KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2176
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Kyl se sinne menee ainakin väärinpäin, nimimerkillä hetken ihmettelin miksei absi toimi. :mrgreen:

Muuta ihmeellistä en ajossa huomannu, tosin en montaa kilsaa ajanut.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
drpepper74
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Kyllä mä oon etusta käännelly, enkä oo huomannu että olis mitään haittaa. Mullapa onkin apsiton versio.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
HarriI
Viestit: 1120
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Peltsi kirjoitti: Noista sivulaukuista piti kysellä että mitä. Oon hankkimasa KTM omat Hepco perskeleen tekemät sivuloodat ja tarvis vähän kokemuksia niistä että onko ne toimivat ja onko jotain varsinaisia heikkouksia. Ja leveneekö pyörä symmetrisesti molemmilta puolilta ja mitä kyytiläiset on tykänny? Jossain " aluloodat" tulee niin korkealle että kyytiläiset jalat on ahtaalla.
Itsellä KTM logoilla varustetut Hepco-muovilaatikot. Ulkoa isot, mutta sisältä aika niukat tilat. Laukun vesitila vielä arvokasta hyötytilaa jonkin verran pois, mutta muuten kivat ja toimivat laukut. Pitää sadeveden hyvin ulkopuolella, kesällä tuli Norjassa testattua. Toisen laukun varustin vesihanalla, ihan kiva :D

Komiat ne ovat!
Aspe
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 8:27 pm
Pyörä: Canyon XC
Paikkakunta: Krefeld

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Aspe »

drpepper74 kirjoitti:Kyllä mä oon etusta käännelly, enkä oo huomannu että olis mitään haittaa. Mullapa onkin apsiton versio.
Muistaakseni jarrulevyissä oli merkitty pyörimissuunta. Onkohan sillä merkitystä levyn kestoon, jos joutuu reilummin jarruttamaan?
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ei oo kyllä helppo uskoa että se nuoli ois levysä joyain lujuutta osoitgamsa. Eihän tarvikelevyisä tuota olekkaanmeikä Brembo varmaan kovin paljo niitä huonompi ole.

Melko sirkkelinterä on tuo 130 leveä kumi tuommosen möjkön takiksena. Ja uutena melko nopea ohjautuun kallistuksesa. Välityski sillä näköjään vähä lyheni että nyt voi louskuttaa 80kmh kuutosella ihan mukavasti. Tulipa koitettua mutta tuskin uudestaan millonkaan kunhan tuosta T63 aika jättää. Jos sillä syksyn pärjäis.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
drpepper74
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Piti oikein käydä konttaamassa pyörän vieressä. En löytänyt nuolta mikä näyttäs pyörimis suunnan. Ihan orginelli levyt on vielä eessä. Mites muilla? 950 adevesta taitaa nuoli löytyä?
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Norsu
Viestit: 222
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 11:30 pm
Pyörä: KTM990Adv
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Norsu »

Etulevyillä ei sinällään ole pyörimissuuntaa, mutta ABS-mallissa levyjen keskiöt ovat erilaiset. Vasemman puolen levyn keskiössä on upotus ABS:n peltiselle pulssikiekolle. ABS-jarruttomassa S-mallissa tällä ei merkitystä.
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Aspe kirjoitti:
drpepper74 kirjoitti:Kyllä mä oon etusta käännelly, enkä oo huomannu että olis mitään haittaa. Mullapa onkin apsiton versio.
Muistaakseni jarrulevyissä oli merkitty pyörimissuunta. Onkohan sillä merkitystä levyn kestoon, jos joutuu reilummin jarruttamaan?
Kotarin alkuperäisissä levyissä tosiaankin on pyörimissuunta. Levyt eivät ole symmetriset, joten pyörimissuunnalla tai oikeastaan jarrutussuunnalla lienee väliä. En usko että levyjen valmistaja aiheuttaisi itselleen lisäkustannuksia merkitsemällä nuolen, jolla ei ole mitään merkitystä.

Useat tarvikelevyt ovat symmetriset, joten niiden pyörimissuunnalla ei liene väliä, varsinkaan kun sitä ei ole merkitty.
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Paitsi ettei ole sitä pyörimissuuntaa. Piti oikein käydä tallisa tarkistaan. Oisin melko varma että nuo on alkuperäsen Brembot noilla vakiovanteilla.

En kyllä keksi muuta syytä merkin laittamiseen kuin että tietää kumminka päin levy pannaan kiinni. Tuskin levy itsesään on tarkotettu pyöriin tiettyyn suuntaan.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
drpepper74
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Pyörä: KTM Adventure 990 -07
Paikkakunta: Hollola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Kyllä minun silmään noi näyttä symmetrisiltä. Olen melko varma että noi mun levyt on alkuperäiset kun vekottimella on ajettu 54tkm. Näin siis 990 S malissa jossa ei ole abs jarruja.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja kalle j »

950 kiinteissä levyissä on pyörimissuunta, 990 kelluvissa ei.
Lisää urkua monitoriin...
kymppivalve
Viestit: 341
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:50 pm
Pyörä: fillari
Paikkakunta: oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

. Oisin melko varma että nuo on alkuperäsen Brembot noilla vakiovanteilla
kyllä ne on alkuperäiset, tai mä en oo niitä ainakaan vaihtanut.
adventure muka painava?
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Pitää ottaa kyllä hieman takasi tuon T63 takasena juttuun. On muuten hyvä kumi. Väärä koko on ainut vika ja seki vaan pienen ulkokehän tuomana välityksen muuttumisena. Tonnin kohta pyöriny eikä juuri muuta kun vähä napit pyöristyny. Raskiskohan ens suvena koittaa sitä Deserttiä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
juhap
Viestit: 971
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja juhap »

Peltsi kirjoitti:Pitää ottaa kyllä hieman takasi tuon T63 takasena juttuun. On muuten hyvä kumi. Väärä koko on ainut vika ja seki vaan pienen ulkokehän tuomana välityksen muuttumisena. Tonnin kohta pyöriny eikä juuri muuta kun vähä napit pyöristyny. Raskiskohan ens suvena koittaa sitä Deserttiä.

mulla oli superissa t63 3100km ja oli hyvä.
ekan 200km oli todella hyvä. sit se oli hyvä sen 2500km... viimene 300-500km oli jo vähä heikkoa mut oikein hyvä kokonaisuus :)
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

No joo ja jos se ton 3000 meniski niin aehän ois lottovoitto. RallyRaid kesti melko tarkkaan sen ja tuli kyllä loppuun ajettua. Hyvä oli seki, mutta törkeän kallis.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin