KTM exc 450 (rfs)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
KTM exc 450 (rfs)
Tuollainen tuli talliin ja nyt tuunailemaan
Ensiksi sähköasiaa:
Tällainen staattori on vissiin parempi virrantuottaja kuin alkuperäinen?
Tarviiko tämän lisäksi vaihtaa muuta, jos haluaa tasavirtaa esim. valoille?
Akkuna tällä hetkellä YTX5L-BS (4ah). Akkukoteloa laskemalla saisi mahtumaan YTX7L-BS (6ah) akun aika helposti (pari senttiä korkeampi, muuten samoilla spekseillä).
Onko muunlaisia virityksiä joku tehnyt?
Ensiksi sähköasiaa:
Tällainen staattori on vissiin parempi virrantuottaja kuin alkuperäinen?
Tarviiko tämän lisäksi vaihtaa muuta, jos haluaa tasavirtaa esim. valoille?
Akkuna tällä hetkellä YTX5L-BS (4ah). Akkukoteloa laskemalla saisi mahtumaan YTX7L-BS (6ah) akun aika helposti (pari senttiä korkeampi, muuten samoilla spekseillä).
Onko muunlaisia virityksiä joku tehnyt?
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: KTM exc 450 (rfs)
Akuksi Yuasan YTZ7S menee suoraan 4ah paikalle.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Hyvä, ei siis tarvi modataPiese kirjoitti:Akuksi Yuasan YTZ7S menee suoraan 4ah paikalle.
Kiitos!
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 5:03 pm
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL1200/1290SAR
- Paikkakunta: Enontekiö
- Viesti:
Re: KTM exc 450 (rfs)
Ai niin, ovatten motokeitaalla tarjouksessa 87,50€ jos niillä vielä noita on.Jakke N kirjoitti:Hyvä, ei siis tarvi modataPiese kirjoitti:Akuksi Yuasan YTZ7S menee suoraan 4ah paikalle.
Kiitos!
Re: KTM exc 450 (rfs)
Ja jos tarjous on loppunut niin jatkuvasti samaan hintaan Hondan laatikossa honda diileriltä. Ei ole minunkaan kotka pahasti hylkinyt ko yuasaa vaikka pahveissa olikin siivet.
antti
Re: KTM exc 450 (rfs)
Sieltä lähti tilaukseen. Kiitos vinkistä. Muuten näytti olevan 129.- hintaluokassa muualla.Piese kirjoitti:Ai niin, ovatten motokeitaalla tarjouksessa 87,50€ jos niillä vielä noita on.Jakke N kirjoitti:Hyvä, ei siis tarvi modataPiese kirjoitti:Akuksi Yuasan YTZ7S menee suoraan 4ah paikalle.
Kiitos!
Re: KTM exc 450 (rfs)
Ei ole kokemusta Trail techin staattorista, mutta tehoero on modattuun akkuperäiseen käsittääkseni sen verran marginaalinen etten maksaisi mitään. Tarvitsee regulaattorin/tasasuuntaajan myös, joka toimii toisaalta alkuperäisenkin kanssa kunhan tekee "float ground" modin joka samalla yhdistää tasa ja vaihtovirtapuolen yhdeksi uudelle regulaattorille. Kolmivaihestaattorikaan ei kauheita maksa ja sitten onkin virtaa aivan toisella tavalla.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Onko tuohon alkuperäisen modaukseen jossaki ohjeita? Itsellä kiinnostas tuon oman 2004:n modailu jossaki vaiheessa.
Tapatalked from Galaxy S4 Active
Tapatalked from Galaxy S4 Active
{]o.O[}
Re: KTM exc 450 (rfs)
Kiinnostaisi myös ohjeet tuon edellä mainitun kolmivaihestaattorin asennus ja sähköjärjestelmän tasapäistäminen.
Mielenkiintoista tilastotietoa tämän päivän rastinhakulenkiltä. 178 km vaihtelevaa matkaenskailua sivuteillä ja bensaa paloi 8.4 litraa. Ei mennyt varatankille edes vielä
Toi XC:n tankki taitaa olla about 13 litraa, joten ihan hyvä toimintasäde tuossa on
Mielenkiintoista tilastotietoa tämän päivän rastinhakulenkiltä. 178 km vaihtelevaa matkaenskailua sivuteillä ja bensaa paloi 8.4 litraa. Ei mennyt varatankille edes vielä
Toi XC:n tankki taitaa olla about 13 litraa, joten ihan hyvä toimintasäde tuossa on
Re: KTM exc 450 (rfs)
Muokkasin "http://www.southbayriders.com/forums/at ... ts/382662/" ohjeen mukaan alkuperäisen staattorin ja laitoin "https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/1255" jännitteensäätimen tasasuuntaajalla. Hyvin on talven xenonit palanut.Jakke N kirjoitti:Kiinnostaisi myös ohjeet tuon edellä mainitun kolmivaihestaattorin asennus ja sähköjärjestelmän tasapäistäminen.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Ylläolevan kaltaisia säätimiä on milloin missäkin vekottimessa ja saattaa löytyä käytettynä tai puoli-ilmaiseksi.
Kolmivaiheeksi tarvitsee staattorin ja säätimen esimerkiksi http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... 145_2fRR58
Itse ostin joskus tuolta, sittemmin on säädin vaihtunut ja näkyy olevan honda-mallinen kuvassa (cbr jne, halpoja ja tarjolla paljon). Itsekin laitoin cbr:n säätimen (10-20e ebay) kun alkuperäinen mahdollisesti oikkuili ja oli vähän liian iso. Staattoria on saanut myös erikseen, mutta eipä tuolle säätimelle kauheasti hintaa jää varsinkaan jos on vähänkään laadukas.
Tankin alla oli sen verran ahdasta että runkoa maalatessa sijoitin säätimen näin:
Muutama vuosi sitten tuon electrexin staattorin läpivientikumi hajosi (kesti pari-kolme vuotta?) ja jouduin väkertelemään uuden kun varaosana en löytänyt mistään. Hätäratkaisu tulee vaikka vulkanoituvasta teipistä, mutta öljynkestävää tiivistesilikonia tms. väliin niin on toiminut, joskaan staattoria ei välttämättä voi irroittaa kopasta rikkomatta.
Kolmivaiheeksi tarvitsee staattorin ja säätimen esimerkiksi http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... 145_2fRR58
Itse ostin joskus tuolta, sittemmin on säädin vaihtunut ja näkyy olevan honda-mallinen kuvassa (cbr jne, halpoja ja tarjolla paljon). Itsekin laitoin cbr:n säätimen (10-20e ebay) kun alkuperäinen mahdollisesti oikkuili ja oli vähän liian iso. Staattoria on saanut myös erikseen, mutta eipä tuolle säätimelle kauheasti hintaa jää varsinkaan jos on vähänkään laadukas.
Tankin alla oli sen verran ahdasta että runkoa maalatessa sijoitin säätimen näin:
Muutama vuosi sitten tuon electrexin staattorin läpivientikumi hajosi (kesti pari-kolme vuotta?) ja jouduin väkertelemään uuden kun varaosana en löytänyt mistään. Hätäratkaisu tulee vaikka vulkanoituvasta teipistä, mutta öljynkestävää tiivistesilikonia tms. väliin niin on toiminut, joskaan staattoria ei välttämättä voi irroittaa kopasta rikkomatta.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Tuo vaikuttaa ihan hyvältä paketilta näin maallikon silmään (tarpeeksi selkeät ohjeet asennukseen )meikä kirjoitti:Ylläolevan kaltaisia säätimiä on milloin missäkin vekottimessa ja saattaa löytyä käytettynä tai puoli-ilmaiseksi.
Kolmivaiheeksi tarvitsee staattorin ja säätimen esimerkiksi http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/ ... 145_2fRR58
Täytyypä laittaa hankintalistalle.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Ei se ihan "plug-and-play" taida olla, mutta ei kovin vaikeaakaan. Heikoin kohta on alkuperäinen johtosarja joka vaatii rinnalle lisää piuhaa jos meinaa ohjaustangon päässä virtaa käyttää enemmän. Hintaakin tulee verot ja postit lisättynä jo jonkin verran.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Tuota ohjetta vain tihrustelin nopeasti. Täytyy ehkä pyytää joku jeesaan, joka tietää sähköstä enemmän kuin tällainen perustoope (se on sinistä ja sattuu)meikä kirjoitti:Ei se ihan "plug-and-play" taida olla, mutta ei kovin vaikeaakaan. Heikoin kohta on alkuperäinen johtosarja joka vaatii rinnalle lisää piuhaa jos meinaa ohjaustangon päässä virtaa käyttää enemmän. Hintaakin tulee verot ja postit lisättynä jo jonkin verran.
Taidan kokeilla ensin uudella akulla laittaa nuo valot releen kautta syömään akulta virtaa hieman tuhdimman johdon kautta. Katotan sitten, tarviiko jotain vielä tehdä.
Hyvin tuo potkaisemalla lähtee käyntiin, enkä tällä hetkellä tarvi tuota virtaa kuin valolle ja naville.
Re: KTM exc 450 (rfs)
Jos tuo on samanlainen kuin uudemmat veljensä niin on erillinen valopiiri sähköissä johon tulee vaihtojännitettä ja toisaalta akulle menevä lataus on kohtuu rajallinen eli vain 20-30W... Eli ei voi ottaa akulta valoille virtasta koska akku kuivuu sitä myöten aika äkkiä. No, tämä siis -08 eteenpäin ainakin tilanne, noista vanhemmista tiedä mutta kannattaa varmistaa.
antti