Vinkkejä kesähanskoiksi enduroon?
Valvoja: Moderaattorit
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Re: Vinkkejä kesähanskoiksi enduroon?
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Pisteet noille dakareille. Ainkain omaan käyttöön juuri passelit.
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Minä ostin viime kesänä nämä:
http://www.alpinestars.com/Atlas_Glove/ ... 56509.html
Hyvät ovat, istuvat käteen ja hyvin tuuletetut kuumalla säällä. Sormille tosin ei ole mitään lisävahvistuksia kämmenpuolella, jos sitä kaipaat.
Alpinestarsilla oli joku toinenkin malli, jota harkitsin ennen tähän päätymistä.
http://www.alpinestars.com/Atlas_Glove/ ... 56509.html
Hyvät ovat, istuvat käteen ja hyvin tuuletetut kuumalla säällä. Sormille tosin ei ole mitään lisävahvistuksia kämmenpuolella, jos sitä kaipaat.
Alpinestarsilla oli joku toinenkin malli, jota harkitsin ennen tähän päätymistä.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- Maarala
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
+1ankara kirjoitti:+1, ostin tietysti vain värin vuoksi mutta osoittautuivat hyvinkin käyttökelpoiseksi viime kesänä!t.t.tammi kirjoitti:http://www.hanx.fi/kauppa_noframe/index ... uoteid=956
Itse hanskoista:
+ istuu kuin hanska
+ väri
+ hinta
+ toimitusaika postimyyntinä
- ranneosa hieman lyhyt omaan makuun
+5...+20 säällä toimneet hyvin
Tälläset tuli hommattua, vaikuttaavat hyviltä.
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =102&cid=1
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... =102&cid=1
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Voiko muka hanskojenkin kanssa säästää niin paljo että kannattaa maailmalta ekana ettiä???
Siis nyt on pakko kommentoida jo, ei helvata mitä vatulointia!
Melki joka tuppukylän mopokaupastakin löytää hanskoja, sinne ja sovittaan, sopivat kyytiin ja kassan kautta ulos!
Mä ajan ihan onnessani Timeless ja Wind rossihanskoilla ympäri vuoden, kaveri vetää ihan onnessaan biltsun hanskoilla. Kaverilla TML:t ahisti ja puristi eikä ollu hyvät, mulla biltsut oli heti ku kättä liikautti rutussa kaksin kerroin tupen ja kämmenen välis. Mikä ny mihinki käteen sopii haloo, sovittaan ja se o siinä, muutama kymppi kuoraan, mut eiku nettiin ettiin kaikke ne maailman ihmeet ja tsäkällä tilaan sikaa säkis evt!
T: Tuija Tuppukylästä ymmällään
Siis nyt on pakko kommentoida jo, ei helvata mitä vatulointia!
Melki joka tuppukylän mopokaupastakin löytää hanskoja, sinne ja sovittaan, sopivat kyytiin ja kassan kautta ulos!
Mä ajan ihan onnessani Timeless ja Wind rossihanskoilla ympäri vuoden, kaveri vetää ihan onnessaan biltsun hanskoilla. Kaverilla TML:t ahisti ja puristi eikä ollu hyvät, mulla biltsut oli heti ku kättä liikautti rutussa kaksin kerroin tupen ja kämmenen välis. Mikä ny mihinki käteen sopii haloo, sovittaan ja se o siinä, muutama kymppi kuoraan, mut eiku nettiin ettiin kaikke ne maailman ihmeet ja tsäkällä tilaan sikaa säkis evt!
T: Tuija Tuppukylästä ymmällään
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Ohoh, olipas Tuija huonolla kiireellä. Toivottavasti on ohi menevää...
Mulla tuppaa sormet jäähtymään krossihanskoissa ja olen tykännyt pitää semmosia Hanksin ohuita vissiin neopreenistä tehtyjä käsineitä joissa on otepintaan integroiti jotakin synteettistä kangasta joko kestää ja pitää paremmin kuin neopreeni.
Tosin ajan makkaranpaistoenduroa sorateillä ja vauhdit pyörii satasen molemminpuolin (suljetulla alueella jne).
Mulla tuppaa sormet jäähtymään krossihanskoissa ja olen tykännyt pitää semmosia Hanksin ohuita vissiin neopreenistä tehtyjä käsineitä joissa on otepintaan integroiti jotakin synteettistä kangasta joko kestää ja pitää paremmin kuin neopreeni.
Tosin ajan makkaranpaistoenduroa sorateillä ja vauhdit pyörii satasen molemminpuolin (suljetulla alueella jne).
-
Nozu
- Pyörä: KTM 530 EXC '09
- Viesti:
Eipä minun asuttamastani tuppukylästä löytynyt muuta kuin crossihanskoja, eli kaipaamani vahvikkeet uupuivat täysin. Mutta kieltämättä vaikea tilata mitään päällepuettavaa netistä, kun ei pääse sovittamaan. Onneksi minulle sattui reissu Tampereelle ja ostin sieltä tarjouksesta nuo monien kehumat Hanx:n hanskat ja Storm-Motorilta Kenny Impact hanskat, joiden istuvuus omalla kohdallani, pitkine sormineni, on hitusen parempi kuin Hanx:n hanskoissa. Mutta kiitos kaikille vihjeiden antamisesta!
-
THA
- Viesti:
Kas, ravistelu tipautti heti kaksi omenaa ja siitä siis oli kyse. On seurattu aihetta alusta asti ja teiltähän se pointti tulikin, sovittamalla sopivat kun jokainen käsi on erilainen. Rystyssuojien (hanskoissa) vaikutusta sormien paleluun en oikein ymmärrä, mutta olettasin että suojaavammat rysterit mopossa ja/tai kahvanlämppärit auttais asiaa kesälläkin?
Mulla ainakin näpit lähinnä hikoo sorateilläkin, assua tunti putkeen tasakaasulla vois paleltaakin. No ehkä nyt rupee paleleen kun sai iskarit mopoon, eikä tuu hiekkateilä ajossa enää hiki...
Mulla ainakin näpit lähinnä hikoo sorateilläkin, assua tunti putkeen tasakaasulla vois paleltaakin. No ehkä nyt rupee paleleen kun sai iskarit mopoon, eikä tuu hiekkateilä ajossa enää hiki...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Juu omanikin ostin ihan paikallisesta alan liikkeestä. Edelliset parinkympin möttöset näytti hyviltä ja tuntui hyviltä (ostin ku sattu kohalle muuan varaosaliikkeessä) mutta ekan ajokerran jälkeen sainkin viedä ne päreinä liikkeeseen takas, onneks oli kuitti tallella. Veikkaan ettei monikaan osta sovittamatta, mutta linkki valmistajan sivulle kertoo enempi..monesti hankalaa/hyödytöntä laittaa linkki jonkin paikallisen mopokaupan sivulle josta ei löydy edes kuvaa ko. tuotteesta.
Saattaa olla vaikeeta löytää mitään jokasään hanskaa.Mulla on 6 parii hanskoja ja mikään niistä ei käy yleistumpuks.Sinisalon rossit aktiiviseen pyöritykseen, Sinisalon neopreenit vesikelille, Sinisalon fleeset sekalaiseen, Hanksin toppasormikkaat kylmälle sekä stormilta tarjouskorista jonkun merkkiset gore ja nahkasormikkaat.Ja yleensä joko näpit palelee tai puutuu vaikka on pemarin omat rysterit ja lämmppärit et sillee. 
Ana.
-
THA
- Viesti:
Lämppärit, tankorukkaset ja talveksi fleece-vuoriset ohuet markettihanskat. Kesällä ei tumppuja viitti kyllä käyttää, mutta joskus vesisateessa oon miettiny että miksei sittenkin - koska niiden kanssa näkyvyys heikkenee juuri silloin kun sen tarttis olla parhain, kykämöngerryksessä ja maastoon pysähtyessä.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA .lle Pitäishän sun tietää et ku ominaisuudet paranee ni vauhti nousee niin kosteusprosentti vaan nousee. 
Ana.
-
THA
- Viesti:
Jep ;D
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vedetäänpä vähän takasin oma vinkki aiempaa...
Bilteman nahkahanskat "hiilikuitu" rystysillä on aivan tuskasen kuumat näillä keleillä..eikä edes kahvalämppärit oo vahingossa päällä, toimii alle 25 lämpötiloissa paremmin, Dainesen krossihanskat on taas pirun hyvät mutta juurikin nyt jossain hukka nimisessä paikassa..
Bilteman nahkahanskat "hiilikuitu" rystysillä on aivan tuskasen kuumat näillä keleillä..eikä edes kahvalämppärit oo vahingossa päällä, toimii alle 25 lämpötiloissa paremmin, Dainesen krossihanskat on taas pirun hyvät mutta juurikin nyt jossain hukka nimisessä paikassa..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980