Oulun seudun päristelyt
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Oulun seudun päristelyt
Sinäkös se ATC ajelet sillä sinisellä Tenerellä? On tullut moinen vastaan pariinkin kertaan kun olen a#&lla ollut liikkeellä.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
- Mazza
- Viestit: 170
- Liittynyt: La Kesä 12, 2010 6:53 pm
- Pyörä: Honda Mtx 125 -86, IC 350 M56 -58
- Paikkakunta: Oulu
Re: Oulun seudun päristelyt
Itseasiassa tiellä pysyttiin tuota 50m pätkää lukuunottamatta koko ajan. Ja tuossakinhan vain siirryttiin tien viereen taukoa pitämään.ATC kirjoitti:Onneksi ette olleet Oulun puolella. Kuvista tunnistaa kilvet, kaikkia ei kannata huudella julkisesti saattaa tulla sanktioita.Mazza kirjoitti:Ja kolmen mopon porukalla käytiin Kempeleen ja Mourunkijärven suunnilla metsäautoteitä (ja vähän soitakin) päristelemässä:![]()
Samalla suunnalla oli Wanhan rytmiryhmäkin, mutta pysyimme visusti teillä, toki sittenkin tuli muutama enkelinkuva ja Siikajoella joutui yksi jäsen luovuttamaan leikin kesken.
Itse kyllä pyrin aina pysymään sallituilla reiteillä, joku on muuten varmasti heti nostamassa älämölöä.
Re: Oulun seudun päristelyt
Wanha, paitti että huristelee mustalla Tenereellä, jakelee myös viisaita neuvoja jotta ei tarvitse kenenkään kärsiä älämölöstä.Jari S kirjoitti:Sinäkös se ATC ajelet sillä sinisellä Tenerellä? On tullut moinen vastaan pariinkin kertaan kun olen a#&lla ollut liikkeellä.
Pason sinisillä ajelee parikin ajokaveria mutta minulla siis musta, jonka kyllä tunnistaa takana kyljissä olevista säkkitelineistä kun en laiskuuttani jaksa ruuvata kolmea kiinnityspulttia irti.
Weteraani kurapyöräilijä
- Raimo
- Viestit: 1294
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: Oulun seudun päristelyt
Yöajelua voisi yrittää perjantaina 24.9.2010, suuntana Oulun eteläinen ja lähtö klo 22.15 Liminganportista.
Reitillä tulee olemaan hiekkaisia ajopolkuja, mutta reitti on tarkoitettu matkaenduroille, eli rypemiset jätetään väliin. Asfalttia vältellään mahdollisimman paljon ja ajettavaa tulee yli 100 km, mutta alle 200...
Huomiolausekkeet:
- Sateella ei ajeta, joten siltä osin säätiedotus ei lupaa hyvää.
- Reitti on sama kuin viime vuonna!
- Makkarat paistetaan jossakin, ja muutaman kupillisen keitän pahvia uskaliaille, mikäli laavupaikalla on puita.
- Valot kannattaa tarkistaa, ja muistaa ottaa mukaan jonkinlainen lamppu sekä riittävän lämmintä vaatetta.
Reitillä tulee olemaan hiekkaisia ajopolkuja, mutta reitti on tarkoitettu matkaenduroille, eli rypemiset jätetään väliin. Asfalttia vältellään mahdollisimman paljon ja ajettavaa tulee yli 100 km, mutta alle 200...
Huomiolausekkeet:
- Sateella ei ajeta, joten siltä osin säätiedotus ei lupaa hyvää.
- Reitti on sama kuin viime vuonna!
- Makkarat paistetaan jossakin, ja muutaman kupillisen keitän pahvia uskaliaille, mikäli laavupaikalla on puita.
- Valot kannattaa tarkistaa, ja muistaa ottaa mukaan jonkinlainen lamppu sekä riittävän lämmintä vaatetta.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Re: Oulun seudun päristelyt
25. päivän aamulla on luultavasti punanuttuja ja koiria metsätiet täynnä, heti kun vain alkaa sarastaa.
Re: Oulun seudun päristelyt
Morjensta,PinkLemon kirjoitti:Olin ajalemassa Hetekankaantien suunnilla tänään 16.9. jotain 1815 ja ohi ajoi pari kurapyörää. Koitin lähteä perään, mutta piti sitten luovuttaa Onkamonseläntiellä(?) kun en saanut kurottua sitä useamman sadan metrin välimatkaa umpeen. Keitähän lie olleet?
Täytyypä tunnustaa että olin tuon "jonon" toisena ajavan kurapyörän sarvissa. Oltiin kahden pikkutohtorin voimin (voima ehkä vähän huono sanavalinta) matkalla kohti Raajärveä/Rovajärven aluetta, tosin sinä iltana etappi oli Venkaantien kautta Pudasjärven korville. Huomasin kyllä valot taustapeilissä, ja mielessä kävi pysähtyä kysymään lähdetkö mukaan, mutta olimme juuri päässeet töistä ja Rovajärven hiekat oli mielessä, joten kaveria ei pidätelly mikään:)
Rovajärven ampuma-alueella oltiin pe-su, reitit oli hyvässä kunnossa ja ei ollut edes liian kuuma. Olimme molemmat Rovajärvellä ensimmäistä kertaa, Raimon viime vuotisesta suosituksesta, ja täytyypä myöntää että tälläkin kertaa Raimon suositukset pitivät kutinsa. Mainari oli myös auki, asuimme kaksin isossa rivitalossa:) Kilometrejä tuli sellaiset 1200 koko reissulle.
terveisin Väykkä
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Oulun seudun päristelyt
Hetken jo luulin että nyt pääsisi kesän ensimmäiselle porukkasurautukselle, mutta toisin kävi. Mukaan ei pääse vaikka mieli kovasti tekisi.Raimo kirjoitti:Yöajelua voisi yrittää perjantaina 24.9.2010, suuntana Oulun eteläinen ja lähtö klo 22.15 Liminganportista.
Reitillä tulee olemaan hiekkaisia ajopolkuja, mutta reitti on tarkoitettu matkaenduroille, eli rypemiset jätetään väliin. Asfalttia vältellään mahdollisimman paljon ja ajettavaa tulee yli 100 km, mutta alle 200...
Huomiolausekkeet:
- Sateella ei ajeta, joten siltä osin säätiedotus ei lupaa hyvää.
- Reitti on sama kuin viime vuonna!
- Makkarat paistetaan jossakin, ja muutaman kupillisen keitän pahvia uskaliaille, mikäli laavupaikalla on puita.
- Valot kannattaa tarkistaa, ja muistaa ottaa mukaan jonkinlainen lamppu sekä riittävän lämmintä vaatetta.
Menkää kaikki muut jotka kynnelle kykenette, yöajo on aina ainutlaatuinen ja kokemisen arvoinen.
Re: Oulun seudun päristelyt
Nyt meinaa "ihan vähän" harmittaa, tuli jo sovittua muita kosteampia illanvietto hommia kyseiselle illalle.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Oulun seudun päristelyt
..ja meikäläinen on taas tietty pikkumuksujen vartijana. Vaikka en mä sinne kuitenkaan varmaan pääsisi, kun kuitenkin puran pyörän kahta tuntia ennen ajoa enkä saa sitä kasaan... 
Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
Re: Oulun seudun päristelyt
Tätä en jättäisi missään tapauksessa väliin, tällä aikataululla vaan on pakko. Jos siirtyy viikolla niin mukana kuin peräpukama ja uskoakseni koko rytmi ryhmällä. 
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Oulun seudun päristelyt
Meidän porukka menasi aloittaa jo seitsemän aikaan. Mutta me ei tuolla kuivaniemin korvessa luultavasti häiritä tätä tapahtumaa.Pasi kirjoitti:25. päivän aamulla on luultavasti punanuttuja ja koiria metsätiet täynnä, heti kun vain alkaa sarastaa.
- Raimo
- Viestit: 1294
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: Oulun seudun päristelyt
No, on mulla ne helpossa ozin .rt2-muodossa. Mutta saat vasta ajeluiden jälkeen, ellet lähde vetämään porukkaa mun puolesta, vaikkapa lauantainarainerb kirjoitti:Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
Mutta todellakin näyttää pahalta huominen keli. Koetan laittaa peruutuksen huomenna klo 21 mennessä, jos näyttää Oulusta katsellen vetiseltä. Foreca ennustaa sadetta kahdella tipalla, ja sellaisessa sateessa en lähde ketään ajattamaan puunkylkeen pimeällä.
Mulla periaatteessa olisi seuraavana lauantaina (2.10) mahdollisuus ajeluttaa myös, ja samaan aikaan sama paikka. Mutta 16-tuntisen työpäivän jälkeen voi olla hiukan vetelä olo. No, levähdetään sitten kun on aikaa, ja hyvän asian puolesta voi vaikka hiukan pinnistellä...
Toki ens viikon ma,ti ja ke illat sopisivat vallan mainiosti, kuis teillä muilla ?
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- rainerb
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti Kesä 30, 2009 9:40 am
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Oulun seudun päristelyt
No ajelun jälkeen käy ihan mainiosti.Raimo kirjoitti:No, on mulla ne helpossa ozin .rt2-muodossa. Mutta saat vasta ajeluiden jälkeen, ellet lähde vetämään porukkaa mun puolesta, vaikkapa lauantainarainerb kirjoitti:Onkos Raimolla suunniteltua reittiä Google- tms. helpossa muodossa, niin näkisi minne päin matka suuntautuu? Voihan sitä joskus käydä huvikseen katselemassa paikkoja. Valoisassa tai pimeässä.
Mutta todellakin näyttää pahalta huominen keli. Koetan laittaa peruutuksen huomenna klo 21 mennessä, jos näyttää Oulusta katsellen vetiseltä. Foreca ennustaa sadetta kahdella tipalla, ja sellaisessa sateessa en lähde ketään ajattamaan puunkylkeen pimeällä.
Mulla periaatteessa olisi seuraavana lauantaina (2.10) mahdollisuus ajeluttaa myös, ja samaan aikaan sama paikka. Mutta 16-tuntisen työpäivän jälkeen voi olla hiukan vetelä olo. No, levähdetään sitten kun on aikaa, ja hyvän asian puolesta voi vaikka hiukan pinnistellä...
Toki ens viikon ma,ti ja ke illat sopisivat vallan mainiosti, kuis teillä muilla ?
Minulla **pitäisi** olla ajoviikko ensi viikolla, ja sitä seuraavana viikonloppuna. Joten mahdollisuuksia voisi olla osallistumiseen viikonloppuna ja miksei arkisinkin, jos töiden päälle jaksaa.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- Raimo
- Viestit: 1294
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: Oulun seudun päristelyt
No niin, sadetta näyttää olevan Limingan eteläpuolella, jossa on yöajelun reitti, joten perutaan tältä illalta. Muutoinkin reitillä on märkää, ja sateella lipsahtamisen vaara on ilmeinen, joten kokeillaan myöhemmin uudestaan.
Harmi, kun ehdin jo puutkin viedä laavulle aamupäivällä. Aina ei voi onnistua. Ensi viikon lauantaina yritetään uudestaan.
- Raimo -
Harmi, kun ehdin jo puutkin viedä laavulle aamupäivällä. Aina ei voi onnistua. Ensi viikon lauantaina yritetään uudestaan.
- Raimo -
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89