Kesäloma Norjassa

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Itse kuljin tuolla Stavanger - Bergen - Ändalsnes nurkilla viikko sitten, mahtavia maisemia! Onko kukaan katsonut navigaattorista Geirangerin vieressä olevan vuorenhuipun korkeutta mihin vie se 45kro maksava hiekkaserpentiinitie. Itse huomasin vasta Ruotsin puolella kotimatkalla että zumossa moinenkin ominaisuus löytyy.
Viimeksi muokannut av2, Su Elo 31, 2008 9:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XRV-97
Jerry Cotton
Pyörä: Harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

av2 kirjoitti:Itse kuljin tuolla Stavanger - Bergen - Ändalsnes nurkilla viikko sitten, mahtavia maisemia! Onko kukaan katsonut navigaattorista Geirangerin vieressä olevan vuorenhuipun korkeutta mihin vie se 45kro maksava hiekkaserpentiinitie. Itse huomasin vasta Ruotsin puolella kotimatkalla että zumossa moinenkin ominaisuus löytyy.
Navigaattorin näyttämisistä en tiedä, mutta kyseinen Dalsnibba kohoaa 1476 metriin. Komee paikka!
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

On kyllä hippasen hienot näkymät tuolta Dalsnibbalta.

Heinä-elokuun vaihteessa tuli itsekin tuolla käytyä, stooria ja lisää kuvia täällä

Kuva

...ja Natokin kävi moikkaamassa:

Kuva

Kuva
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

Mä oon yrittäny liittää kans fotoa mukaan mut ei jostain syystä onnistu. Mutta tuo Olan eka foto onkin lähes kuin kopio siitä :D
Aika hienoo varmaan oli tuo Nato-kohtaaminen noin vierestä! Mulla meni korkealta samanlainen, mutta kameran nokalla oli 11-16mm zoomi, joten jäi kuva ottamatta...
XRV-97
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

No onhan meitä ollu siellä ruuhkaksi asti. Me oltiin dalsnibballa 29.7 ja kuvista katoin, niin klo12.22-13.43 siellä oltiin. Senverta komia paikka, että piti siellä toista tuntia olla.
Mikö juttu se on kun siellä on about jokainen irtokivi laitettu pinoon? Siis jokapuolella vuoristoa.
Tuli muuten jossain siellä geirangerin suunnalla musta enduro, olin kattovinani dr bigiksi, jossa oli suomenlippu tarra tankin kyljessä tai jossain sielläpäin kiinni. Tuli ajossa vastaan, niin ei kerenny tarkemmin tsiigailla. Oliko meikäläisiä?
Sami
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Hehe, me oltiin tuolla 30.7.-31.7. Kuvat on otettu 30. päivä joskus kahden kieppeillä paikallista aikaa.

Noita hävittäjiä oli muuten kaksi. Laskeutuivat vuonoon ennen Djupvasshyttania ja olivat hetken aikaa pimennossa. Eka oli sen verran nopeasti kohdilla, ja ohitse, etten siitä kuvia ehtinyt saamaan eli nuo ovatten jälkimmäisestä.

Tuo kivikasa on ns. peikko/trolli...erään sortin "i was here"-tyyppinen juttu.
Mikkora

Viesti Kirjoittaja Mikkora »

Tuo kivien päällekkäin latominen tuo hyvää onnea... joku "uhri" jumalille tai jotain vastaavaa. Kaikkien paikalla käyvien kuuluu kantaa kivi siihen kekoon...
Kaikkialla missä on mäkiä tai tuntureita tai vastaavia on samoja kasoja.
Mikko
Marko P
Pyörä: SE, 500exc

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Mikkora

Moorjens taas...
Vihdoinkin uutisia moposta. Pitää kirjoittaa vielä kun olen ajo, eikun kirjoitus kunnossa.
Kuulin myös että BMW:llä on mainoskamppanja "me palvelemme"...

Soitin tänään paikalliselle bmw edustajalle, jolle soitin jo Norjasta että mopo on tulossa. Soitin siis jotain about 6 tai 7 elokuuta. siis tasan kuukausi sitten. No mopo tuli pariviikkoa sieltä tänne, eli se on maannut bmw edustajalla pariviikkoa. Kun mopo tuli kerrottiin minulle että työkirja on buukattu kolmeksi viikoksi.

Soitin tänään ja kysyin että mitäs mopolle on tehty. Yllätys ei ollut suuri kun mitään ei ollut vielä tehty, koska viimeksi luvattiin että ensiviikon aikana vasta on aikaa... OK mopolle ei ole tehty mitään.

Kysyin: Milloin aloitatte työt?
Vastaus: Ei osata sanoa... on kuulemma kalenteri koko kuukaudelta täynnä... (alkaa veren paine nousta allekirjoittaneella)

Kysyn: Milloin tiedätte, että milloin aloitatte työt?
Vastaus: En tiedä, on niin vähän miehiä ja osa niistäkin on lomalla...

Kysyn: Kannattaako minun alkaa etsiä toista korjaamoa?
Kaikki varmasti ymmärtää että keskustelun rakentavuus alkoi vähentyä pikku hiljaa...

Kysyin vielä että kannattaako minun alkaa hoitaa asiaa maahan tuojan kautta...
ei ne kuulemma mitään siellä pysty tekemään....

Mainitsin että Norjassa olisi diagnoosi syntynyt 3 arkipäivän kuluttua... Vastaus: Niillä ei sitten ole siellä töitä.
Oma mielipiteeni on että ehkä Norjassa on joku joka osaa organisoida korjaamon aikatauluja ja töitä... Päivän opeteltava sana: prioriteetti tai priorisointi

Ajatelkaa jos teidän auto hajoaisi ja saisitte samaa kohtelua! En ole koskaan tinkinyt kulutus ja varaosista ko. firmassa toimiessani. Laukkuja ja kypärää ostaessa tinkasin, ja saimme sovittua ihan nätisti hinnat. Mutta nyt luulen että alkaa yhteistyö hiipua minun osalta, firma on lopettanut yhteityön jo jokinaika sitten...

Soitin vakuutus yhtiöön: Tapiolan vahinko osastolla todettiin ettei tämä ole sopivaa toimintaa ja he yrittävät saada asiaa eteenpäin vakuutustarkastajan toimesta. (kiitos siitä, olen kohta elävä Tapiolan mainos)

Seuraavaksi kun maanantaina ajelen (autolla, sattuneesta syystä) Tampereelta kotiin niin hieron varmasti asiaa BMW-motorrad:n edustajan kanssa... Jos palvelu on tätä luokkaa, voitte unohtaa sen ajatuksen vaihtaa isompaan bemariin...

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin... (montasanaapainokelvotontatekstiä)

PS.
Ei kannata soittaa, ennen maanantaita. Saattaa olla krapula tai känni päällä.

PS2.
Jos joku löytää sen "me palvelemme" kuvan netistä niin tähän saa liittää sen
Mikko
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ei juma!!! :shock:
Kai se niin vaan on et laatupyöriä ei kanattaa ostaa edes :roll:
Pitää olla joku vanha pieru (mun darra esimerkiks) ku joss sen veisin edes jonnekin korjaamoon niin tulis vaan vastaus et ne äjjät ku noi osas on eläkkeel jo :lol:
Eikä siin mitään vaikeet ookkaan ku voi mennä.

Mutt kyll hyvin ymmärrän joss sull nytt on fiilikset känniin ja äkkiä!!!
Ite menisin varmaan jo tosa vaihees pöydän yli?

Mutt tsemppiä vaan sinnepäin,kyll se aurinko sitt taas joskus paistaa!!!
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Turussa on kyllä toinenkin valtuutettu penarihuolto.
- jani
Mikkora

virta kirjoitti:Turussa on kyllä toinenkin valtuutettu penarihuolto.
Jep jep.
Kysyin eilen vakuutus yhtiöltä luvan että voin siirtää mopon toiseen liikkeeseen, ja sovimme että vakuutustarkastaja ottaa selvää minne se viedään jos tuo liike ei tahdo tehdä mitään.
Eihän se ole mikään ongelma iskeä mopoa kärrylle ja ajaa se vaikka tampereelle, jos siltä tuntuu.

Ongelma on siinä että minulle olisi pitänyt kertoa jo kun mopo tuli että homma ei kiinnosta. Olisin heti voinut etsiä toisen liikkeen. Valitsin tämän liikkeen koska sain hyvää puhelin tukea kun olin Norjassa. Äähh...
Mikko
Mikkora

Väliaikatietoa:
Vakuutusyhtiöltä tuli lupa siirtää mopo Kaarinan rajalle. Siellä tehdään kustannusarvio ensiviikon aikana.

edit: diagnoosi -> kustannusarvio
Mikko
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Mikkora kirjoitti:Väliaikatietoa:
Vakuutusyhtiöltä tuli lupa siirtää mopo Kaarinan rajalle. Siellä tehdään kustannusarvio ensiviikon aikana.

edit: diagnoosi -> kustannusarvio
Se onkin kuulema ihan hyvä paikka,työkaverin veteraani pikitiekiitäjä bemari on välil siin ollut ja muutenkin palvelu on hyvä hänen mielestä.
Toivottavasti nytt saisit kuntoon viel syksyn aikana!
JTapani
Pyörä: Africa Twin

Re: Kesäloma Norjassa

Viesti Kirjoittaja JTapani »

Moro

Norjan reissu twinillä on ollut vähän mielessä...

Kun täällä on useampia Norjan kävijöitä, niin Milloin on paras aika ajosään puolesta mennä?
Olen kuullut, että norjassa sataa aika paljon ja usein.

Vai onko se ihan tuuripeliä?
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
Vastaa Viestiin