Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Sukke
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Sukke »

kjhh kirjoitti: Jaahas, saadaan seuraavalla laavukeikalla sitten ihastella uudenkiiltävää Trumpettia :)
Se on hyvinkin mahdollista, tällä hetkellä varteenotettavin korvaavan hankintavaihtoehto on mennä hakemaan Saksanmaalta XCX. Toisaalta himottais tuo uusi Africa Twin, mutta ei taida meikäläisen pörssi kestää uuden hankintaa, ja sitä pitäis odottaa ainakin lokakuulle :( Kävin myös Biketeamissä istumassa useammankin Kotarin päällä, mutta ei ketään kiinnostanut edes yrittää myydä niitä mulle, toisaalta ei niillä oikein ole Tiggerille vaihtoehtoakaan. 690 on liian pieni ja 1190R liian iso ja muut mallit siitä väliltä liian katupyöriä. Ja on se 1190 ärränäkin niin hieno, että ei sitä kehtaisi viedä kovin pahaan paikkaan.

Eilen vietin illan autotallissa ja purin pois tai vaihdoin alkuperäisiin kaikkea mitä tässä hiukka vajaan kolmen vuoden aikana on tullut hankittua. Samalla huomasin, että oli siinä kolarissa sivumuovitkin saaneet näköjään osumaa, kun oli ainakin yksi kiinnitys hajonnut. Samalla tuli silmäiltyä pyörää lähempää ja tarkemmin ja pakko on myöntää, että kovia on Tiggeri minun käsissä kokenut, no tämä oli eka pyörä ikinä ja on taidettu tunkea aika moneen sellaseen paikkaan, jonne vähänkään fiksumpi olis jättänyt menemättä :oops: :lol: :roll:

Joku pyysi kuvia vammoista, mutta olen ollut jotenkin alamaissa tuon mahdollisen lunastuksen vuoksi ja samalla veltto ja saamaton vihdoinkin alkaneiden kesäilmojen vuoksi, mutta yritän muistaa tänään räpsiä joitakin kuvia samalla, kun kasailen pyörää alkuperäiseen kuosiin. Kamaa oli siis tullut lisätty/vaihdettua niin paljon, että yksi ilta ei riittänyt kaiken irrottamiseen ja taas pyörn kasaamiseen :?
Sukke

Tässä nyt muutama kuva niistä vaurioista, joita tuli siellä Adventure rallissa. Kuvissa näkyvien lisäksi tietty pienempää kosmeettista vauriota muoveissa ja näistä korjausarvio seittemän donaa, ihanan kallista :P Ja mua vitutti sen kaatumisen jälkeen pelkästään se, että meni hyvin alkanut kisapäivä pieleen, kun ainakin vartti meni siinä ihmetellessä ja meni aika pitkään, että sai ajorytmistä taas kiinni :roll:

Jos Trumppa miehiä kiinnostaa, niin nyt on öhlinsit sitten kaupan. Keskustelu koko paketista alkaa 1800 eurosta ovh hinta paketille 2746. Multa löytyy siis noin 7 tkm ajettu takaiskari, jossa kaikki säädöt ja on sitten niin maan älyttömän makee ajettava. Keulaan löytyy uudet täysillä säädöillä olevat sisukalut ja jouset 5,5 N/mm jäykkyydellä ja nämä ei ehtineet edes pyörään kiinni :(
Liitteet
Tämmönen vaurio swingissä.
Tämmönen vaurio swingissä.
Keskituki sai kanssa osuman ja tuon pään vääntymisen lisäksi vääntyi muutenkin niin, että alkoi tapaamaan swingiin.
Keskituki sai kanssa osuman ja tuon pään vääntymisen lisäksi vääntyi muutenkin niin, että alkoi tapaamaan swingiin.
Näin pieni vaurio, mutta pitää koko runko vaihtaa:(
Näin pieni vaurio, mutta pitää koko runko vaihtaa:(
Sukke

Nyt se sitten on mennyt, tänään kävi raatokärry hakemassa pyörän. Poika kertoi, että oli kuormurissa kymmenkunta erilaista pyörää, joukossa joku kiiltävä uudenkarhea bemarikin, jossa kuulemma haarukassa vain jotain pientä vahinkoa.
jamba
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville

Viesti Kirjoittaja jamba »

