Kenellä on 2v-gessu?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Re: Kenellä on 2v-gessu?
Niin ja minä menen samana viikonloppuna twinirallliin, kun on niin paljon hienommissa maisemissa. Muutoin kyllä 2V-gessut veisivät voiton, mutta kun en ole merkkifanaatikkko, niin ihan sama 
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
- HessuL
- Pyörä: R 80 GS, Tuareg
Niinhän se on, että kaikkeen ei aika riitä kun vielä työtkin sotkevat vapaa-ajan viettoa... 
Sora/lumipyöräilijä
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
- nieppi
- Pyörä: ic ja beemer
- Viesti:
Re: Vs: Kenellä on 2v-gessu?
Tilasin ebaysta itelleni säädettävän lataussäätimen kun ei se vanha enää oikee nostanu jännitettä juurilaan yli 12voltin. Kysymys kuuluukin nyt et miten paljo tota jännitettä voi nostaa? Laitoin nyt sillee et ajossa jänmitr nousee jopa 14,5V lukemiin jokohan alkaa olla liilaa? Valot kyl muuttu kellertävistä tuikuista ihan kunnon valoiks, voi olle et kuvittelen mut minusta tuntuu et mopo käy muutenki paremmin ku ennen jännityeensäätimen vaihtoa
Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
Terve
Tässä topikissa näyttäisi olevan kootusti näitä airhead juttuja, joten laitampa tähän tämän kysymyksen.
Tuohon minun r100gs-91 pyörään on edellinen omistaja vaihtanut K&N ilmansuodattimen, tietääkö kukaan pitäisikö suuttimia, neulan korkeutta tai jotain muuta kaasuttimien säätöä tehdä suodatintyypin vaihdosta johtuen.
Ainakin noissa japsipyörissä usein suositellaan toimenpiteitä myös kaasareille.
Kaasarit toimii mielestäni kyllä aika hyvin, mutta muutamia häiritseviä oireita kuitenkin ilmenee. Ärsyttävin oire on tasakaasulla prötääminen, selvimmin oire ilmenee kun ajaa pitkää loivaa alamäkeä ja kun kaasua aukaisee juuri hintsusti moottorijarrutuksesta lievään vetoon, niin alkaa eräänlainen nykivä hyökkäily ja prötääminen.
Lievenpää nykimistä aiheuttaa kun ajelee esim taajama-alueella 40-60 km/h tasakaasulla ja pitää ajella autojen perässä muun liikenteen mukana.
Heti kun saa hieman enemmän vetoa päälle vaikkapa isommalla vaihteella, ei rauhallisessakaan ajossa nykimistä esiinny. Maantienopeuksisa 70- 120km/h moottori vetää tasaisesti ja normaalisti.
Ajokauden loppuessa on tarkoitus kaasarit avata ja vaihdella o renkaita yms, mutta nyt ehtisi tilailla valmiiksi mahdollisesti tarvittavia osia jos saisi vinkkiä mahdollisista tarvittavista osista.
Bensapinta neuvotaan eri lähteisssä säätämään 22-24 mm maljan pohjalta, toisissa neuvotaan säätämääm 28 milliin. Tämä siis 40mm , eli 1000cc :n kaasuttimissa. Minulla ne on tuossa 24mm kohdalla, en tiedä voiko tässä olla syytä prötäämiseen, eikös liian alhainen bensapinta vaikuta vasta kovassa ajossa.
Lopuksi vielä tuo ongelman ydin, johtuuko protääminen liian rikkaasta seoksesta vai laihasta, vai onko syynä jokin muu?
Nyt taisi tulla aika monta asiaa kerralla, mutta kaikki vinkit ja kokemukset on tietenkin tervettulleita!
Tomppa
Tässä topikissa näyttäisi olevan kootusti näitä airhead juttuja, joten laitampa tähän tämän kysymyksen.
Tuohon minun r100gs-91 pyörään on edellinen omistaja vaihtanut K&N ilmansuodattimen, tietääkö kukaan pitäisikö suuttimia, neulan korkeutta tai jotain muuta kaasuttimien säätöä tehdä suodatintyypin vaihdosta johtuen.
Ainakin noissa japsipyörissä usein suositellaan toimenpiteitä myös kaasareille.
Kaasarit toimii mielestäni kyllä aika hyvin, mutta muutamia häiritseviä oireita kuitenkin ilmenee. Ärsyttävin oire on tasakaasulla prötääminen, selvimmin oire ilmenee kun ajaa pitkää loivaa alamäkeä ja kun kaasua aukaisee juuri hintsusti moottorijarrutuksesta lievään vetoon, niin alkaa eräänlainen nykivä hyökkäily ja prötääminen.
Lievenpää nykimistä aiheuttaa kun ajelee esim taajama-alueella 40-60 km/h tasakaasulla ja pitää ajella autojen perässä muun liikenteen mukana.
Heti kun saa hieman enemmän vetoa päälle vaikkapa isommalla vaihteella, ei rauhallisessakaan ajossa nykimistä esiinny. Maantienopeuksisa 70- 120km/h moottori vetää tasaisesti ja normaalisti.
Ajokauden loppuessa on tarkoitus kaasarit avata ja vaihdella o renkaita yms, mutta nyt ehtisi tilailla valmiiksi mahdollisesti tarvittavia osia jos saisi vinkkiä mahdollisista tarvittavista osista.
