KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Anselmi6 kirjoitti:Suoraan käy 1290 SA:n pleksi 1190. Hommasin moisen mutta minulla kyllä alkuperäinen toimii paremmin.
Ohjaako yläasennossa tuulen jo kypärän yli vai mihin kohtaan tuulee? Paljonko kuskin pituus?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
jhe
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jhe »

Olen kokeillut helpot konstit eli R:n vakiopleksin eri asennoissaan, ei-R:n korkeamman vakiopleksin eri asennoissaan ja Powerpartsin korkeimman pleksin eri asennoissaan. Ehkä tilanne vähän muuttuu niiden välillä mutta ei paljoa kuitenkaan parane. Lisäksi vakiopeilejä on moitittu syyllisiksi ja kokeilin vaihtaa nekin mutta edelleenkään ei ratkaisevaa apua. Pituutta on 186 cm ja kokeillut kypärät Shoei, Schuberth ja Airoh. Aikeissa kokeilla myös MRA- lisäspoileria edellä mainittujen kanssa.
Anselmi6
Viestit: 141
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: Husqvarna 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Pete K2 kirjoitti:
Anselmi6 kirjoitti:Suoraan käy 1290 SA:n pleksi 1190. Hommasin moisen mutta minulla kyllä alkuperäinen toimii paremmin.
Ohjaako yläasennossa tuulen jo kypärän yli vai mihin kohtaan tuulee? Paljonko kuskin pituus?
Pituutta on 179cm. Molemmilla tulee kypärään. SA:n pleksillä tärisyttää minulla, johtuu ehkä pleksin yläosassa olevasta "kuopasta". MRA:n spoileri toimi minulla hyvin V-Strommin kanssa, se seuraavana hankintalistalla.
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Mä painin ton turbulenssi ongelman kanssa pitkään mut nyt on hiljaista. :P . Pituutta on 183 cm .Kaksi kypärääkin omistan , Arai tx 4 ja Schubert c3. Kypärän vaihto ei mulla auttanut turbulenssi ongelmaan. Kaikki Ktm:n 2013 tuulilasimallit tulin testanneeksi , ei apua kunnes markkinoille tuli 1290 SA. Hankin tämän tuulilasin ja turbulenssi oli LÄHES tiessään.
Näin jossain youtube videossa jonkun kuskin laittaneen pyörät ,ilmeisesti 990 adv:n peilit. Lainasin peilejä t.t.tammelta , peilit paikkaan ja sitten 2015 Pystymettään. Tällä reissulla ensimmäistä kertaa mun 1190 advr oli turbulenssiton, täysin turbulenssiton ja hitto kun oli mukavaa. Toisaalta nää turbulenssi asiat ovat vähän ,kun noi penkkiasiatkin. Penkkiasiat ovat suht persekohtaisia ja turbulenssiasiat kroppakohtaisia. Jollakin kypärä turisee ja tärisee , jollakin ei. Joillakin noi alumiinisomisteiset powerparts sivulaukut aiheuttaa kovemmissa nopeuksissa voblausta joillakin ei.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Akilleus
Viestit: 605
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Dodiiin....pelittihän toi jo reilun kuukauden ja 3600km; nyt vasen etuputki kusee öljyään ulos! Prkl! :evil: Noooh, pitää viedä huomenna Raision Bikewolrd'iin, saas nähdä kauanko reeraaminen kestää....
terv. Tapsa
Liitteet
vuotava etuiskari1.jpg
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
villho
Viestit: 343
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja villho »

Todennäköisesti siellä on vaan pieni roska stefan ja putken välissä. Googleta Sealmate ja leikkaa jostain kalvosta samanlainen pala, jolla "ongit" roskan pois.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Juurikin näin
Kura lentää...
Avatar
needforspeed
Viestit: 339
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Konnevesi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

