Talvivarustelu
Valvoja: Moderaattorit
-
marko.virkajarvi
Se on pienitilavuuksinen, manuaaliskäyttöinen mäntäpumppu. Ottaa tankista bensaa ja ruikkaa sen kurkkuun.
Jos tuommoisen haluaa itse rakentaa niin pitää kurkkuun keksiä joku yhde mistä ruikkaus onnistuu. Ottopuoli on triviaali, bensaletkusta t-haaralla tms.
Pumpun saa ostettua moottorikelkkakaupasta koska se on yleisesti niissä käytössä niinkuin Marko totesi.
Jos tuommoisen haluaa itse rakentaa niin pitää kurkkuun keksiä joku yhde mistä ruikkaus onnistuu. Ottopuoli on triviaali, bensaletkusta t-haaralla tms.
Pumpun saa ostettua moottorikelkkakaupasta koska se on yleisesti niissä käytössä niinkuin Marko totesi.
-
marko.virkajarvi
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Siis kaasuttimen ja ilmaboxin välissä kiinni?marko.virkajarvi kirjoitti:Mulla oli 800 DR ja siihen otin t-kappaleella bensaletkulta tulopuolelle letkun. Kaasarin päässä oli sellainen viritys että vanhasta sisärenkaasta otettu venttiilikara oli kumikurkun läpi työnnettynä ja juurimutterilla ja isolla prikalla kiristettynä erittäin tiivis ja helppo tehdä.
Toimiko hyvin?
Toinen kysymys, onko hyviä vinkkejä mistä ostaa akku, vai onko hinnoissa merkittäviä eroja? Minkälaisia akkuja tohtoriin lie tarjolla, voisko valita tehokkaampaa?
-
marko.virkajarvi
Ei kun kaasarin jälkeen että seos pääsee varmasti sylinteriin. Mulla oli 250 RM vm-91 ja sitä ei saanut lämpöisellä eikä kylmällä kelillä käyntiin kylmänä muuten kuin hinaamalla kunnes yks pienkonekorjaaja neuvo laittaan siihen primerin niin johan alko lähteen käyntiin .Kai siinä kaasarissa oli joku vika.
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Umpikypärän visiirin huurtuminen
En löytänyt keskustelua aiheesta, joten postasinpa tämän nyt tähän talvivarusteluketjuun. Käytän pyörä ja kelkkakäytössä samaa Arai Condor pottaa ja varsinkin talvella visiiri on pakko pitää aika reippaasti raollaan huurtumisen estämiseksi. Onko olemassa jotain suihkutettavaa pinnoitetta tms. jolla tuota huurtumista vois vähentää ?
Kura lentää...
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Ostin itselleni Scottin huurteenestoliinan Oulun EMC:ltä. Noitahan löytyy varmaan kaikilta Scotin mp- ja kelkkatarvikkeita myyviltä liikkeiltä. Maksoi 2 euroa, mutta tehosta en tiedä, vielä.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Ei vakuuttanut meikäläistä, ainakaan mielestäni Arai Tour X visiirillä ja silmälasien kanssa (jotka myös pyyhin ko. liinalla) ei toiminut lainkaan.Raimo kirjoitti:Ostin itselleni Scottin huurteenestoliinan Oulun EMC:ltä. Noitahan löytyy varmaan kaikilta Scotin mp- ja kelkkatarvikkeita myyviltä liikkeiltä. Maksoi 2 euroa, mutta tehosta en tiedä, vielä.
Itse visiiri pysyy varsin hyvin auki pinlock-kalvolla, jonka olen kiinnittänyt alkuperäisen visiirin sisäpuolelle.
Ajattelin vielä kokeilla jotain huurteen poisto spraytä.
Terveisin
Mika TA-91