylläys, aina kun aurinko paistaa, myös vauhdilla sulaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin