Yamaha WR250R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

WRR
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 2:59 pm
Pyörä: AT

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja WRR »

Onko kukaan madaltanut pyörää? Pitäisi näin persjalkaisena saada 5cm matalammaksi. Netistä löytyi noita yamalinkin systeemejä, mutta hinta on aika suolainen (102e+postikulut). Onko tiedossa muita vastaavien koiranluiden tekijöitä?


Edittiä: Tein täältä löytyvän ohjeen mukaisen madalluksen ja nyt on hyvä. Yltää kantapäätkin maahan ja uskaltaa liukastella lumisilla teillä.
Tyffe
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 12:17 am
Pyörä: TT600R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tyffe »

Tästä pyörästä kun ei näytä olevan paljoa keskustelua oikein suomalaisilla keskustelufoorumeilla niin päätin tulla tänne, kun täällä sentään on jtn. keskustelua tästä pyörätyypistä. Tosin itselläni on wr250x.

Ja aloitetaanpa sitten kysymällä, että millä jaolla/minkälaiset ketjut tulisi tähän pyörään hankkia, jos aion pitää edessä 13 -piikkisen eturattaan ja taakse hankkia 45 -piikkisen takarattaan vanhan 42 -piikkisen takarattaan tilalle? Ja jos jollain on kokemusta paljon tollasilla väleillä pyörä kulkee niin kertokaa, sillä nykyisillä väleillä 13/42 pyörä kerää huippuja jopa +150km/h.
LateK kirjoitti: EXUP servo moottorin voi jättää paikalleen siellä se sitteen surisee ja säätää olematonta läppää
Ahaa eli onkohan tässä sitten syy "sirinälle", mikä kuuluu kun ajan pintakaasulla? Semmoinen "srrrr" -ääni. Ja tosiaan pyörässä palaa virhevalo 24. Tosin toi sirinä -ääni alkoi omasta mielestäni sen jälkeen kun kaaduin pyörällä...tiedä sitten? Ihan hyvin on kumminkin pyörä pelittänyt kaatumisen jälkeen jo useita satoja kilometrejä. Lukuun ottamatta tota sirinä -ääntä joka hieman häiritsee, että mistä se tulee.
2or4
Viestit: 34
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 12:57 am
Pyörä: WRR,AdvR

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja 2or4 »

No olet jo madaltanut pyörää muutoin, mutta huomasin ao. myymälässä madalletun istuimen (ja muutakin WRR-tuning tavaraa.)

http://www.wheelingcyclesupply.com
WRR kirjoitti:Onko kukaan madaltanut pyörää? Pitäisi näin persjalkaisena saada 5cm matalammaksi. Netistä löytyi noita yamalinkin systeemejä, mutta hinta on aika suolainen (102e+postikulut). Onko tiedossa muita vastaavien koiranluiden tekijöitä?


Edittiä: Tein täältä löytyvän ohjeen mukaisen madalluksen ja nyt on hyvä. Yltää kantapäätkin maahan ja uskaltaa liukastella lumisilla teillä.
WRR kirjoitti:Onko kukaan madaltanut pyörää? Pitäisi näin persjalkaisena saada 5cm matalammaksi. Netistä löytyi noita yamalinkin systeemejä, mutta hinta on aika suolainen (102e+postikulut). Onko tiedossa muita vastaavien koiranluiden tekijöitä?


Edittiä: Tein täältä löytyvän ohjeen mukaisen madalluksen ja nyt on hyvä. Yltää kantapäätkin maahan ja uskaltaa liukastella lumisilla teillä.
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja petrij »

Moi.
- Dominaattori vaihtui sitten pikku-Jammuun. Ootteko onnistuneet hankkimaan lisävarusteita
Kotimaasta? Orkkikset mahtaa olla aikas hintavia? Ekana mun listalla vois olla tavarateline, mökäpönttö ja pienempi rekisteri-teline taakse.
- Mitä öljyä suosittelette että kaadettais koneeseen? Entä keulaputkiin? Selailin käyttistä eilen illalla mutta en mielestäni löytänyt mainintaa keulaöljyistä...

Kyselee: Petri
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja THA »

Änkkää saa Suomestakin, tavaratelinettä ei muuten kuin mittojen mukaan teettäen, keulaan menee ihan normaalit keuläöljyt mutta simmitys ei vakiona ole se toimivin. Männäthän on pienet, menee samoilla simmeillä kuin 20v. vanhan WP:n keula.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Jopo87
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 21, 2010 12:03 am
Pyörä: WR250F -01 ja R6 -00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Jopo87 »

Ihan kiinnostuksen vuoksi kysyn, että onko kukaan käyttänyt penkissä tuommosta, missä on mm. putkisto, commanderi ja ylimääräiset saastevehkeet poistettu? Minkälaisia lukemia takapyörältä/kampiakselilta? Vakiona tuossa vissiin vajaa 30hp?

