Jotenkin tuli jonkinmoinen high techi fiilis tuosta kamppeesta kun vertaa power commandereihin sun muihin. On silkkiset KTM säilytypussit ja plyysinen laatikko.
Husaberg FE keskustelut
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Husaberg FE keskustelut
Noniin UST rantautu tänään kotiovelle. Koittas vaikka piruuttaan huomenissa mitenkä tuolla pääsee ECU:n kimppuun.
Jotenkin tuli jonkinmoinen high techi fiilis tuosta kamppeesta kun vertaa power commandereihin sun muihin. On silkkiset KTM säilytypussit ja plyysinen laatikko.
Jotenkin tuli jonkinmoinen high techi fiilis tuosta kamppeesta kun vertaa power commandereihin sun muihin. On silkkiset KTM säilytypussit ja plyysinen laatikko.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
- anykala
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
- Pyörä: BMW S1000 RR 2015
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Husaberg FE keskustelut
Kerroppa käyttö kokemuksia mitä kivaa sieltä löytyy kun saat UST:n toimimaan. Meinaakko käydä jossain penkissä säädättämässä? 
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
Re: Husaberg FE keskustelut
Heti kun löytää Keski-Suomen hujakoilta paikan joka haluaa tutustua tuohon kapulaan ja sen säätämiseen. Veikkaanpa että ei missään puljussa ole tuota tarjolla...?
Täytyy ennen moottorin purkua nykykunnossa käydä rullilla töräyttämässä jotkut baseline lukemat paperille. Alko myös hieman houkuttamaan 660cc strokeri kattilakin.
Vaan kuka hitto semmosta sonnia enää ajaa kun iskua pidennetään akseliin ja porausta tuutataan 4mm lisää. Alkaa kyllä olemaan aika kankea vehje heittää mutkiin, mutta voi sitä voiman parkaa kun suoralla kääntää läpän levälleen.
Täytyy ennen moottorin purkua nykykunnossa käydä rullilla töräyttämässä jotkut baseline lukemat paperille. Alko myös hieman houkuttamaan 660cc strokeri kattilakin.
Vaan kuka hitto semmosta sonnia enää ajaa kun iskua pidennetään akseliin ja porausta tuutataan 4mm lisää. Alkaa kyllä olemaan aika kankea vehje heittää mutkiin, mutta voi sitä voiman parkaa kun suoralla kääntää läpän levälleen.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
- anykala
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
- Pyörä: BMW S1000 RR 2015
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Husaberg FE keskustelut
Tiedän kyllä paikan joka haluaa / alkaa tutustumaan husabergin säätämiseen. Letec-motors Lehtimäellä... ei oo keskisuomessa mut ei oo kovin kaukana sieltäkään
Asiallinen paikka ja pirun osaava kaveri säätä paljon kilpakuskien pelejä (kelkat, mp:t, mönkkärit). Siellä iten huollatan / säädätän kaikki menopelit. Itellä on aika hyvät suhteet kyseiseen paikkaan eli jos kiinnostaa niin pistä pm:ää, postia tai soita. Ite aattelin vierä oman burgerin sinne kun se saa hommattua ton UST:n ja tulee vähän lisää tuntia/km pyörään.
Asiallinen paikka ja pirun osaava kaveri säätä paljon kilpakuskien pelejä (kelkat, mp:t, mönkkärit). Siellä iten huollatan / säädätän kaikki menopelit. Itellä on aika hyvät suhteet kyseiseen paikkaan eli jos kiinnostaa niin pistä pm:ää, postia tai soita. Ite aattelin vierä oman burgerin sinne kun se saa hommattua ton UST:n ja tulee vähän lisää tuntia/km pyörään.
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
Re: Husaberg FE keskustelut
Voit kyllä itseasiassa silleen varovaisesti vihjata että voin olla hyvä koekaniini, jos homma näkyy hieman hinnassakin. Jos koko touhu on täysin tuntematon ja perus tuntitaksalla aletaan säätämään, on koko touhu meleko kallista. Itsekkin hieman jouduin huuli pyöreälle kun avasin säätösoftalla ecun. Muistuttaa enempi jotain oikeata pro moottorinohjaus käyttöliittymää kuin perus power commander / bazzaz systeemiä.
Pitää kyllä harkita tarkkaan tuota 610cc big borea. Vois olla melko hyvä katupyörään tommonen pannu, jos on luotettava.
660cc täyspaketilla takapyörä tehot on siellä 80-85 välillä....
Pitää kyllä harkita tarkkaan tuota 610cc big borea. Vois olla melko hyvä katupyörään tommonen pannu, jos on luotettava.
660cc täyspaketilla takapyörä tehot on siellä 80-85 välillä....
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
- anykala
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
- Pyörä: BMW S1000 RR 2015
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Husaberg FE keskustelut
Ite asiassa mä jo tänään mainitsin asiasta ja sanoin sille että vois olla mun lisäks toinenkin tyyppi joka tulis pyörää säädättämään. Innostu asiasta ja hinnasta kyllä pääsee yks mielisyyteen siitä oon varma!!! Monen vuoden kokemus itellä ja noin 100 tyytyväistä asiakasta letecille hommannu
Meen luultavasti maanantaina käymäs siellä jos leo vincen slipari on tullu sinne, niin juttelen asiasta lisää.
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
- anykala
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 11:08 pm
- Pyörä: BMW S1000 RR 2015
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Husaberg FE keskustelut
Nyt ois leo vincen slipari saapunut. Perjantaina pääsee vasta asentamaan kun työt haittaa harrastuksia
Monenmoista db-killeriä siinä tuli mukana saas nähärä minkä niistä ruuvaa eka paikoilleen 
MP: Yamaha MT-09 SP 2023
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
ATV: Segway Snarler AT6 L EPS Full 2023
ENDURO: Eips oo enää
Re: Husaberg FE keskustelut
Tänään käytin ton Husa "vanhuksen" penkissä ja ainakin omasta mielestä ihan passeli lukemat, kun ottaa huomioon vuosimallin ja sen ettei edes kiihytyspumppua löydy
26KW ja 30Nm
Eihä nuo tietty paljoo oo, mutta tuommoseen pikkupyörään omasta mielestä aika hyvin! Varsinki ekana pyöränä toimii helpon käsiteltävyyden ja nopean tehon sekä väännön ansiosta! Onkos kukaan käyttäny noita isompia/uudempia Berggejä penkissä?
26KW ja 30Nm
Eihä nuo tietty paljoo oo, mutta tuommoseen pikkupyörään omasta mielestä aika hyvin! Varsinki ekana pyöränä toimii helpon käsiteltävyyden ja nopean tehon sekä väännön ansiosta! Onkos kukaan käyttäny noita isompia/uudempia Berggejä penkissä?
Re: Husaberg FE keskustelut
No tommonen vakio 570 pitäs sylkästä siinä 50-53hv välille. Ite pyrin saamaan jonnekkin 65-70hv välille.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Re: Husaberg FE keskustelut
Hui helvetti!
Hurjia tehoja pojilla... Noo, jospa mie ajelen tuolla nytten niin kauan kun vaan mahdollista on. Isompihan se joskus on kuitenkin hankittava 
Re: Husaberg FE keskustelut
Vai olisko sittenkin Ekin pyörässä parhaillaan ollut 76hv, niin ne tehot tuppaa kasvamaan vuosien myötämaKe| kirjoitti:No tommonen vakio 570 pitäs sylkästä siinä 50-53hv välille. Ite pyrin saamaan jonnekkin 65-70hv välille.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta.
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Husaberg FE keskustelut
Kyllä minunkin korvaan noi 650 yksimukisen tehot kuulostaa hurjilta, jos takaselta saa päälle 80hp, niin koneelta se on jo 90 pintaan kun tehohäviö on kuitenkin jotain 10% luokkaa. Joko tosi positiivisia penkkejä tai muuten kovia kavereita jos 570 koneesta saa edes ylikokosylinterillä noita 85 tehoja takapyörältä. Noilla tehoilla ei ainkaan tarvi sitten ajaa turhaa tourinkia ja kovia tuntimääriä
Kiertääkö noi virikoneet sitten ihan sairaasti, vai miten? Missä suhteessa vääntö kasvaa, meneekö se samassa suhteessa mitä männän poikkipinta-ala kasvaa?
Kiertääkö noi virikoneet sitten ihan sairaasti, vai miten? Missä suhteessa vääntö kasvaa, meneekö se samassa suhteessa mitä männän poikkipinta-ala kasvaa?
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Husaberg FE keskustelut
Tuntuu joo, nelisylinterisestä ratamoposta saa jotain reilu 140 heppaa ulos. Tosin silloin ne kiertää aika paljon enempi
kuin mitä yksimukinen koskaan pystyy ja hintaakin on jotain kymmenen kertaa vakioon. Vakio kuussatasessa nelisylinterisessä
RR mopossa on about 120 heppaa koneelta. Kiertää sen 13500 rpm.
kuin mitä yksimukinen koskaan pystyy ja hintaakin on jotain kymmenen kertaa vakioon. Vakio kuussatasessa nelisylinterisessä
RR mopossa on about 120 heppaa koneelta. Kiertää sen 13500 rpm.
Re: Husaberg FE keskustelut
Niin minunkin korvaan, mutta niin nämä kyläpojat jotka sen härvelin omistaa näin väittävävät. Eihän niitten kanssa voi edes keskustella järkevästi muutenkaan kun 600 kyykkykin on liian hidas radalla.TeroV kirjoitti:Vai olisko sittenkin Ekin pyörässä parhaillaan ollut 76hv, niin ne tehot tuppaa kasvamaan vuosien myötämaKe| kirjoitti:No tommonen vakio 570 pitäs sylkästä siinä 50-53hv välille. Ite pyrin saamaan jonnekkin 65-70hv välille.
Vanhasta 650 saa yli 85 pyörältä ulos.... silvastin ex. kisa 650 pyörii täällä päin, olikohan reilu 90 pallerolta.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
Re: Husaberg FE keskustelut
Mulla oli tommosessa K6 600 gixxerissä takaselta karvan vajaa 120hv kaikkien hilujen jälkeen. Rajotin pätkäs siinä 15500 nurkilla pelin poikki ja puhalti vielä yli 115hv rajottimelle saakka. Mukavasti nokkia ajottamalla sai tuon tehoalueen jatkumaan ihan tappiin saakka. Oli kaveri ihmeissään 1100 öljyvehkeensä kanssa kun pikku gixxeri jätätti 10 mopon matkan verran 50-250kmh kiihdytyksessä. Loppu se suunsoitto siihen.MiikaM kirjoitti:Tuntuu joo, nelisylinterisestä ratamoposta saa jotain reilu 140 heppaa ulos. Tosin silloin ne kiertää aika paljon enempi
kuin mitä yksimukinen koskaan pystyy ja hintaakin on jotain kymmenen kertaa vakioon. Vakio kuussatasessa nelisylinterisessä
RR mopossa on about 120 heppaa koneelta. Kiertää sen 13500 rpm.
Vakiona oli 100 renkaalla, eli about 125 koneteho.
2011 Husaberg FS 570 - 69whp / 62Nm
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex
2006 Suzuki GSX-R 600 - Ex