Varmaan syö miestä. Mut eiku ylös ja nokka kohti uusia vastoinkäymisiä

Lähetetty minun GT-S7710 laitteesta Tapatalkilla
Sukke

Kun tässä olen eri vaihtoehtoja uudeksi pyöräksi pyöritellyt, on varteenotettavimmalta vaihtoehdolta ensin tuntunut 2015 XCx, mutta nyt siihenkin on tullut se kuuluisa mutta. Eli mieleen on hiipinyt ajatus, että jos kuitenkin pari kolme vuotta vanha vähän ajettu XC, kun niitäkin näyttäisi olevan tyrkyllä, siis Saksanmaalla. Tuon XC:n etu on rujompi ulkonäkökin, siinä ei pienet naarmut ja kolhut haittaa niin paljon, kuin tuon uuden XCx:n kiiltävissä sivumuoveissa, kestääkö ne edes yhtään osumaa :?: XC:n etu olisi sekin, että sitten löytyisi Öhlinseillekin käyttöä.

Kysymys kuuluukin, onko kukaan kurapyöräilijöistä vaihtanut XC:tä XCx:ään ja osasisi kertoa, että onko tuo niin paljon parempi, että siihen kannattaisi laittaa se 3-4 tonnia enemmän rahaa, mitä se näyttäisi vaativan Saksastakin haettuna?

XC:tä tosin joutuu melkein tonnilla suojaamaan, ennen kuin sitä oikeasti viitsii viedä yhtään pahempaan paikkaan, joten tuo kaventaa sen hintaetua, vaikka sitä jää kyllä silti melkoisesti. Tai jos hankkiskin 690 kotarin? Tai laittaisi kaikki likoon ja yhden kortin varaan ja tilaisi uuden Africa Twinin?

Ei oo helppoa, auttakaa miestä mäessä kertomalla omia näkemyksiänne, ehkä niistä sitten löytyisi se impulssi, joka saisi aikaan jotain toimintaa, kun nyt menee kaikki energia tähän pähkäilyyn.
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Sukke kirjoitti:Kun tässä olen eri vaihtoehtoja uudeksi pyöräksi pyöritellyt, on varteenotettavimmalta vaihtoehdolta ensin tuntunut 2015 XCx, mutta nyt siihenkin on tullut se kuuluisa mutta. Eli mieleen on hiipinyt ajatus, että jos kuitenkin pari kolme vuotta vanha vähän ajettu XC, kun niitäkin näyttäisi olevan tyrkyllä, siis Saksanmaalla. Tuon XC:n etu on rujompi ulkonäkökin, siinä ei pienet naarmut ja kolhut haittaa niin paljon, kuin tuon uuden XCx:n kiiltävissä sivumuoveissa, kestääkö ne edes yhtään osumaa :?: XC:n etu olisi sekin, että sitten löytyisi Öhlinseillekin käyttöä.

Kysymys kuuluukin, onko kukaan kurapyöräilijöistä vaihtanut XC:tä XCx:ään ja osasisi kertoa, että onko tuo niin paljon parempi, että siihen kannattaisi laittaa se 3-4 tonnia enemmän rahaa, mitä se näyttäisi vaativan Saksastakin haettuna?

XC:tä tosin joutuu melkein tonnilla suojaamaan, ennen kuin sitä oikeasti viitsii viedä yhtään pahempaan paikkaan, joten tuo kaventaa sen hintaetua, vaikka sitä jää kyllä silti melkoisesti. Tai jos hankkiskin 690 kotarin? Tai laittaisi kaikki likoon ja yhden kortin varaan ja tilaisi uuden Africa Twinin?

Ei oo helppoa, auttakaa miestä mäessä kertomalla omia näkemyksiänne, ehkä niistä sitten löytyisi se impulssi, joka saisi aikaan jotain toimintaa, kun nyt menee kaikki energia tähän pähkäilyyn.
Jos itse olisin samassa tilanteessa ja pitäisi valita XC:n ja, XCX:n välillä niin ottaisin XC:n. Syksyn tullen saattaa muuten saada Suomestakin edullisesti käytettyjä. Katselin jossain välissä että tuontivehkeestä joutuu maksamaan veroa 1500-2000€ ja siihen rahdit ja matkat niin eipä jää paljon edullisemmaksi. Kannattaa katsoa myös Ruotsin tarjonta. Kävin ajamassa XCX:n ja jäi sellainen olo että elektroniikkaa oli aivan liikaa tälläiselle yksinkertaiselle ihmiselle kuin minä olen.
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Sukke kirjoitti:XC:tä tosin joutuu melkein tonnilla suojaamaan, ennen kuin sitä oikeasti viitsii viedä yhtään pahempaan paikkaan, joten tuo kaventaa sen hintaetua, vaikka sitä jää kyllä silti melkoisesti. Tai jos hankkiskin 690 kotarin? Tai laittaisi kaikki likoon ja yhden kortin varaan ja tilaisi uuden Africa Twinin?
Kyllä mun näkemys suomisoratieajeluista ja pikku matkailusta (tyyliin Tampere-käsivarsi-Tampere) on että se on joko tiikeri, tai sitten mahdollisesti tämä uusi africatwin. Africatwinissä on esittelyvideon pohjalta ennätyspehmeä jousitus, mutta säädötkin löytyy, ehkä sen saa kohdilleen nopeaan ajoonkin. Ja miltä se pienen kierrosalueen V2 toimii, kun on tottunut tiikerillä ajamaan 3-8trpm alueella, entä onko välitykset kohdillaan. 690:sta olen pälyillyt välillä, mutta ei se oikein matkapyörältä tunnu, itse en mielelläni sillä tuhatta kilometriä päivässä ajaisi (tre-käsivarsi väli).

Otat vaan reippaan aikalisän ensi kevääseen ja kokeilet sen afrikkalaisen ja päätät sitten? Kuitenkin vuosia sillä uudella pyörällä ajat, niin parin kuukauden tauko ei paljoa haittaa?

Ja se mustahevonen tässä tietysti olisi kaksi vähän vanhempaa pyörää..toinen selkeä monttupyörä ja toinen enemmän asvaltille.. :)

lisäys: ja itse kun koeajoin tuota XCx:ää, niin en tykännyt siitä sähkökaasusta. Plussaa oli että sai pelkästään takajarrulta absit pois. Jousituksen toiminta oli kyllä hienoa (Pirkkalan metsäteillä päästeltynä). Ja meni todella pehmeästi moottoritielläkin, eli herkyyttä löytyi.
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

petteripunakuono kirjoitti:
Sukke kirjoitti:XC:tä tosin joutuu melkein tonnilla suojaamaan, ennen kuin sitä oikeasti viitsii viedä yhtään pahempaan paikkaan, joten tuo kaventaa sen hintaetua, vaikka sitä jää kyllä silti melkoisesti. Tai jos hankkiskin 690 kotarin? Tai laittaisi kaikki likoon ja yhden kortin varaan ja tilaisi uuden Africa Twinin?
Kyllä mun näkemys suomisoratieajeluista ja pikku matkailusta (tyyliin Tampere-käsivarsi-Tampere) on että se on joko tiikeri, tai sitten mahdollisesti tämä uusi africatwin. Africatwinissä on esittelyvideon pohjalta ennätyspehmeä jousitus, mutta säädötkin löytyy, ehkä sen saa kohdilleen nopeaan ajoonkin. Ja miltä se pienen kierrosalueen V2 toimii, kun on tottunut tiikerillä ajamaan 3-8trpm alueella, entä onko välitykset kohdillaan. 690:sta olen pälyillyt välillä, mutta ei se oikein matkapyörältä tunnu, itse en mielelläni sillä tuhatta kilometriä päivässä ajaisi (tre-käsivarsi väli).

Otat vaan reippaan aikalisän ensi kevääseen ja kokeilet sen afrikkalaisen ja päätät sitten? Kuitenkin vuosia sillä uudella pyörällä ajat, niin parin kuukauden tauko ei paljoa haittaa?

Ja se mustahevonen tässä tietysti olisi kaksi vähän vanhempaa pyörää..toinen selkeä monttupyörä ja toinen enemmän asvaltille.. :)

lisäys: ja itse kun koeajoin tuota XCx:ää, niin en tykännyt siitä sähkökaasusta. Plussaa oli että sai pelkästään takajarrulta absit pois. Jousituksen toiminta oli kyllä hienoa (Pirkkalan metsäteillä päästeltynä). Ja meni todella pehmeästi moottoritielläkin, eli herkyyttä löytyi.
Itse luultavasti laittaisin edelleen XC:n jos siihen olisi valmis maksettu Öhlinssin alustasarja kaapissa + muut osat.

