Mitenkäs XT 350 Yamaha pelaa...?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

Mulla oli kans TT350, mutta siinähän on melkein sama kone kuin XT 350:ssa (eri kytkin 6v sähköt ym). Oli ihan luottopeli. Noilla se suomen armeijakin marssi ennen kotareita.

-aapo
savorau

Viesti Kirjoittaja savorau »

intissä tuommoisella aikoinaan pärräsin, ja menee jopa mettässä hienosti.
Uutena sain alle ja kone kesti 1800km, tosin ei ollut penniäkään kiinni vehkeessä...
Tais lohkosta ja rattaan stefasta tulla öljyt ulos, liekkö sitten heikko kohta(?)
Coroner
Pyörä: Myyty..

Viesti Kirjoittaja Coroner »

prospec kirjoitti:Erilaisia välityksiä pitäis löytyä jos vaihdat 428-ketjun 520-profiiliseksi.
Vanha topicci, mutta nostan kuitenkin ylös kun kiinnostaa että millä eväillä XT350:een saa 520-ketjut ja rattaat?? Käykö eteen TT:n ratas? Takanavat ovat XT:ssä ja TT:ssä erilaiset, eli taakse pitää ainakin kehittää jotain muuta, mutta mitä??

-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
Arska Koivisto

Viesti Kirjoittaja Arska Koivisto »

Stormilta löytyy vähän järkevämmät rattaat 428 jaolle.
Orkkisvälithän on 19/52. Stormilta tilasin 18/55.

eturatas 125-JTF576.18
takaratas 125-JTR1842.55
Coroner
Pyörä: Myyty..

Viesti Kirjoittaja Coroner »

Löysin Allright:lta 17-piikkisen eturattaan alkuperäiselle 428-ketjulle. Ostin myös vanhan rumpujarrullisen YZ?:n vanteen jossa on ratas 520-ketjulle. Kun mallailin vannetta paikoilleen niin huomasin että alkuperäinen jarru käy paikalleen heittämällä. Sorvaamalla uudet holkit vanteen kummallekin puolelle on mahdollista saada vanne asemoitua niin että haarukan vasemmasta sivusta mitattuna hammasratas jää n. 5mm enemmän vasemmalle kuin alkuperäinen. Kulmanahan tämä ero ei ole juuri mitään, mutta onko odotettavissa ongelmia ketjun päälläpysymisen kanssa?? Eteenhän käy suoraan TT:n rattaat jotka ovat 520-ketjulle, eli sitä ei tarvitse pohtia sen enempää..

-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
osilpi

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Myin kesalla oman XT350n pois. Se oli minulla pari vuotta. Alkuvaiheessa ajoin 10km toihin ja takaisin, toimi ihan ok. Bensaa meni kylla varsin paljon.
Sittemmin pyora siirtyi paaasiassa enduroon, johon se ei kauhean hyvin sovellu. Keula on aivan perseesta ja arsyttava ajaa pehmealla hiekalla.

On melko painava vieda rankassa maastossa. Toisaalta pahoissa paikoissa kavi usein siten, etta XTlla jatkettiin matkaa, kun kavereiden 2t piikit stumppaili mutaan. Alavaantoa oli ihan kivasti, ja se auttoi monissa paikoissa.

Muutokset, mita minulla oli
-520-ketjut, rattaita saa niin Stormilta kuin Allrightista eri valityksilla eika maksa paljoa. Ainoastaan kerran on tippunut ketjut ja kaytto oli valilla varsin rankkaa.
-XT600n takaiskari, joka kantoi kuorman paljon paremmin.
-DellOrton kaasari itsetehdylla rumalla imusarjalla ja imukotelolla, tehoa lisaa ja kulutus puolittui.
-Orkkista isommat kumit. Piikkirenkaita varten takahaarukan saatovaraa jatkettu n 10mm taaemmas mig-liiman avustuksella.

Moottorin osat maksaa sitten hunajaa.

Minun aikana ei hajonnut varsinaisesti mitaan isompaa. Jalkatapit piti hitsata kiinni runkoon, koska ne irtoili koko ajan.

Koneremppa tehtiin varmuudeksi ylapaahan, ei ollut mitaan varsinaista vikaa kuitenkaan.

Ps suosittelen orkkistavaratelinetta taakse, koska siita on hyva repia, kun pyora on tankkia myoten mudassa...
KTM EXC 400 2005
bumblebee
Pyörä: XT350

Re: Mitenkäs XT 350 Yamaha pelaa...?

Viesti Kirjoittaja bumblebee »

Kimmo kirjoitti:
Osta pyörä pois vaan! Mulla oli joskus 9 vuotta sit vielä tommoinen, tais olla -90 tai -91 mallia. Ei varmaa suurta eroa tohon vanhempaan Ö. Luotettava peli oli, aika laiska se on mut kyllä sillä ajelee ku ei lähde moottori teille Puoli puristin loppu ajasta ei toiminut mut lähti kyl käymään ilman sitäkin, vaati vaan enemmän voimaa polkaista. Muuten kyllä pelasi hienosti joka suhteessa. Hyvä pikku enska! Jousitus tietty aika pehmeä, yksin ihan ok mut kaksi päällä menee jo aika pohjaan. Kyllä sillä silti ajeltii vaimon kans n.200km säteellä
Törmäsin tähän vanhaan ketjuun, enkä malta olla kysymättä: olikohan pyöräsi mustakeltainen? (Olisikohan mun nykyinen sun vanha?)
Vastaa Viestiin