Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Juha AT-97
Viestit: 39
Liittynyt: La Syys 23, 2006 7:56 pm
Pyörä: R1200GS Adventure -16
Paikkakunta: Oulunsalo

Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja Juha AT-97 »

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ko ... atsan.html

Toivottavasti kaveri selviää. Olikohan foorumilaisia?
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

"Mies oli lähtenyt Iivisniemessä sijaitsevan K-marketin pihasta kevyen liikenteen väylälle ja kiihdyttänyt pyöräänsä"

Mitä se siellä kevyenliikenteen väylällä teki?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja mek »

Koheltaja kirjoitti:"Mies oli lähtenyt Iivisniemessä sijaitsevan K-marketin pihasta kevyen liikenteen väylälle ja kiihdyttänyt pyöräänsä"

Mitä se siellä kevyenliikenteen väylällä teki?
Kiihdytti, tuossahan se lukee... :oops:
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Juu'u, kiihdytti, mutta miksi se sinne meni kiihdyttelemään? Vai oliko sallittu moottoriajonuvoille, sitä kun ei kirjoituksesta selviä.

"Kevyen liikenteen väylä

Kevyttä liikennettä eli jalankulkijoita ja pyöräilijöitä varten on tehty erityisiä kevyen liikenteen väyliä, joilla moottoriajoneuvoliikenne ei ole sallittua, joskin joissain tapauksissa mopoilla tai muilla keveillä moottoriajoneuvoilla ajo voi olla sallittu."
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Lerssi
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2011 10:54 pm
Pyörä: KTM 1290 Adventure
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja Lerssi »

Mitäkö teki?

No KTM-kouhelo kohelsi keulapystyssä ja lähti mopo lapasesta!

Satu Lappi voisi tehdä viimeinkin sen lakialoitteen, jotta oranssinväriset vaarallisen näköiset mopot tulee kieltää :lol:
Eihän sitä kukhan jaksa!
Avatar
JTapani
Viestit: 411
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 11:49 pm
Pyörä: Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Tai ainakin lakia pitää tiukentaa...

Esim:
-Moottoripyörän saa ostaa vasta kun on kuulunut johonkin kerhoon vuoden ajan ja siellä harjoitellut ajamaan.
-Moottoripyörää tulee säilyttää lukitussa paikassa kerhotiloissa.
-Tietyn teho/painosuhteen omaavat moottoripyörät tulee kieltää kokonaan, paitsi viranomaisilta.
-Jos em. toimenpiteet ei pure, niin vielä jää vaihtoehdoksi totaalikielto.

Kunhan saavat tämän ensin hoidettua... :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=YKGvsk-GSfk
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
kodova
Viestit: 240
Liittynyt: Su Loka 24, 2010 8:01 pm
Pyörä: suzuki DR650R -90
Paikkakunta: espoo

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja kodova »

Toivottavasti ei ollut fooruminväkeä!
Onneksi sivulliset eivät ilmeisesti loukkaantuneet. En kyllä haluaisi ylläripyllärinä 200 kg möykkyä syliin, kun polkupyöräillään muksujen kanssa kevyenliikenteen väylillä. En tiedä olisiko Meilahden sijaan pitänyt kuljettaa jonkun peseytymispaikan välittömään läheisyyteen???? :twisted: :twisted:
Entiset: Sukuki Gt 125-75,Kawasaki Kx-250 -79,Machless G80-61,
Nykyiset:ikiprojekti Douglass MK5-52, Suzuki Dr650-90, Ktm Lc4-05
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Tuskin oli foorumilainen kun ei ollut ryysteriä tangossa?
(Neste)hukka
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2009 8:56 pm
Pyörä: KTM990Adv
Paikkakunta: Komin Tasavalta

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja (Neste)hukka »

JTapani kirjoitti:Tai ainakin lakia pitää tiukentaa...

Esim:
-Moottoripyörän saa ostaa vasta kun on kuulunut johonkin kerhoon vuoden ajan ja siellä harjoitellut ajamaan.
-Moottoripyörää tulee säilyttää lukitussa paikassa kerhotiloissa.
-Tietyn teho/painosuhteen omaavat moottoripyörät tulee kieltää kokonaan, paitsi viranomaisilta.
-Jos em. toimenpiteet ei pure, niin vielä jää vaihtoehdoksi totaalikielto.

Kunhan saavat tämän ensin hoidettua... :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=YKGvsk-GSfk

Ja unohtamatta sitä P-koetta joka sisältää 270 kysymystä (On tulossa jo onneksi niille jotka haluavat ammuskella ympäriinsä)
Avatar
Ossy-57
Viestit: 385
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 5:54 pm
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
Paikkakunta: Liikola

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

tuskinpa forumilaisia, supermotostahan ne sinä puhuu.

"atu Lappi voisi tehdä viimeinkin sen lakialoitteen, jotta oranssinväriset vaarallisen näköiset mopot tulee kieltää " tätä mä vastusta kyllä vaikka asia on tietysti oikea. Mutta ei se mopojen kieltäminen mitään muuta, kuljettajathan ne on vietävä suljetulle osastolle.... :evil:
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Avatar
MarkusH
Viestit: 531
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
Paikkakunta: Eura

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja MarkusH »

Itse kaaduin joskus metikössä Gas Gasilla siten että pyörä tuli tanko edellä kylkeen. Sattui melkoisesti mutta mustelmilla selvittiin. Sen jälkeen olen käyttänyt rystereitä :roll: :P
Uraa uurtava motoristi
JoukoWho
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjaustanko lävisti moottoripyöräilijän vatsan

Viesti Kirjoittaja JoukoWho »

Ossy-57 kirjoitti:tuskinpa forumilaisia, supermotostahan ne sinä puhuu.
...
Myönnän tarttuvani epäolennaiseen, mutta mikä estää kurapyörätoiminnan supermotolla? Ei tarvitse vastata. Kunhan muistutin. Itse ajelen tyytyväisenä SM:llä hiekkateitä.

Itse asiasta. Toivottavasti tosiaan kaveri toipuu. Kevyenliikenteenväylällä ajelusta ei kyllä pisteitä saa keneltäkään.
Vastaa Viestiin