E: ja onko WR250R/250X ja WR250F koneissa mitään yhteistä? Isku ja syl.halk on sama, mutta loppuuko yhteneväisyydet siihen? WR250F on 5-venttiilinen kaasarilla ja WR250R/250X ruiskulla, venttiilejä vissiin 4 ja puristussuhde matalampi?
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja THA »

Käytännössä loppuu. Itselläkin oli tuo vehe vakavissaan ajatuksissa, kunnes selasin varaosanumeroita ja jenkkisaitteja. Noin tonni kiinni (kaikkinensa, sis. iskarit, sisärenkaat, kunnon lukot, pönttö, ruiskun säätö, jne.), sen yli ei kannata enää ja kädessä on kaiketi n. 32hp katuenduro kohtuullisen hyvillä, mutta maastokäytössä usein huoltoa vaativilla, iskareilla. Vakion tehoilmotus on niin hörö lörö kun olla voi, yks aika luotettavaks lukemastani lähteestä penkitys 26hp... nooh, 20v. vanha about saman painonen pikkunelari siinä 21hp vs. luvattu 28 eli aika hyvin kummiskin. Ihan ok peli mut mulle liikaa about kaikkee akselivälistä ja jakkarakorkeudesta alkaen.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja petrij »

- Se on makuasia sano koira kun persettä nuoli.
En ole kisakuski (49v/173cm/80kg) enkä vaadi pyörältänikään vastaavia ominaisuuksia.
Satulankorkeus just passeli mulle, teho ja painokin on ihan tontilla jos vertaa tohon
entiseen lossiin.

BTW: Slipari löytyi jo eilen illalla, mutta hintaneuvottelut vielä kesken.
Tavarateline edelleen haussa...

Petri
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Avatar
Jopo87
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 21, 2010 12:03 am
Pyörä: WR250F -01 ja R6 -00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Jopo87 »

Jotenkin vähän epäilyttää nuo tehot mitä noista muka saadaan. Youtuupia selasin huvikseen ja löysin tämmösen:

http://www.youtube.com/watch?v=XhrZcycKz64

Suht kevyillä modauksilla yli 32hp takarenkaalta tuntuu aika kovalta lupaukselta, kun 2009 yz250f pamauttaa tauluun akran putkella 35,7hp takarenkaalta. (http://www.akrapovic.com/motorcycle-exh ... racing-81/) Joku tässä kusee. Joko tuo MPFab:in poikien penkki antaa ylisuuria tuloksia tai yamahan puheet pidemmistä huoltoväleistä alkaa kuulostamaan paskapuheelta. Koneet kuitenkin numeroiden perusteella aika eri planeetalta. Vai oonko vain katkera kun omalla WR250F:llä kampuratehot jäi suurinpiirtein 37 hevosvoimaan...?!? :lol:

Ja tuosta alustasta. Ennen WR:rrää ajoin kevari-iän piikkisellä DT:llä, jonka kanssa tuo WR250R osuu ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan jonkin verran lähelle samaa kategoriaa. Pari kertaa sillä kävin enskapolkua kokeilemassa ja se jäi siihen. Ei yksinkertaisesti vaan ominaisuudet riittäneet. Tuon WRF:n ominaisuuksistakaan en tinkisi yhtään jos yhtään tosissaan meinaa maastossa ajaa...

Tietysti haluaisin joskus päästä mielenkiinnosta tuommoista kokeilemaan ja yllättyä positiivisesti! :)

petrij: Bel-Ray Thumper on äffä-mallissa toiminut loistavasti kesät-talvet moottoriöljynä. Ite en muuta enään käytäkkään.
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja THA »

On tuossa sentään täysin säädettävät iskarit, molemmiss avain on ongelma simmien pienuus, keulassa suurin 16mm, takana en muista varmaks mut heittäsin et 32mm. Takaiskarissa on myöskin materiaali heikkoa, ei siis suinkaan sutta mutta verrattavissa 90-luvun japsikrosseihin, eli kun sillä pari vuotta paukuttaa mettiä ilman huoltoa niin sitten onkin öljy mustaa lillinkiä vaikka huoltais puolen vuoden välein. Simmitys ei vakiona ole balanssissa, kaks oon noita laittanut, mutta toisestakin jo aikaa, ainakin viime kevääseen mennään. Toinen pää oli liika nopee ja toinen liika löysä.
32hp löysin taannoin netistä penkitystuloksen, samassa kuvassa oli vakiosta 28hp, eli pidin siksi uskottavana. Noi penkitykset on kyllä vähän niin ja näin kun aika harva penkki on kalibroitu ikinä sittemmin uutena oston jälkeen, mut kyllä noi italiaanot on saanu jopa 40+ hp kampuratehoja testeissään pikkuenskoistakin. lk. 5-7v. sitten takapyörätehot pikkunelreilla/MX oli lk. 35hp parhaimmillaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Tyffe
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 12:17 am
Pyörä: TT600R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tyffe »

