Oulun seudun päristelyt

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Jari S
Viestit: 1148
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Jari S »

Sinäkös se ATC ajelet sillä sinisellä Tenerellä? On tullut moinen vastaan pariinkin kertaan kun olen a#&lla ollut liikkeellä.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Avatar
Mazza
Viestit: 170
Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Mazza »

ATC kirjoitti:
Mazza kirjoitti:Ja kolmen mopon porukalla käytiin Kempeleen ja Mourunkijärven suunnilla metsäautoteitä (ja vähän soitakin) päristelemässä:
Onneksi ette olleet Oulun puolella. Kuvista tunnistaa kilvet, kaikkia ei kannata huudella julkisesti saattaa tulla sanktioita. :roll:
Samalla suunnalla oli Wanhan rytmiryhmäkin, mutta pysyimme visusti teillä, toki sittenkin tuli muutama enkelinkuva ja Siikajoella joutui yksi jäsen luovuttamaan leikin kesken.
Itseasiassa tiellä pysyttiin tuota 50m pätkää lukuunottamatta koko ajan. Ja tuossakinhan vain siirryttiin tien viereen taukoa pitämään. :mrgreen:

Itse kyllä pyrin aina pysymään sallituilla reiteillä, joku on muuten varmasti heti nostamassa älämölöä.
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jari S kirjoitti:Sinäkös se ATC ajelet sillä sinisellä Tenerellä? On tullut moinen vastaan pariinkin kertaan kun olen a#&lla ollut liikkeellä.
Wanha, paitti että huristelee mustalla Tenereellä, jakelee myös viisaita neuvoja jotta ei tarvitse kenenkään kärsiä älämölöstä.
Pason sinisillä ajelee parikin ajokaveria mutta minulla siis musta, jonka kyllä tunnistaa takana kyljissä olevista säkkitelineistä kun en laiskuuttani jaksa ruuvata kolmea kiinnityspulttia irti. :oops: :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
Raimo
Viestit: 1294
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Yöajelua voisi yrittää perjantaina 24.9.2010, suuntana Oulun eteläinen ja lähtö klo 22.15 Liminganportista.

Reitillä tulee olemaan hiekkaisia ajopolkuja, mutta reitti on tarkoitettu matkaenduroille, eli rypemiset jätetään väliin. Asfalttia vältellään mahdollisimman paljon ja ajettavaa tulee yli 100 km, mutta alle 200...

Huomiolausekkeet:

- Sateella ei ajeta, joten siltä osin säätiedotus ei lupaa hyvää.
- Reitti on sama kuin viime vuonna!
- Makkarat paistetaan jossakin, ja muutaman kupillisen keitän pahvia uskaliaille, mikäli laavupaikalla on puita.
- Valot kannattaa tarkistaa, ja muistaa ottaa mukaan jonkinlainen lamppu sekä riittävän lämmintä vaatetta.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Pasi »

25. päivän aamulla on luultavasti punanuttuja ja koiria metsätiet täynnä, heti kun vain alkaa sarastaa.
Väykkä
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Maalis 17, 2009 5:19 pm
Pyörä: DR350SE
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Väykkä »

PinkLemon kirjoitti:Olin ajalemassa Hetekankaantien suunnilla tänään 16.9. jotain 1815 ja ohi ajoi pari kurapyörää. Koitin lähteä perään, mutta piti sitten luovuttaa Onkamonseläntiellä(?) kun en saanut kurottua sitä useamman sadan metrin välimatkaa umpeen. Keitähän lie olleet?
Morjensta,

Täytyypä tunnustaa että olin tuon "jonon" toisena ajavan kurapyörän sarvissa. Oltiin kahden pikkutohtorin voimin (voima ehkä vähän huono sanavalinta) matkalla kohti Raajärveä/Rovajärven aluetta, tosin sinä iltana etappi oli Venkaantien kautta Pudasjärven korville. Huomasin kyllä valot taustapeilissä, ja mielessä kävi pysähtyä kysymään lähdetkö mukaan, mutta olimme juuri päässeet töistä ja Rovajärven hiekat oli mielessä, joten kaveria ei pidätelly mikään:)

Rovajärven ampuma-alueella oltiin pe-su, reitit oli hyvässä kunnossa ja ei ollut edes liian kuuma. Olimme molemmat Rovajärvellä ensimmäistä kertaa, Raimon viime vuotisesta suosituksesta, ja täytyypä myöntää että tälläkin kertaa Raimon suositukset pitivät kutinsa. Mainari oli myös auki, asuimme kaksin isossa rivitalossa:) Kilometrejä tuli sellaiset 1200 koko reissulle.

terveisin Väykkä
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Tase »

Raimo kirjoitti:Yöajelua voisi yrittää perjantaina 24.9.2010, suuntana Oulun eteläinen ja lähtö klo 22.15 Liminganportista.

Reitillä tulee olemaan hiekkaisia ajopolkuja, mutta reitti on tarkoitettu matkaenduroille, eli rypemiset jätetään väliin. Asfalttia vältellään mahdollisimman paljon ja ajettavaa tulee yli 100 km, mutta alle 200...

Huomiolausekkeet:

- Sateella ei ajeta, joten siltä osin säätiedotus ei lupaa hyvää.
- Reitti on sama kuin viime vuonna!
- Makkarat paistetaan jossakin, ja muutaman kupillisen keitän pahvia uskaliaille, mikäli laavupaikalla on puita.
- Valot kannattaa tarkistaa, ja muistaa ottaa mukaan jonkinlainen lamppu sekä riittävän lämmintä vaatetta.
Hetken jo luulin että nyt pääsisi kesän ensimmäiselle porukkasurautukselle, mutta toisin kävi. Mukaan ei pääse vaikka mieli kovasti tekisi. :cry: :cry:

Menkää kaikki muut jotka kynnelle kykenette, yöajo on aina ainutlaatuinen ja kokemisen arvoinen.
Avatar
Jari S
Viestit: 1148
Liittynyt: To Elo 30, 2007 2:27 am
Pyörä: Haussa
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Jari S »

Nyt meinaa "ihan vähän" harmittaa, tuli jo sovittua muita kosteampia illanvietto hommia kyseiselle illalle.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja rainerb »

..ja meikäläinen on taas tietty pikkumuksujen vartijana. Vaikka en mä sinne kuitenkaan varmaan pääsisi, kun kuitenkin puran pyörän kahta tuntia ennen ajoa enkä saa sitä kasaan... :roll:

Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tätä en jättäisi missään tapauksessa väliin, tällä aikataululla vaan on pakko. Jos siirtyy viikolla niin mukana kuin peräpukama ja uskoakseni koko rytmi ryhmällä. :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
pkilpo
Viestit: 1434
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

Mulle passais kyllä huominen yöajelu.
Kuraköröttelijä
Avatar
Marko P
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 11:44 pm
Pyörä: SE, 500exc
Paikkakunta: Oulu

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Pasi kirjoitti:25. päivän aamulla on luultavasti punanuttuja ja koiria metsätiet täynnä, heti kun vain alkaa sarastaa.
Meidän porukka menasi aloittaa jo seitsemän aikaan. Mutta me ei tuolla kuivaniemin korvessa luultavasti häiritä tätä tapahtumaa.
Avatar
Raimo
Viestit: 1294
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Raimo »

rainerb kirjoitti:Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
No, on mulla ne helpossa ozin .rt2-muodossa. Mutta saat vasta ajeluiden jälkeen, ellet lähde vetämään porukkaa mun puolesta, vaikkapa lauantaina :)

Mutta todellakin näyttää pahalta huominen keli. Koetan laittaa peruutuksen huomenna klo 21 mennessä, jos näyttää Oulusta katsellen vetiseltä. Foreca ennustaa sadetta kahdella tipalla, ja sellaisessa sateessa en lähde ketään ajattamaan puunkylkeen pimeällä.

Mulla periaatteessa olisi seuraavana lauantaina (2.10) mahdollisuus ajeluttaa myös, ja samaan aikaan sama paikka. Mutta 16-tuntisen työpäivän jälkeen voi olla hiukan vetelä olo. No, levähdetään sitten kun on aikaa, ja hyvän asian puolesta voi vaikka hiukan pinnistellä...

Toki ens viikon ma,ti ja ke illat sopisivat vallan mainiosti, kuis teillä muilla ? :)
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
rainerb
Viestit: 2450
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
Pyörä: AT RD07a + ST1100
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Raimo kirjoitti:
rainerb kirjoitti:Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
No, on mulla ne helpossa ozin .rt2-muodossa. Mutta saat vasta ajeluiden jälkeen, ellet lähde vetämään porukkaa mun puolesta, vaikkapa lauantaina :)

Mutta todellakin näyttää pahalta huominen keli. Koetan laittaa peruutuksen huomenna klo 21 mennessä, jos näyttää Oulusta katsellen vetiseltä. Foreca ennustaa sadetta kahdella tipalla, ja sellaisessa sateessa en lähde ketään ajattamaan puunkylkeen pimeällä.

Mulla periaatteessa olisi seuraavana lauantaina (2.10) mahdollisuus ajeluttaa myös, ja samaan aikaan sama paikka. Mutta 16-tuntisen työpäivän jälkeen voi olla hiukan vetelä olo. No, levähdetään sitten kun on aikaa, ja hyvän asian puolesta voi vaikka hiukan pinnistellä...

Toki ens viikon ma,ti ja ke illat sopisivat vallan mainiosti, kuis teillä muilla ? :)
No ajelun jälkeen käy ihan mainiosti.

Minulla **pitäisi** olla ajoviikko ensi viikolla, ja sitä seuraavana viikonloppuna. Joten mahdollisuuksia voisi olla osallistumiseen viikonloppuna ja miksei arkisinkin, jos töiden päälle jaksaa.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Avatar
Raimo
Viestit: 1294
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Oulun seudun päristelyt

Viesti Kirjoittaja Raimo »

No niin, sadetta näyttää olevan Limingan eteläpuolella, jossa on yöajelun reitti, joten perutaan tältä illalta. Muutoinkin reitillä on märkää, ja sateella lipsahtamisen vaara on ilmeinen, joten kokeillaan myöhemmin uudestaan.

Harmi, kun ehdin jo puutkin viedä laavulle aamupäivällä. Aina ei voi onnistua. Ensi viikon lauantaina yritetään uudestaan.

- Raimo -
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Vastaa Viestiin