Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Valvoja: Moderaattorit
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Kuten kaikki tiedämme ei esmes XT:n voi nuin vain tökätä 41mm FCR Keihiniä paikoilleen vaikka mieli tekisi.
Takaiskari tulee liian lähelle, ei mahu millään. Tarvitaan siis kaksi kaasaria, joiden imuröörit kiertää iskarin.
Vaihtoehtoina:
a) tuplasetti 33 Keihineitä, kallis kun fan. Mutta sopii ja soi suoraan paketista.
b) pari kappaletta halpoja ebay-kiinakaasareita, 70€ pala. Toiminta täysi mysteeri, mutta ei oo kallista.
c) puolikas ison katupärrän neljän mehumaijan patterista, hyvä saatavuus käytettynä ja halpa hinta.
Ajatuksia/kokemuksia? Itellä lähinnä kohta c) kiinnostavin.
Takaiskari tulee liian lähelle, ei mahu millään. Tarvitaan siis kaksi kaasaria, joiden imuröörit kiertää iskarin.
Vaihtoehtoina:
a) tuplasetti 33 Keihineitä, kallis kun fan. Mutta sopii ja soi suoraan paketista.
b) pari kappaletta halpoja ebay-kiinakaasareita, 70€ pala. Toiminta täysi mysteeri, mutta ei oo kallista.
c) puolikas ison katupärrän neljän mehumaijan patterista, hyvä saatavuus käytettynä ja halpa hinta.
Ajatuksia/kokemuksia? Itellä lähinnä kohta c) kiinnostavin.
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Tarkoittaako kohta c kahta katupyörän fcr:ää?
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Kohta c) tarkoittaa kahta katupärrän kaasaria, toimiiko ne enskassa?
-
tomimikael
- Viestit: 149
- Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
- Pyörä: xr600r
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Vaihtoehto D:



Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Skyteamissä (200) oli kiinlainen kiihdytyspumpullinen kaasari, koko muistaakseni poikittain 28mm ja pystyyn 32mm. Se toimi kyllä helvetin hyvin koko sen 150h minkä pyörä mulla oli ja on niin pienikokoinen ja yksinkertainen kun vaan kiihdytyspumpullinen kaasari olla voi. En muista oliko se Mikunikopio vai mikä, mutta Keihinin suuttimet sinne kävi. Neulalle ei tarvinnu tehdä mitään ja käyttö oli ympärivuotista.
Aika varmaan nuo toimis XT:ssäkin ihan helv.... paljon paremmin kuin kalvopaska, hintaluokka Motorpowerissa -07--08 oli lähinnä naurattava n. 100e/kpl. Pinta-alaa on suunnilleen saman kuin Domissa oli yhdellä.
Aika varmaan nuo toimis XT:ssäkin ihan helv.... paljon paremmin kuin kalvopaska, hintaluokka Motorpowerissa -07--08 oli lähinnä naurattava n. 100e/kpl. Pinta-alaa on suunnilleen saman kuin Domissa oli yhdellä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Eikös DR350R:ssä oo 33mm Mikunin kiihdytyspumpullinen kaasutin jos en väärin muista? Toinen tarina sitten on löytääkö niitä mistään, ja jos löytää niin mihin hintaan. Bigin kalvopaskojen tilalle pitäis saada pumpulliset kaasuttimet myös, mutta Hesslerin setti ei kauheesti kiihota hintansa takia.
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
tomimikael kirjoitti:Vaihtoehto D:

Muttaku tilanne on tämmönne, imukaula ei oo ihan naps ja kops.
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Onkos 600 euroa hirveesti vai kuin fan? paljon kuitenkin wanhaan pyörään.
Eli lie tiedossa kedo:n Mikuni TM paketit joihin kuuluu kaikki tarvittavat hilppeet muutostyöhön. Ei sovi vanhempiin xt maleihin, mitä se sitten tarkoittaakin eli mikä nyt sitten on vanhempi. XT 600 K/E maleihin käy kataloogin mukaan..
http://kedo.de/com/ssl/grafic/pdf/Katal ... f6560b4ed8
Eli lie tiedossa kedo:n Mikuni TM paketit joihin kuuluu kaikki tarvittavat hilppeet muutostyöhön. Ei sovi vanhempiin xt maleihin, mitä se sitten tarkoittaakin eli mikä nyt sitten on vanhempi. XT 600 K/E maleihin käy kataloogin mukaan..
http://kedo.de/com/ssl/grafic/pdf/Katal ... f6560b4ed8
antti
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
600 euroa on liki puolet tuommosen mopon hinnasta, ei mitään motivaatiota painaa tuommosta summaa ko. ruoskaan. 
