Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

FSA
Viestit: 125
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja FSA »

Ootteko minkälaisilla ohjelmilla noita reittejä suunnitellut? GoogleMaps ja kansalaisen karttapaikka on ollut paikkojen tarkatelussa käytössä, mutta varsinaisesti reittejä en ole koskaan tehnyt. Mapsillakaan ei taida saada edes hiekkateitä näkyviin tai siis eroamaan asfalttiteistä.
Full Speed Ahead
heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja heneld »

Google mapsilla "Roadbookin" tein Kuopio - Helsinki-Vantaa ja toistepäin välille, hyvin pysyi suunnassa sen avulla (pientä soratietä jonkunverran reitillä). Tässä keinossa vain ongelmana että jos reittiä haluaa muuttaa esim. keksii hyvän oikotien :mrgreen: Niin sitten ei ollakaan enää "kartalla". Pienet viivathan Google Mapsissa liki poikkeuksetta soraa mutta noista "keskikokoisista" ei voi tietää :roll:

Retkikartta.fi:ssa olisi kova juttu jos pystyisi esim. tuollaisen Roadbookin mukeltamaan :idea:

Henkka
Tee__Vee
Viestit: 445
Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
Pyörä: Honda CRF 1100D
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja Tee__Vee »

FSA kirjoitti:Ootteko minkälaisilla ohjelmilla noita reittejä suunnitellut? GoogleMaps ja kansalaisen karttapaikka on ollut paikkojen tarkatelussa käytössä, mutta varsinaisesti reittejä en ole koskaan tehnyt. Mapsillakaan ei taida saada edes hiekkateitä näkyviin tai siis eroamaan asfalttiteistä.
Mulla on käytössä Gt Reittikartta Suomi Topo, jossa on maastokartat 1:50000 koko Suomesta. Reitin teko onnistuu pieniä hiekkateitä myöten.
FSA
Viestit: 125
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja FSA »

http://www.google.com/maps/ms?ie=UTF8&h ... 537fbef3d4

Tommosen väsäsin, mutta en osannut tuosta tehdä varsinaista reittiä. Siis sellaista jossa näkyisi myös ohjeet.
Full Speed Ahead
heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja heneld »

Hmm.. Itse olen ainakin ensin tuon reitin piirrellyt ja sitten klikannut "tulosta" kohdasta (oikealla ylhäällä) jolloin voit valita joko pelkän tekstin tai tekstin ja kartan, mutta tuossa linkissäsi ainakin kun tuosta klikkaa niin tulee pelkästään tuo kartan kuva?

Tiedä sitten onko tästä höpinästäni apua :lol: Onko TeeVee muuten tuo GT suomi kartta systeemi maksullinen?

Henkka
Avatar
jarikettu
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
Pyörä: susuki 650 rse
Paikkakunta: kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja jarikettu »

http://www.retkikartta.fi/ on kyllä munkin mielestä oikein hyvä muuten mut sillä vaan ei tosiaan pysty reittejä tekemään. Mutta siitä näkee aika ajan tasalla olevat tiestöt, uudetkin tiet mitä monissa muissa kartoissa ei ole. Lauantaina iisvedelle mennessä testataan parikin pätkää joissa retkikartassa niissä kohdin on tie jota esim Gt Reittikartta Suomessa tai vaikkapa googlemapsissa ei ole :P

Ensi kesäksi sitten kunnon navigaattori. Henkkahan voinee suositella jotain hyvää ja tärinänkestävää, sulla ku on kokemusta :lol:
Ja sitä paitsi "maksullisuus" on venyvä käsite...jos ostat kaupasta niin on se maksullinen mutta varmuuskopiointi ei maksa...
heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja heneld »

No elä nyt jari minun navigaattoria, enhän minä edes vielä ravistellut sitä ja se hajosi :lol:

117 km näyttäisi mapsin mukaan tulevan iisvesi - pönttövuori välille, pari piipahdusta 9-tiellä muuten enimmäkseen soraa(?). Tuosta voipi modata lyhempiäkin versioita mutta näyttäisi sitten että isolla tiellä istuskellaan enempi..

Hyvin pystyisi reittiä vetämään (oikaisemaan :mrgreen: ) noilla retkikartan katkoviivoilla, mitä noita joskus tullut ajeltua niin kivaa on ollu 8) Se vuan jotta onnistuuko ne löytämään jos kellään ei oo navia..

Henkka
Avatar
Moelanen
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 1:26 pm
Pyörä: Yamaha XT 660R -07
Paikkakunta: Haukivuori

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja Moelanen »

heneld kirjoitti:117 km näyttäisi mapsin mukaan tulevan iisvesi - pönttövuori välille, pari piipahdusta 9-tiellä muuten enimmäkseen soraa(?). Tuosta voipi modata lyhempiäkin versioita mutta näyttäisi sitten että isolla tiellä istuskellaan enempi..

Hyvin pystyisi reittiä vetämään (oikaisemaan :mrgreen: ) noilla retkikartan katkoviivoilla, mitä noita joskus tullut ajeltua niin kivaa on ollu 8) Se vuan jotta onnistuuko ne löytämään jos kellään ei oo navia..

