Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kuten kaikki tiedämme ei esmes XT:n voi nuin vain tökätä 41mm FCR Keihiniä paikoilleen vaikka mieli tekisi.
Takaiskari tulee liian lähelle, ei mahu millään. Tarvitaan siis kaksi kaasaria, joiden imuröörit kiertää iskarin.
Vaihtoehtoina:

a) tuplasetti 33 Keihineitä, kallis kun fan. Mutta sopii ja soi suoraan paketista.
b) pari kappaletta halpoja ebay-kiinakaasareita, 70€ pala. Toiminta täysi mysteeri, mutta ei oo kallista.
c) puolikas ison katupärrän neljän mehumaijan patterista, hyvä saatavuus käytettynä ja halpa hinta.

Ajatuksia/kokemuksia? Itellä lähinnä kohta c) kiinnostavin.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja meikä »

Tarkoittaako kohta c kahta katupyörän fcr:ää?
Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kohta c) tarkoittaa kahta katupärrän kaasaria, toimiiko ne enskassa?
tomimikael
Viestit: 149
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Vaihtoehto D:






Kuva

:?:
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja THA »

Skyteamissä (200) oli kiinlainen kiihdytyspumpullinen kaasari, koko muistaakseni poikittain 28mm ja pystyyn 32mm. Se toimi kyllä helvetin hyvin koko sen 150h minkä pyörä mulla oli ja on niin pienikokoinen ja yksinkertainen kun vaan kiihdytyspumpullinen kaasari olla voi. En muista oliko se Mikunikopio vai mikä, mutta Keihinin suuttimet sinne kävi. Neulalle ei tarvinnu tehdä mitään ja käyttö oli ympärivuotista.
Aika varmaan nuo toimis XT:ssäkin ihan helv.... paljon paremmin kuin kalvopaska, hintaluokka Motorpowerissa -07--08 oli lähinnä naurattava n. 100e/kpl. Pinta-alaa on suunnilleen saman kuin Domissa oli yhdellä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
TeroV
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 1:01 am
Pyörä: VaraTero

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja TeroV »

Eikös DR350R:ssä oo 33mm Mikunin kiihdytyspumpullinen kaasutin jos en väärin muista? Toinen tarina sitten on löytääkö niitä mistään, ja jos löytää niin mihin hintaan. Bigin kalvopaskojen tilalle pitäis saada pumpulliset kaasuttimet myös, mutta Hesslerin setti ei kauheesti kiihota hintansa takia.
Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

tomimikael kirjoitti:Vaihtoehto D:
Kuva
:?:

Kuva
Muttaku tilanne on tämmönne, imukaula ei oo ihan naps ja kops.
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Onkos 600 euroa hirveesti vai kuin fan? paljon kuitenkin wanhaan pyörään.
Eli lie tiedossa kedo:n Mikuni TM paketit joihin kuuluu kaikki tarvittavat hilppeet muutostyöhön. Ei sovi vanhempiin xt maleihin, mitä se sitten tarkoittaakin eli mikä nyt sitten on vanhempi. XT 600 K/E maleihin käy kataloogin mukaan..
http://kedo.de/com/ssl/grafic/pdf/Katal ... f6560b4ed8
antti
Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

600 euroa on liki puolet tuommosen mopon hinnasta, ei mitään motivaatiota painaa tuommosta summaa ko. ruoskaan. :cry:
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Näin vähän arvelinkin, mutta laitoinpa nyt kuitenkin.
Olisi vaan hianot kaasarit mopeedissa sen jälkeen. Noita paketteja on ollut foorumillakin joskus myytävänä käytettynäkin, ainakin TTR:n versiota.
antti
Avatar
x-mean
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Tutun näköistä kuvamateriaalia :shock:
Mulla on semmonen teoria että omasta xt:stä kulku paranee kun saan vaihdettua ehjän kumikurkun toisiokaasariin,paremman kumikalvon samoiten (ps.hakusessa ostetaan palsatalla),vai onko tämä vain unelmointia :roll:

Ihmeen hyvin härpäke kuitenkin pelasi,vaikka huomasin että seosruuvikin oli ruuvattu pohjaan.Lienee siinä yksi syy siihen,ettei tahtonut kylmänä oikeen hanakasti käynnistyä,ts käydä tyhjäkäyntiä.Kaipa tuo pitäisi olla vähintään 1,5 kierrosta auki normaalisti?
Tulppa oli vaaleahko kyllä,muttei ihan vitivalkoinen,joten ilmavuoto ei sitten ollut vissiin ihan hurjaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"
JR
Viestit: 299
Liittynyt: Su Elo 10, 2008 11:05 am
Pyörä: XT 350
Paikkakunta: Hollola

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja JR »

Muistelen jossain lukeneeni keskustelua, missä 350 XT pyörään on askarreltu yksi kahteen kurkku ja yksi kaasari.
Avatar
Rässi66
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Satasella Vifferin 32mm Keihinit, siitä sais kahteen pyörään mehustimet.
Mie oon tuommosia Keihineitä aukonukki, eka pärrä oli VFR.
Nuissa ei vaan taija olla kiihytyspumppua, pitäsköhän semmonen olla mehtämopossa.
meikä
Viestit: 1192
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja meikä »

FCR:n asennusmitta on joku 50mm, eikö se oikeasti sovi tuohon vaikka vinottain? Se on siis todella lyhyt jos ei ole kiinteällä kaulalla varustettu malli.
THA
Viestit: 3707
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kaasariteoriaa ja -unelmointia

Viesti Kirjoittaja THA »

FCR on pirun korkee ja levee, noi kiinakaasarit on ihan hemmetin pieniä ulkoo Mikuni/Keihin verrattuna.
Käy Rässi Motorpowerissa, 150h on ihan pirusti ajoa ja uus simppeli kaasari.
Kiihotuspumppu on rok ja pop, vähän niinku silleen että jotain sinne päin epämäärästä ja ojista pohjan kautta tai sit Tillolan pöydät yli kun mopo tekee mitä käskee ja olettaa ;D - siis on se ero iso, oikeesti. pumpulla se on ruiskun ja pumputtoman puolivälissä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin