Yamaha XT660Z Tenere 2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Rassi
- Pyörä: Yamaha XT660z Tenere
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Jee,uudella Tennarilla koeajoa 4 kilometriä pitkin Kanavuoren varikkoa.Pyörä jäi talveksi sinne mutta keväällä totuutellaan se Päijät-Hämeen teihin.Pyörä tuntui hyvälle vaikka tuli vaan ostettua pelkän kuvan perusteella. MotoManniselle jäi yksi pyörä vielä varastoon ja hinta on varmasti Suomen halvin. Palvelu erinomaista vaikka tulo kestikin kauan. Nyt täytyy Rapakkoa suostutella kopioimaan suomenkielinen ohjekirje kun toi lontoon kieli ei oo oikein hanskassa. Fiilikset on aivan samat kun sai Solifer Speedin vuonna 73. Tule kevät

- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Onnea uudelle pelile! Itsellänikään ei ole, kuin lontoonkielinen ohjekirja, mutta otan lähipäivinä yhteyttä maahantuojaan, josko heille olis jo ilmestynyt Suomenkielinen käyttöohjekirja.Rassi kirjoitti:Jee,uudella Tennarilla koeajoa 4 kilometriä pitkin Kanavuoren varikkoa.Pyörä jäi talveksi sinne mutta keväällä totuutellaan se Päijät-Hämeen teihin.Pyörä tuntui hyvälle vaikka tuli vaan ostettua pelkän kuvan perusteella. MotoManniselle jäi yksi pyörä vielä varastoon ja hinta on varmasti Suomen halvin. Palvelu erinomaista vaikka tulo kestikin kauan. Nyt täytyy Rapakkoa suostutella kopioimaan suomenkielinen ohjekirje kun toi lontoon kieli ei oo oikein hanskassa. Fiilikset on aivan samat kun sai Solifer Speedin vuonna 73. Tule kevät![]()
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
-
Timppa(Varadero)
- Pyörä: 1190 Adventure
Rapakko kirjoitti:
Onnea uudelle pelile! Itsellänikään ei ole, kuin lontoonkielinen ohjekirja, mutta otan lähipäivinä yhteyttä maahantuojaan, josko heille olis jo ilmestynyt Suomenkielinen käyttöohjekirja.
Minä sain suomenkielisen käyttöohjekirjan jo kesällä n. kuukausi pyörän luovutuksen jälkeen. Nyt se tosin odottaa uutta omistajaa joensuun konejönneillä.
- Rapakko
Kiitos tiedosta. Rupiampa peräämään omaani.Timppa(Varadero) kirjoitti:Rapakko kirjoitti:
Onnea uudelle pelile! Itsellänikään ei ole, kuin lontoonkielinen ohjekirja, mutta otan lähipäivinä yhteyttä maahantuojaan, josko heille olis jo ilmestynyt Suomenkielinen käyttöohjekirja.
Minä sain suomenkielisen käyttöohjekirjan jo kesällä n. kuukausi pyörän luovutuksen jälkeen. Nyt se tosin odottaa uutta omistajaa joensuun konejönneillä.
- Rapakko
Tänään postittivat mulle Suomenkielisen ohjekirjan.
- tappi
- Pyörä: Africa twin rd07 vm.1999
Kiinnostaa tietää miksi möit pois?...Oliko pyörässä jokin ominaisuus joka ei miellyttänyt??....Siksi kyselen kun itsellä ko.pyörä kiinnostaa kovasti....Timppa(Varadero) kirjoitti:Rapakko kirjoitti:
-
Timppa(Varadero)
tappi kirjoitti:Kiinnostaa tietää miksi möit pois?...Oliko pyörässä jokin ominaisuus joka ei miellyttänyt??....Siksi kyselen kun itsellä ko.pyörä kiinnostaa kovasti....Timppa(Varadero) kirjoitti:Rapakko kirjoitti:
Suurin syy varmaan oli tehon puute, muuten ihan fiksu peli!
- tappi
- Pyörä: Africa twin rd07 vm.1999
Kiinnostaa tietää miksi möit pois?...Oliko pyörässä jokin ominaisuus joka ei miellyttänyt??....Siksi kyselen kun itsellä ko.pyörä kiinnostaa kovasti....
[/quote]
Suurin syy varmaan oli tehon puute, muuten ihan fiksu peli![/quote]
Eli oliko täysin hengetön maantiellä 2 päällä tai jopa yksinkin jos vauhtia yli 100 km/h??...Entäpä soralla, pystyykö pitään hauskaa kovemmalla vauhdilla, esim sladia??...
Suurin syy varmaan oli tehon puute, muuten ihan fiksu peli![/quote]
Eli oliko täysin hengetön maantiellä 2 päällä tai jopa yksinkin jos vauhtia yli 100 km/h??...Entäpä soralla, pystyykö pitään hauskaa kovemmalla vauhdilla, esim sladia??...
-
Timppa(Varadero)
Ei se nyt täysin hengetön ollu ainakaan yksin ajellessa, maantielläki matkavauhtia pystyy pitämään jopa yli 120km/h (tietysti suljetulla alueella
), mut esim. ohituksiin ei enää löydy liikoja potkuja yli 100 vauhdeista. Ja sama kyytiläisen kanssa lienee sanomattakin selvää että mopollahan sitä ajetaan (48hv/183kg kuiva+pensat+kuski+emäntä). On siinä joka hepalle töitä ja koko ajan. Soratiellä pyörä on helppo ja mukava ajettava, tuntuu kuin se olis nimenomaan tehty soralle (itellä oli renkaina suurimman osan ajasta Continental TKC 80, vakiona alla on Tourancet). Kovin näyttäviä sladeja ei ko. pyörällä ajella, kakkosella vielä irtoo perä soralla mut kolmosella jo alkaa renkaan pito voittaa(vakiona mielestäni liian pitkät välitykset, mulla oli eteen vaihdettu piikkiä pienempi ratas ja taakse 3 piikkiä isompi) noilla välityksillä parani juuri nuo sora-ominaisuudet huomattavasti. Paremmin jaksaa mutkasta lähtee ku passaa monta vaihdetta käytettäväksi kierrosalueelle, eikä aina oo liian iso tai liian pieni vaihde niinku oli vakioväleillä(hankalasti selitetty). Jousitus tuntui ihan kohtuu hyvältä niin pitkään ku pyörän omistin(nyt ison Adventuren omistajana en oo siitä enää niin varma)takajousi kantaa jopa kyytiläisen painon yllättävän hyvin ilman sen suurempia kiristelyjä, takaiskari on aikalailla tehtäviensä tasalla joka tilanteessa. Etupäässä taas on vaimennus tehoa liian vähän, on tosi pehmeen tuntunen ja "heijaa" ajaessa lähes koko ajan pienimmästäkin heitosta, ei tosin lyö käsille vaikka minkälaiseen rytkyyn tarjoaa. Hieman jäykemmillä öljyillä vois tulla parempi siitä keulasta( en ehtiny kokeilla). Kummastakin päästä löytyy jousen esijännityksen säätö, mut ei mitään vaimennuksen säätöjä.
PS. Yks juttu vielä, n. 8 tkm ajettuna siinä mun teneressä oli jo aikalailla välystä takaiskarin linkkusysteemissä, oli tarkotus kysellä takuuseen osia sinne mut se sit unohtu ku vaihdoin pyörän. Samanmoisen pyörän omistajat huom. kokeilkaa omastanne, perä ilmaan esim. keskituelle ja takahaarukan takapäästä pientä ylös-alas liikettä, ei sais tuntua tyhjää liikettä.
PS. Yks juttu vielä, n. 8 tkm ajettuna siinä mun teneressä oli jo aikalailla välystä takaiskarin linkkusysteemissä, oli tarkotus kysellä takuuseen osia sinne mut se sit unohtu ku vaihdoin pyörän. Samanmoisen pyörän omistajat huom. kokeilkaa omastanne, perä ilmaan esim. keskituelle ja takahaarukan takapäästä pientä ylös-alas liikettä, ei sais tuntua tyhjää liikettä.
-
Rassi
Ja saa odottaakin kun uudenkin saa halvemmalla.Timppa(Varadero) kirjoitti:Rapakko kirjoitti:
- Rapakko
Kokeilin omaani, kun tein siihen talvihuollon justiinsa. Ei ollut minkäänlaista klappia linkkusysteemissä, eikä muuallakaan, mutta minä en kyllä ole hirviästi ajellut sorateitä huonommalla alustalla.Timppa(Varadero) kirjoitti:
- Rapakko
Touratechin lisävarustettu Tennari korkialla etulokarilla.
Vitsi, mä en enää osaa liittää kuvaa aukinaisena voorumin uudistuksen jälkeisillä muutoksilla.
Vitsi, mä en enää osaa liittää kuvaa aukinaisena voorumin uudistuksen jälkeisillä muutoksilla.
Motomanniselta xt660z tenere löytää uuden kodin Hollolasta.
Korvaa pitkäikäisen, haikeudella menetetyn AT:n.
PR
Korvaa pitkäikäisen, haikeudella menetetyn AT:n.
PR
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän
-
Rassi
Hienoa että saatiin naapuripitäjäänkin musta tenneri.peeär kirjoitti:Motomanniselta xt660z tenere löytää uuden kodin Hollolasta.![]()
Korvaa pitkäikäisen, haikeudella menetetyn AT:n.![]()
PR
Keväällä pelit rinnakkain parkkiin satamaan.
keväällä molemmat vierekkäin samaan suohon, iloisessa idässä.....eiku tilaamaan korkeaa lokaria eteen.Rassi kirjoitti:Hienoa että saatiin naapuripitäjäänkin musta tenneri.peeär kirjoitti:Motomanniselta xt660z tenere löytää uuden kodin Hollolasta.![]()
Korvaa pitkäikäisen, haikeudella menetetyn AT:n.![]()
PR
Keväällä pelit rinnakkain parkkiin satamaan.![]()