Piirtoheitinkalvon palanen toimii hyvin Sealmaten korvikkeena. Pölysuoja vaan putkesta alas ja kalvolla pyyhkäisee stefan alta niin todennäköisesti loppuu vuoto siihen paikkaan ja aikaa meni alle 5 min.
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Nonih Tapsa. Mitäsmä sanoin ,ku WhatsApp viestejä nakeltiin. Aikanaa joku poliitikko totes , että Kyllä kansa tietää. Tässä tapauksessa voidaan kai sanoa : Kyllä Kurakansa tietää. :mrgreen:
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Akilleus
Viestit: 605
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Kiitti vinkeistä!!! Mopo on kk:n wanha, takuunalainen ja luruttanut öljynsä ulos => ei ole mitään syytä lähteä tässä kohtaa säätämään varsinkaan kun Päikvööldiin matkaa öpauttiarallaa 15km :wink: Saavat ottaa putken pois ja tsekata sen stefan ja laittaa öljymäärän kohdilleen....
Kun takuu loppu/tai jos olisin ollu reissussa kokeilisin noita kikkoja satavarmasti!!
Liikkeessä pojat sanoivat vielä, että vaihdetaan sitten varmuuden vuoksi myös vas.puolen jarrupalat jos/kun ovat saaneet öljyä.
Olivatkohan sällit saaneet piparia viikonloppuna kun olivat hövelillä päällä :mrgreen:
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Avatar
SiR
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja SiR »

Akilleus kirjoitti: Olivatkohan sällit saaneet piparia viikonloppuna kun olivat hövelillä päällä :mrgreen:
terv. Tapsa
Jaa onkos tuo sinun eka Kotari? ...saamamiehiähän ne Kotarimiehet yleensä on 8) :wink:
Enduro on parasta huumetta.
Avatar
Akilleus
Viestit: 605
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Hehheh :lol: vai ollaan me saamamiehiä :lol: neljäs Kotari putkeen; -03 950 Adve, -08 SE, -11 990 Adve Dakar Edt ja nyt tämä.
Eli vannoutunut oranssin tunnustaja :wink: n. 100tkm niillä yhteensä rullanut....ja suurin osa hiekkateillä, tiätty :D
Mut jotain on pielessä kyllä tuon saamapuolen kanssa :roll:
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Avatar
SiR
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja SiR »

Akilleus kirjoitti:Hehheh :lol: vai ollaan me saamamiehiä :lol: neljäs Kotari putkeen; -03 950 Adve, -08 SE, -11 990 Adve Dakar Edt ja nyt tämä.
Eli vannoutunut oranssin tunnustaja :wink: n. 100tkm niillä yhteensä rullanut....ja suurin osa hiekkateillä, tiätty :D
Mut jotain on pielessä kyllä tuon saamapuolen kanssa :roll:
terv. Tapsa
Niin, minua ihmetytti, kun sinua arvelutti, että onkohan saaneet... oranssilla saa hyvin mutta toisille ei mikään riitä :lol: ...minä sain aikanaan, olikohan se 2006 ja heti perään 2008, vuonna 2015 suorastaan käskettiin... ostaa KTM 8)
Enduro on parasta huumetta.
Avatar
Akilleus
Viestit: 605
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Taas on naama naurua täynnä kun mopo on kunnossa :mrgreen: Vaihtoivat molemmat etuputkien tiivisteet vaikka vain vasen "kusi" ja vas.puol.jarupalat. Etuputkien paikkaa yläkolmioon nähden ei oltu katsottu ennen irrotamista ja nyt putket on niin alhaalla kun kolmio sen sallii...eli varmaan pauttiaralla 3-5 alempana kuin tehdasasennuksen jälkeen :o ....nooh....olkoon, saahan ne muutettua jos ei tunnu vehje kääntyvän kurveihin :wink:
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Reissaja62
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 12, 2014 1:17 pm
Pyörä: KTM Adventure 1190

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Reissaja62 »

2or4 kirjoitti:
Anselmi6 kirjoitti:Pieni pussi jossa numero 60312924090,UPDATE KIT CASE LOCK. .
Minulla on Update kit, mutta ei ohjetta. Olisikohan saatavissa kuva, missä näkyy em. ruuvattavien pellinpalojen paikka?
Otteita ohjeesta (jos osaan littää kuvia).
Liitteet
Lukko3.JPG
Lukko2.JPG
Lukko1.JPG
Vastaa Viestiin