Surauttelusaappaista
Valvoja: Moderaattorit
-
voetto
- Pyörä: 990 Adv
Re: Surauttelusaappaista
Kiitosta nopeasta vastauksesta, vielä Kuopion kurapyöräkauppoja kaipailen, tosin myös google auttaa para-aikaa.
Konejönnit on ainakin hyvin kurapyöräorientoitunut liike
.
-
voetto
- Pyörä: 990 Adv
Todellakin, siellä noin 15min ihmettelin että millasta kenkää pitäisi olla, sovittelin ja ostin Alpinen S-MX2 -kengät. Mukava naismyyjä tuli auttamaan ja juttelemaan, antoi vielä alennustakin ennen kuin kerkesin tinkaamaan. Ehdottomasti parhaimpia kauppoja heti Pieksämäen Oittisen kanssa!Tape kirjoitti:Konejönnit on ainakin hyvin kurapyöräorientoitunut liike.
Kengistä käyttökokemuksia kunhan saan olkapään kuntoon ja ajeltua aikani.
-
JooMies
- Pyörä: HP2
- Viesti:
Olisko maailmalla kehuttu GAERNE SG-12 Sopiva saapas?Å kirjoitti:Onko tällainen specs-yhdistelmä päiväunta surauttelusaappaissa?
- Jalka maan ja pyörän välissä puristuksissa - jalka säilyy ehjänä (esim nilkka)
- Vedenpitävä
- Taipuu nilkasta vain oikeaan suuntaan eli on käveltävä kenkä
- Kova kärki
- Saa polvisuojan varren sisäpuolelle, mutta pelkän kengän päälle menee myös kapeampi ajopuvun lahje.
- Tiukkuus säädettävä - esim. soljilla
- Irrotettava sisäkengät - jalkaterän osa riittää - näin sais modattua jalan olosuhteita kelin mukaan
- Ei tarvitse ostaa viittä numeoa liian iso jotta menee suomipojan jalkaan
JooMies
Niinpä...
Niinpä...
Stormilla hyvät alennukset:
Kennyn monot 149,-
TCX:n Pro2:set 249,- (ovh 399,-)
Kennyn monot 149,-
TCX:n Pro2:set 249,- (ovh 399,-)
[quote="Tape"]Onko kenelläkään kokemusta Rev`itin Apache saappasta? Vedenpitävyys, jne.

Vuosi sitten pääsin alpeilla kokeilemaan lumessa mopon työntämistä ja Apachet pitivät ainakin tuolloin varpaat kuivina ja lämpiminä. Heitin heti uudesta suihkeet pintaan ja ihan tyytyväinen olen noihin ollut.

Vuosi sitten pääsin alpeilla kokeilemaan lumessa mopon työntämistä ja Apachet pitivät ainakin tuolloin varpaat kuivina ja lämpiminä. Heitin heti uudesta suihkeet pintaan ja ihan tyytyväinen olen noihin ollut.
On kokemusta Apachesta, tai paremminkin kahdesta parista. Ostimme toukokuussa Stormilta molemmille uudet kengät etelän matkaa varten, valinta oli aika helppo, kengät vaikuttivat kaikin puolin laatu tavaralta. Mielestäni nämä kengät kuitenkin ovat enempi touring saappaat, eivät mettäkengät, mutta kuitenkin hyvää ja tukevaa rakennetta. Suojaavat varmaan riittävästi, kunhan pysyttelet tiellä. Hyvin pitivät myös vedet ulkona, vaikka tosin tänä vuonna toukokuinen noin 7000 km lenkki oli kuivempi kuin koskaan. Kengissä on melko korkea varsi, joka tuntui minusta mukavalta. Pohjan voimakas kuviointi oli ainakin rouvan mieleen, jonka jalat eivät aina kovin hyvin ylety maanpinnalle jouduttaessa pysähtymään hankaliin paikkoihin. Näillä saappailla kuulemma pito oli aina tukevan tuntuinen alustasta riippumatta. No, koiran paskat tai ainakin pahalle haisevat mönjät sinne pohjaan tarttui tosi lujaan. Hyvät reissukengät ne on, mutta mettäpoluille pitää laittaa jotain suojaavampaa.
