BMV 650 GS Dagar öljyt
Valvoja: Moderaattorit
BMV 650 GS Dagar öljyt
Mitkä öljy hyvä ? Vai kelpaako mikä vaan nelitahtiöljy ? Synteettinen vai joku muu...
Ps. Löysin kyllä keskustelua öljyistä, mutta en oikein vastausta.....
Ps. Löysin kyllä keskustelua öljyistä, mutta en oikein vastausta.....
Re: BMV 650 GS Dagar öljyt
viewtopic.php?f=6&t=4466&start=0&st=0&sk=t&sd=a
edit, lainaus tuosta ketjusta :No merkkihuollon suositus siis oli 650 GS:än koneeseen näin:
- käytä tunnettujen merkkien mineraali/semisynteettisiä mp-öljyjä, älä täyssynteettisiä autoöljyjä
- jos ajoa talvisaikaan/pakkasajoa, niin öljynä tuolloin 5W/40
- muuten 10W/40
- vaihda vähän ajellessakin kuitenkin vuosittain, vaikka virallinen huoltoväli onkin 10tkm
edit, lainaus tuosta ketjusta :No merkkihuollon suositus siis oli 650 GS:än koneeseen näin:
- käytä tunnettujen merkkien mineraali/semisynteettisiä mp-öljyjä, älä täyssynteettisiä autoöljyjä
- jos ajoa talvisaikaan/pakkasajoa, niin öljynä tuolloin 5W/40
- muuten 10W/40
- vaihda vähän ajellessakin kuitenkin vuosittain, vaikka virallinen huoltoväli onkin 10tkm
Viimeksi muokannut skuikka, To Maalis 26, 2009 9:40 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joo tuolta yritin katsella.....
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Lue nyt vielä tuokin läpi, vaikka lopullista vastausta ei siinäkään löytynyt http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... f=6&t=3576
10w-40w tai 15-40w Mineraali öljyä suositttelen varsinkin jos sattuu vaikka olemaan EBC "tarvikekytkin levyt" Kyseisessä värkissä. Mineraali öljytkin ihan asiallista kamaa varsinkin kyseiseenkin traktoriin. Eikä maksa juuri mitään. Vaihtaa öljyt vaikka tiheämmin jos ei saa nukuttua...
No niin öljyt vaihdettu ... Motul 10W-50 MP-Mineraaliöljy. Kolmosella kun kääntää kahvaa ja kierrokset n.6000 niin kytkin luistaa ??? Kilometrejä pyörässä 10800 ??? Moten olis toi Devlac ?
Mulla oli edellisessä pyörässä (F650GS) Motulin 10W40 ja olin aika pettynyt. Mulla ei luistamista esiintynyt, vaan kytkin ei irroittanut kunnolla.
Minä ajattelin kokeilla seuraavaksi Delvacia. Viikonlopun jälkeen voin kertoa kokemuksia. Viime kesänä oli 10W40 semisynteettiset ja jätti toivomisen varaa..
Käyn halki erämaan, ja löydän uuden joen, juon vettä joka kirkasta on ja viileää
-JL-
-JL-
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
Havaitsin samanlaista tilapäistä luistamista aikoinaan kun vaihdoin öljyn tyyppiä synteettisen/semisynt ja mineraalin välillä. Luistaminen lakkasi about 1000 km jälkeen.raissu kirjoitti:No niin öljyt vaihdettu ... Motul 10W-50 MP-Mineraaliöljy. Kolmosella kun kääntää kahvaa ja kierrokset n.6000 niin kytkin luistaa ??? Kilometrejä pyörässä 10800 ??? Moten olis toi Devlac ?
Timo
Espoon R.M. Heinolla laittoivat viime vuonna
BEL-RAY EXP 10W-40. Eipä ole ollut mitään
valittamista, olen ajanut öljyillä n. 4000km.
BEL-RAY EXP 10W-40. Eipä ole ollut mitään
valittamista, olen ajanut öljyillä n. 4000km.
On ainakin jotkut yksilöt melko herkkiä mitä öljyä syöttää. Vaihteet ronksui mulla parit öljynvaihdot, kunnes Motulin 15W-50 toi avun.
20000km dakarilla takana ja 10w-40 delvacilla menty ongelmitta. Seuraavaksi taidan laitta belraytä ihan kokeeksi, kun 4l pönttö sitä tallissa on. En usko, että pysyvästi vaihdan delvacista pois, koska sitä saa 50€ 20l pöntön ja hyvin se toimi edelliselläkin mopolla (dr650).
5000km välein öljyt oon vaihtanut joka varmaan on tarpeettoman tiuha tahti?
Sami
MOBIL DELVAC SUPER 1400 10W40srbg kirjoitti:20000km dakarilla takana ja 10w-40 delvacilla menty ongelmitta. Seuraavaksi taidan laitta belraytä ihan kokeeksi, kun 4l pönttö sitä tallissa on. En usko, että pysyvästi vaihdan delvacista pois, koska sitä saa 50€ 20l pöntön ja hyvin se toimi edelliselläkin mopolla (dr650).
Onkos toi se öljy ??? kun löytyy myös muutalin delvaccia `.....
Joo tuohan se on, paitsi senverta valehtelin tuossa edellisessä viestissä, että ei se ollutkaan 10w-40 vaan 15w-40:stä.raissu kirjoitti:MOBIL DELVAC SUPER 1400 10W40srbg kirjoitti:20000km dakarilla takana ja 10w-40 delvacilla menty ongelmitta. Seuraavaksi taidan laitta belraytä ihan kokeeksi, kun 4l pönttö sitä tallissa on. En usko, että pysyvästi vaihdan delvacista pois, koska sitä saa 50€ 20l pöntön ja hyvin se toimi edelliselläkin mopolla (dr650).
Onkos toi se öljy ??? kun löytyy myös muutalin delvaccia `.....
En tuota talvimopoilua ole harrastanut, niin se on se ja sama. Kyllähän tuo traktoriöljy jopa täyttää valmistajan vaatimuksetkin
Sami
-
GSlpr
- Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...
Mistä ja miltä merkiltä löytyisi "5W - jotain" täyssynteettistä öljyä, jonka kanssa talvet sujuisivat ilman, että kytkin luistaa enemmän kuin rengas lumella?