??? 1190 Adventuressa saa ihan vakionakin taka-absit pois päältä, kun valitsee offroad-kartan. Se dongle, minkä minä tiedän ja olen ostanutkin, antaa ottaa absit ja sutimisen eston pysyvästi pois päältä. Muutoin ne menevät aina uudestaan päälle, kun käyttää virrat pois.JiiIii kirjoitti:Onko arvon adven omistajat huomanneet uuden abs donglen (ktm powerparts) jolla saadaan 690 ja 1190 takajarrun absit pois pelistä kun etuabsit toimii. Mahtaakohan tulla myöhemmin 990 adveen, ettei tarvitsisi tehdä muita muutoksia?
Sent from my iPad using Tapatalk
KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 990 adventure
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Re: KTM 990 adventure
Timo T, tiesin ton uuden adven ominaisuuden ja heikkouden ilman donglea. Lähinnä kiinnostaa tuo 690. Onko siinä sama juttu kuin 1190, eli onko takaabs kytkettävissä pois?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: KTM 990 adventure
... Eli onko mahdollista, että 990 tulisi jossain vaiheessa tuollainen dongle...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
KTM 990 adventure, kaasuvaijerit
kun taas 'huoltoavaatte konetta' eli tankkeja ja ilmanputsaria, niin tarkistakaa kaasuvaijerit, mulla oli
'paluuvetovaijeri' rispaantunut liki poikki, vaikka oon niitä joka kerta rasvaillut. siitä kaasutinpäästä, jossa se
kihnuaa siihen metalliputkensa reunaan, on hieman väärä kohtauskulma vaijerin kulkea putkeen ja ulos...
---
idefix: polkupyörän jarru-/vaihdevaijeri, halk. 1,5mm, 2€;
plommi valmiina kahvapäähässä, ja toiseen päähän abikosta tai vetoniitistä (teräsvetotappi ensin pois, niin jää niittiholkki) plommi.
miljoonaloorastani löytyikin pari ruuvinippeliä, joten:
ktm-osana (koko systeemi) 70€....
'paluuvetovaijeri' rispaantunut liki poikki, vaikka oon niitä joka kerta rasvaillut. siitä kaasutinpäästä, jossa se
kihnuaa siihen metalliputkensa reunaan, on hieman väärä kohtauskulma vaijerin kulkea putkeen ja ulos...
---
idefix: polkupyörän jarru-/vaihdevaijeri, halk. 1,5mm, 2€;
plommi valmiina kahvapäähässä, ja toiseen päähän abikosta tai vetoniitistä (teräsvetotappi ensin pois, niin jää niittiholkki) plommi.
miljoonaloorastani löytyikin pari ruuvinippeliä, joten:
ktm-osana (koko systeemi) 70€....
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- korhosenpete
- Viestit: 94
- Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
- Pyörä: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: KTM 990 adventure
Pitää takajarru huoltaa eli servoon uudet sisukset ja jarrusatulaan jotain huoltoa +uudet jarrunesteet.
ABS-malli kyseessä eli onko ilmaus miten vaikeata? Ilmaa kaiketi menee väkisinkin absiyksikköön?

ABS-malli kyseessä eli onko ilmaus miten vaikeata? Ilmaa kaiketi menee väkisinkin absiyksikköön?
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
kun kukaan ei vastaile niin lieköhän kysymys epäselvä, mulle ainakin?
mikä ihmeen 'servo', ja mitä osia, ja mitä huoltoa ja miksi? teetkö itse, vai onko tuo 'asiantuntijaliikkeen' vastaanottotiskin 'huoltomiesslangia'?
itse vaihdoin taannoin ihan perinteisellä menetelmällä etu- ja takajarruun nesteet (ABS myös), eikä siinä ollut mitään ihmeellistä.
eli jarrusatulan nippaan letku (jossa polkupyörän venttiili yksisuuntaistajana), joka pulloon, ja polkimen (tai etukahvan) painallus, nipan löysäys + sulku, ja poljin ylös. säiliöön välillä lisää nestettä. tulee vanhat nesteet ja ilmat pihalle. nipan kierteiden kautta voi helposti napata uutta ilmaa sisään, joten nippa nopeesti kiinni ennen kuin paine kokonaan purkautuu letkusta ulos.
mikä ihmeen 'servo', ja mitä osia, ja mitä huoltoa ja miksi? teetkö itse, vai onko tuo 'asiantuntijaliikkeen' vastaanottotiskin 'huoltomiesslangia'?
itse vaihdoin taannoin ihan perinteisellä menetelmällä etu- ja takajarruun nesteet (ABS myös), eikä siinä ollut mitään ihmeellistä.
eli jarrusatulan nippaan letku (jossa polkupyörän venttiili yksisuuntaistajana), joka pulloon, ja polkimen (tai etukahvan) painallus, nipan löysäys + sulku, ja poljin ylös. säiliöön välillä lisää nestettä. tulee vanhat nesteet ja ilmat pihalle. nipan kierteiden kautta voi helposti napata uutta ilmaa sisään, joten nippa nopeesti kiinni ennen kuin paine kokonaan purkautuu letkusta ulos.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
- Muddy Waters
- Viestit: 598
- Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
- Pyörä: KTM+GSA
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM 990 adventure
Itse vaihdoin kans takajarruun korjaussarjan ja samalla nesteet eteen ja taakse. Ihan normimenetelmällä kuten esim. Ludwig edellä mainitsee. Helppoa kuin heinän teko.
Ja absi-malli kans. Mitään muuta eroa ei ole kuin että nestettä menee hiukan enempi kuin absittomaan.
Ja absi-malli kans. Mitään muuta eroa ei ole kuin että nestettä menee hiukan enempi kuin absittomaan.
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
- korhosenpete
- Viestit: 94
- Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
- Pyörä: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: KTM 990 adventure
Kiitoksia vastauksista. Ihan ite ajattelin tehdä. En vain ole ennen absi vehkeitä ilmaillu.

Re: KTM 990 adventure
Osaako joku sanoa mistä 950 ja 990 adven 20kg ero kuivapainossa (wikipedian mukaan 189kg vs 209kg) muodostuu? Päällepäin näyttävät komponenteiltaan hyvin pitkälle samantyyppisiltä.
Re: KTM 990 adventure
ABS-jarrut on varmaan suurin syyllinen tuohon painon lisäykseen. Ja painaahan ruiskun ohjauslaitteetkin jotain.
Vai olisko tehtaalle vaan hommattu tarkempi vaaka? Veikkaisin että toi 950 painaa kuivana enemmän kun 189kg
Vai olisko tehtaalle vaan hommattu tarkempi vaaka? Veikkaisin että toi 950 painaa kuivana enemmän kun 189kg
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 990 adventure
ABS romut painaa ilmeisesti pari kiloa, kun vertaa 990 R ja ABS versioiden painoja. Voi olla tosiaan kyseenalainen tuo 950:lle ilmoitettu paino.KN76 kirjoitti:ABS-jarrut on varmaan suurin syyllinen tuohon painon lisäykseen. Ja painaahan ruiskun ohjauslaitteetkin jotain.
Vai olisko tehtaalle vaan hommattu tarkempi vaaka? Veikkaisin että toi 950 painaa kuivana enemmän kun 189kg
- mico
- Viestit: 1344
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
- Paikkakunta: Pori
Re: KTM 990 adventure
Muistan lukeneeni, että aika moneen rakenteeseen on tullut muutoksia, mutta paljonko niistä painoa lisääviä ei tietoa:
- runko
- moottori
- iskarit
- äänenvaimentimet
- hansikaslokero
- tankit
- ruisku kuten em...
- runko
- moottori
- iskarit
- äänenvaimentimet
- hansikaslokero
- tankit
- ruisku kuten em...
Re: KTM 990 adventure
Niin suuria noi muutokset tuskin on että lisää painoa tulis 20kg.
MCS ilmoittaa 950:pille 198kg. Olisko lähempänä totuutta?
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2003.htm
MCS ilmoittaa 950:pille 198kg. Olisko lähempänä totuutta?
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2003.htm
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
- mico
- Viestit: 1344
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
- Paikkakunta: Pori
Re: KTM 990 adventure
Takahaarukka on muuttunut myös.
Re: KTM 990 adventure
Wikipedian tiedot nyt on
. http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_95 ... e_2006.php
Weteraani kurapyöräilijä