Öljyt
Valvoja: Moderaattorit
Re: Öljyt
No se ei ainakaan olisi kallista, rimula. Noihin esteri ja kisa hommiin viitaten niin mahtaa olla tuo motorex tarkoitettu kisahommiin, joka erän jälkeen uudet llitkut, hetken toimii todella hyvin mutta sitten ominaisuudet katoaa.
antti
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Sehän on melkein kun Motuloin ester, sillä poikkeuksella että ei toimi hetkeäkään, vaihteiston puolella ominaisuudet katoaa heti kun laittaa koneen käyntiin 
Kylätason kurapyöräilijä.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
ison teneren vaihteistosta ei edes huomaa,koska öljyjä vaihtaa,menee päälle täsmällisesti ja takertelematta,kaikilla öljyillä,mitä oon sinne tunkenut,nyt motulin viistuhatta jotain,pelaa höyhenen kevyesti.90k alkaa oleen tos konees,niin en tiä,miten uudenkarheissa takertelee sitten?
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Allekirjoitan myös tämän lauseen, itse tuli vaihdettua motul 7100 10W-40 öljyt kesällä 30 tkm ajettuun pikkutennariin. Aluksi toimi todella pehmeästi, mutta jo 2tkm ajon jälkeen paukkui ja klonksui vaihteet. Tosin tuo paukkuminen on kyllä yampissa enemmän ominaisuus, joten ei siitä varmaan millään öljyillä eroon pääse.Koheltaja kirjoitti:Uudenkarhea pikku Tene on kranttu öljyistä, tuppaa vaihteet klonksumaan aika herkästi paitsi muutamalla öljyllä.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
Koheltaja
Eroon ei pääse mutta vähenee selvästi sopivilla öljyillä, mulla oli kokeena öljyä jonka nimeä ei uskalla julkisesti lausua koska sen lausuminen nostattaa joissain pyöräilijöissä verenpainetta. Niillä ajoin pari tonnia ennen kun siirryin Motul esterin käyttäjäksi ja sen jälkeen ei ole vaihteisto toiminut kuten kuuluu. Paria öljymerkkiä kokeilen heti keväällä ja sen jälkeen alan käyttää sitä minkä kanssa moottori ja vaihteisto tuntuu toimivan parhaiten.
Kerro nyt mullekkin vaikka YV:llä mikä on tämä öljymerkki jota ei saa ääneen lausua kun tuon Delvacin ainakin oot uskaltanut jopa kirjoittaa kaikien luettavaksi ?? On pitkän aikaa askarruttanut pientä mieltä tämä asia kun aina välillä törmää samaan kommenttiin eri kirjoittajien taholta. Menee yöunet kun miettii asiaaKoheltaja kirjoitti:Niin, tai sitten lopettaa testaamisen ja laittaa seuraavassa öljynvaihdossa Delvac MX:ät sisäänKoheltaja kirjoitti:Eroon ei pääse mutta vähenee selvästi sopivilla öljyillä, mulla oli kokeena öljyä jonka nimeä ei uskalla julkisesti lausua koska sen lausuminen nostattaa joissain pyöräilijöissä verenpainetta.
-
Koheltaja
Juuri sitä Delvac:ia, en vaan halua mainita sen nimeä koska se herättää monessa suuria tunteita ja sen jälkeen on taas yksi Delvac vs. muu maailma kinastelu pystyssä. Sitä ennen kokeillaan Mobil Extra ja Shell Advanvce, sen jälkeen tehdään valinta joka saattaa hyvinkin olla tämä, tai sitten ei.

- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Miksei kukaan aja palmuöljyllä,se on nykyään muotia
käytetyt munkkirasvat sitten ketjuihin,niin viheriät heittää voltteja
jää sellanen leipomon tuoksu leijailemaan,kun oileri heittää änkkärille sitä 
Tiedän aiheen olevan vakavampi asia kuin sika moskeijassa, mutta koska tämä ei ole se foorumi jolla moottoripyörä on uskon asia, kysyn.
Minkälaisissa tilanteissa noita öljyn aiheuttamia kolahduksia syntyy? Kalahtaako aina vaihdoissa, vai vain silloin kun laitetaan vapaalta vaihde sisään? Onko muita oireita/ilmiöitä joiden voisi epäillä olevan öljyn ominaisuuksien aiheuttamia?
Ja sitten, en halua tällä kysymyksellä aiheuttaa öljyväittelyä. Haluaisin vain tietää miksi. Epälykseni kohdistuu alueelle josta täysikasvuisilla Desmoilla ajelevan ei tarvitse välittää.
Minkälaisissa tilanteissa noita öljyn aiheuttamia kolahduksia syntyy? Kalahtaako aina vaihdoissa, vai vain silloin kun laitetaan vapaalta vaihde sisään? Onko muita oireita/ilmiöitä joiden voisi epäillä olevan öljyn ominaisuuksien aiheuttamia?
Ja sitten, en halua tällä kysymyksellä aiheuttaa öljyväittelyä. Haluaisin vain tietää miksi. Epälykseni kohdistuu alueelle josta täysikasvuisilla Desmoilla ajelevan ei tarvitse välittää.
-
Koheltaja
Toisilla öljyillä vaihteet menee takerrellen päälle kolahduksen tai osittaisen rusahduksen kera, muistaakseni 2-3-4 ylös ja alas, välillä myös vitonen. Vaihdepoljin kyllä liikkuu herkästi mutta itse vaihtaminen on kuin 2-3 osainen tapahtuma, vaihde poljin lähtee liikkeelle, tökkää, rusahtaa kevyesti tai kolahtaa ja sen jälkeen vaihde on päällä. Kun taas sopivilla öljyillä vaihteet menee päälle kuten kuuluu ja kytkin on aina samanlainen ja toiminnaltaan smuutti, sitä sopivaa tässä vielä haeskellaan.
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
En nyt osaa asiaa oikein hyvin selittää, mutta tuo kuulostaa minun ATltä. Lisäksi löytyy välivapaa (aina, kun näyttävästi yrittää kiihdytellä pois nakkikiskan edestäKoheltaja kirjoitti:Toisilla öljyillä vaihteet menee takerrellen päälle kolahduksen tai osittaisen rusahduksen kera, muistaakseni 2-3-4 ylös ja alas, välillä myös vitonen. Vaihdepoljin kyllä liikkuu herkästi mutta itse vaihtaminen on kuin 2-3 osainen tapahtuma, vaihde poljin lähtee liikkeelle, tökkää, rusahtaa kevyesti tai kolahtaa ja sen jälkeen vaihde on päällä. Kun taas sopivilla öljyillä vaihteet menee päälle kuten kuuluu ja kytkin on aina samanlainen ja toiminnaltaan smuutti, sitä sopivaa tässä vielä haeskellaan.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Itsellä ilmeni motulilla ajellessa satunnaista pientä takeltelua ylöspäin vaihdellessa, tämä ei niinkään ollut ongelma. Itseäni häiritsi enemmänkin laatikon äänekkyys, vaihteet nimittäin oikein paukkuivat ja kolahtivat pykälään. Alaspäin vaihdellessa sai taas todella usein käyttää vetoa päällä jotta pienempää sai vaihdettua, etenkin hiljaisessa vauhdissa (pysähdyksissä ollessa ei edes pystynyt pistää pienempää silmään ilman välikytkintä).Koheltaja kirjoitti:Toisilla öljyillä vaihteet menee takerrellen päälle kolahduksen tai osittaisen rusahduksen kera, muistaakseni 2-3-4 ylös ja alas, välillä myös vitonen. Vaihdepoljin kyllä liikkuu herkästi mutta itse vaihtaminen on kuin 2-3 osainen tapahtuma, vaihde poljin lähtee liikkeelle, tökkää, rusahtaa kevyesti tai kolahtaa ja sen jälkeen vaihde on päällä. Kun taas sopivilla öljyillä vaihteet menee päälle kuten kuuluu ja kytkin on aina samanlainen ja toiminnaltaan smuutti, sitä sopivaa tässä vielä haeskellaan.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Nooh, mä nyt en montaakaan sorttia Motorexiä lopulta itse käyttäny, enkä suosittele, joten jätän sen omaan arvoonsa. Mutta jos haluaa kokeilla kunnon öljyä, niin laittaa vaan viestiä tulemaan, aloitetaan YV:llä täällä foorumilla niin tiedän kenestä kulloinkin on kyse. Esimerkiks yhtä öljyä testattiin keväällä gessussa, eli on tota haettu ja naksun koneelle kokeilin kaikkee mahdollista. Kyllä mä ymmärrän ettei öljystä halua maksaa juur enempää ennen kun tietää mitä saa ja tennarissa en oo testannu. Hondat tykkää.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"