Transun käyntiongelma
Valvoja: Moderaattorit
-
Winkula
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
Transun käyntiongelma
Siis kesken muutaman päivän reissun ilmaantui ongelmia. Tyhjäkäyntiä tuntuisi käyvän aivan normaalisti, mutta heti liikkeellelähtö on suht vaivalloista ja 3000-4000 kierrokseen saakka kiihtyy huonosti, aivan kuin pelaisi vain yhdellä pytyllä. 4000 kierroksen jälkeen kiihtyvyyttä ja voimaa tuntuu olevan aivan normaalisti. Pyörä on 650, mutta varmaan myös 600 oireita ja niiden syitä voi soveltaa. Sytytys tai kaasari puolella on varmaan jotain mätää. Apuwa nyt kaivattaisiin....
Re: Transun käyntiongelma
Moro.
Oiskohan ilmansuodatin tukkoinen, mulla ainakin tuo 600 alkaa oireileen samanlailla ku suodatin on tukossa.
Oiskohan ilmansuodatin tukkoinen, mulla ainakin tuo 600 alkaa oireileen samanlailla ku suodatin on tukossa.
-Jori-
-
Winkula
1500 km sitten huollossa suodatin oli ainakin ok, enkä ole aikaisemmin huomannut että tosi likainenkaan suodatin olisi aiheuttanut muuta kuin hieman suuremman janoisuudun. Nykiminen jäi edellisestä viestissä mainitsematta, eli tuntuu kuin alakierroksilla toinen pytty yrittäisi mukaan välillä.
- korpipolku
- Pyörä: Gelände/Straße
Sytkäboksi? Kokeile liittimet ?
Roskia bensalinjassa?
s
Roskia bensalinjassa?
s
"The tree the tempest with a crash of wood
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Throws down in front of us is not bar"
-Robert Frost-
Moi !
Minulla ollut TA:ssa kaksi kertaa ihan sama oire,eli alkanut pyöriä kuin yhdellä pytyllä ja liikkeellelähdössä
piti vähän luistattaaa kytkintä koska ei pyörinyt kunnolla.
Korjaus oli minun tapauksessa molemmilla kerroilla tulppien vaihto (4 kpl)
Sen jälkeen pyöri taas ihan normaalisti niin ja kulki myös. Entiset tulpat antoivat kyllä kipinää mutta
olisivatko jotenkin menettäneet tehonsa ?
Minulla ollut TA:ssa kaksi kertaa ihan sama oire,eli alkanut pyöriä kuin yhdellä pytyllä ja liikkeellelähdössä
piti vähän luistattaaa kytkintä koska ei pyörinyt kunnolla.
Korjaus oli minun tapauksessa molemmilla kerroilla tulppien vaihto (4 kpl)
Sen jälkeen pyöri taas ihan normaalisti niin ja kulki myös. Entiset tulpat antoivat kyllä kipinää mutta
olisivatko jotenkin menettäneet tehonsa ?
-
Winkula
Kevät huollossa vaihdoin tulpat, mut täytyypä varmuuden vuoksi kokeilla toisilla tulpilla. Norjan reissu Wingin kaa painaa päälle, mut sen jälkeen alkaa olla aikaa ottaa TA työn alle. Laittakkeehan lissee hyviä vinkkejä. Kiitokset jo etukäteen.
- DOMI
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Olet varmaan jo tsekannutkin, ensin ne perusjutut. Tulpanhattu varmasti kiinni johdoissa kunnolla, eikä hapettumaa hatuissa. Puolan liittimet ja maadoitus puhtaat. Kierroksilla kun jännite nousee alkais, ehkä huonommastakin liitoksesta virta kulkemaan.Winkula kirjoitti:Kevät huollossa vaihdoin tulpat, mut täytyypä varmuuden vuoksi kokeilla toisilla tulpilla. Norjan reissu Wingin kaa painaa päälle, mut sen jälkeen alkaa olla aikaa ottaa TA työn alle. Laittakkeehan lissee hyviä vinkkejä. Kiitokset jo etukäteen.
Sähkömies ei voinut vastustaa...waan heittäytyi virran mukaan
-
Winkula
No tsekkailin pikapuoliin sen mitä purkamatta pääsi tekee -eli ei kovin paljoo 
-
Winkula
No niin... Kone laulaa taas nätisti. Syynä oli toisen kaasarin luistin jumiutuminen yläasentoon -paskaa oli päässyt sinne. Lian pääsemisen syy oli tarvike ilmansuodatin, joka ei ollut jostain syystä täysin istuva paikoilleen, ja pölyä pääsi kulkeutumaan suodattimen ohi. Olishan se pitäny huomata kun sitä viimeksi vaihdoin, mut onneks ei mitään vahinkoa päässyt tapahtumaan, ja kaasarit oli ensimmäinen kohde mistä aloitin vianetsinnän, joten vikakin löytyi nopeasti