Nettimotoon hakuagentti päälle ja rohkeita tarjouksia tekemään ;)
t. Jyki
greatLeo
Pyörä: Yamaha WR250R, KTM 890 SMT

Viesti Kirjoittaja greatLeo »

XC:tä siis kovasti suositellaan, mikä ei ole ihme ottaen huomioon foorumin nimen :D
Mutta kovin huonosti noita on käytettynä saatavilla, Nettimotossa kaksi kappaletta ja molemmat yksityisiltä. Perusmallia sen sijaan löytyy enemmän, ajattelin käydä koestamassa moisen pelin. Se voisi kuitenkin olla omaan ajoon passelimpi. Näyttää täällä porukat vieneen sitä suollekin upotettavaksi. Ja petteripunakuonon perusmalli näyttää kyllä hauskalta soralingolta. Lisäksi perusmalli on hieman halvempikin. Jos sitten metsäteiden kutsu alkaa houkutella enemmän niin perusmalli vaihtunee kivuttomasti XC:hen...
Sukke

Mulla on alkanut mieli kääntyä tuon XC:n suuntaan myös. Osiltaan vaikuttaa nuo hyllyssä olevat Öhlinsit, osiltaan talouden realiteetit ja pitkälti vaihtoehtojen niukkuus. Sellaiset pyörät vaan on oikeasti aika vähissä, joilla voi oikeasti ajaa päivässä Lappiin, pärtsäillä Pohjankankaan aavikolla, ajaa kolme päivää Adventure rallyssä ja lopuksi liittyä Orggilaisten nopeeseen letkaan. 800 GS voisi olla vastaava, mutta se on jo liian samanlainen, jotta kannattaisi vaihtaa, kun Tigerin kujeet on jo tutut. Kotomaassa tosiaan tarjonta on XC:n osalta erittäinkin heikko, minkä vuoksi olenkin kääntänyt katseeni lahden taakse rakkaaseen länsi naapuriin, sieltä löytyy jo selkeästi enemmän erilaisia vaihtopelejä, kiitos vaan vinkkaajille, Saksanmaa tosin säilyy vaihtoehtona myös, sieltähän sen edellisenkin hain.
Sukke

nmmake
Pyörä: CRF1000L DCT

Viesti Kirjoittaja nmmake »

Tulkitsinko oikein, että ABS-jarrut kytketty pois pysyvämmin? Maahantuontikatsastukseen ne täytynee punoa nippuun... Hämääkö silmää vai onko tuossa takanen vaihdettu 18 -tuumaiseksi?
Honda AfricaTwin CRF1000L DCT

Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Nyt kun tässä on tuota XC:tä kehuttu niin pari omaa huomiotani joihin alkaa hermo palaa:
- Pyörä ei toimi kunnolla karkeammilla nappuloilla vaan alkaa 100 - 120 nopeuksissa selvästi heilauttelemaan ohjaustankoa / vatkaamaan, etenkin kun renkaat on uudet. Eli ihan kaikki ei rungon / alustan geometriassa ole kunnossa. => pitääkö laittaa ohjausvaimennen ?
- Kytkin ei kestä lämpöä, eli kun sillä möyrii vähän pahemmissa (=hitaissa) paikoissa alkaa kytkimen ottokohta vaeltaa joka johtaa siihen että kytkin alkaa luistaa ja lopulta vaijeri on löysättävä kokonaan, että saa taas pidot. => tähän voisi auttaa hydraulinen kytkin.

Sitten pienempiä ärsytyksiä:
- Heittää vettä tankin ja ohjaustangon välistä ylös (edellisessä vm 91 Transalpissa tämä oli jo tehtaalla laitettu kuntoon ohjurilla)
- Takajalkatappien kiinteä kiinnitys
- Takarungon kiinteä kiinnitys
- Ei alakehtoa moottorin alla/sivussa => pohjapanssari suoraan kiinni öljypohjaan, ei hyvä

Omalta osaltani nuo alkaneet ohjaamaan ajatuksia GS800 tai uusi AT suuntaan vaikke kummassakaan uuteen varaa ole (joka siirtää ainakin AT ajatusten osalta aikataulua parilla vuodella).
Mika TA-91
Sukke

