KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

JiiIii kirjoitti:Onko arvon adven omistajat huomanneet uuden abs donglen (ktm powerparts) jolla saadaan 690 ja 1190 takajarrun absit pois pelistä kun etuabsit toimii. Mahtaakohan tulla myöhemmin 990 adveen, ettei tarvitsisi tehdä muita muutoksia?


Sent from my iPad using Tapatalk
??? 1190 Adventuressa saa ihan vakionakin taka-absit pois päältä, kun valitsee offroad-kartan. Se dongle, minkä minä tiedän ja olen ostanutkin, antaa ottaa absit ja sutimisen eston pysyvästi pois päältä. Muutoin ne menevät aina uudestaan päälle, kun käyttää virrat pois.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
JiiIii
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 12:52 am
Pyörä: KTM Adve 990
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja JiiIii »

Timo T, tiesin ton uuden adven ominaisuuden ja heikkouden ilman donglea. Lähinnä kiinnostaa tuo 690. Onko siinä sama juttu kuin 1190, eli onko takaabs kytkettävissä pois?


Sent from my iPhone using Tapatalk
JiiIii
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 12:52 am
Pyörä: KTM Adve 990
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja JiiIii »

... Eli onko mahdollista, että 990 tulisi jossain vaiheessa tuollainen dongle...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

KTM 990 adventure, kaasuvaijerit

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

kun taas 'huoltoavaatte konetta' eli tankkeja ja ilmanputsaria, niin tarkistakaa kaasuvaijerit, mulla oli
'paluuvetovaijeri' rispaantunut liki poikki, vaikka oon niitä joka kerta rasvaillut. siitä kaasutinpäästä, jossa se
kihnuaa siihen metalliputkensa reunaan, on hieman väärä kohtauskulma vaijerin kulkea putkeen ja ulos...

---
idefix: polkupyörän jarru-/vaihdevaijeri, halk. 1,5mm, 2€;
plommi valmiina kahvapäähässä, ja toiseen päähän abikosta tai vetoniitistä (teräsvetotappi ensin pois, niin jää niittiholkki) plommi.

miljoonaloorastani löytyikin pari ruuvinippeliä, joten:
plommi kaasuvaijeriin.JPG
ktm-osana (koko systeemi) 70€....
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
korhosenpete
Viestit: 94
Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja korhosenpete »

Pitää takajarru huoltaa eli servoon uudet sisukset ja jarrusatulaan jotain huoltoa +uudet jarrunesteet.
ABS-malli kyseessä eli onko ilmaus miten vaikeata? Ilmaa kaiketi menee väkisinkin absiyksikköön?

:?:
:roll:
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

kun kukaan ei vastaile niin lieköhän kysymys epäselvä, mulle ainakin?
mikä ihmeen 'servo', ja mitä osia, ja mitä huoltoa ja miksi? teetkö itse, vai onko tuo 'asiantuntijaliikkeen' vastaanottotiskin 'huoltomiesslangia'? :o

itse vaihdoin taannoin ihan perinteisellä menetelmällä etu- ja takajarruun nesteet (ABS myös), eikä siinä ollut mitään ihmeellistä.
eli jarrusatulan nippaan letku (jossa polkupyörän venttiili yksisuuntaistajana), joka pulloon, ja polkimen (tai etukahvan) painallus, nipan löysäys + sulku, ja poljin ylös. säiliöön välillä lisää nestettä. tulee vanhat nesteet ja ilmat pihalle. nipan kierteiden kautta voi helposti napata uutta ilmaa sisään, joten nippa nopeesti kiinni ennen kuin paine kokonaan purkautuu letkusta ulos. :)
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Muddy Waters
Viestit: 598
Liittynyt: La Maalis 14, 2009 3:03 pm
Pyörä: KTM+GSA
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Itse vaihdoin kans takajarruun korjaussarjan ja samalla nesteet eteen ja taakse. Ihan normimenetelmällä kuten esim. Ludwig edellä mainitsee. Helppoa kuin heinän teko. 8)
Ja absi-malli kans. Mitään muuta eroa ei ole kuin että nestettä menee hiukan enempi kuin absittomaan.
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Avatar
korhosenpete
Viestit: 94
Liittynyt: La Heinä 02, 2011 11:19 am
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja korhosenpete »

Kiitoksia vastauksista. Ihan ite ajattelin tehdä. En vain ole ennen absi vehkeitä ilmaillu.

:D
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja finrr »

Osaako joku sanoa mistä 950 ja 990 adven 20kg ero kuivapainossa (wikipedian mukaan 189kg vs 209kg) muodostuu? Päällepäin näyttävät komponenteiltaan hyvin pitkälle samantyyppisiltä.
Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

ABS-jarrut on varmaan suurin syyllinen tuohon painon lisäykseen. Ja painaahan ruiskun ohjauslaitteetkin jotain.

Vai olisko tehtaalle vaan hommattu tarkempi vaaka? Veikkaisin että toi 950 painaa kuivana enemmän kun 189kg :?
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
finrr
Viestit: 124
Liittynyt: To Elo 29, 2013 6:56 pm
Pyörä: 990 ADV R
Paikkakunta: Liminka

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja finrr »

KN76 kirjoitti:ABS-jarrut on varmaan suurin syyllinen tuohon painon lisäykseen. Ja painaahan ruiskun ohjauslaitteetkin jotain.

Vai olisko tehtaalle vaan hommattu tarkempi vaaka? Veikkaisin että toi 950 painaa kuivana enemmän kun 189kg :?
ABS romut painaa ilmeisesti pari kiloa, kun vertaa 990 R ja ABS versioiden painoja. Voi olla tosiaan kyseenalainen tuo 950:lle ilmoitettu paino.
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Muistan lukeneeni, että aika moneen rakenteeseen on tullut muutoksia, mutta paljonko niistä painoa lisääviä ei tietoa:
- runko
- moottori
- iskarit
- äänenvaimentimet
- hansikaslokero
- tankit
- ruisku kuten em...
Avatar
KN76
Viestit: 1415
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Niin suuria noi muutokset tuskin on että lisää painoa tulis 20kg.

MCS ilmoittaa 950:pille 198kg. Olisko lähempänä totuutta?
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2003.htm
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja mico »

Takahaarukka on muuttunut myös.
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ATC »

Weteraani kurapyöräilijä
Vastaa Viestiin