Lahti ja ympäristö

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TTA

Re: Lahti ja ympäristö

Viesti Kirjoittaja TTA »

Itse olin viime syksynä matkassa BMW R1200GS:llä jolloin sai huomata että eteneehän sillä mut vauhti on sitten ihan eriä kuin mukana olleilla 250cc nelari kisaenskoilla ja mönkijällä. Venäjän tiestö on aika kaksijakoista - joko hyvää tai sitten erittäin huonoa. Ja tietysti tien kunto muuttuu matkalla eli alun 5km voi olla ihan ajettavaa kovapohjaista kangasmetsää mutta sitten laskeudutaan suolle ja...

Tein gallerian tuonne enduro.galleria.fi jonne salasana on extreme. Laitelkaahan mukanaolijat kuvia sinne. Koostan videon kun ehdin. Tänään piti tehdä se mutta päätinkin siivota autotallia jotta viikonloppuna mahtuis tekemään huoltohommia; ketjut ja rattaat asennettava ja ketjunrasvari pitäis rakentaa. Kuun lopussa kun on taas lähtö itäänpäin.

Itsellä oli keskiviikkoon saakka kaikki lihakset kipeinä joten täytyy hattua nostaa Hönölle ja Ecalle jotka lähtivät maanantai aamuna Arkengeliin. Eilen tuli tekstiviesti jotta Arkengelin hotelli Dvinan alabaarissa ovat joten matkan toinen suunta ainakin on mennytyt ok.

Pistäkää halukkaat vuosiviisumia vetämään. Reissuja tulee takuulla pitkin kesää joten on helpompi lähteä kun ei tarvi käydä odottelemana kuutta viikkoa viisumia.
PantseK
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC

Viesti Kirjoittaja PantseK »

leppis kirjoitti:Pirun kivaa oli, vielä kun ois selkä kestäny... tosin myönnetään että reitit oli jokseenki pehmeitä sotanorsuille..
vielä jostain sen pätkän saa käsiinsä missä meinasin (tai siis joku alpisti) meinas kuvaajan päälle ajaa..
ei pantsellakaan ole alpissa stongan korokepaloja?

Ei ole korotuspaloja. Olen senverran lyhyt että ei ole tarpeellisia mulle. Eiköhän ne stormin palat käy transuunkin?
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

leppis kirjoitti:vielä jostain sen pätkän saa käsiinsä missä meinasin (tai siis joku alpisti) meinas kuvaajan päälle ajaa..
Tulee mukaan koostevideolle :lol:
hönö
Pyörä: äkstee / drz

Viesti Kirjoittaja hönö »

meikäki alkaa olla kotinurkissa. viikonlopun enskailut kannaksella on aiemmista kommenteista päätelleen ollut onnistunut retki, eikä todennäköisesti olleenkaan viimeinen.

kiitos mukana olleille. kuvia koitan katella kunhan hieman hengähdän. yhdeksän venäjän mopoilupäivää takana, ja patterit hieman vajaalla.
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Toukokuun vakiovuoroajelu lähestyy ja koska kukaan muu ei ole kokoonkutsua esittänyt niin tässä se tulee.
Kokoontuminen 31.5.2009 sunnuntaina Nastolan ABC asemalla klo 10:00.
Reitti : Uusikylä, Leininkulma, Vuolenkoski, Uimala, Heinola, Vierumäki, Seesta, Ahtiala.
Matkaa n. 150 km, Aika n. 3 h. Säävaraus, eli perun lauantaina iltapäivällä jos luvataan kovaa rankkasadetta.
hako
Pyörä: Puolimaastomopoja

Viesti Kirjoittaja hako »

Ookkonä jylppy millaisia maastoja ajatellut reitin varrelle?

Jotenkin parin tenerepowersliden jäljiltä on nuo mutaisimmat vielä ihan hakusessa. Eikä tarvinnut edes mennä vennäänmaalle.

