Olen tätä voorumia seuraillut jo pidempään, mutta nyt päätin oikein rekisteröityä ja juttua koittaa rustata.
Elikkäs tämmöisellä Suomessa harvinaisella pikkukawalla olen sorateitä ja vähän kestopäällystettäkin kulutellut tällä kaudella. Aikaisemmin ajelin KMX:än piikkiversiolla ja siitä jäi luotettavan ja herkän pyörän maku. No bongasin nettimotosta sitten tällaisen 200cc version orkkiskunnossa, joten sehän täytyi poimia taltee. Ensin piti tietysti ajella se n.300km matka kotitallille.
Jokusen tonnin olen saanut jo mittariin tahkottua(25tkm tänään)ja hyvin on tehtävänsä täyttänyt. Sorateillä kulkee mielestäni loistavasti. En ole kovin montaa enskaa ajanut, mutta kyllä tämä ainakin XT350:nen peittoaa soratiellä keveytensä ja vireän koneensa ansiosta.
Koneen luonne on verrattain lauhkea(30hp/8500rpm)2-tahtariksi, mutta kiihtyvyyttä löytyy tarpeeksi minun käyttöön. Etupumpuista löytyy ilmaventtiilit(lisävaruste?). Takaiskari on sama kun piikissä, joten parempiakin on nähty. No ajo rajoittuu lähinnä sorateihin, joten senkin kanssa elää.
Laitetaanpa vähän speksejä:
Make Model
Kawasaki KMX 200
Year
1988
Engine
Liquid cooled, two stroke, single cylinder, piston read valve induction.
Capacity
191
Bore x Stroke 67 x 54 mm
Compression Ratio 8.0:1
Induction
26mm Mikuni carb
Ignition / Starting
Max Power
30.4 hp @ 8500 rpm
Max Torque
18.6 ft-lb @ 7500 rpm
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
Air assisted leading axle telescopic.
Rear Suspension
Uni-Trak rising rate monoshock, adjustable preload.
Front Brakes
Single 213mm disc
Rear Brakes
Single 183mm disc
Front Tyre
3.00-21
Rear Tyre
4.60-17
Dry-Weight
100 kg
Fuel Capacity
9.3 Litres
Lisää juttua tulee, jahka runosuoni taas puhkeaa. Kysymyksiä, kokemuksia ja mielipiteitä saa ja on toivottavaa esittää!