Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Ootteko minkälaisilla ohjelmilla noita reittejä suunnitellut? GoogleMaps ja kansalaisen karttapaikka on ollut paikkojen tarkatelussa käytössä, mutta varsinaisesti reittejä en ole koskaan tehnyt. Mapsillakaan ei taida saada edes hiekkateitä näkyviin tai siis eroamaan asfalttiteistä.
Full Speed Ahead
-
heneld
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
- Pyörä: Honda XRV 650 RD03
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Google mapsilla "Roadbookin" tein Kuopio - Helsinki-Vantaa ja toistepäin välille, hyvin pysyi suunnassa sen avulla (pientä soratietä jonkunverran reitillä). Tässä keinossa vain ongelmana että jos reittiä haluaa muuttaa esim. keksii hyvän oikotien
Niin sitten ei ollakaan enää "kartalla". Pienet viivathan Google Mapsissa liki poikkeuksetta soraa mutta noista "keskikokoisista" ei voi tietää
Retkikartta.fi:ssa olisi kova juttu jos pystyisi esim. tuollaisen Roadbookin mukeltamaan
Henkka
Retkikartta.fi:ssa olisi kova juttu jos pystyisi esim. tuollaisen Roadbookin mukeltamaan
Henkka
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Mulla on käytössä Gt Reittikartta Suomi Topo, jossa on maastokartat 1:50000 koko Suomesta. Reitin teko onnistuu pieniä hiekkateitä myöten.FSA kirjoitti:Ootteko minkälaisilla ohjelmilla noita reittejä suunnitellut? GoogleMaps ja kansalaisen karttapaikka on ollut paikkojen tarkatelussa käytössä, mutta varsinaisesti reittejä en ole koskaan tehnyt. Mapsillakaan ei taida saada edes hiekkateitä näkyviin tai siis eroamaan asfalttiteistä.
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
http://www.google.com/maps/ms?ie=UTF8&h ... 537fbef3d4
Tommosen väsäsin, mutta en osannut tuosta tehdä varsinaista reittiä. Siis sellaista jossa näkyisi myös ohjeet.
Tommosen väsäsin, mutta en osannut tuosta tehdä varsinaista reittiä. Siis sellaista jossa näkyisi myös ohjeet.
Full Speed Ahead
-
heneld
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
- Pyörä: Honda XRV 650 RD03
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Hmm.. Itse olen ainakin ensin tuon reitin piirrellyt ja sitten klikannut "tulosta" kohdasta (oikealla ylhäällä) jolloin voit valita joko pelkän tekstin tai tekstin ja kartan, mutta tuossa linkissäsi ainakin kun tuosta klikkaa niin tulee pelkästään tuo kartan kuva?
Tiedä sitten onko tästä höpinästäni apua
Onko TeeVee muuten tuo GT suomi kartta systeemi maksullinen?
Henkka
Tiedä sitten onko tästä höpinästäni apua
Henkka
- jarikettu
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
- Pyörä: susuki 650 rse
- Paikkakunta: kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
http://www.retkikartta.fi/ on kyllä munkin mielestä oikein hyvä muuten mut sillä vaan ei tosiaan pysty reittejä tekemään. Mutta siitä näkee aika ajan tasalla olevat tiestöt, uudetkin tiet mitä monissa muissa kartoissa ei ole. Lauantaina iisvedelle mennessä testataan parikin pätkää joissa retkikartassa niissä kohdin on tie jota esim Gt Reittikartta Suomessa tai vaikkapa googlemapsissa ei ole
Ensi kesäksi sitten kunnon navigaattori. Henkkahan voinee suositella jotain hyvää ja tärinänkestävää, sulla ku on kokemusta
Ja sitä paitsi "maksullisuus" on venyvä käsite...jos ostat kaupasta niin on se maksullinen mutta varmuuskopiointi ei maksa...
