öljyistä
Valvoja: Moderaattorit
- heiska
- Pyörä: suzuki dr 650r
öljyistä
vaihdoin tossa kokeeksi 650 dr:ään vm-92 vähän paksumpaa öljyä koneeseen (20w-50w) ,jota käytin ilma jäähy vw:ssä ja totesin kytkimen kantavan kylmällä koneella lähdettäessä.suositushan on 10w-40w ohjevihkosen mukaan.mutta mitä lisä aineita tällainen sekamoottori tarvitsee voidellakseen vaihteiston ja muut... tuttavani testasi öljyjä hoonaamalla pyttyjä ja totesi kyseisen ilmajäähy vehkeisiin (vw) tarkoitetun öljyn olevan erittäin korkealaatuista kulutuksen kestolta.eikös toi paksumpi öljy voitele paremmin? mielipiteitä...
vastakohdat täydentää toisiaan
- Jussi H.
- Pyörä: R65 GS mil
- Viesti:
Re: öljyistä
Paksumpi öljy ei periaatteessa voitele sen paremmin vaan on kylmänä jähmeämpää ja virtaa huonommin. Voi haitata kylmänä laakerien voitelua.
Alkaa olemaan nuo uudet öljyt koostumukseltaan ja ominaisuuksiltaan sen verran vaikeita ja monitahoisia, että paras käyttää uusisa koneissa valmistajan suosittamia paksuuksia ja tyyppejä, ellei ole asiasta aivan varma.
Kokeilun tilaa on mielestäni vielä noissa vanhemmissa koneissa, joissa moottorin ja vaihteiston öljyt on erikseen eikä konetta ole mitoitettu jo piirustuslaudan äärellä ihan niin rajoille..
Parasta öljyhuoltoa on kuitenkin öljynvaihdot riittävän usein.
Alkaa olemaan nuo uudet öljyt koostumukseltaan ja ominaisuuksiltaan sen verran vaikeita ja monitahoisia, että paras käyttää uusisa koneissa valmistajan suosittamia paksuuksia ja tyyppejä, ellei ole asiasta aivan varma.
Kokeilun tilaa on mielestäni vielä noissa vanhemmissa koneissa, joissa moottorin ja vaihteiston öljyt on erikseen eikä konetta ole mitoitettu jo piirustuslaudan äärellä ihan niin rajoille..
Parasta öljyhuoltoa on kuitenkin öljynvaihdot riittävän usein.
Nimenomaan samaa mieltä,ölkkää vaan vaikka vähän useemmin vaihtoon kuin olis suositus...tietysti olis kiva saada jostain vaikka semmonen kunnon tynnyrillinen,niin jäis tuo litrahinta hieman kohtuullisemmaksi.
Ite olen sitä mieltä että ihan perus mp-mineraaliöljy kelpaa hyvin dr:rään,kun ei tuo ole kuitenkaan mikään huippuunsa viritetty laite,ja käsittääkseni valmistajan suositus on mineraalilitku
Ite olen sitä mieltä että ihan perus mp-mineraaliöljy kelpaa hyvin dr:rään,kun ei tuo ole kuitenkaan mikään huippuunsa viritetty laite,ja käsittääkseni valmistajan suositus on mineraalilitku
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Eipä toiminut meidänkään DR350:ssä tuo 20W-50 mineraali kun kokeilin viime kesän alussa, kytkin kantoi kylmänä kovastikin. Vaihdoin sitten hetikohta 10W-40:seen (Shell VSX perus-mp-huoltiskaöljy) ja on paljon parempi valinta, ainakin meidän pikkutohtoriin.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
-
ekes
- Pyörä: Desert Express
Sanonko.....en voi olla sanomatta: DELVAC !!
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
ekes kirjoitti:Sanonko.....en voi olla sanomatta: DELVAC !!
Täällä oli joskus kovat keskustelut noista öljyistä ja osa puolusteli juurikin delvaccia. Ostimpa sitten kokeeksi sitä tuollaisen pikkutölkin 20l ja vajaa vuoden olen käyttänyt. Pelannut hyvin mun darrassa, kone on hiljaisempi kuin niillä kalliilla moottoripyörä öljyillä, öljynkulutus on samaa luokkaa ja kytkin pelaa hyvin. Eipä huonoja puolia ole löytynyt!