PS Joku oli halunnut "auttaa" yhden epävirallisen ajopaikan käyttäjiä pohjoisessa P-H:ssa. Oli uran yli kaareutuva leppä katkaistu siististi niin, että terävä katkaisukohta oli juuri puolivälissä uraa. Tulin itse rauhallisesti paikalle mutta silti meinasti lepikko raikaa kun väistin tosissani. Nyrhäsin jonkin aikaa sitä irti, rajuimpana varusteena 10mm lenkkiavain. Mitähän seuraavaksi, vaijeria kenties?
jylppy

Kovapohjaisia hiekkateitä, 10% asfalttia, 50% isompaa hiekkatietä ja 40% metsäautotietä. Muutamassa pätkässä on irtonaista sepeliä. Halukkaat pääsevät kokeilemaan lentohiekka-ajoa soramontulla.
TIR
Pyörä: ?

Viesti Kirjoittaja TIR »

Mahtuisiko yksi aloitteleva mopoilija mukaan reissuun? Voisin tulla katsomaan ajamisen mallia kokeneemmilta :)
mkorhone73
Pyörä: Dr-z 400

Viesti Kirjoittaja mkorhone73 »

Eipä Korhonen pääse tälle reissulle ......kele!
No ehkä ensikuussa....
PantseK
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Lähden mukaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
leppis
Pyörä: RaIli-lehmä

Viesti Kirjoittaja leppis »

Enköhän miekin yritä tehdä parhaani että alueen molemmat alpit on matkassa... ja jos kaverin sais vielä puhuttua mukaan.
TIR kirjoitti:Mahtuisiko yksi aloitteleva mopoilija mukaan reissuun? Voisin tulla katsomaan ajamisen mallia kokeneemmilta :)
Aina matkaan on mahtunu, ei ne muakaan vielä pois ole heittänyt :lol:
Sottapytty
Pyörä: BMW G650XChallenge

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Yritän myös liittyä joukkoon.
peeär
Pyörä: Kawa klx250S

Viesti Kirjoittaja peeär »

Ei viitti lähteä hikoilemaan. Lupas nimittäin +28 C sunnuntaiksi

Makaan mielummin laiturilla ja kattelen ongenkohoa 8)

Mutta lähitulevaisuudessa meinaan lähteä tutkimaan Vuolenkosken takaisia metsäautoteitä yms, siis ei reittiä vaan hortoilua sinne tänne.
Ilmoittelen sitten

PR
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
jylppy

Juu, ennustettu keli on mitä parhanin pieneen maaseutumatkailuun sunnuntai aamusta, tuskin tulee peruuntumista sateen takia. Ilman muuta kaikki uudetkin mukaan. Tehdään vaikka niin, että jos haluaa ajaa rauhallisemmin niin jää letkan jälkipäähän, minä tulen itse viimeisenä ja varmistan ettei kukaan jää porukasta. Nimimerkki Jakkara on ohjelmoinut liitteenä olevan lenkin navigaattorille ja menee keulilla.
Matka kohteena on myös Komosten legendaarinen motocrossrata Heinolassa. Olen kysynyt luvan radan läpiajamiseen jos jollakulla on halukkuutta kokeilla "vuoristoradalla" ajamista.
PS. kalaonnea peeär:lle
Kurapyöräilijät reitti 31.5.2009.JPG
hako
Pyörä: Puolimaastomopoja

Viesti Kirjoittaja hako »

Hyvän näköinen reitti... En vaan itse pääse millään paikalle kun aamulla on herätys 600 km päässä lähtöpisteestä, alla auto ja perhe mukana. Tässä alkaa pähäkuramopoistin ura jo olla uhattuna, kun arki haittaa harrastustoimintaa.

Salpareitti kyllä muhii edelleen, aikapula vain hiukka vaivana. Älkää menettäkö toivoanne!
Vastaa Viestiin