Pönttövuoren tunneli
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- enska
- Pyörä: ei oo nyt
Re: Pönttövuoren tunneli
Kiitos Il1kalle ja Oskulle ajoseurasta. Tuuhan Ile vielä tänä kesänä tänne Keski-Suomeen, niin lähdetään katsomaan lisää paikallisia nähtävyyksiä.
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
- lamppis
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
joo,tänään käytiin. oltiin pönttövuorella joskus kolmen maissa.kawahtanut kirjoitti:Tänäänkö kävitte?lamppis kirjoitti:tunneli käytiin tonzan kanssa tarkastamassa, pari jääpattia oli vielä. 400km tuli reissulle mittaa
Kävin itse tänään aamupäivällä kävelemässä tunnelin edestakaisin.
Matkaa kertyi n. 630km, autolla kylläkin
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
- Ilipo
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Kiitos itsellesi... Ja loma-anomus on jo vetämässä eli yritetään päästä niille nurkille vielä sulan aikaan...enska kirjoitti:Kiitos Il1kalle ja Oskulle ajoseurasta. Tuuhan Ile vielä tänä kesänä tänne Keski-Suomeen, niin lähdetään katsomaan lisää paikallisia nähtävyyksiä.
-Ilkka
- Pikkuhannu
- Pyörä: Yamaha XT 350
Tulipa kotilolla käytyä tunnelin suulla. Hyi hemmetti mikä paikka!
Pimeää, jotain usvaa nousee ja kylmä henkäys käy päälle, kuitenkin lähemmäksi +30 lämmintä muualla...
4v poika ei uskaltanut lähelle mennä, kun alkoi jo mörkö mielikuvituksessa näkymään 7v tytär olisi mennyt pidemmälle.
Itse en edes mopolla sisään menisi, vaikka millainen valonheitin keulassa olisi...

Pimeää, jotain usvaa nousee ja kylmä henkäys käy päälle, kuitenkin lähemmäksi +30 lämmintä muualla...
4v poika ei uskaltanut lähelle mennä, kun alkoi jo mörkö mielikuvituksessa näkymään 7v tytär olisi mennyt pidemmälle.
Itse en edes mopolla sisään menisi, vaikka millainen valonheitin keulassa olisi...
Tiistaina ajoin sisään toisesta päästä,ekaks ajattelin että ei saatana tonne en mene se on varma .koneen kun sammutti suuaukolla niin vähän ajan päästä ääni tuli tunnelista takaisn.Pikkuhannu kirjoitti:Tulipa kotilolla käytyä tunnelin suulla. Hyi hemmetti mikä paikka!![]()
![]()
Itse en edes mopolla sisään menisi, vaikka millainen valonheitin keulassa olisi...![]()
Pääsi Moose killer eliittiin 3.6 2011
reme kirjoitti:...kammottava paikka varsinkin kun ei ketään muita ollut paikalla vidy jos ois superin pensapumpun kärjet hitsannu just puolessavälissä niin olisin varmaan tunkenu itteni pakoputkeen piiloon ja hajonnu sinne...
No eihän siinä lopulta ollut muuta kuin tuuletin jumissa ja can-väylä kompuutteri fiksuna oli sytytänyt sen takia öljynpainevalon!
- Babelbabek
- Pyörä: cr250 -94 / domi
mä kävin viimeviikolla ajamassa tunnelin mopolla, olin vissiin just ruuhka-aikaan liikenteessä kun vastaan tuli transportterilla joku heppu, ilmeisesti pääsee autollakin läpi ajamaan, mutta melkoista röykytystähän se varmasti on...no tunneli on onneks sen verta levee että mp ja auto mahtuu kohtaamaan.
-
Harri2
- Pyörä: BMW G650 XChallenge
Myöhän siitä oikastiin Suurajoihin...Babelbabek kirjoitti:mä kävin viimeviikolla ajamassa tunnelin mopolla, olin vissiin just ruuhka-aikaan liikenteessä kun vastaan tuli transportterilla joku heppu, ilmeisesti pääsee autollakin läpi ajamaan, mutta melkoista röykytystähän se varmasti on...no tunneli on onneks sen verta levee että mp ja auto mahtuu kohtaamaan.