Omasta pyörästäni on prätkäpajalla penkitetty ~32,5hp fmf sliparilla. Ja mitä viivoja olen ottanut niin tuo oma wr250x pyörä pätkii kiihdytyskilpailussa wr250f pyörän.

Tarkoituksena olisi ensi keväänä laittaa loput hilppeet kiinni pyörään eli fmf -megabomb, powercommander, avartaa ilmanputsarikoteloa ja vaihtaa orkkis ilmanputsarin tilalle K&N vapari. Sekä poistaa muut turhat kuristukset. Tämä jälkeen tottakai pyörä penkkiin, jotta saisi hieman tietää miten sitten tämä pyörä oikein potkii..=)

Ja joskus olin lukevinani että usa:ssa/amerikassa penkitys tapahtuisi jotenkin erilailla/tehot ilmotettaisiin jotenkin toisenlailla ja tästä syystä nuo penkitystulokset eivät ole verrattavissa euroopan penkkeihin. Lisäksi usa:n wr250r mallissa on eri cdi boksi kuin täällä euroopassa.
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: VaraTero

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja TeroV »

http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/

Nämä mittaustulokset havaittu aika realistisiksi. Valitettavasti ei löydy WR250R mallia mutta muita kurapyörien mittaustuloksia kyllä. Itse en oikein jaksa uskoa että tuo R-versio olisi yhtä tehokas mitä ns. Yamahan kisaenduro, mistä löytyy tuon mukaan 2007-2011 mallista reilu 30hv renkaalta.
LateK
Viestit: 297
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja LateK »

Commanderi, slipari ja muut modet sekä penkitys/säätö tehtynä ja pyörä on ihan eri teholuokassa nyt kuin ennen. Penkitys nappulakumilla näytti muistaakseni 28hevosta takarenkaalta. Arvioisin että vakiossa varmaan 20 heppaa tai vähän yli. Penkityksessä muutenkin käytös muuttui "nätikisi", ei aprikoi enää avattaessa nopeasti. Niin ja lamda-anturi pitää poistaa.
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja mosku »

Osaiskos THA kertoa tarkemmin mitä orggis takapumpulle vois sitten tehdä? Jousi pitäisi ilmeisesti olla jäykempi itselle, kun painoa on ajovarusteilla ~90kg. Paluu(?)vaimennuksen puute on ainakin häirinnyt itteä, kun ajaa peräkkäisiin isoihin heittoihin, niin tuntuu, että takapäästä loppuu kontrolli täysin.
THA kirjoitti:Takaiskarissa on myöskin materiaali heikkoa, ei siis suinkaan sutta mutta verrattavissa 90-luvun japsikrosseihin, eli kun sillä pari vuotta paukuttaa mettiä ilman huoltoa niin sitten onkin öljy mustaa lillinkiä vaikka huoltais puolen vuoden välein. Simmitys ei vakiona ole balanssissa, kaks oon noita laittanut, mutta toisestakin jo aikaa, ainakin viime kevääseen mennään. Toinen pää oli liika nopee ja toinen liika löysä.
Tuolla on muuten esillä Yamahan oma thyyning-projekti;

http://www.yamaha-motor.fi/corporate/la ... d%20-laite
Avatar
Sami
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 4:00 pm
Pyörä: drz400, wr450, vstrom800

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Sami »

Taisi olla nimim. THA joka mun WRR:n iskarit simmitti ja mielestäni tuli hyvä. Ero vakioon on ainakin huomattava ja uskoisin, että oli paremmin kulutettua rahaa kuin mökäputket ja kommanderit.

Iskareita ja hieman lyhyempää välitystä lukuunottamatta mopo onkin täysin vakio ja riittää ainakin mulle hyvin sellaiseen rennon letkeään metsäpolkujen kiertelyyn. Kovapohjaisella crossiradallakin on vähän käyty kokeilemassa ja ihan mukavasti se sielläkin kulkee, noin niinkuin katuenduroksi siis. Pehmeällä tehonpuute jo vähän vaivaa, mutta so not. Oppiipahan ajamaan vähän pyöreämmillä linjoilla...
Vastaa Viestiin