Ensi kesäksi sitten kunnon navigaattori. Henkkahan voinee suositella jotain hyvää ja tärinänkestävää, sulla ku on kokemusta
Ja sitä paitsi "maksullisuus" on venyvä käsite...jos ostat kaupasta niin on se maksullinen mutta varmuuskopiointi ei maksa...
-
heneld
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
- Pyörä: Honda XRV 650 RD03
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
No elä nyt jari minun navigaattoria, enhän minä edes vielä ravistellut sitä ja se hajosi
117 km näyttäisi mapsin mukaan tulevan iisvesi - pönttövuori välille, pari piipahdusta 9-tiellä muuten enimmäkseen soraa(?). Tuosta voipi modata lyhempiäkin versioita mutta näyttäisi sitten että isolla tiellä istuskellaan enempi..
Hyvin pystyisi reittiä vetämään (oikaisemaan
) noilla retkikartan katkoviivoilla, mitä noita joskus tullut ajeltua niin kivaa on ollu
Se vuan jotta onnistuuko ne löytämään jos kellään ei oo navia..
Henkka
117 km näyttäisi mapsin mukaan tulevan iisvesi - pönttövuori välille, pari piipahdusta 9-tiellä muuten enimmäkseen soraa(?). Tuosta voipi modata lyhempiäkin versioita mutta näyttäisi sitten että isolla tiellä istuskellaan enempi..
Hyvin pystyisi reittiä vetämään (oikaisemaan
Henkka
- Moelanen
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 1:26 pm
- Pyörä: Yamaha XT 660R -07
- Paikkakunta: Haukivuori
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
tuossa ois yksi reittiehdotus välille suonenjoki-hankasalmi as. noita teitä tulee itse ajeltua aina sillointällöin. ei tosin mitään moponupotusta, mutta ihan ajettavaa sorapätkää, pienempää ja isompaa. harmi kun tuo maps.google.fi ei tunne ihan kaikkia esim. tuon retkikartan tuntemia polkuja, tai ees tämänhetkisiä teitä, niin sillä on vähän vaikea rakentaa reittiä..heneld kirjoitti:117 km näyttäisi mapsin mukaan tulevan iisvesi - pönttövuori välille, pari piipahdusta 9-tiellä muuten enimmäkseen soraa(?). Tuosta voipi modata lyhempiäkin versioita mutta näyttäisi sitten että isolla tiellä istuskellaan enempi..
Hyvin pystyisi reittiä vetämään (oikaisemaan) noilla retkikartan katkoviivoilla, mitä noita joskus tullut ajeltua niin kivaa on ollu
Se vuan jotta onnistuuko ne löytämään jos kellään ei oo navia..
Henkka
http://tinyurl.com/o3z4ka
ja tuossakin on yksi virhe, eli sauvamäen kylältä itään menevä tie lähtee radan eteläpuolella nykyään, kun on noita radanylityspaikkoja hiukan karsittu.
harmi kun itsellä on muita suunnitelmia lauantaiksi, olisin voinut lähtee mukaan matkaan.. tosin tuli viimelauantaina käytyä pöntöllä, vaan ei kai niitä kertoja lasketa
-Kari
Yamaha XT660R 07
moelanen[at)gmailpistecom
- jarikettu
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
- Pyörä: susuki 650 rse
- Paikkakunta: kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Joo, kiitoksia!
Vinkit on aina tervetulleita ku ei ite tunne eikä tiijä noita teitä ollenkaan.
Ja ajellaan siellä sitten joku toinen kerta jolloin voisit esitellä paikallista tiestöä meille sitten kunnolla
Vinkit on aina tervetulleita ku ei ite tunne eikä tiijä noita teitä ollenkaan.
Ja ajellaan siellä sitten joku toinen kerta jolloin voisit esitellä paikallista tiestöä meille sitten kunnolla
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Kyllähän tuo ohjelma maksaa kaupassa helvetisti, mutta saahan niitä "tuolta". Reitin suunnittellu kyseisellä ohjelmalla on todella helppoa, mutta mihin sen reitin sitten siirtäisi itse reissulle?heneld kirjoitti: Onko TeeVee muuten tuo GT suomi kartta systeemi maksullinen?
