Maastoajokoulutus Pohjankankaalla 15.-17.07.2011

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jakke N
Pyörä: EXC450

Re: Maastoajokoulutus Pohjankankaalla 15.-17.07.2011

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Rampe kirjoitti:Hiekkapölyyn kannattaa taas varautua liinalla tai hengityssuojaimella.
Vaihtoehtoisesti voi kurahousut olla tarpeen :mrgreen:

Jaa, eihän toi enää niin paha ollutkaan. Siis perjantaina pölysuojat, lauantaina kurahousut ja sunnuntaina... whatever :roll:

FORECA
Asmo
Pyörä: 690 Enduro

Viesti Kirjoittaja Asmo »

Saattaa olla ollut maininta, mut on mennyt ohi, eli mihin aikaan alueelle pääsee?
Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi!
Rampe
Pyörä: Tervatien kulkijoita

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Ohjelma oli jo "hukkunut" tuonne sivujen väliin, joten laitoin vielä "vain jäsenille"-osioon ohjelman tarkennetun mutta silti eläväisen rungon. Lisäksi sieltä löytyvät osoite- ja karttatiedot mistä sisään alueelle ja missä leiri sijaitsee.
Pyrin olemaan jo hyvissä ajoin ennen viittä paikalla, riippuu pitkälti miten saan kaikki leirivalmistelut hoidettua, mutta viimeistään klo 17 voi alkaa saapua paikalle, silloin siellä on jo muutakin järjestävää tahoa.
Ja minulle voi soitella perjantaina, niin saa varmaa mutu-tietoa ja katteettomia lupauksia. Numero löytyy tuolta päiväohjelmasta.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

Kuva
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

"The Mäki" lähestyy... iiks ;D
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Rampe

Opaskylttejä en ole ehtinyt vielä tehdä ja tuskin ehdinkään, joten luottakaa omaan suunnistustaitoonne. Portilta ajatte 700 metriä ja sitten risteyksestä oikealle. Se kenttätie, eli alueen halkaiseva päätie on juuri kunnostettu, joten siinä ei sitten revitellä. Jos haluaa saapua naru kireellä putket soiden, niin siirtykää portin jälkeen tien oikeassa laidassa olevalle tien suuntaiselle panssariuralle.

Kuva
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Infoo mun puolelta yrittäjänä, ei tarkotus astuuNiamolan varpaille:
- juomareppuja löytyi vielä 3kpl, myyn samaan 15e/kpl hintaan kuin viime vuonnakin. Ja nää on siis viimesistä viimeset, ekaa erää ja OK-hinta liki 20e/kpl
- mulla on gallonan pullo K&N putsariöljyä, ajatus ollu myydä semmonen aina seuduittain ajoporukalle kimppaan kun hinta on murto-osa pikkupulloista ja kaiken lisäks saa aina sitä pesuainetta piuhdata että riittäs - pesuainetta saa myös n. 1l. pakkauksissa erikseen. Mutta jos joku haluaa "re-fill" omaan settiinsä niin onnistus mikäli kiinnostaa? Saa toki mihin pulloon vaan
- otin C-02:n (130/80-17") Valmerilta itsellenikin kun MP-reisinki myi ei-oota, yks ylimääränenkin on jos joku haluaa. 11% pitää pistää Valmerin hinnan päälle jotta kaupat syntyy ja ilmottaa ennen huomista klo 14 jotta otan mukaan

Otan myös mukaan ton 644:n jonka just kihnusin alta pois (se oli helppo, C-02 päälle päätti kiukutella), sen saa rullakebabia ja kaljaa vastaan, jotka pitää tarjoilla la-iltana ;D Nappula on siis kulunu keskeltä n. 12mm matalaksi, reunoilta millin-pari vähempi. Kotimatkalla voi sit sladittaa assulla loput nappulat, domikin sutii kallistettuna vielä kakkosellakin :)
Mulle vaan riitti viime viikonloppuna, heitin nyt alle C-02/C-21 tuumien että ei ne niin hirveet ulisijat ja tärisijät (kokemus -07) assulla ollu että mieluummin puolumpinaisella vaikkakin hiljasella kuviolla enää dyynihiekkaa lähtisin kyntään...

Rampe, en löytäny sun puhelinnumeroo, mahtoko unohtua?
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
daddy0
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

THA kirjoitti:"The Mäki" lähestyy... iiks ;D
Nyt harmittaa, että jää reissu itseltä väliin. Olisin ehdottomasti halunnut nähdä kun isonaksu lennättää sut ylös siitä.