Autollakin pääsee, suurimpana haittana länsipuolen tielle kaatunut vesakko.
Tunnelin sepeli on tosi karkeeta renkaan alla, piti ajella ihan ykkösellä tyhjäkäynnillä.
On aikas jännä paikka, pitää käydä joskus penskojen kanssa..
- Stobe
- Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Tänään tuli vuosien suunnittelun jälkeen käytyä ajamassa tunneli läpi. Olihan se melkoinen kokemus, varsinkin tuo kylmä henkäys itäpäässä, viilensi kivasti helteellä. Jäätä ei tunnelissa näkynyt. Muita bongauksia reissulla olivat Suomen korkein kuusi, tilavuudeltaan suurin kuusi sekä Lullinvuoren luola. Ja olihan mukava ulkoiluttaa kuraskootteriakin pitkästä aikaa. Lähes 500 km tänään, kesän ajosuorite KLE:llä moninkertaistui.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Muddy Waters
- Pyörä: KTM+GSA
Tulipas käytyä tänään paikan päällä ajamassa tunneli läpi.
Aikamoinen paikka! Hieno. Mukana oli myös vaunu-Guzzi jolla pääs myös hienosti läpi!
Aikamoinen paikka! Hieno. Mukana oli myös vaunu-Guzzi jolla pääs myös hienosti läpi!
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
-
Ticci
- Pyörä: Africa Twin -00 / TT350 -88 / DR125 -86
Tulitte vastaan jossain Jämsä-Orivesi välillä neljän aikoihin iltapäivästä. Olin kyllä autolla liikkeellä, mutta kuvia kun katsoin muistan tuollaisen parivaljakon vastaan tulleen, tarkemmasta paikasta eikä ajasta ei ole ihan varmuutta.Muddy Waters kirjoitti:Tulipas käytyä tänään paikan päällä ajamassa tunneli läpi.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Pitää kait tuo lähteä taas ajaan ja houkutella muuan newbiegessukuski mukaan.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Morjens! Uusi lokabaikkeri ilmoittautuu tässä samalla... Kävin lauantaina iltapäivällä ajamassa tunnelin läpi. Aika klaustrofofinen kokemus, mutta ensi kerralla molempiin suuntiin... Täytyy toi vaimoke ottaa mukaan kiljuun taakse. Tulee hyvät efektit... 
- Babelbabek
- Pyörä: cr250 -94 / domi
piti taas käyä tunnelin läpi päräyttämässä, tällä kertaa ei ollut ruuhkaa.
ihmettelin kun menin sisään tunneliin niin ei näkynyt toisesta päästä ulos, no syykin selvisi, eli jäässähän se oli puolvälin jälkeen vielä, ja sulava jää aiheutti sumua joka peitti toisen pään näkyvistä.
kunnon jääpatteja oli katosta tippuvasta vedestä muodostunut maahan keskelle tunnelia jotka aiheutti sydämmensykkeitä kun pyörä luisui kohti tunnelin seinää , vaikka jalat maassa ajelinkin koko ajan. eli haastavaa oli, mutta silti hauskaa.
ihmettelin kun menin sisään tunneliin niin ei näkynyt toisesta päästä ulos, no syykin selvisi, eli jäässähän se oli puolvälin jälkeen vielä, ja sulava jää aiheutti sumua joka peitti toisen pään näkyvistä.
kunnon jääpatteja oli katosta tippuvasta vedestä muodostunut maahan keskelle tunnelia jotka aiheutti sydämmensykkeitä kun pyörä luisui kohti tunnelin seinää , vaikka jalat maassa ajelinkin koko ajan. eli haastavaa oli, mutta silti hauskaa.
Kyllä kait vissiin noihin kallionseinämiin voisi jollainlailla tarvittaessa vähän nojatakin, mutta kun siellä on nämä: