tkc 80

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

freewind
Pyörä: ktm 250 exc-f

tkc 80

Viesti Kirjoittaja freewind »

elikkäs löytyykö jyväs seudulta tkc 80 myyjää vai onko tilaus kamaa.
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Ei ainakaan viime kesänä löytynyt kun yritin sellaista kiireellä etsiä.

Olen tilaillut noita aikaisemmin moottoripyörä.org:n shopista.

Voisi kyllä tilailla kimpassa suoraan reifenversandilta tai vastaavasta. Itsellä tarve kuitenkin vasta joskus kesäkuun puolella. Itseäni kiinnostaisi enemmän tällä kertaa Michelin T63 tai se uusi Dunloppi.

Riku
freewind
Pyörä: ktm 250 exc-f

Viesti Kirjoittaja freewind »

t63 voi mennä mun käytössä liian karkeaksi mutta mikä toi uus dunlopp??
Jay

Viesti Kirjoittaja Jay »

1500km takana TKC:lla isossa kottaraisessa. Tässä vaiheessa kulutuspinta lähes lopussa. Ajelu soralla ja asfaltilla vain pakolliset siirtymät. Seuraavaksi alle takarenkaaksi tulee D908RR, joten mielenkiintoista verrata sen kestoa TKC:hen.
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Tuntuu kestävän ihan eri tavalla. Nyt on tullut asfalttiajoakin Dunlopille, eikä rengas häviä silmissä kuten TKC80:nen. Meluisahan se on, mutta korvatulppien kanssa siedettävä.

T. Sepi
Jay

Viesti Kirjoittaja Jay »

Seppo Honkanen kirjoitti:Tuntuu kestävän ihan eri tavalla. Nyt on tullut asfalttiajoakin Dunlopille, eikä rengas häviä silmissä kuten TKC80:nen. Meluisahan se on, mutta korvatulppien kanssa siedettävä.

T. Sepi
Viikonloppuna kokeilemaan D606 + D908RR yhdistelmää 8)

Tuntuuko D908RR takanen soralla huomattavasti paremmalta kuin TKC?

Millaiset on kokemukset kostealla asfaltilla tuolla Dunlopilla TKC:hen verrattuna? Silläkin selvinnee mukavasti siirtymätaipaleista. Varsinaiseen asfaalttimatkailuun voi laittaa alle orkkis Pirellit.
Seppo Honkanen

TKC80:seen verrattuna, Dunlop on soralla aivan omaa luokkaansa. Pitoa on miltei liikaa, luistoihin heitto kaasulla ei ole yhtä vaivatonta kuin TKC:lla. Asfalttipainotteiseen (60/40 suhteessa) mopon käyttöön suosittelen edelleen TKC80:sia.

T. Sepi
AM
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja AM »

Ainaskin Seinäjoelta saa TKC:tä paikallisesta rengasliikkeestä. 90€ töineen.
Jay

Viesti Kirjoittaja Jay »

Seppo Honkanen kirjoitti:TKC80:seen verrattuna, Dunlop on soralla aivan omaa luokkaansa. Pitoa on miltei liikaa, luistoihin heitto kaasulla ei ole yhtä vaivatonta kuin TKC:lla. Asfalttipainotteiseen (60/40 suhteessa) mopon käyttöön suosittelen edelleen TKC80:sia.

T. Sepi
Sinänsä TKC tuntuu fantastiselta sekakäyttäjän renkaalta. Tosin kokemusta tuolla isolla kottaraisella ei vielä ole muuta kuin tuosta orkkis Pirellistä ja TKC:stä. TKC sulaa kyllä aika nopeasti alla ja pitokin asfaltin ulkopuolella voisi olla parempi. Nimenomaan hyvää offroad/soratie rengasta olen hakenut ja niiden kommenttien perusteella mitä olen kuullut, tuo D908RR vaikuttaa erittäin lupaavalta. Jos tarkoituksena on ajaa matka-ajoa asfaltilla, niin laitan alle nuo Pirellit. Nappularenkaat on joka tapauksessa Excelin valsseilla ja Pirellit orkkiksilla. Laitoitko itse Dunlopit alkuperäisvanteille? Onko ongelmia orkkisvanteiden leveyden kanssa?
950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

Jay kirjoitti:
Sinänsä TKC tuntuu fantastiselta sekakäyttäjän renkaalta. Tosin kokemusta tuolla isolla kottaraisella ei vielä ole muuta kuin tuosta orkkis Pirellistä ja TKC:stä. TKC sulaa kyllä aika nopeasti alla ja pitokin asfaltin ulkopuolella voisi olla parempi. Nimenomaan hyvää offroad/soratie rengasta olen hakenut ja niiden kommenttien perusteella mitä olen kuullut, tuo D908RR vaikuttaa erittäin lupaavalta. Jos tarkoituksena on ajaa matka-ajoa asfaltilla, niin laitan alle nuo Pirellit. Nappularenkaat on joka tapauksessa Excelin valsseilla ja Pirellit orkkiksilla. Laitoitko itse Dunlopit alkuperäisvanteille? Onko ongelmia orkkisvanteiden leveyden kanssa?
Laitoin juuri itsekin TKC:t alle, kyllä pitolisä Scorpioneihin oli huima soralla :) Vauhti kasvoi hieman liikaakin ja etuvanne tuli nyt sitten vedettyä jojoon... Kulutuskestävyydestä on vielä paha sanoa kun vasta ~500km on noilla takana.

-Tomi
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Mulla kans polttelee TKC 80:t vierashuoneen lattialla. Vaan eipä ole Enduro 3:t vielä loppu. Ja muutenkin ajattelin vaihdella ne vasta 2 kk:n kuluttua niin on sitten kesäloman surautuksille uudet kumit alla.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Juro
Pyörä: KTM 690R, Rocket

Viesti Kirjoittaja Juro »

Keväällä löytyi päijät-kumista, mutta olivat tilauskamaa. Otti muutaman päivän saada ne. Eivät vaihda alle vaan pyörä vietävä irrallisena.
Marko P
Pyörä: SE, 500exc

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Aika huono saatavuus noilla näyttää suomessa olevan. 130/80-17 TT malli luvattiin vasta kesäkuun loppuun continentalin maahantuojalta.
Eilen lähti rekaat reifenversandilta kohti Oulua, kun jätin tilauksen maanantaina. :)
jor

Viesti Kirjoittaja jor »

130/80-17 tais olla Raahessa Rannikon renkaassa hyllyssä.
Seppo Honkanen

Mulla on 950:sessä toistaiseksi vain orkkisvanteet, joten kaikki renkaat on istutettu niille. Helskutin leveäthän ne vanteet on, mutta kyllä kaikki kolme kokeilemaani ns. nappulakumia on hyvin istunut.

T. Sepi
Vastaa Viestiin