Kesä tulee, eturengas mietityttää ..

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Mixu
Pyörä: joku mopo hakusessa

Kesä tulee, eturengas mietityttää ..

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Takarenkaan osalta mennään kokeeks Savan rockrider 32:lla ja Karoolla ens kesänä, jos nää ei 'riitä' niin alle tullee viä ihan rossikumiakin.

Mutta se etukumi? 450 jampilla mentiin ihan crossikumilla, mutta olisko syytä laittaa jotain enduro kumia? Rossi kumit ei taida olla katulaillisiakaan?

Rengasmelulle en oo niin allerginen, mielummin saa huutaa vaikka kuin prlk:sti kunhan pitoo on.
Lähinnä siis onko mitään ns kompromissi kumia? asfaltti näinkin etelässä on välttämätön paha vaikka sitä kuinka yrittää vältellä..

Jokatapauksessa rengastilausta pitäs laittaa meneen ihan lähiaikoina.
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
tertsu
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07

Re: Kesä tulee, eturengas mietityttää ..

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Metzeler Unicross toimii isossa kotkassa, joten vois olla hyvä vaihtoehto myös pienempäänkin!? Pitoa mukavasti ja asfalttisiirtymätkin menee.
Kura lentää...
Mixu

En sitte miettiny sen enempää, unicross/karoo yhdistelmä tilattu. Ja tosiaan toi pyörän mukana tullu Savaki pitää ajaa pois kuleksimasta. :mrgreen: .
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Kokeilepa Mitas C21, kestää 650 kokoisessa vehkeessä noin 3tkm hyvässä kunnossa ja 5tkm ennenkuin loppuu, pito soralla varsin pätevä.

Saa Valmerilta http://www.valmer.fi/?id=92&keel=fi

Lisää Mitas ketjusta http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... ?f=7&t=696
Mixu

Pistetään ylös, mahdollisesti sitä kesällä joutuu toisenki etusen vielä hankkiin.
Pahan hintanen ei ain ainakaa ole tuo Mitas
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Mixu kirjoitti:Pistetään ylös, mahdollisesti sitä kesällä joutuu toisenki etusen vielä hankkiin.
Mulla on nyt toinen Unicross edessä, takana se häviää vähän turhan vikkelään.
Edessä ensimmäinen Unicross kesti mulla n.8000km. Pääsääntöisesti taajama-ajoa, joista iso osa jopa vähän liian matalilla rengaspaineillakin.
Äänteleehän se toki, mutta eikös ne ulinat, pörinät ja suhinat kuulu katteettomaan mopourheiluun.
Mixu

Sottapytty kirjoitti:
Mixu kirjoitti:Pistetään ylös, mahdollisesti sitä kesällä joutuu toisenki etusen vielä hankkiin.
Mulla on nyt toinen Unicross edessä, takana se häviää vähän turhan vikkelään.
Edessä ensimmäinen Unicross kesti mulla n.8000km. Pääsääntöisesti taajama-ajoa, joista iso osa jopa vähän liian matalilla rengaspaineillakin.
Äänteleehän se toki, mutta eikös ne ulinat, pörinät ja suhinat kuulu katteettomaan mopourheiluun.

Joo en mää taakse aatellukkaa, karoota lähretään koittaan. Ostin ton pyörän joulukuussa joten ei metriäkään kokemusta 'kesäkumeilla'
Mää laitoin heti rengaslukot että voi rauhassa ajaa sellasilla reippaasti alle kilon paineilla :?: (nää Tampereen seudun maastot on niin kivisiä et kovemmilla kumeilla olis semmosta sinkoilua ja pomppimista että..) Tietty pidemmälle siirtymälle voi varmaa laittaa sen kilon tai vähä ylikin..

Talvi on menty 0.6 paineilla noin 1200km eikä puutu yhtään nastaa viä, eturengas ei ollu edes uusi vaan mun vanhasta sx-f:stä kärmekustaa ajettuna.

Tosta metelistä ja tärinästä ,oon vähä samaa mieltä jos ne alkaa häiritteen on ajettu jo ihan liian pitkään kestopäällysteellä :mrgreen:
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Yamato
Pyörä: Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Sottapytty kirjoitti: Edessä ensimmäinen Unicross kesti mulla n.8000km. Pääsääntöisesti taajama-ajoa, joista iso osa jopa vähän liian matalilla rengaspaineillakin.
Eka Unicross kesti melkein 3 tkm.. Taisi olla liian kiire jarruttamaan mutkiin. Muutenhan tuo on hyvä rengas, mutta ei sillä asfaltilla tarvitse kanttailla.
Nyt on varastossa odottamassa Unicross ja Pirelli MT21, joka soveltuu (uutena) paremmin myös asfaltille. MT21 on kuluneena mielestäni karmea ajettava assulla.