015
Onko sealskinzien kanssa kätevämpää käyttää sisäkengällistä vai -kengätöntä krossisaapasta?
Mites nuo Dainese Virungat on pitänyt veden ulkopuolella. Adwriderillä yksi jenkki valitteli, että vesi tulee varpaille kyseisissä monoissa.
Kyllä ainakin mulla on jallaat kuivana pysyneet.
En kyllä noit paljoo pidä, vähän niinku asfalttimatkailu ajokenkinä tahi jos keli ny oikein sateiselta näyttää nii sillon si. Suojaavuus ei kyl ole häävi mikä
tuli tos Kontiorallin menomatkalla todettua. V***u !
En kyllä noit paljoo pidä, vähän niinku asfalttimatkailu ajokenkinä tahi jos keli ny oikein sateiselta näyttää nii sillon si. Suojaavuus ei kyl ole häävi mikä
tuli tos Kontiorallin menomatkalla todettua. V***u !
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Mulla onpi nämä Kennyn monot, eivätkä ole kauhean ihmeelliset. Enemmänkin vähän krossityylitellyt pitkävartiset "touring"-kengät, joissa on vähän muovia ja kärkisuojausta päällä. Tuntuvat ihan 150e kengiltä, että sinänsä hinta on kohdillaan, mutta itse aloin miettimään että olisikohan sittenkin pitänyt ostaa ne Alpinestarsin(?) Vector-saappaat mitkä olivat 300e tarjouksessa ja huomattavasti laadukkaammat.ilduce kirjoitti:Stormilla hyvät alennukset:
Kennyn monot 149,-
Jos joku haluaa ostaa vähän käytetyt oululais-Kennyt niin voidaan neuvotella asiasta..
Päädyn samoin Stone3:iin. Olisiko hyviä vinkkejä, miten kengät kannattaisi suojata/kyllästää ennen käyttöä?JIIÄSSÄ kirjoitti:Nyt on vähän ajokokemuksia, sopii hyvin mun käyttötarkotuksiin ja tuntuvat olevat lämpöset talvella kun on ohut sukka+villasukka, sisäkenkäkin kuivuu aika nopeasti jos on vähän nihkeät.mutta päädyin kuitenkin Diadora Stoneihin
Mutta ei niitä kyllä mielellään kaatuvan mopon ja terävän kannon väliin jätä, että sen se mukavuudenhalu teettää, kävellä voi sitten taas ihan normaalisti...järki täytyy pitää päässä pahoissa paikoissa.
Minä käsittelin heti uutena vaimon satulaöljyllä pariin kertaan ja sen jälkeen aina kun oon huuhdellu rapoja pois.
Tummuu tietty öljytessä mutta tuo "kivipesty" nahkapinta imee muuten varmaan kaiken lian sisäänsä.
Ollut nyt vuoden käytössä, talvella kelkkailussa ja kesän mopoilussa.
Tummuu tietty öljytessä mutta tuo "kivipesty" nahkapinta imee muuten varmaan kaiken lian sisäänsä.
"Tärisee ? - Se on moottoripyörä eikä kodinkone"
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Ihan mukava vaimo!jurpå kirjoitti:Minä käsittelin heti uutena vaimon satulaöljyllä pariin kertaan ja sen jälkeen aina kun oon huuhdellu rapoja pois.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- JSL
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
rainerb kirjoitti:Ihan mukava vaimo!jurpå kirjoitti:Minä käsittelin heti uutena vaimon satulaöljyllä pariin kertaan ja sen jälkeen aina kun oon huuhdellu rapoja pois.