Husaberg FE keskustelut

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Noniin UST rantautu tänään kotiovelle. Koittas vaikka piruuttaan huomenissa mitenkä tuolla pääsee ECU:n kimppuun.

Jotenkin tuli jonkinmoinen high techi fiilis tuosta kamppeesta kun vertaa power commandereihin sun muihin. On silkkiset KTM säilytypussit ja plyysinen laatikko. :lol:
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Kerroppa käyttö kokemuksia mitä kivaa sieltä löytyy kun saat UST:n toimimaan. Meinaakko käydä jossain penkissä säädättämässä? :mrgreen:
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Heti kun löytää Keski-Suomen hujakoilta paikan joka haluaa tutustua tuohon kapulaan ja sen säätämiseen. Veikkaanpa että ei missään puljussa ole tuota tarjolla...?

Täytyy ennen moottorin purkua nykykunnossa käydä rullilla töräyttämässä jotkut baseline lukemat paperille. Alko myös hieman houkuttamaan 660cc strokeri kattilakin. :twisted:
Vaan kuka hitto semmosta sonnia enää ajaa kun iskua pidennetään akseliin ja porausta tuutataan 4mm lisää. Alkaa kyllä olemaan aika kankea vehje heittää mutkiin, mutta voi sitä voiman parkaa kun suoralla kääntää läpän levälleen. :lol:
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Tiedän kyllä paikan joka haluaa / alkaa tutustumaan husabergin säätämiseen. Letec-motors Lehtimäellä... ei oo keskisuomessa mut ei oo kovin kaukana sieltäkään :mrgreen:
Asiallinen paikka ja pirun osaava kaveri säätä paljon kilpakuskien pelejä (kelkat, mp:t, mönkkärit). Siellä iten huollatan / säädätän kaikki menopelit. Itellä on aika hyvät suhteet kyseiseen paikkaan eli jos kiinnostaa niin pistä pm:ää, postia tai soita. Ite aattelin vierä oman burgerin sinne kun se saa hommattua ton UST:n ja tulee vähän lisää tuntia/km pyörään.
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Voit kyllä itseasiassa silleen varovaisesti vihjata että voin olla hyvä koekaniini, jos homma näkyy hieman hinnassakin. Jos koko touhu on täysin tuntematon ja perus tuntitaksalla aletaan säätämään, on koko touhu meleko kallista. Itsekkin hieman jouduin huuli pyöreälle kun avasin säätösoftalla ecun. Muistuttaa enempi jotain oikeata pro moottorinohjaus käyttöliittymää kuin perus power commander / bazzaz systeemiä.

Pitää kyllä harkita tarkkaan tuota 610cc big borea. Vois olla melko hyvä katupyörään tommonen pannu, jos on luotettava.
660cc täyspaketilla takapyörä tehot on siellä 80-85 välillä.... :mrgreen:
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Ite asiassa mä jo tänään mainitsin asiasta ja sanoin sille että vois olla mun lisäks toinenkin tyyppi joka tulis pyörää säädättämään. Innostu asiasta ja hinnasta kyllä pääsee yks mielisyyteen siitä oon varma!!! Monen vuoden kokemus itellä ja noin 100 tyytyväistä asiakasta letecille hommannu :mrgreen: Meen luultavasti maanantaina käymäs siellä jos leo vincen slipari on tullu sinne, niin juttelen asiasta lisää.
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
Avatar
anykala
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
Pyörä: BMW S1000 RR 2015
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja anykala »

Nyt ois leo vincen slipari saapunut. Perjantaina pääsee vasta asentamaan kun työt haittaa harrastuksia :mrgreen: Monenmoista db-killeriä siinä tuli mukana saas nähärä minkä niistä ruuvaa eka paikoilleen :roll:
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää :(
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Tänään käytin ton Husa "vanhuksen" penkissä ja ainakin omasta mielestä ihan passeli lukemat, kun ottaa huomioon vuosimallin ja sen ettei edes kiihytyspumppua löydy :oops:

26KW ja 30Nm

Eihä nuo tietty paljoo oo, mutta tuommoseen pikkupyörään omasta mielestä aika hyvin! Varsinki ekana pyöränä toimii helpon käsiteltävyyden ja nopean tehon sekä väännön ansiosta! Onkos kukaan käyttäny noita isompia/uudempia Berggejä penkissä? :)
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

No tommonen vakio 570 pitäs sylkästä siinä 50-53hv välille. Ite pyrin saamaan jonnekkin 65-70hv välille.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta. :lol:
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
tsounas
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 12:11 am
Pyörä: Husaberg Fe 400 E

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja tsounas »

Hui helvetti! :lol: Hurjia tehoja pojilla... Noo, jospa mie ajelen tuolla nytten niin kauan kun vaan mahdollista on. Isompihan se joskus on kuitenkin hankittava :P
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: VaraTero

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja TeroV »

maKe| kirjoitti:No tommonen vakio 570 pitäs sylkästä siinä 50-53hv välille. Ite pyrin saamaan jonnekkin 65-70hv välille.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta. :lol:
Vai olisko sittenkin Ekin pyörässä parhaillaan ollut 76hv, niin ne tehot tuppaa kasvamaan vuosien myötä :P
Avatar
hannuk
Viestit: 1152
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Kyllä minunkin korvaan noi 650 yksimukisen tehot kuulostaa hurjilta, jos takaselta saa päälle 80hp, niin koneelta se on jo 90 pintaan kun tehohäviö on kuitenkin jotain 10% luokkaa. Joko tosi positiivisia penkkejä tai muuten kovia kavereita jos 570 koneesta saa edes ylikokosylinterillä noita 85 tehoja takapyörältä. Noilla tehoilla ei ainkaan tarvi sitten ajaa turhaa tourinkia ja kovia tuntimääriä :roll:
Kiertääkö noi virikoneet sitten ihan sairaasti, vai miten? Missä suhteessa vääntö kasvaa, meneekö se samassa suhteessa mitä männän poikkipinta-ala kasvaa?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
MiikaM
Viestit: 269
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:05 am
Pyörä: XR600R
Paikkakunta: Vantaa

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja MiikaM »

Tuntuu joo, nelisylinterisestä ratamoposta saa jotain reilu 140 heppaa ulos. Tosin silloin ne kiertää aika paljon enempi
kuin mitä yksimukinen koskaan pystyy ja hintaakin on jotain kymmenen kertaa vakioon. Vakio kuussatasessa nelisylinterisessä
RR mopossa on about 120 heppaa koneelta. Kiertää sen 13500 rpm.
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

TeroV kirjoitti:
maKe| kirjoitti:No tommonen vakio 570 pitäs sylkästä siinä 50-53hv välille. Ite pyrin saamaan jonnekkin 65-70hv välille.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta. :lol:
Vai olisko sittenkin Ekin pyörässä parhaillaan ollut 76hv, niin ne tehot tuppaa kasvamaan vuosien myötä :P
Niin minunkin korvaan, mutta niin nämä kyläpojat jotka sen härvelin omistaa näin väittävävät. Eihän niitten kanssa voi edes keskustella järkevästi muutenkaan kun 600 kyykkykin on liian hidas radalla. :lol:
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
maKe|
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 1:06 pm
Pyörä: -11 Burger FS 570 moto

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja maKe| »

MiikaM kirjoitti:Tuntuu joo, nelisylinterisestä ratamoposta saa jotain reilu 140 heppaa ulos. Tosin silloin ne kiertää aika paljon enempi
kuin mitä yksimukinen koskaan pystyy ja hintaakin on jotain kymmenen kertaa vakioon. Vakio kuussatasessa nelisylinterisessä
RR mopossa on about 120 heppaa koneelta. Kiertää sen 13500 rpm.
Mulla oli tommosessa K6 600 gixxerissä takaselta karvan vajaa 120hv kaikkien hilujen jälkeen. Rajotin pätkäs siinä 15500 nurkilla pelin poikki ja puhalti vielä yli 115hv rajottimelle saakka. Mukavasti nokkia ajottamalla sai tuon tehoalueen jatkumaan ihan tappiin saakka. Oli kaveri ihmeissään 1100 öljyvehkeensä kanssa kun pikku gixxeri jätätti 10 mopon matkan verran 50-250kmh kiihdytyksessä. Loppu se suunsoitto siihen. :mrgreen:

Vakiona oli 100 renkaalla, eli about 125 koneteho.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Vastaa Viestiin