Takarenkaita (Sawa rokkiraideri) pitäisi vielä jostain halvalla saada.
Jari S
Pyörä: Haussa

Viesti Kirjoittaja Jari S »

Minun kokemusteni mukaan Unicrossilla kanttailee kadulla lähes sen minkä katurenkaillakin, ainakin kuivalla kelillä. Kolmas Unicross etunen menossa ja en osaa tuota moittia. Hinta/laatu kohdillaan ja pitoa löytyy joka alustalla. Eikä edes ole pahin tärryyttäjä asfaltillakaan.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

mulla oli noissa kevyemmissä enskoissa(Yammu tt600 ja Ktm 625sxc) Michelin t 63 sekä edessä,että takana. Ei varmaan parhaat mahdolliset millään alustoilla mut pirun hyvät allround renkaat.Rengaspaineina pidin etu 0,8-1 bar , takana 1,4-1,8 bar,rengaslukot molemmissa päissä.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Vielä tarkennuksena Unicross eturenkaani kestoon.
8000 oli siis loppuunajettu (1-3mm. nappulaa) ja matalahkolla katupaineella (ei lukkoa eturenkaassa)
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Mä oon ajanu varmaan n. 200h Unicrossin kopiolla (3x19") edessä, orkkikseen verrattuna toi kinkki on kuvioltaan liki 1:1 mut rungoltaan ja seokseltasn paljon pehmeempi. Verrattuna FIM ja rossikumeihin se täryyttää tosi vähän, mutta pito hiekalla on sen mukanen, siis huono. AC10 on sit se kovan ja pehmeen alustan välimalli/kompromissi, tärinä jo häirittee assulla, muttei ole hirvee. Pitoo on metsään oikein hyvin, hiekalle huonompi eteen kun esim. aika paljon avarammat rossinappulakuviot. Vaan kun mopoon tulee painoo, alkaa pikkunappulat pettään ja AC10 on karkein mitä näissä mähköissä voi edessä käyttää ettei nappula kaadu ja meno mee ihan holtittomaks.
Unicrossi olis mun valinta jos munkin mopoon sais, vaikkei laillinen ookaan - tosin eipä saa AC10:kään, eli kaikki lailliset hyvät on pois suljettu, siis Cheng Shin'llä mennään, yli 150kg se on syytä unohtaa jos asulla ajaa, maksimi siedettävä matkanopeus kun on aika tarkkaan 80km/h.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Ääni t63:lle etuseksi,tosi hyvä yleisrengas,ja riittävän karkea kuvio,sillä uskaltaa kantata assullakin , helppo ja tunnokas ajettava sen hinnalla tosin saa ainakin pari biltemaa,mutta jos tarvii assuakin ajella on t63 siitä hyvä,et kuluu myös tasaisesti,ja pitää assulla sateellakin,voi ajaa lujaa pelkäämättä rungon puolesta möhkölläkin,laaturengas :mrgreen:
t.t.tammi
Pyörä: Pan European 1991
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Unicrossi on kyl hyvä etusena, just sen verta isommat nappulat että toimii myös assullaki mut ei liian isot kuten esim. pirelli mt21 mikä kyl kestää assullaki älyttömästi kilsoja mutta nappulat pyöristyy ja pito maastos sen jälkee huono.

Mitaksen C21 on ihan saman näköinen mitä biltsu, mut saatto olla vähän pehmeämpää matskuu mut ei isoja eroja pidos. Kevään ekaks renkaaks vois laittaa just jonku karkeamman kuten vaiks sen biltsun ja kuhan nurkat kuivuu ja tiet kovenee niin sitten unicrossii alle. Rockrideri täälläki takana...

T63:sta ei oo itel ollu edes koskaan mut mitä nähny niin siinä on uutenakin nappulaa tosi vähän, takana kyl toimii.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
eero1989
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

minua mietityttää eturenkaan lisäksi myös takarengas,,kun tuota mopoa ei näköjään saa myytyä millään, niin sillä tarvii sitten varmaan itse ajella..
tällä hetkellä vielä alla kisarenkaan välikelin piikit..ei ole paljoa tullut ajeltua, kun odottelen takatalvea.. :roll:
ei muuten ole mitään hajua minkälaista ajoa tai rengasta tarvisin.. hiekkacrossi renkaat tarvii vissiin tilata :mrgreen:
Vastaa Viestiin