Henkka
tuossa ois yksi reittiehdotus välille suonenjoki-hankasalmi as. noita teitä tulee itse ajeltua aina sillointällöin. ei tosin mitään moponupotusta, mutta ihan ajettavaa sorapätkää, pienempää ja isompaa. harmi kun tuo maps.google.fi ei tunne ihan kaikkia esim. tuon retkikartan tuntemia polkuja, tai ees tämänhetkisiä teitä, niin sillä on vähän vaikea rakentaa reittiä..

http://tinyurl.com/o3z4ka

ja tuossakin on yksi virhe, eli sauvamäen kylältä itään menevä tie lähtee radan eteläpuolella nykyään, kun on noita radanylityspaikkoja hiukan karsittu.

harmi kun itsellä on muita suunnitelmia lauantaiksi, olisin voinut lähtee mukaan matkaan.. tosin tuli viimelauantaina käytyä pöntöllä, vaan ei kai niitä kertoja lasketa ;-)

-Kari

Yamaha XT660R 07

moelanen[at)gmailpistecom
Avatar
jarikettu
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
Pyörä: susuki 650 rse
Paikkakunta: kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja jarikettu »

Joo, kiitoksia!
Vinkit on aina tervetulleita ku ei ite tunne eikä tiijä noita teitä ollenkaan.

Ja ajellaan siellä sitten joku toinen kerta jolloin voisit esitellä paikallista tiestöä meille sitten kunnolla :P
Tee__Vee
Viestit: 445
Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
Pyörä: Honda CRF 1100D
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja Tee__Vee »

heneld kirjoitti: Onko TeeVee muuten tuo GT suomi kartta systeemi maksullinen?

Henkka
Kyllähän tuo ohjelma maksaa kaupassa helvetisti, mutta saahan niitä "tuolta". Reitin suunnittellu kyseisellä ohjelmalla on todella helppoa, mutta mihin sen reitin sitten siirtäisi itse reissulle?

Mulla on toistaiseksi normaali autonavigaattori tankkilaukussa, joten onhan siitä jotain apua. Pitänee ottaa myös käsigepsi, (missä myös kartat koko Suomesta) mukaan.

Ohessa kuva ohjelmasta: http://teevee.1g.fi/kuvat/Temp/kartta.jpg
FSA
Viestit: 125
Liittynyt: La Syys 05, 2009 10:46 pm
Pyörä: FE 390
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja FSA »

Lauantaille näyttää lupailevan aika epävakaista keliä. Siirretäänkö lähtö sunnuntaille jolloin on luvassa aurinkoa vai pysytäänkö alkuperäisessä suunnitelmassa?
Full Speed Ahead
Avatar
jarikettu
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
Pyörä: susuki 650 rse
Paikkakunta: kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja jarikettu »

Katotaanko vielä huomenna millaista keliä on luvassa?
Ja siirrot/perumiset onnistuu onneksi vaikka soittelemalla lyhyelläkin varoitusajalla...hitto ku mulle kävis tuo lauantai paremmin mut jos tulee kovasti vettä niin ei ole mukava tehdä öpaut kaheksan tunnin reissua sateessa.

Ja käytäiskö jossain syömässä ihan huoltiksella JOS joku ei nyt tiedä varmaa nuotiopaikkaa missä vois makkarat paistella. Ehkä ajatus kylmästä makkarasta ei sittenkään ole niin houkutteleva....
heneld
Viestit: 251
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja heneld »

Jeh katsellaan huomenissa lisää tuota keliä. Tällä hetkellä näyttäisi jotta pilveä Kuopion kohdilla mutta taas jo Jyväskylässä puoli aurinkoista, ei niin pahalle tuon perusteella kuulostaisi. Näin siis ilmatieteen laitoksen nettipalvelun mukaan. Kaitpa sitä huoltsikalla vois syödä jos ei oo mittään hajua nuotiopaikoista :mrgreen:

Henkka
Avatar
jarikettu
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 9:30 am
Pyörä: susuki 650 rse
Paikkakunta: kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja jarikettu »

Ja huomenna ennusteiden mukaan sataa vettä koko päivän :evil:

Mitäs tehdään. Käytetäänkö bensarahat oluisiin....kele....

Vai katellaanko tilannetta vielä illan mittaan ja viimeistään aamulla soitellaan ja tehdään päätökset??
Tee__Vee
Viestit: 445
Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
Pyörä: Honda CRF 1100D
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuopiolaiset ym. lähikyläläiset... Eli umpikierot savolaiset

Viesti Kirjoittaja Tee__Vee »

Näyttäis tuo perkeleen sadealue menevän puolen päivän aikaan ohitse.
Katsellaan tilannetta ja lähdetään sitten vaikka vähän myöhemmin liikenteeseen. Se tarkoittaa myös sitä, että ihan pienimpiä teitä pitkin ei sitten ajella ettei aika lopu kesken.
Mä lähtisin edelleen paljon mielummin lauantaina kuin sunnuntaina.

Eli ollaan foorumin ja puhelimien äärellä huomen aamuna.
Vastaa Viestiin