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Näin vähän arvelinkin, mutta laitoinpa nyt kuitenkin.
Olisi vaan hianot kaasarit mopeedissa sen jälkeen. Noita paketteja on ollut foorumillakin joskus myytävänä käytettynäkin, ainakin TTR:n versiota.
Olisi vaan hianot kaasarit mopeedissa sen jälkeen. Noita paketteja on ollut foorumillakin joskus myytävänä käytettynäkin, ainakin TTR:n versiota.
antti
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Tutun näköistä kuvamateriaalia
Mulla on semmonen teoria että omasta xt:stä kulku paranee kun saan vaihdettua ehjän kumikurkun toisiokaasariin,paremman kumikalvon samoiten (ps.hakusessa ostetaan palsatalla),vai onko tämä vain unelmointia
Ihmeen hyvin härpäke kuitenkin pelasi,vaikka huomasin että seosruuvikin oli ruuvattu pohjaan.Lienee siinä yksi syy siihen,ettei tahtonut kylmänä oikeen hanakasti käynnistyä,ts käydä tyhjäkäyntiä.Kaipa tuo pitäisi olla vähintään 1,5 kierrosta auki normaalisti?
Tulppa oli vaaleahko kyllä,muttei ihan vitivalkoinen,joten ilmavuoto ei sitten ollut vissiin ihan hurjaa.
Mulla on semmonen teoria että omasta xt:stä kulku paranee kun saan vaihdettua ehjän kumikurkun toisiokaasariin,paremman kumikalvon samoiten (ps.hakusessa ostetaan palsatalla),vai onko tämä vain unelmointia
Ihmeen hyvin härpäke kuitenkin pelasi,vaikka huomasin että seosruuvikin oli ruuvattu pohjaan.Lienee siinä yksi syy siihen,ettei tahtonut kylmänä oikeen hanakasti käynnistyä,ts käydä tyhjäkäyntiä.Kaipa tuo pitäisi olla vähintään 1,5 kierrosta auki normaalisti?
Tulppa oli vaaleahko kyllä,muttei ihan vitivalkoinen,joten ilmavuoto ei sitten ollut vissiin ihan hurjaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Muistelen jossain lukeneeni keskustelua, missä 350 XT pyörään on askarreltu yksi kahteen kurkku ja yksi kaasari.
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
Satasella Vifferin 32mm Keihinit, siitä sais kahteen pyörään mehustimet.
Mie oon tuommosia Keihineitä aukonukki, eka pärrä oli VFR.
Nuissa ei vaan taija olla kiihytyspumppua, pitäsköhän semmonen olla mehtämopossa.
Mie oon tuommosia Keihineitä aukonukki, eka pärrä oli VFR.
Nuissa ei vaan taija olla kiihytyspumppua, pitäsköhän semmonen olla mehtämopossa.
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
FCR:n asennusmitta on joku 50mm, eikö se oikeasti sovi tuohon vaikka vinottain? Se on siis todella lyhyt jos ei ole kiinteällä kaulalla varustettu malli.
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia
FCR on pirun korkee ja levee, noi kiinakaasarit on ihan hemmetin pieniä ulkoo Mikuni/Keihin verrattuna.
Käy Rässi Motorpowerissa, 150h on ihan pirusti ajoa ja uus simppeli kaasari.
Kiihotuspumppu on rok ja pop, vähän niinku silleen että jotain sinne päin epämäärästä ja ojista pohjan kautta tai sit Tillolan pöydät yli kun mopo tekee mitä käskee ja olettaa ;D - siis on se ero iso, oikeesti. pumpulla se on ruiskun ja pumputtoman puolivälissä.
Käy Rässi Motorpowerissa, 150h on ihan pirusti ajoa ja uus simppeli kaasari.
Kiihotuspumppu on rok ja pop, vähän niinku silleen että jotain sinne päin epämäärästä ja ojista pohjan kautta tai sit Tillolan pöydät yli kun mopo tekee mitä käskee ja olettaa ;D - siis on se ero iso, oikeesti. pumpulla se on ruiskun ja pumputtoman puolivälissä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