Henkka
Mulla on toistaiseksi normaali autonavigaattori tankkilaukussa, joten onhan siitä jotain apua. Pitänee ottaa myös käsigepsi, (missä myös kartat koko Suomesta) mukaan.
Ohessa kuva ohjelmasta: http://teevee.1g.fi/kuvat/Temp/kartta.jpg
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Lauantaille näyttää lupailevan aika epävakaista keliä. Siirretäänkö lähtö sunnuntaille jolloin on luvassa aurinkoa vai pysytäänkö alkuperäisessä suunnitelmassa?
Full Speed Ahead
- jarikettu
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
- Pyörä: susuki 650 rse
- Paikkakunta: kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Katotaanko vielä huomenna millaista keliä on luvassa?
Ja siirrot/perumiset onnistuu onneksi vaikka soittelemalla lyhyelläkin varoitusajalla...hitto ku mulle kävis tuo lauantai paremmin mut jos tulee kovasti vettä niin ei ole mukava tehdä öpaut kaheksan tunnin reissua sateessa.
Ja käytäiskö jossain syömässä ihan huoltiksella JOS joku ei nyt tiedä varmaa nuotiopaikkaa missä vois makkarat paistella. Ehkä ajatus kylmästä makkarasta ei sittenkään ole niin houkutteleva....
Ja siirrot/perumiset onnistuu onneksi vaikka soittelemalla lyhyelläkin varoitusajalla...hitto ku mulle kävis tuo lauantai paremmin mut jos tulee kovasti vettä niin ei ole mukava tehdä öpaut kaheksan tunnin reissua sateessa.
Ja käytäiskö jossain syömässä ihan huoltiksella JOS joku ei nyt tiedä varmaa nuotiopaikkaa missä vois makkarat paistella. Ehkä ajatus kylmästä makkarasta ei sittenkään ole niin houkutteleva....
-
heneld
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
- Pyörä: Honda XRV 650 RD03
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Jeh katsellaan huomenissa lisää tuota keliä. Tällä hetkellä näyttäisi jotta pilveä Kuopion kohdilla mutta taas jo Jyväskylässä puoli aurinkoista, ei niin pahalle tuon perusteella kuulostaisi. Näin siis ilmatieteen laitoksen nettipalvelun mukaan. Kaitpa sitä huoltsikalla vois syödä jos ei oo mittään hajua nuotiopaikoista
Henkka
Henkka
- jarikettu
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
- Pyörä: susuki 650 rse
- Paikkakunta: kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Ja huomenna ennusteiden mukaan sataa vettä koko päivän
Mitäs tehdään. Käytetäänkö bensarahat oluisiin....kele....
Vai katellaanko tilannetta vielä illan mittaan ja viimeistään aamulla soitellaan ja tehdään päätökset??
Mitäs tehdään. Käytetäänkö bensarahat oluisiin....kele....
Vai katellaanko tilannetta vielä illan mittaan ja viimeistään aamulla soitellaan ja tehdään päätökset??
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset
Näyttäis tuo perkeleen sadealue menevän puolen päivän aikaan ohitse.
Katsellaan tilannetta ja lähdetään sitten vaikka vähän myöhemmin liikenteeseen. Se tarkoittaa myös sitä, että ihan pienimpiä teitä pitkin ei sitten ajella ettei aika lopu kesken.
Mä lähtisin edelleen paljon mielummin lauantaina kuin sunnuntaina.
Eli ollaan foorumin ja puhelimien äärellä huomen aamuna.
Katsellaan tilannetta ja lähdetään sitten vaikka vähän myöhemmin liikenteeseen. Se tarkoittaa myös sitä, että ihan pienimpiä teitä pitkin ei sitten ajella ettei aika lopu kesken.
Mä lähtisin edelleen paljon mielummin lauantaina kuin sunnuntaina.
Eli ollaan foorumin ja puhelimien äärellä huomen aamuna.