KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Kode »

Olipas hyvä video. Sitä on niinku pantu Kotka heti tositoimiin. Näyttää kulkevan kyllä pelottavan kevyen näköisesti alustasta riippumatta.. Ready to race totisesti. :mrgreen:
Minkä huollan, sen myös korjaan.
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="Pete K2"]Uusi 1190R:n omistaja ilmoittautuu. :D
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle. Laitan myöhemmin videota näytille, kunhan latautuu

* Seisten ajo on todella helpon tuntuista ajoasennon suhteen (pituutta mulla 180cm)
* Poluilla ja hiekalla on helppo ajaa luisussa seisten. Vaikka molemmat päät menee luisussa, niin mopo tuntuu olevan koko ajan

Juu komppaan Peteä.
1190 R rupulikumeilla on kyl vaarallisen helppo kapine ajaa hiekalla ja poluilla , kun se kumminkin lähtee alta samalla lailla , kun muutkin. :oops: . Ei ole mullakaan koskaan ollut minkäänmoista ostokrapulaa ko. laitteen hankinnan johdosta . Juuri palasin kotiin 10 pv:n euroopan turneelta ja 1190advr palveli täysin moitteetta , rankkasateessakin tuli ajettua yhtenä päivänä 550 km , ilman ongelmia. Ainoa ongelma alko olla kuskilla tuon päivän aikana , kun alko ketuttaan toi 550 km:n rankkasateessa repäsy . Ainoa , mikä aikanaan harmitti oli se , et jouduin SE:sta luopumaan tämän 1190advr:n hankinnan takia
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
jhe
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jhe »

[quote="Pete K2"]Uusi 1190R:n omistaja ilmoittautuu. :D
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle.

Mukavan näköinen video ja ajomaasto samoin. Bongasin filmistä Bemarin kasigessu adventuren, joka on mitä ilmeisimmin minun entinen! Se jäi viime syksynä Motokeitaalle, kun mukaan lähti tilalle 1190 ärrä. Molemmat hyviä kulkimia mutta ei kyllä vaihto ole kaduttanut pätkääkään!!!
Muuten, jos bemarikaveriasi kiinnostaa, niin multa löytyy bemariin kuin uusi ja todella kevyt avarampi slipari.
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

jhe kirjoitti:Bongasin filmistä Bemarin kasigessu adventuren, joka on mitä ilmeisimmin minun entinen! Se jäi viime syksynä Motokeitaalle, kun mukaan lähti tilalle 1190 ärrä. Molemmat hyviä kulkimia mutta ei kyllä vaihto ole kaduttanut pätkääkään!!!
Muuten, jos bemarikaveriasi kiinnostaa, niin multa löytyy bemariin kuin uusi ja todella kevyt avarampi slipari.
Sama peli taitaa olla, kun Keitaalta viime syksynä oli ja nyk omistaja tiesi, että oli vaihtunut 1190R:ään. Vinkkaan sliparista, mutta muistelen, että siinä taisi olla jo avarampi kiinni (oli jäänyt aiemmasta 8gessusta).
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

RiiMi kirjoitti: Juu komppaan Peteä.
1190 R rupulikumeilla on kyl vaarallisen helppo kapine ajaa hiekalla ja poluilla , kun se kumminkin lähtee alta samalla lailla , kun muutkin. :oops: .
Tuleeko kokemuksen syvällä rintaäänellä? :o
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No joo. Sattuhan näitä :lol: mut onneks hyvin minimaalisin vaurioin on selvitty tähän asti.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Vinkkejä kaatumaraudoista?
Pitäisi 1190R:ään hankkia ne lisäkaatumaraudat omien rautojen yläpuolelle.
Löytyy ainakin touratec, jolla tomitusvaikeuksia tällä hetkellä sekä SW-Motechilta. Onko kokemusta tai tietoa muista ja onko touratech/SW-motech jompikumpi parempi?

Edit: perskules, nyt vasta huomasin, että SW-motechin raudat on ihan eri mallitset kuin touratechin. Jäävät paljon alemmas, eikä eturauta kierrä etukeppien etupuolelta. :(
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Kode
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Kode »

Pete K2 kirjoitti:Vinkkejä kaatumaraudoista?
Pitäisi 1190R:ään hankkia ne lisäkaatumaraudat omien rautojen yläpuolelle.
Löytyy ainakin touratec, jolla tomitusvaikeuksia tällä hetkellä sekä SW-Motechilta. Onko kokemusta tai tietoa muista ja onko touratech/SW-motech jompikumpi parempi?

Edit: perskules, nyt vasta huomasin, että SW-motechin raudat on ihan eri mallitset kuin touratechin. Jäävät paljon alemmas, eikä eturauta kierrä etukeppien etupuolelta. :(
Kauankohan noita Touratechilta joutus odottamaan?? Taitas kuitenkin olla parhaat tarjolla olevat..??
Netin syövereistä löysin kuitenkin tällaiset...
https://www.hepco-shop.de/meinbike/ktm/ ... uegel.html

Onko nämä ne " vältä huonoja kopioita "?
Nämäkin jäävät näköjään alemmaksi ja keskellä isohko aukko.. Ei hyvä..
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Kode kirjoitti: Netin syövereistä löysin kuitenkin tällaiset...
https://www.hepco-shop.de/meinbike/ktm/ ... uegel.html

Nämäkin jäävät näköjään alemmaksi ja keskellä isohko aukko.. Ei hyvä..
Kyllä noi paremmalta näyttää malliltaan kuin SW-Motech, mutta kiinnitys on hiukan kevyen näköinen ja tuo iso aukko ja mataluus touratechiin verrattuna ei ole hyvä juttu.
Taidan odotella touratechin tilannetta. Kuulemma menee 10-12 vkoa. :(

Edit: Jaa, onhan näitä näköjään muitakin:
http://www.ktmtwins.com/rumbux-upper-1
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja mek »

Kohlilla näyttäisi olevan mustaa varastossa, mutta oranssi tilaustavaraa:
https://www.kohl.de/webshop/8034/sturzb ... -sturzbueg

Kohl toimittaa myös Suomeen, Saksan TT:n hinnoilla, eli jää sekin Suomi-lisä pois.
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

mek kirjoitti:Kohlilla näyttäisi olevan mustaa varastossa, mutta oranssi tilaustavaraa...
Jes, kiitos vinkistä. Tätä en ollut huomannutkaan. Olen yhteydessä tuonne ja kysyn orangea...

Sitten varmaan menee tyhmien kysymysten sarjaan pari asiaa:

1) Työkalujen joukossa oli kypärävaijeri (oletan, että tähän tarkoitukseen oli tarkoitettu). Mihin se pitäisi tulla kiinni vai vaatiiko erillisen lukon?

2) Offroad donglen (Bad Fuel Dongle) toiminnasta:
Kun settingistä laittaa ABS moodin Offroadiksi ja sitten vaihtaa ajotilan esim Sport tai Street, niin ilmeisesti takapyörän ABS on siltikin pois toiminnasta? Ainakin abs merkkivalo vilkkuu harvakseltaan ja kun settingistä vaihtaa ABS moodin Roadiksi, niin abs merkkivalo ei enää vilku. (Olin eilen juniorin kanssa liikenteessä, niin en päässyt oikein koittaan, onko abs:t päällä vai ei...)
Olin haaveillut, että donglea olisi voinut käyttää niin, että offroad tilassa taka absit olis pois ja muissa ajotiloissa päällä. Nyt joutuu aina toppaan, että saa vaihdettua abs moodin. :(
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
TAC68
Viestit: 22
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 9:29 pm
Pyörä: KTM 1190 Adventure R

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja TAC68 »

Täälläkin uusi 1190 Adve kuski ilmoittautuu :D 2014 malli, 35 tkm ajettu ja mun makuun mukavasti varusteltu tuli kotiin muutama päivä sitten.

Petestä poiketen olen melko lailla täysi noviisi kaksipyöräisellä. Parituhatta km ehtinyt kertyä pyörän sarvissa tän kevään aikana. Kura-autoilua olen harrastanut jonkin verran.

Jontte

Edit: typoja
KTM 1190 Adventure R

Ex KTM 1190 Adventure

Lantikka ja pari Alfaa
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Pete K2 kirjoitti:
mek kirjoitti:Kohlilla näyttäisi olevan mustaa varastossa, mutta oranssi tilaustavaraa...
Jes, kiitos vinkistä. Tätä en ollut huomannutkaan. Olen yhteydessä tuonne ja kysyn orangea...

Sitten varmaan menee tyhmien kysymysten sarjaan pari asiaa:

1) Työkalujen joukossa oli kypärävaijeri (oletan, että tähän tarkoitukseen oli tarkoitettu). Mihin se pitäisi tulla kiinni vai vaatiiko erillisen lukon?

2) Offroad donglen (Bad Fuel Dongle) toiminnasta:
Kun settingistä laittaa ABS moodin Offroadiksi ja sitten vaihtaa ajotilan esim Sport tai Street, niin ilmeisesti takapyörän ABS on siltikin pois toiminnasta? Ainakin abs merkkivalo vilkkuu harvakseltaan ja kun settingistä vaihtaa ABS moodin Roadiksi, niin abs merkkivalo ei enää vilku. (Olin eilen juniorin kanssa liikenteessä, niin en päässyt oikein koittaan, onko abs:t päällä vai ei...)
Olin haaveillut, että donglea olisi voinut käyttää niin, että offroad tilassa taka absit olis pois ja muissa ajotiloissa päällä. Nyt joutuu aina toppaan, että saa vaihdettua abs moodin. :(
1) En ole käyttänyt, mutta arvaisin, että sen voisi jotenkin lukita satulan alle.

2) Kyllä. MTC/ABS valinnat ja ajotilan valinnat eivät vaikuta toisiinsa.
Avatar
_JPA_
Viestit: 697
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Akilleus kirjoitti:Jaahas kaikki Ärrä-kuskit! Kertokaas tulevalle sellaiselle, että moniko on siirtynyt ajamaan sisärenkaiden kanssa??? Itseä vähän kylmää tuo lähes kokonaan sorateillä tapahtuva surauttelu...ei oo kiva todeta rengasrikkoa korvessa jos ajelee "ilman kumia" :wink: eli sisärengasta....Ja onko suuri jumppa sisärenkaisiin siirtyminen....
Kiitos jo etukäteen 8)
terv. Tapsa
5 min kohdilla renkaan paikkaus vinkkejä:
https://www.youtube.com/watch?v=-rwXUeASwe8
:lol:
jhe
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jhe »

Jotkut on varmaan laittaneet Ärrään vakioänkkärin tilalle Akran.
Millaisia kokemuksia? Onko hyötyjä katteeksi köyhtymisen haitalle?
Kokemukset muunkin merkkisistä vaimentimista kiinnostaa.
Vastaa Viestiin