Otitteko verrokiksi vakion käyrää? Mitäs veloitti? Ite pitäs kans viedä pyörä tuonne luultavasti 20tkm huoltoon (jos en sitten päädy tekemään huoltoa itse), niin tuon hommanhan tekisi siinä samalla hyvin.Tenbagger kirjoitti: ↑La Tammi 23, 2021 10:44 pm 20210119_201726.jpg
Uusi jäsen ilmoittautuu foorumille.
Tänään käyty testaamassa ohjelmoinnin ja putken vaihdon jälkeen. Täytyy kyllä sanoa, että lumi lensi
Dominator putkisto ja ohjelmointi Aj-bikella, tällä setillä +70hp takapyörältä. Aj kehui, että harvoin näkee näin hyviä "pyöreitä" teho/vääntökäyriä, mitä Teneressä oli jo vakiona.
Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
-
moscowiz
- Pyörä: Tenere 700 / Honda CRF450L
Tenbagger kirjoitti: ↑La Tammi 23, 2021 10:44 pm 20210119_201726.jpg
Tänään käyty testaamassa ohjelmoinnin ja putken vaihdon jälkeen. Täytyy kyllä sanoa, että lumi lensi
Dominator putkisto ja ohjelmointi Aj-bikella, tällä setillä +70hp takapyörältä. Aj kehui, että harvoin näkee näin hyviä "pyöreitä" teho/vääntökäyriä, mitä Teneressä oli jo vakiona.
Onko sulla Dominaattorissa db-killeri paikallaan? Edellisessä mun pyörässä Dominator oli pirun kovaääninen ilman killeriä.
Wastarannan kiiski
Mainitsi asiasta puhelimessa, mukaan sain vain uudet käyrät. Veloitti 600e ja taitaa siinä melkein koko päivä mennä.slip kirjoitti: ↑Su Tammi 24, 2021 5:42 pmOtitteko verrokiksi vakion käyrää? Mitäs veloitti? Ite pitäs kans viedä pyörä tuonne luultavasti 20tkm huoltoon (jos en sitten päädy tekemään huoltoa itse), niin tuon hommanhan tekisi siinä samalla hyvin.Tenbagger kirjoitti: ↑La Tammi 23, 2021 10:44 pm 20210119_201726.jpg
Kannattaa sitten varata ajoissa aika. Talvellakin oli parin viikon jono.
Sliparissa db-killer medium kiinni.moscowiz kirjoitti: ↑Su Tammi 24, 2021 7:22 pmTenbagger kirjoitti: ↑La Tammi 23, 2021 10:44 pm 20210119_201726.jpg
Onko sulla Dominaattorissa db-killeri paikallaan? Edellisessä mun pyörässä Dominator oli pirun kovaääninen ilman killeriä.
Ei ole ainakaan liian äänekäs, tavallisessa maantieajossa ei juuri huomaa eroa vanhaan. Kiihdytyksissä mihekkäät saundit!
Millaisilla paineilla porukka ajellut nastarenkailla? Itsellä välikelin piikkirenkaat,joita ajattelin kokeilla.
Yamaha Ténéré 700
Minä olen nyt ajellut 1,8bar paineilla. Edessä Michelin AC10 enduronastoilla ja takana Mitas MC23, jossa keskellä rallinastaa ja reunoilla enduronastaa. Lumisilla teillä ja jäällä hyvinkin johdonmukainen ajettava noinkin kovilla paineilla. Etunen ei ole yrittänyt lähteä alta missään tilanteessa. Jos sattuu mutkassa olemaan yllättäen paksummin pehmeätä lunta, niin saattaa haukata vähän sivulle, kunnes painuu lumen läpi ja ottaa pitoja. Takana luiston määrää ja sivuluisun leveyttä saa säädeltyä kaasun asennolla oman mielen mukaan. Eli käytännössä kaikki mutkat tulee ajeltua kohtuullisessa sladissa. Kilometrejä alla Ténéréllä talviajossa vasta n.350km ja toistaiseksi näyttää kaikin puolin hyvältä. Pitoa saisi toki paremmaksi matalammilla paineilla, mutta en viitsi alkaa ilman lukkoja kokeilemaan, kun meno on lystiä noinkin ja tahtoo jo nyt nopeudet karata turhan koviksi. Paljaalla asfaltilla tuolla rengastuksella ei kyllä juuri viitsi ajella, niinpä sitä tuleekin omissa talviajoissa varmasti vain 5% luokkaa, ehkä allekin.
Mulla oli muistaakseni 1,5-1,6 bar, broidi ajoi gessulla 1,4 barilla.
Edit. mitään vannelukkoja ei ole ollut käytössä.
Edit. mitään vannelukkoja ei ole ollut käytössä.
Viimeksi muokannut slip, Ti Tammi 26, 2021 11:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy kokeilla tolla 1.8 bar:in paineilla eka.Lukkoja mulla ei ole,joten kovin alhaisilla paineilla tuski kannattaa kokeilla.
- Pekka Valtanen
- Pyörä: Beta 350 RR
170 kg painavassa Dominaattorissa oli 4 mm rallinastat keskellä ja 7 mm enduronastat sivuilla. Kisarengas antoi suosituspaineiksi 1,0 - 1,2 bar. Rengaslukkoja ei ollut, mutta Domin vanteessa on kumin jalkaa vasten urat, jotka vähensivät pyörähtämisen riskiä. Päädyin pitämään 1,2-1,3 paineita ja jätin venttiilin tyvimutterin kiristämättä. Talven aikana ei venttiili ollut taipunut eli pyörähtämistä ei ollut tapahtunut. Eturenkaassahan jarruttaessa ne suurimmat voimat ovat.
Facebookin puolella oli juuri juttua, kun takarenkaasta oli keskinastat irroinneet. Pyöyrä oli 650 Husqvarna ja paineita 1,8...
Facebookin puolella oli juuri juttua, kun takarenkaasta oli keskinastat irroinneet. Pyöyrä oli 650 Husqvarna ja paineita 1,8...
- no fear -
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Nämä tuli eikä ole moitittavaa työn laadussa, ainoa pieni miinus tulee kirkkaista ruuveista ja sormimuttereista vaikka liukupalat otin mustana. Asennus menee keväälle.Koheltaja kirjoitti: ↑La Tammi 09, 2021 8:01 pm Kiinan kauppaan on tullut aika paljon lisää varusteita Teneen, pleksin säätö ja grippiteipit lähti tilaukseen.
Pleksin säätö: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Koippa
- Pyörä: Yahama Tenere 700
Mulla oli vastaava systeemi, mutta en tykännyt. Pleksin kun nostaa ylös, niin alkaa kunnon viima tulemaan rintakehään. Viileällä ilmalla ei hyvä, oikein kuumalla kyllä viilentää kivasti. Kypärän pyörteisiin auttoi vasta leveämpi pleksi.Koheltaja kirjoitti: ↑To Tammi 28, 2021 5:09 pmNämä tuli eikä ole moitittavaa työn laadussa, ainoa pieni miinus tulee kirkkaista ruuveista ja sormimuttereista vaikka liukupalat otin mustana. Asennus menee keväälle.Koheltaja kirjoitti: ↑La Tammi 09, 2021 8:01 pm Kiinan kauppaan on tullut aika paljon lisää varusteita Teneen, pleksin säätö ja grippiteipit lähti tilaukseen.
Pleksin säätö: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Kysellään täälläkin kun feispuukissa on hiljaista. Joko joku on ketjut ja rattaat vaihtanut? Vois hommata varastoon kun ne pitää ensi kesänä vaihtaa kuitenkin. Vissiin normaali 525-ketju? Näyttäisi Motonetissä olevan DID:n ketjuja, mutta mistä rattaat vai oletteko menneet alkuperäisillä?
Itse ajattelin että ainakin etuhammasratas alkuperäisenä. Oletteko muuten kiristäneet etuhammasrattaan tuohon järjettömään kiristysmomenttiin vai oletteko käyttäneet jotain vaihtoehtoista lukemaa?
Itse ajattelin että ainakin etuhammasratas alkuperäisenä. Oletteko muuten kiristäneet etuhammasrattaan tuohon järjettömään kiristysmomenttiin vai oletteko käyttäneet jotain vaihtoehtoista lukemaa?
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
-
Koheltaja
JT:n eturattaita olen käyttänyt, 15T ja 16T. Kiristys 120nm momenttivarrella ja Bosch 18v 180nm mutterimopolla.
-
Koheltaja
Onkos nämä Belinasun sensorit vähän kun Kev-fuel mod mutta -ei niin virityksen- tuntuisia kun vaihdetaan koko sensori? https://www.belinassu.it/396108585/cate ... hop-online
Moi,
https://www.off-the-road.de/en/700-Tene ... e-700.html
Pitäs tuulilasi hommaa enskesälle. Sen verran tuulesta sai kärsiä viimevuonna. Oliskohan tuo pätevä ?
Tuollanen olis myös.. ?
Kokemuksia ?
Givillä oli vissiin se iso kanssa. Tiedättekö mistä sitä vois tilata suomeen ?
Pitäs tuulilasi hommaa enskesälle. Sen verran tuulesta sai kärsiä viimevuonna. Oliskohan tuo pätevä ?
Tuollanen olis myös.. ?
Kokemuksia ?
Givillä oli vissiin se iso kanssa. Tiedättekö mistä sitä vois tilata suomeen ?