Mika TA-91 kirjoitti: - Pyörä ei toimi kunnolla karkeammilla nappuloilla vaan alkaa 100 - 120 nopeuksissa selvästi heilauttelemaan ohjaustankoa / vatkaamaan, etenkin kun renkaat on uudet. Eli ihan kaikki ei rungon / alustan geometriassa ole kunnossa. => pitääkö laittaa ohjausvaimennen ?
Onkohan tämä pyörän ongelma, nappulat nyt vaan ei ole parhaat mahdolliset ajettaessa kovaa? Minulla ongelmaksi muodostui jossain vaiheessa kovat kiihdytykset nappuloilla, pyörä alkoi jossain vaiheessa huojumaan, jolloin oli pakko himmata. Tämä loppui, kun laitoin taakse sen Öhlinsin jousen ja vaimentimen. Mitenkäkän paljon olisi parantunut, jos olisin ehtinyt saada ne etupäähänkin. Vaikka Tiikerissä ei olekaan huonoin mahdollinen alusta, niin parannettavaa kyllä selvästi on, ehkä sen takia XCX:ään onkin laitettu parempi.
Mika TA-91 kirjoitti: - Kytkin ei kestä lämpöä, eli kun sillä möyrii vähän pahemmissa (=hitaissa) paikoissa alkaa kytkimen ottokohta vaeltaa joka johtaa siihen että kytkin alkaa luistaa ja lopulta vaijeri on löysättävä kokonaan, että saa taas pidot. => tähän voisi auttaa hydraulinen kytkin.
Kytkin on ilmeisesti suoraan katumallista, eikä kestä yhtään luistatusta :( Ja kun ykkönen on vielä aivan liian pitkä, on kuumeneminen taattu :oops: Minulla tähän auttoi kestävämmäksi mainostetut levyt ja 14 piikkinen eturatas.
Mika TA-91 kirjoitti: - Heittää vettä tankin ja ohjaustangon välistä ylös (edellisessä vm 91 Transalpissa tämä oli jo tehtaalla laitettu kuntoon ohjurilla)
Tämä on riesa, mutta onneksi yleensä vain sateella ja joskus sateen jälkeen :wink: Kumma kyllä, että tämmöistä ei ole suunnittelussa huomioitu, kun pyörä tulee maasta, jossa sataa melkein joka päivä. Heittää myös eturenkaalta tulevan veden ja kuran sopivasti peittämään ajovalot.
Mika TA-91 kirjoitti: - Takajalkatappien kiinteä kiinnitys
- Takarungon kiinteä kiinnitys
Tämän voi kääntää myös eduksi, käyttää pyörän kylellään, niin että irtoaa tuo takajalkatappi, sen jälkeen pyörällä on varma ostaja, tietysti sillä edellytyksellä, että kasko on voimassa :roll:
Mika TA-91 kirjoitti: - Ei alakehtoa moottorin alla/sivussa => pohjapanssari suoraan kiinni öljypohjaan, ei hyvä
Tämä taitaa olla tilanne miltei kaikkien näiden isompien allround pyörien kanssa.

Sen verran tullut seurattua noita muiden pyörien ketjuja, että olen huomannut niissäkin olevan omat harmituksen aiheensa, eikä yksikään taida kokonaan viaton olla, joten ei näistä kokonaan eroon pääse. Uusi AT tosin saattaisi olla hyvä kompromissi, hyvä maavara, 18" takunen, satula matalalla, vääntöä reilusti, matala kulutus, mutta kyllä siinäkin jo petteripunakuono huomioi olevan löysän alustan ja ainakin se on liian painava, kun painaa enemmän, kuin Tiikeri ja 800 GS.
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Sukke kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti: - Pyörä ei toimi kunnolla karkeammilla nappuloilla vaan alkaa 100 - 120 nopeuksissa selvästi heilauttelemaan ohjaustankoa / vatkaamaan, etenkin kun renkaat on uudet. ... => pitääkö laittaa ohjausvaimennen ?
Onkohan tämä pyörän ongelma, nappulat nyt vaan ei ole parhaat mahdolliset ajettaessa kovaa? Minulla ongelmaksi muodostui jossain vaiheessa kovat kiihdytykset nappuloilla, pyörä alkoi jossain vaiheessa huojumaan, jolloin oli pakko himmata. Tämä loppui, kun laitoin taakse sen Öhlinsin jousen ja vaimentimen. Mitenkäkän paljon olisi parantunut, jos olisin ehtinyt saada ne etupäähänkin. Vaikka Tiikerissä ei olekaan huonoin mahdollinen alusta, niin parannettavaa kyllä selvästi on, ehkä sen takia XCX:ään onkin laitettu parempi.
Käsittääkseni (pitäisi toki itse testata) KTM tai vaikka vanha AT (eikä edes TA) ei ota niin helposti itseensä nappuloista. Öhlinsin toivoin auttavan, vaan ei omalla kohdallani tätä ongelmaa poistanut (tai säädöt on edellen pahasti pielessä...). Tai sitten pitää siirtyä puhtaasti "katunappuloihin".
Sukke kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti: - Kytkin ei kestä lämpöä, eli kun sillä möyrii vähän pahemmissa (=hitaissa) paikoissa alkaa kytkimen ottokohta vaeltaa joka johtaa siihen että kytkin alkaa luistaa ja lopulta vaijeri on löysättävä kokonaan, että saa taas pidot. => tähän voisi auttaa hydraulinen kytkin.
Kytkin on ilmeisesti suoraan katumallista, eikä kestä yhtään luistatusta :( Ja kun ykkönen on vielä aivan liian pitkä, on kuumeneminen taattu :oops: Minulla tähän auttoi kestävämmäksi mainostetut levyt ja 14 piikkinen eturatas.
Joo, nuo levyt olin vaihtanut ensimmäisellä kerralla, toimivat paremmin kuin alkuperäiset, mutta ihan sama ongelma. Suora putki ja siihen sopiva kartta, joka myös luistattamisen tarvetta vähentää, muttei 14 piikkistä vaan vakio 15. Jottain tarvii siis vielä tehä, eli 14 piikkinen eteen ja/tai hydraulinen kytkin, joka ymmärtääkseni estää tuon vaeltamisen siirtymisen kytkinkahvaan asti => ei tule "vahingossa" luistateltua.
Sukke kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti: - Heittää vettä tankin ja ohjaustangon välistä ylös (edellisessä vm 91 Transalpissa tämä oli jo tehtaalla laitettu kuntoon ohjurilla)
Tämä on riesa, mutta onneksi yleensä vain sateella ja joskus sateen jälkeen :wink: Kumma kyllä, että tämmöistä ei ole suunnittelussa huomioitu, kun pyörä tulee maasta, jossa sataa melkein joka päivä. Heittää myös eturenkaalta tulevan veden ja kuran sopivasti peittämään ajovalot.
Tuonne alle voisi laitaa ilmeisesti samanlaisen härpäkkeen kuin TA:ssa ja tuon etupään veden heiton yli lokarin saa lähes kokonaan pois kun säätää lokarin ja etulärpäkkeen kohdalleen (ainakin omalta osaltani sain sen tosi vähäiseksi, tosin minulla on alalokari nostettu sen 15mm).

Mutta lähinnä tämä vaan antaa kuvaa ettei XC:tä ole ihan loppuun asti mietitty näihin hommiin.
Sukke kirjoitti:
Mika TA-91 kirjoitti: - Ei alakehtoa moottorin alla/sivussa => pohjapanssari suoraan kiinni öljypohjaan, ei hyvä
Tämä taitaa olla tilanne miltei kaikkien näiden isompien allround pyörien kanssa.
GS800 joo, mutta esim. uudessa AT:ssa on irroitettava kehtoputki (eli tämänkin voi erikseen vaihtaa) johon panssarin saa kiinni.
Sukke kirjoitti: Sen verran tullut seurattua noita muiden pyörien ketjuja, että olen huomannut niissäkin olevan omat harmituksen aiheensa, eikä yksikään taida kokonaan viaton olla, joten ei näistä kokonaan eroon pääse. Uusi AT tosin saattaisi olla hyvä kompromissi, hyvä maavara, 18" takunen, satula matalalla, vääntöä reilusti, matala kulutus, mutta kyllä siinäkin jo petteripunakuono huomioi olevan löysän alustan ja ainakin se on liian painava, kun painaa enemmän, kuin Tiikeri ja 800 GS.
Totta tämäkin, tosin tuo uusi AT on painoltaa tosi lähellä GS800 / XC linjaa ja tuo arvio löysästä alustasta videon perusteella on aika rohkea veto...
Mika TA-91
Vastaa Viestiin