Itsellä on ikää nyt 33 vuotta ja nuoruudesta ajettu eri pyörillä, crossia jopa kilpaa. Välillä ollut muutamia vuosia taukoa mutta taas routa ajanut porsaan kotiin (tai tielle). Enduroa ei ole ollut oikein koskaan nuoruusvuosien jälkeen, silloin isolla DR:llä muutamat lenkit heitin.
Nyt pitäisi miettiä matkaenduroa todella pitkälle reissulle. Kaveri osti uuden 1200GS adventuren ja kovasti pitäisi lähteä yhdessä maailmalle. Olen koeajanut 800GS:n ja se oli ihan kiva mutta eihän se nyt ole kovinkaan ihmeellinen verrattuna isoon GS:ään.
Mitä teen? hommaanko ison GS:n vaikka käytettynä saksasta, ostan suomesta 800GS:n vai sitten joku Tenere tms. ? voi perse kun on vaikeaa. Kuitenkin kaverilla kun on adventure isolla tankilla niin pitäis itselläkin riittää etäisyyttä ja tottakai luotettavuutta. Onko sitten joku vanha ilmajäähytteinen luotettavampi kuin uusi elektroniikkahirmu mutta kovalla maineella? Rotaxin 800GS tuntuu jotenkin "uudelta" joten en tiedä onko siitä pitkään matkaan, viisaammat kertokoon.
Kiitos!
edit: 650GS dakar on saanut kehuja ainakin tuolla horizonsunlimitedissä?
Valintaa edessä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Valintaa edessä
Africa twini!rahi kirjoitti:...... ja tottakai luotettavuutta.....
Bensapumpun tilalle Pierburgi ja varajännitteensäädin mukaan niin uskaltaa lähteä mihin vain!
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Luotettavia mopoja on varmasti montakin,vaikeampaa etsiä mopo jolla ei voisi matkaa tehdä kunhan on riittävän iso. Itse jättäisin kotiin kaikki mopot joista löytyy bensapumppu,tietokone,ketjut tai muita lisähuolia aiheuttavia härpäkkeitä.
- Ilmari
- Pyörä: TDM900,CBR600
Niin, tuosta r 100 gessusta tosiaan puuttuu kaikenlaisia tarpeellisia härpäkkeitä. Kuten bensapumppu, abs-jarrut, can väylä, ajonesto, ruisku, katalysaattori, vesipumppu yms. Vähänkö hävettää ajaa ko. pyörällä...make kirjoitti:Luotettavia mopoja on varmasti montakin,vaikeampaa etsiä mopo jolla ei voisi matkaa tehdä kunhan on riittävän iso. Itse jättäisin kotiin kaikki mopot joista löytyy bensapumppu,tietokone,ketjut tai muita lisähuolia aiheuttavia härpäkkeitä.
Mutta itse kysymykseen, kyllä kai maailmaa voi lähteä kiertämään millä tahansa, jos se menee rikki niin sitten menee. Vaikeahan noita vikoja on ennustaa pyörän merkistä ja mallista riippumatta.
Terv.Ile