Cyclopsledit asennettu. Vaikuttaa aika hyviltä. Pitää illalla käydä koeajolenkillä, niin tietää tarkemmin. EDIT: Video koeajolta. https://youtu.be/5BmAzotGPnAPete K2 kirjoitti:Vinkkejä valojen parannukseen?
Ei noi originaalivalot nyt ihan kelvottomat ole, mutta paremmatkin sais olla.
Toimivia vinkkejä mopon omien valojen parannukseen ja/tai hyvistä sopivan kokoisista lisäpitkistä (mielellään led).
Mulla olis 690:n jäljiltä hyvä led-patteri, mutta hankala saada sopimaan 1190:n keulalle.
Lisäpitkät pitäis vissiin olla sopivan kokoiset pyöreät, mitkä sais kaatumarautoihin kiinni(?).
Edit: Onko näistä kokemusta?
http://www.cyclopsadventuresports.com/- ... _p_93.html
KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Viimeksi muokannut Pete K2, To Loka 06, 2016 12:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Wheelfactorin vanne täydellisenä meni melki 1000 euroon. KTM vahvempi Powerparts vanne 18*2,5" jäi pari sataa halvemmaksi. Tilasin sellaisen. Nyt rupeaa kura lentään ja 1190 liikkuun vaikka olis vähän pehmeempääkin.Pete K2 kirjoitti:No ni, nyt löytyikin kapeempi takavanne suoraan KTM:ltä Powerpartseista.
Vahvemmalla kehällä kuin originaali ja kokoa 18*2,5".
Ovh jarrulevyn ja abs kehän kanssa yli 900 eur. Nyt todelliset tarvitsijat kyseleen tarjousta omalta dealeriltä.
Wheelfactorylta odotan tarjousta heidän rakentamana Talonin vaimennetulla navalla. Vinkkaan kun hinta selviää...
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Vuotopaikka löytyi. Nokkaketjun kiristäjän alumiinisessä tarkistusruuvissa pieni hiushalkeama. Ruuvin vaihdolla loppui hikoilu.Pete K2 kirjoitti: Kone on märkä öljystä etupuolelta pakoputken alapuolelta. Onko vinkkiä, mistä hikoilisi? Nopeeta tsekkasin ne ruuvit, mitä näin ja olivat kaikki kiinni. Pitää pestä se puhtaaksi ja ruveta tarkkaileen, mistä tulee.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Sopivasti syksyn liukkaisiin sain kapeen takavanteen. Nyt rupee kura lentään 1190:nkin takaa. 
Edessä unicross ja takana C02 (käytetty).
Painoja saa laittaa aikaslailla, kun on rengaslukkokin.
Edessä unicross ja takana C02 (käytetty).
Painoja saa laittaa aikaslailla, kun on rengaslukkokin.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Onko se takavanne liukas renkaalle vai minkä takia siinä pitää olla rengaslukko?
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Hyvät karhennukset siinä on.
Ohjekirjan paine taakse on 2,9 bar. Mä ajattelin ajaa 2 bar:lla.
150 hp ja karkea crossirengas pitkillä nappuloilla saattaa olla sellainen yhtälö, että pyörähtää rengas ilman lukkoa.
90-luvulla ajoin kisaa 250 cc 2-tahtisella ja joskus talvella pitävässä spoorissa kahdella rengaslukollakin sai venttiilin kaulan poikki.
Ohjekirjan paine taakse on 2,9 bar. Mä ajattelin ajaa 2 bar:lla.
150 hp ja karkea crossirengas pitkillä nappuloilla saattaa olla sellainen yhtälö, että pyörähtää rengas ilman lukkoa.
90-luvulla ajoin kisaa 250 cc 2-tahtisella ja joskus talvella pitävässä spoorissa kahdella rengaslukollakin sai venttiilin kaulan poikki.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
SuperEndurolla yli 1.7bar paineilla Mitas C-02 ei pyörähdä,talviajo on sitten erikseen.Siitä vain ajattelin että lukko kesäkäytössä on turha.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
2,0 bar takana on liian vähän co2:lla. Sorakurvissa fiilis kuin olis takapyöräohjattu mopo alla.
