DRZ400 säie mm. FCR39mod
Valvoja: Moderaattorit
[quote="karmolis"]Palvelusta olisin vailla. Jos joku viittis mitata koneen puolelta sen osan ulkohalkaisijan, joka on FCR:n ja E-mallin kurkun välissä, siis se osa joka sinne kurkkuun menee.
Mulla on tosiaan E-mallin tohtorista tullut FCR, ja se imupuolen torvi kurkkuun menevä torvi on ihan kiinteä osa kaasaria. Sen ulkohalkaisija on mulla 47,8 mm.
Mulla on tosiaan E-mallin tohtorista tullut FCR, ja se imupuolen torvi kurkkuun menevä torvi on ihan kiinteä osa kaasaria. Sen ulkohalkaisija on mulla 47,8 mm.
Empä ole tullut ajatelleeksi, irtoaako torvi "intake adapter" kaasarista vaiko ei. Jos Sudcon kaasari passaa S/SM kurkkuun niin se tarkoittanee, että ko kaasari on Sudcon erikoismalli FCRstä?
Jos kaasari on 39mm ja torven ulkohalkaisija 48mm, tekee se seinämän vahvuudeksi 4,5mm. Kuulostaa aika paljolta.
Jos kaasari on 39mm ja torven ulkohalkaisija 48mm, tekee se seinämän vahvuudeksi 4,5mm. Kuulostaa aika paljolta.
Sudcon malleissa toi torvi tosiaan irtoaa, se on ihan kierteillä kiinni. Ko. puljusta saa noita eri mallisia adaptereja, mm. S/SM-mallin kurkkuihin suoraan sopivan. Mulla tosin ei ole sitä, mulla on Yamaha SR5 -malliin toi adapteri joka tosin sekin passaa S/SM-kurkkuun.Pasi kirjoitti:Empä ole tullut ajatelleeksi, irtoaako torvi "intake adapter" kaasarista vaiko ei. Jos Sudcon kaasari passaa S/SM kurkkuun niin se tarkoittanee, että ko kaasari on Sudcon erikoismalli FCRstä?
Näyttää nyt vaan pahasti siltä, ettei tuolla ole tarjolla kauheesti sopivia adaptereita joiden ulkohalkaisija olisi 47,8mm. 47mm halkaisijalla löytyisi, mutta se on varmaan liian pieni E:n kurkkuun. 48mm halkaisijalla löytyy yksi, mutta se on 7.2mm liian lyhyt. (ulko-d 48mm, sisä-d 40.3mm, pituus 18.8mm)
Omassa adapterissa on seinämävahvuus 2,1mm mutta siinä on pykälä yhdessä kohtaa ulkopuolella joten eipä siitäkään voi poistaa materiaalia. 37,5mm on sisähalkaisija, ulko 41.7, pituus 28mm.
Sellasen tuolta sais jossa on ulkohalkaisija 47mm, sisähalkaisija 40,8mm ja pituus 26mm (DRZ-S/SM-adapterin mitat 42, 36.8, 26 joten sopii pituuden puolesta paikalleen).
Ahdistaakohan tollaset 1,5mm sen verran että kannattais ryhtyä toimenpiteisiin?
Kurkun poikkileikkauksen ala on pii*r^2 eli 39mm kurkun ala on 1195mm^2karmolis kirjoitti:Ahdistaakohan tollaset 1,5mm sen verran että kannattais ryhtyä toimenpiteisiin?
ja 37,5mm kurkulle 1104mm^2. Eroa siis 8%.
Jos viimeinkin tehonmurunen kiinnostaa niin silloinhan tuokin kivi on käännettävä. Tärkeämpiäkin kohteita kuitenkin löytynee.
Tuo 47,8 on siis sen tiivistävän kauluksen/olakkeen halkaisija aivan siinä laipan päässä; se kapenee siitä hieman sen jälkeen. Tuolle kauluksellekin tosin näyttää löytyvän upotussovite sieltä kurkun perältä. E-mallin kurkun halkaisija on kurkun etureunassa 46 mm, ja sitten varmaan hieman enemmän lähempänä tuota 47,8:saa siellä perällä olevassa upotuksessa.
Mun kaasarin kaulan sisäreikä ei ole samankeskeinen ulkohalkaisijan kanssa, ja seinämävahvuutta todellakin löytyy yhdeltä laidalta jonninverran.
Mun kaasarin kaulan sisäreikä ei ole samankeskeinen ulkohalkaisijan kanssa, ja seinämävahvuutta todellakin löytyy yhdeltä laidalta jonninverran.
Eli tällä perusteella ihan hyvin voi ostaa tuon adapterin, jonka ulkohalkaisija on 47mmSandels kirjoitti:Tuo 47,8 on siis sen tiivistävän kauluksen/olakkeen halkaisija aivan siinä laipan päässä; se kapenee siitä hieman sen jälkeen. Tuolle kauluksellekin tosin näyttää löytyvän upotussovite sieltä kurkun perältä. E-mallin kurkun halkaisija on kurkun etureunassa 46 mm, ja sitten varmaan hieman enemmän lähempänä tuota 47,8:saa siellä perällä olevassa upotuksessa.
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Juu kiinnostusta ois mullakin.TomiKoo kirjoitti:Kuinkas ollakaan, aioin juuri kirjoittaa aiheesta...karmolis kirjoitti:Thumpertalk storesta sais nyt case saverit puoleen hintaan, eli yhteensä $25.![]()
Olisko kimppatilaus paikallaan? Itse ainakin koen nuo tarpeellisiksi ja tilaus kiinnostaisi. Tippuisiko hintakin?
Ajatuksissa olisi myös nokkaketjun kiristimen tilaus, onko siinä härvelissä järkeä??
Eli jos tilaat, niin olen messissä!
Tomi
Juu Helsingissä majailen. Katotaan nyt mitä tuleman pitää, informoin sitten josko saisin junailtua itseni kimppatilaukseen.TomiKoo kirjoitti:Jaksaa odottaa!
Olitkos Karmolis uudeltamaalta?
Jos vaikka tilaat mullekin ja tuun hakemaan? Maksu voidaan varmaan sopia molempia miellyttävästi.
Jossain vaiheessa muuten oli puhetta tulla käymäänkin... Voisin joskus tulla ihmettelemään pikaisesti pyörää ja kuuntelemaan ääniä...![]()
Nimim. Nuori mieshenkilö, joka iltaisin istuu sohvalla uudet krossipopot, kypärä, lasit ja hanskat päällä...
-
Pyöräkaista