Löytyhän se kun aikani selailin...kalle j kirjoitti:takavanne käy, etuvanne ei, tai takana napa on samoilla mitoilla, mutta pinnakulmat eri, etunapa on eri mitoilla
http://www.advrider.com/forums/showpost ... stcount=52
KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- SiR
- Viestit: 212
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: KTM 1190 Adventure
Enduro on parasta huumetta.
- SiR
- Viestit: 212
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: KTM 1190 Adventure
Onkos "liian pienillä" kierroksilla ja pienellä vaihteella, varovasti vedättäessä takaa kuuluva "naksutus" tuttua muille? Ratashässäkän kumit oli kunnossa ainakin 3500km sitten ja ääni on oikeastaan kuulunut aina, eikä se ole muuttunut... korjauksena olen käyttänyt kaasua ja pienempia vaihteita, pitäskö kokeilla jotain muuta? 
Enduro on parasta huumetta.
Re: KTM 1190 Adventure
Mulla oli adventure S mallissa sitä ongelmaa että ketjujen ollessa vähän löysällä ottivat kiinni keskiseisontatukeen vedätettäessä pienillä kierroksilla.
En tiedä on tossa 1190 R:ssä mahdollisuus tapahtua samaa?
En tiedä on tossa 1190 R:ssä mahdollisuus tapahtua samaa?
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
- SiR
- Viestit: 212
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: KTM 1190 Adventure
Sille se vähän kuulostaa mutta ei ollut jälkiä tuessa... no ensiviikolla on renkaiden vaihto, pitää tutkia löytyykö syytä vai antaako vaan mennä... kun ääntä ei kuulu normitilanteissä, eikä mitään muita oireita ole
Enduro on parasta huumetta.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Kysymys:
Mopo 1190 Adv R.
Renkaina TKC80 (sekä edessä että takana).
Kun ajaa assua tasanopeutta ja heittää kädet irti sarvista, niin sarvet lähtee tekeen pientä vatkausta. Se ei isone, muttei lopukaan. Johtuuko karkeista renkaista, huonosti tasapainotetusta eturenkaasta, mutkaisesta vanteesta(?), vai mistä?
Paljonko ohjausiskari vaimentaa, pystyykö sen tsekkaan irrottamatta?
Kun ehdin, niin tsekkaan eturenkaan tasapainotuksen ja vanteen heiton.
Mopo 1190 Adv R.
Renkaina TKC80 (sekä edessä että takana).
Kun ajaa assua tasanopeutta ja heittää kädet irti sarvista, niin sarvet lähtee tekeen pientä vatkausta. Se ei isone, muttei lopukaan. Johtuuko karkeista renkaista, huonosti tasapainotetusta eturenkaasta, mutkaisesta vanteesta(?), vai mistä?
Paljonko ohjausiskari vaimentaa, pystyykö sen tsekkaan irrottamatta?
Kun ehdin, niin tsekkaan eturenkaan tasapainotuksen ja vanteen heiton.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Noilla tarkistuksilla pitäisi jo jotain varmuutta löytyä. Kannattaa samalla tarkistaa kuinka päällykumi on vanteella eli onko kumessa itsessään heittoa.
Pete K2 kirjoitti:Kysymys:
Mopo 1190 Adv R.
Renkaina TKC80 (sekä edessä että takana).
Kun ajaa assua tasanopeutta ja heittää kädet irti sarvista, niin sarvet lähtee tekeen pientä vatkausta. Se ei isone, muttei lopukaan. Johtuuko karkeista renkaista, huonosti tasapainotetusta eturenkaasta, mutkaisesta vanteesta(?), vai mistä?
Paljonko ohjausiskari vaimentaa, pystyykö sen tsekkaan irrottamatta?
Kun ehdin, niin tsekkaan eturenkaan tasapainotuksen ja vanteen heiton.
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Kävin tostaina koeajolla 1190 Adventure R:llä. Jos konetta "väärinkäyttää" tarkoituksella ja vääntää esim. viitosvaihteella viidenkympin tasavauhdista kaasun pohjaan, en ihmettelisi jos hakkaa ketjua haarukkaan tai keskiseisontatukeen. Voimaahan koneessa on pienilläkin kierroksilla julmasti, mutta alle 2500 kierroksen kovasti kuormitettaessa kone ravistaa rajusti koko pyörää. Kun kierrokset nousevat noin kolmeen tonniin - kaasu edelleen pohjassa, koneen käynti tasoittuu... ja maisema vaihtuuSauli kirjoitti:Mulla oli adventure S mallissa sitä ongelmaa että ketjujen ollessa vähän löysällä ottivat kiinni keskiseisontatukeen vedätettäessä pienillä kierroksilla.
En tiedä on tossa 1190 R:ssä mahdollisuus tapahtua samaa?
Tässäkin oli Karoo 3:t alla kuten kuukausi sitten ajamassani uudessa Africa Twinissä. Harmi, ettei pyöriä päässyt koeajamaan peräkkäin. Silloin AT:tä koeajaessani tämä nimenomainen 1190 R yksilö odotti jotain jarruputkea vaihdettavaksi takaisinkutsuna ja oli ajokiellossa. Ergonomia on molemmissa hyvä, muttei täydellinen. Kotarissakin tankki on polvien kohdalta hieman leveämpi kuin pyörän leveys jalkatappien kohdalta. Ei haittaa, mutta tuntuu oudolta. Takajarrupoljin on seisaaltaan ajettaessa juuri kohdallaan, mutta istualtaan vähän tiellä. Satula on parempi kuin AT:ssä, mutta kaksiosainen 1290:n satula on mukavampi. Alusta erinomainen, mutta hieman pintakovempi (varsinkin takana) kuin AT:ssä, liekö säätökysymys. Tosin AT:ssä on takajousituksessa linkku, Kotareissa ei. Kuitenkin selvästi herkemmin toimiva kuin Vesi-Gessussa, vanhasta -07 Gessustani puhumattakaan. Pyörä on kaikin puolin vakaan ja helposti käsiteltävän tuntuinen. 1290:ssä havaitsemaani kankeutta (leveämpi rengaskoko) ei tässä tuntunut hitaissakaan käännöksissä. Vaikka koneessa on julmasti voimaa, tekee kaasukahvan erinomainen tuntuma ajamisesta erittäin helppoa ja vaivatonta.
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="HarriI"]Noilla tarkistuksilla pitäisi jo jotain varmuutta löytyä. Kannattaa samalla tarkistaa kuinka päällykumi on vanteella eli onko kumessa itsessään heittoa.
[quote="Pete K2"]Kysymys:
Mopo 1190 Adv R.
Renkaina TKC80 (sekä edessä että takana).
Kun ajaa assua tasanopeutta ja heittää kädet irti sarvista, niin sarvet lähtee tekeen pientä vatkausta. Se ei isone, muttei lopukaan. Johtuuko karkeista renkaista, huonosti tasapainotetusta eturenkaasta, mutkaisesta vanteesta(?), vai mistä?
Paljonko ohjausiskari vaimentaa, pystyykö sen tsekkaan irrottamatta?
Kun ehdin, niin tsekkaan eturenkaan tasapainotuksen ja vanteen heiton.[/quote][/quote]
Joo tosiaan kannattaa tsekata , onko päälikumi noussut kunnolla vanteelle ja ohjausiskarista senverran , että mulla on ohjausiskarissa normaalia pykälää paksummat öljyt. Tää öljyn paksummaksi vaihto vaikutti positiivisesti moneen asiaan . Paras vaihtoehto tietysti olis , kun ylettyis ostamaan säädettävän ohjausiskarin.
[quote="Pete K2"]Kysymys:
Mopo 1190 Adv R.
Renkaina TKC80 (sekä edessä että takana).
Kun ajaa assua tasanopeutta ja heittää kädet irti sarvista, niin sarvet lähtee tekeen pientä vatkausta. Se ei isone, muttei lopukaan. Johtuuko karkeista renkaista, huonosti tasapainotetusta eturenkaasta, mutkaisesta vanteesta(?), vai mistä?
Paljonko ohjausiskari vaimentaa, pystyykö sen tsekkaan irrottamatta?
Kun ehdin, niin tsekkaan eturenkaan tasapainotuksen ja vanteen heiton.[/quote][/quote]
Joo tosiaan kannattaa tsekata , onko päälikumi noussut kunnolla vanteelle ja ohjausiskarista senverran , että mulla on ohjausiskarissa normaalia pykälää paksummat öljyt. Tää öljyn paksummaksi vaihto vaikutti positiivisesti moneen asiaan . Paras vaihtoehto tietysti olis , kun ylettyis ostamaan säädettävän ohjausiskarin.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
jhe
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: KTM 1190 Adventure
Touratech on tuonut oman ratkaisuyrityksensä ykstoistaysikympin pleksiongelmaan. Advriderissä muutamia kommentteja asiasta ja ovat, niinkuin kaikista muistakin, ristiriitaisia.
Onko härmässä kellään kokemusta siitä? Tai hyviä kokemuksia jostakin muusta ratkaisusta?
Onko härmässä kellään kokemusta siitä? Tai hyviä kokemuksia jostakin muusta ratkaisusta?
Re: KTM 1190 Adventure
MRA X-creen Sport lippa toimii mainiosti R:n vakiopleksin kanssa, eikä haittaa seisaaltaan ajoa.jhe kirjoitti:Touratech on tuonut oman ratkaisuyrityksensä ykstoistaysikympin pleksiongelmaan. Advriderissä muutamia kommentteja asiasta ja ovat, niinkuin kaikista muistakin, ristiriitaisia.
Onko härmässä kellään kokemusta siitä? Tai hyviä kokemuksia jostakin muusta ratkaisusta?
Re: KTM 1190 Adventure
Minulla on Update kit, mutta ei ohjetta. Olisikohan saatavissa kuva, missä näkyy em. ruuvattavien pellinpalojen paikka?Anselmi6 kirjoitti:Pieni pussi jossa numero 60312924090,UPDATE KIT CASE LOCK. Pussissa takalaukun kannen lukkojen uudet vahvistetut suojakannet, pari pientä oranssia "kieltä" ja itse laukkuun pienet ruuvattavat pellinpalat ja suomenkieliset ohjeetkin tuli. Aika helppo oli asentaa. Kannattaa varoa lentäviä jousia kun suojakansia irroittaa...Tuntuu että varmemmin oranssit napit pomsahtaa kun kannen laittaa kiinni, keväällä kunnon testiä sitten. 2015 mallin uusiin laukkuihin ovat muutoksen tehneet, vanhempiin saa tuon korjaussarjan. Ei maksanut mitään.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Ööö, mikäs se pleksiongelma on? Paukuttaa vai tuulee vai mikä...?jhe kirjoitti:Touratech on tuonut oman ratkaisuyrityksensä ykstoistaysikympin pleksiongelmaan. Advriderissä muutamia kommentteja asiasta ja ovat, niinkuin kaikista muistakin, ristiriitaisia.
Onko härmässä kellään kokemusta siitä? Tai hyviä kokemuksia jostakin muusta ratkaisusta?
Motokeitaalla muistaakseni puhuivat, että poliisit on laittaneet 1190:iin 1290 pleksiä saaden sillä isomman tuulisuojan...
Tätä tosin en ole itse tsekannut, että miten sen saa siihen istumaan.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Suoraan käy 1290 SA:n pleksi 1190. Hommasin moisen mutta minulla kyllä alkuperäinen toimii paremmin.
-
jhe
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="Pete K2"][quote="jhe"]
Ööö, mikäs se pleksiongelma on? Paukuttaa vai tuulee vai mikä...?
Motokeitaalla muistaakseni puhuivat, että poliisit on laittaneet 1190:iin 1290 pleksiä saaden sillä isomman tuulisuojan...
Tätä tosin en ole itse tsekannut, että miten sen saa siihen istumaan.[/
Kyllä, kyllä. Ongelma on pyörteilevä ja äänekäs ilmavirta nimenomaan pääbaanoilla kovemmalla nopeudella ajettaessa. Ja jos ei sitä ole ongelmaksi kokenut, niin ei kannata kokea nytkään vaan kannattaa jatkaa tyytyväisenä. Aika moni on kuitenkin kokenut, minä mukaan luettuna ja siitä ratkaisuyrityksiä tiedustelen. Tuosta 1290:n pleksistä juttua kyllä löytyy.tälläkin palstalla aiemmin.
Ööö, mikäs se pleksiongelma on? Paukuttaa vai tuulee vai mikä...?
Motokeitaalla muistaakseni puhuivat, että poliisit on laittaneet 1190:iin 1290 pleksiä saaden sillä isomman tuulisuojan...
Tätä tosin en ole itse tsekannut, että miten sen saa siihen istumaan.[/
Kyllä, kyllä. Ongelma on pyörteilevä ja äänekäs ilmavirta nimenomaan pääbaanoilla kovemmalla nopeudella ajettaessa. Ja jos ei sitä ole ongelmaksi kokenut, niin ei kannata kokea nytkään vaan kannattaa jatkaa tyytyväisenä. Aika moni on kuitenkin kokenut, minä mukaan luettuna ja siitä ratkaisuyrityksiä tiedustelen. Tuosta 1290:n pleksistä juttua kyllä löytyy.tälläkin palstalla aiemmin.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Okey, mulla ei ole kokemusta viime vuosina paremman tuulisuojan mopoista. Olen ajatellut, että aina se tuuli osuu ja paukuttaa kypärään, jos kate on niin matala, että tuuli ei mene kypärän yli.
Sen olen huomannut, että 2-päällä ajaessa tuntuu jotenkin hankalammalta kuin yksin. Varmaan pyörteilee jotenkin erilailla.
Pitkässä reissussa isompi tuulisuoja voisi olla ihan jes, mutta nyt olen jotenkin itseäni motivoinut, että hyvä tuo on, kun toimii samalla ajokortin suojana, kun isoa lujaa ei viitsi pitkään ajella tuulen takia. Nyt tuntuu, että sellanen 120km/h on aika lailla maksimi mukava nopeus tuulen suhteen.
Mutta mielelläni tietty kuulen minäkin hyviä ratkaisuja, jos joskus pitemmälle reissulle tulisi isompaa suojaa värkättyä.
Sen olen huomannut, että 2-päällä ajaessa tuntuu jotenkin hankalammalta kuin yksin. Varmaan pyörteilee jotenkin erilailla.
Pitkässä reissussa isompi tuulisuoja voisi olla ihan jes, mutta nyt olen jotenkin itseäni motivoinut, että hyvä tuo on, kun toimii samalla ajokortin suojana, kun isoa lujaa ei viitsi pitkään ajella tuulen takia. Nyt tuntuu, että sellanen 120km/h on aika lailla maksimi mukava nopeus tuulen suhteen.
Mutta mielelläni tietty kuulen minäkin hyviä ratkaisuja, jos joskus pitemmälle reissulle tulisi isompaa suojaa värkättyä.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS