Niin ja sitten tietysti ilmoittautumiset GS-Meeting:iin.
R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- jite
- Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Re: R1200GS
Onhan se. Onnitellut perheen lisäyksestä 
Onnittelut kuutioiden melkein tuplauksen johdosta 
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Kiitos, ilo on kokonaan minun puolellani, kai...
Ottakaapas joku, jolla on BMW Vario takalaukku, sisämitat tuosta laukusta, varsinkin leveys ja "pituus" kiinnostavat, korkeudella ei ole niin suurta merkitystä. Minä kun kuljen reilut puoli vuotta työmatkat kaksipyöräisellä, niin tuonne takalaukkuun pitäisi mahtua 15" kannettava tietokone ja vähän muutakin kamaa.
GSA-malliset alulaukut, samoin kuin Traxin alulaukun takalaukut näyttävät aika kapeilta ja korkeilta, niihin ei taida tietokonereppu kovin hyvin mahtua. Hepco & Beckerin Xplorer on myös käynyt mielessä, lähinnä vaihtoehtona tuolle Variolle. Xplorer tarvitsee erillisen H&B -telineen, mikä on pelkästään hyvä asia, sillä Bemarin oma tarakka ei kuulu kovin kovaa ryskytystä kestävän tuon Vario -laukun kanssa. Yhden olen nähnyt lentävän metsään ja muutamasta Venäjän teillä murtuneesta GS:n tarakasta olen nähnyt kuvia. Ohjekirjakin näkyy kieltävän Vario takalaukun käyttämisen maastoajossa.
Ottakaapas joku, jolla on BMW Vario takalaukku, sisämitat tuosta laukusta, varsinkin leveys ja "pituus" kiinnostavat, korkeudella ei ole niin suurta merkitystä. Minä kun kuljen reilut puoli vuotta työmatkat kaksipyöräisellä, niin tuonne takalaukkuun pitäisi mahtua 15" kannettava tietokone ja vähän muutakin kamaa.
GSA-malliset alulaukut, samoin kuin Traxin alulaukun takalaukut näyttävät aika kapeilta ja korkeilta, niihin ei taida tietokonereppu kovin hyvin mahtua. Hepco & Beckerin Xplorer on myös käynyt mielessä, lähinnä vaihtoehtona tuolle Variolle. Xplorer tarvitsee erillisen H&B -telineen, mikä on pelkästään hyvä asia, sillä Bemarin oma tarakka ei kuulu kovin kovaa ryskytystä kestävän tuon Vario -laukun kanssa. Yhden olen nähnyt lentävän metsään ja muutamasta Venäjän teillä murtuneesta GS:n tarakasta olen nähnyt kuvia. Ohjekirjakin näkyy kieltävän Vario takalaukun käyttämisen maastoajossa.
Tuohon GSA:n takalaukkuun menee 15" läppäri just poikittain tosi pienen laukun kanssa, ei muuten. Sivulaukkuihin meneekin sitten ihan sovinnolla pystyssä hieman poikittain *normaalin* läppärilaukun kanssa.mek kirjoitti: GSA-malliset alulaukut, samoin kuin Traxin alulaukun takalaukut näyttävät aika kapeilta ja korkeilta, niihin ei taida tietokonereppu kovin hyvin mahtua.
Tuossa mielessä ei kyllä ole mikään tilaihme.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Ajelin viime kesänä viikon venäjänreisulla läppäri Vario takalaukussa , ja sai varmaan rynkytystä ,mutta molemmat ehjänä sekä laukku ja läppärimek kirjoitti:Kiitos, ilo on kokonaan minun puolellani, kai...
. Ei se sinne hyvin sovi mutta poikittain kuten edellä mainittu .
terv. jn
- mek
- Viesti:
Eiköhän tuo vario sitten kestä meikäläiselläkin.-jn- kirjoitti:Ajelin viime kesänä viikon venäjänreisulla läppäri Vario takalaukussa , ja sai varmaan rynkytystä ,mutta molemmat ehjänä sekä laukku ja läppäri![]()
. Ei se sinne hyvin sovi mutta poikittain kuten edellä mainittu .
terv. jn
- Garba
- Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5
Saahan siihen varioon siirtosarjan jolla sen saa matkustajan istuimen tilalle jolloin se varmaan kantaa suuremmankin kuorman.
Kari
osanumero: 46547688336
Kari
osanumero: 46547688336
- mek
- Viesti:
Paperit ja avaimet tuli jo postissa, pyörä odottelee vielä kyytiä Dornstettenissa. Onko tuohon 98 => 100 hv mitään tietoa kellään? Onko kyseessä pelkkä ohjelmapäivitys. Rekisteriotteessa lukee 72 kW (98 hv) ja ohjekirjassa, että 74 kW (100 hv), Germany 72 kW (98 hv).mek kirjoitti:Saksan pyöristä aika moni on rekisteröity 98 hv "kuristettuna" saksalaisen vakuutushinnoittelun takia. Hoituuko palautus "täysitehoiseksi" pelkästään huollossa ohjelmoimalla?
- Garba
- Pyörä: 12gs,650gs,11s,75/5
Nonii,odotuksen tuskaa...
ei ole omakohtaista kokemusta mut löytyy ainakin mekaanisia sarjoja (throttle stop) jotka on kalibroitu 72kw.
Kari
Kari
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
mek kirjoitti:
Saksan pyöristä aika moni on rekisteröity 98 hv "kuristettuna" saksalaisen vakuutushinnoittelun takia. Hoituuko palautus "täysitehoiseksi" pelkästään huollossa ohjelmoimalla?
Sama "ongelma" täällä
Ei ole ison iso ongelma, mutta jos pienellä vaivalla saa 2hv lisää, niin miksei
Saksan pyöristä aika moni on rekisteröity 98 hv "kuristettuna" saksalaisen vakuutushinnoittelun takia. Hoituuko palautus "täysitehoiseksi" pelkästään huollossa ohjelmoimalla?
Sama "ongelma" täällä
Ole sitten varovainen, jos tuo tehon lisäys onnistuu, ettei karkaa mopo käsistä.kurapeltsi kirjoitti: Ei ole ison iso ongelma, mutta jos pienellä vaivalla saa 2hv lisää, niin miksei
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
Kyllä se 98 polleakin AT:n jälkeen meinasi alkuun olla liikaa 
- mek
- Viesti:
Odotuksen tuskaa juu, tällä viikolla piti pyörän nousta rekan kyytiin... soittelin juuri kuljetusliikkeelle, ehkä ensi viikolla...Garba kirjoitti:Nonii,odotuksen tuskaa...ei ole omakohtaista kokemusta mut löytyy ainakin mekaanisia sarjoja (throttle stop) jotka on kalibroitu 72kw.
Kari
Hyppää siiville ja hae itse! siellähän on hyvät ajokelit.mek kirjoitti:Odotuksen tuskaa juu, tällä viikolla piti pyörän nousta rekan kyytiin... soittelin juuri kuljetusliikkeelle, ehkä ensi viikolla...Garba kirjoitti:Nonii,odotuksen tuskaa...ei ole omakohtaista kokemusta mut löytyy ainakin mekaanisia sarjoja (throttle stop) jotka on kalibroitu 72kw.
Kari
Sylinen
- mek
- Viesti:
On tuo ollut vaihtoehtona mielessä. Todellinen este on työ, on niin kiirusta, ettei sitä paria arkipäivää viikonlopun lisäksi nyt ehdi pitää vapaata. Tekosyy on raha, oma hakureissu kustantaa vähintään 500 enemmän kuin rekkakyyti, sillä 500:lla saa vaikkapa taka- ja tankkilaukut.IsoPoika kirjoitti:Hyppää siiville ja hae itse! siellähän on hyvät ajokelit.