-
ekes
Nonni, nyt päästiin asiaan! Mulla on asfalttiratsu mennyt jo monet öljynvaihtovälit Delvacilla ja sitä ajattelin käyttää jatkossakin.
Sitten taas tuo kurapyörä - onko joku käyttänyt Dominaattorissa Delvacia?!? Ilmoittautukoon nyt tai vaietkoon iäksi!!!
Sitten taas tuo kurapyörä - onko joku käyttänyt Dominaattorissa Delvacia?!? Ilmoittautukoon nyt tai vaietkoon iäksi!!!
Minulla ainakin nuo RFVCt on sotkeneet sisällään Delvaccia.
- heiska
- Pyörä: suzuki dr 650r
no joo,pitänee laskea noi kendaalit veks ja tarjota sinne mihin ne kuuluukin.vois vaikka sit kokeilla tota, ilmeisesti delvac mx 15w-40?,kun se taitaa olla työpaikalla hana tavaraa.thanks anyway!
vastakohdat täydentää toisiaan
-
ekes
Kyllä, juuri tuota MX 15W-40 mulla on ollut pikitieajokissa. Viimeksi ostin 20 litran kannun ja se maksoi muistaakseni 70 öröä.heiska kirjoitti:no joo,pitänee laskea noi kendaalit veks ja tarjota sinne mihin ne kuuluukin.vois vaikka sit kokeilla tota, ilmeisesti delvac mx 15w-40?,kun se taitaa olla työpaikalla hana tavaraa.thanks anyway!
Tuota tuota.......sullako on sitä samaa kampetta työpaikalla irtotavarana?? Onkos sitä siis myytävänä tavallisille rivimiehillekin (lue: edulliseen hintaan) - meinaan, kun liikutaan samalla talousalueella niin matkakaan ei ole este....
Mä oon ajellu viimekesän kanssa delvakilla, en huomannu kovinkaan kummosia eroja...
02/2009 MP lehdessä oli iso juttu öljyistä niin kannattaa katsoa! Maininta oli myös siitä että paksut öljyt todellakin voitelee paremmin vaikka moni litkujen nimeen vannoo. En tiedä ymmärsinkö oikein mutta siinä oli mainittu että mineraaliöljyä ja synteettistä voi sotkea keskenään koska synteettisessä on mineraaliöljyä jo ennestään, tietenkin laatu heikkenee.
Keep calm and love fossil fuels.
- Kalpa
- Pyörä: Husaberg FE 390
Delvac 15-40 MX on kotarissa kanssa myllänny 120h, hyvässä tikissä on laite edelleen.ekes kirjoitti:Kyllä, juuri tuota MX 15W-40 mulla on ollut pikitieajokissa. Viimeksi ostin 20 litran kannun ja se maksoi muistaakseni 70 öröä.heiska kirjoitti:no joo,pitänee laskea noi kendaalit veks ja tarjota sinne mihin ne kuuluukin.vois vaikka sit kokeilla tota, ilmeisesti delvac mx 15w-40?,kun se taitaa olla työpaikalla hana tavaraa.thanks anyway!
Tuota tuota.......sullako on sitä samaa kampetta työpaikalla irtotavarana?? Onkos sitä siis myytävänä tavallisille rivimiehillekin (lue: edulliseen hintaan) - meinaan, kun liikutaan samalla talousalueella niin matkakaan ei ole este....
"ajaa niin ettei satu mitään"
- Stobe
- Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Kendallin 15W40:stä ostin viime vuonna pöntön, kun olin ensin testannut Kawassa toimivaksi. Luokituksiltaan suurinpiirtein samaa luokkaa kuin Delvacin MX. Taidan laittaa samaa öljyä perämoottoriin ja kiinancrossiinkin.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Kannattaa ehkä katsoa mutta tohtiiko uskoa? Yleensä MP-lehdissä olevien artikkeleiden asiantuntemuksen taso on melko heikko (no TK:n kirjoituksissa on tolkkua). Annas kun arvaan, öljyasiantuntijoina ovat toimineet moottoripyöräkauppias ja MP-varaosaliikkeen myyjä jotka molemmat samalla myyvät MP-öljyjä?mikko73h kirjoitti:02/2009 MP lehdessä oli iso juttu öljyistä niin kannattaa katsoa!
Ihan sama kuin jos minä alkaisin spammaamaan että minkälainen sähkö maistuu väkevimmältä