Ottakaa siis videolle.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Ekkaivaan ollu viime vuonna paikalla kun naksu hyyty joka kerta?
Mua oikeesti pikkasen hirvittää miten siinä mäessä käy kun tietää ittensä että jos monen epäonnistumisen jälkeen viimein on viittä vailel päällä niin ei vaan käsky löysää kaasu mee enää perille kaasukädelle... ja kun mä tiiän ton renkaan, semmonen iekkamäki Lakalaivassa josta ei päässy uudelleen liikkeelle enää millään muulla renkaalla, tolla pääs ja parin metrin jälkeen takakautta ympäri... koittaskohan ykkösellä vai kakkosella ensiks ;D
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Jakke N

Rampen numero löytyy tuolta viimeisestä postauksesta.

Ota THA vaan mukaa päällirenkaita, saattaa jollekulle tulla yllättäen tarvis, ni ei tarvi sit myydä eioota. Mulla tulee kansa yks vähän ajettu setti c02+Pirelli scorpion (c21 taitaa olla tästä jonkinasteinen kopio).

Koitetaan liimailla mennessä portti 1:lle opastaulua ja toinen majoituksen läheisyyteen (tyyliin: PKP ja nuoli)

Ja ne, jotka aikovat la illan suunnistusrasteille; ottakaa digipokkari mukaan (kännykamera riittää myös). Yksi kamera/partio riittää.

Mun mukana tulee kompressori ja työkaluja, joita saa lainata. Renkaanvaihdossa saa myös apuja, jos siltä tuntuu. Mitähän vielä...
JUHHisi
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

THA kirjoitti: - juomareppuja löytyi vielä 3kpl, myyn samaan 15e/kpl hintaan kuin viime vuonnakin. Ja nää on siis viimesistä viimeset, ekaa erää ja OK-hinta liki 20e/kpl
Mä voisin varata yhden juomarepun jo nyt, niin ei tarvi matkalla poiketa biltemaan.? :P

Otin perjantaiks PEKKASEN töistä. Saa rauhassa pakata pyörän ja muut vehkeet kärryyn..

Ennen lähtöä ohjemassa vielä, Smoto-vanteiden vaihto enduroihin, eturattaan pienennys + ketjujen vaihto, etujarrupalojen vaihto, 2kpl ilmanputsareiden pesu ja rasvaus.. mitäköhän vielä? Eturenkaan laakerit sain tänään vaihdettua ja pyöräytin eturenkaan 2cm takasinpäin, kun oli keuliessa luistanu vanteella ja ventiili vinossa.. :mrgreen:
ArtoM
Pyörä: KTM 520, HONDA ST1100

Viesti Kirjoittaja ArtoM »

THA kirjoitti:
- mulla on gallonan pullo K&N putsariöljyä, ajatus ollu myydä semmonen aina seuduittain ajoporukalle kimppaan kun hinta on murto-osa pikkupulloista ja kaiken lisäks saa aina sitä pesuainetta piuhdata että riittäs - pesuainetta saa myös n. 1l. pakkauksissa erikseen. Mutta jos joku haluaa "re-fill" omaan settiinsä niin onnistus mikäli kiinnostaa? Saa toki mihin pulloon vaan
Mä ottasin tota putsariöljyä omaan pulloon parin pyörän tarpeeseen, en siis koko gallonaa... Luulen tunnistavani sut porukasta :lol: , joten hakeudun juttusille.
ArtoM
Jakke N

No nih!

Poistun koneen äärestä ja siirtyminen Niinisaloon alkaa pikkuhiljaa. Jos jonkun tarvii mua tavoittaa (ihmettelen kyllä, kuka mua haluaisi tavoittaa), niin puhelimesta voi saada satunnaisesti kii.

Ajelkaahan varovasti (irroitetaan sokka vasta dyyneillä)!!
daddy0
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

THA kirjoitti:Ekkaivaan ollu viime vuonna paikalla kun naksu hyyty joka kerta?
Mua oikeesti pikkasen hirvittää miten siinä mäessä käy kun tietää ittensä että jos monen epäonnistumisen jälkeen viimein on viittä vailel päällä niin ei vaan käsky löysää kaasu mee enää perille kaasukädelle... ja kun mä tiiän ton renkaan, semmonen iekkamäki Lakalaivassa josta ei päässy uudelleen liikkeelle enää millään muulla renkaalla, tolla pääs ja parin metrin jälkeen takakautta ympäri... koittaskohan ykkösellä vai kakkosella ensiks ;D
Olinhan minä Dakar Bemun kanssa siellä perusryhmässä rypemässä ja sitä pienempää mäkeä valloittamassa. Jos minulta kysytään, niin yritä sitä mäkeä kakkosella, muuten jää vauhdin tuoma hyöty liian vähäiseksi.
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Mä kans vähän epäilen että ellei akkaa niin ainakin mopon tunnistaa ;D
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Rampe

Maastoajokurssi alkoi eilen kosteissa merkeissä, eikä se tarkoita kurkusta sisään valuvaa kosteutta.
Tänään onneksi aamupäivä on ilmojen puolesta kuivahko ja tässä muutama kuva osallistujista ja aamun lähtöhetkestä.

Kuva
Vastaa Viestiin