Nostin paineet 2,3 bariin. Nyt on hyvä. Ilman rengaslukkoakin siis pärjäisi, kun vaatii noin paljon painetta.
Nostin paineet 2,3 bariin. Nyt on hyvä. Ilman rengaslukkoakin siis pärjäisi, kun vaatii noin paljon painetta.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Onko kukaan simmityttänyt 1190 Adv R:n iskareita?
Jos, niin kellä? Mikä oli tavoite? Paraniko?
Jos, niin kellä? Mikä oli tavoite? Paraniko?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="Pete K2"]Onko kukaan simmityttänyt 1190 Adv R:n iskareita?
Jos, niin kellä? Mikä oli tavoite? Paraniko?[/quote]
Juuh. Pintakovuutta hieman pois ja pohjaan lyömistä loivissa pateissa valittelin kanssa. Molemmat korjaantui Gustafsson Racingilla Karkkilassa. Samalla keralla myös takaiskarin täys huolto eli koko kombo tuli päivitettyä. Gustafsson racingilla on Wp:n ja Öhlinssin valtuutettu huolto.
Jos, niin kellä? Mikä oli tavoite? Paraniko?[/quote]
Juuh. Pintakovuutta hieman pois ja pohjaan lyömistä loivissa pateissa valittelin kanssa. Molemmat korjaantui Gustafsson Racingilla Karkkilassa. Samalla keralla myös takaiskarin täys huolto eli koko kombo tuli päivitettyä. Gustafsson racingilla on Wp:n ja Öhlinssin valtuutettu huolto.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Jes, kiitos vinkistä. Mulla ei ole pintakovuuden kanssa ongelmia, mutta kantavuutta voisi olla enempi. Nyt aika-ajoin pohjaa varsinkin hitaassa vauhdissa esim terävissä ojanylityksissä. Myös crossiradalla tuntuu, että enemmän saisi olla kantavuutta, niin uskaltaisi reilummin hyppiä.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Tässä vielä tännekin puolelle lyhyt video 1190 R:stä crossiradalla.
https://www.youtube.com/watch?v=gqlKdjjvX3s
https://www.youtube.com/watch?v=gqlKdjjvX3s
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Heh, eilen kun rasvasin ketjuja, niin tuli vastaan tilanne:
Mopo keskiseisontatuella. Vaihde päällä, takarengas pyörii.
Tässä tilanteessa ajattelin sammuttaa mopon vääntämällä avaimesta virrat pois, niin mitään ei tapahtunut. Otin jopa avaimen pois ja edelleen mopo käy ja takarengas pyörii. Aika ufoa!
Voisko johtua Offroad donglesta?
Onko joku törmännyt tämmöiseen ja onko laitettu huollossa kuntoon?
Mopo keskiseisontatuella. Vaihde päällä, takarengas pyörii.
Tässä tilanteessa ajattelin sammuttaa mopon vääntämällä avaimesta virrat pois, niin mitään ei tapahtunut. Otin jopa avaimen pois ja edelleen mopo käy ja takarengas pyörii. Aika ufoa!
Voisko johtua Offroad donglesta?
Onko joku törmännyt tämmöiseen ja onko laitettu huollossa kuntoon?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 1190 Adventure
Mistään mitään tiä, mutta voisiko olla turvallisuustoimenpide? Meinaan aika vaarallista sitä on täysissä vauhdeissa moottori tahallaan / vahingossa sammuttaa. Toki voi olla vikakin.
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: KTM 1190 Adventure
Joo niin se tehty toimivaksi, että vauhdissa moottori ei sammu vaikka avaimesta kääntää. En nyt muista pitääkö mennä ihan pysähdykseen asti ennen kuin sammuu.