Bensapinta neuvotaan eri lähteisssä säätämään 22-24 mm maljan pohjalta, toisissa neuvotaan säätämääm 28 milliin. Tämä siis 40mm , eli 1000cc :n kaasuttimissa. Minulla ne on tuossa 24mm kohdalla, en tiedä voiko tässä olla syytä prötäämiseen, eikös liian alhainen bensapinta vaikuta vasta kovassa ajossa.
Lopuksi vielä tuo ongelman ydin, johtuuko protääminen liian rikkaasta seoksesta vai laihasta, vai onko syynä jokin muu?
Nyt taisi tulla aika monta asiaa kerralla, mutta kaikki vinkit ja kokemukset on tietenkin tervettulleita!
Tomppa
Taas lähti mopo käsistä
Mulla R100 eli ei GS mutta se kävi kans vähän miten sattuu ennen venttiilivälysten säätöä ja kaasareiden tyhjäkäyntiseoksen sekä synkan säätöä. Muuttui konee todella tasasesti vetäväks just pienillä kierroksilla.
Tästä en osaa sanoa mutta kotarissa tulee noita kuvailemiasi oireita erityisesti laihalla.
Tästä en osaa sanoa mutta kotarissa tulee noita kuvailemiasi oireita erityisesti laihalla.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Jäikin tuo sanomatta, että nuo toimenpiteet on jo tehty siis vettiilisäätö, synkkaus ja tyhjäkäyntipiirin säätö. Tosin itse tehty , joten ei ole täyttä varmuutta onko onnistuneesti tehty. Käynti paranikin tosi paljon noidet säätöjen jälkeen, vain tuo prötäily sille ensimmäiselle millille kaasun käännössä jäi.
Tuossa kun avasin hieman kaasareita paikoillaan ollessa, niin huomasin että oikeanpuoleisessa luistissa on jostain syystä kolhuja ulkosivulla, niitä voisi kuvailla vähän niinkuin olisi tosipienellä pajavasaralla napuleltu kuulapäällä pitkin sivua. En kyllä keksi mistä nuokin on tulleet?
Tuossa kun avasin hieman kaasareita paikoillaan ollessa, niin huomasin että oikeanpuoleisessa luistissa on jostain syystä kolhuja ulkosivulla, niitä voisi kuvailla vähän niinkuin olisi tosipienellä pajavasaralla napuleltu kuulapäällä pitkin sivua. En kyllä keksi mistä nuokin on tulleet?
Taas lähti mopo käsistä
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Aivan älyttömän hyvin tehty ja dokumentoitu G/S rakennusprojekti Hollannista, suosittelen lukemaan!
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=1000797

”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
R100GS - 91 :llä ajelin pitkästä aikaa moottoritiellä, aika suurinpiirtein 30 min ja vauhtia noin 120 km h. Pihaan tultuani huomasin, että perän huohotinnipasta oli pursunut peräöljyä oikeen huolella, rengasta myöten sotkussa.
Onko tässä muuta selitystä kuin, että öljyä on vain ollut liikaa? Täyttöaukon tasalle öljyä olen kylläkin mielestäni vaihdon yhteydessa laittanut.
Onko tässä muuta selitystä kuin, että öljyä on vain ollut liikaa? Täyttöaukon tasalle öljyä olen kylläkin mielestäni vaihdon yhteydessa laittanut.
Taas lähti mopo käsistä
-
Bluestone
- Pyörä: BMW R1200 GS
Nyt on mullakin!
.... lauantaina hain Lyyli myrskyn läpi 1995 R100GS PD Classicin pihaan
Saas nähdä miten tässä "papottuu" vanhan raudan äärellä.....
ps: ostakaa joku pois se mun tenere

.... lauantaina hain Lyyli myrskyn läpi 1995 R100GS PD Classicin pihaan
Saas nähdä miten tässä "papottuu" vanhan raudan äärellä.....
ps: ostakaa joku pois se mun tenere
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Kyllä näkee että on naisen projekti. Sivulla 46 asennetaan moottorin päälle käsilaukkutelineet.MarkkuHoo kirjoitti:Aivan älyttömän hyvin tehty ja dokumentoitu G/S rakennusprojekti Hollannista, suosittelen lukemaan!
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 97&page=46
Jep jep. Itsekin tuli palattua uusien gessujen maailmasta vanhaan patarautaan kymmenen vuoden jälkeen. Kyllä kannatti hukata parikyt donaa pyörän vaihtoihin 
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Öljylähde modin syynä oli se, että vaihteiston ulostulon stefa oli korkannut, tämä siksi että akselin päälaakeri oli korkannut. Vielä kun perän stefa oli myös tullut tiensä päähän, niin vahteistosta kardaanitunneliin päässyt öljy " pumppautui" perään, ja lopulta roiski vaihteistoöljyt perän huohotinnipasta ulos.
Johan oli jatkumo.
Johan oli jatkumo.
Taas lähti mopo käsistä
Desmo on näköjään käynyt kuvan perusteella naapurissa ajelemassa. Tuossa linnassa muuten kuulemma kummittelee, uskoisko tuota.
Onnea vaan uusille ja paluu 2v gs omistajille.
Onnea vaan uusille ja paluu 2v gs omistajille.
Taas lähti mopo käsistä
-
Bluestone
Pari kysymystä:
- miten korkea on R1oo GS Paris Dakarin alkuperäinen pleksi?? Mulla on paikallaan joku Ermaxin tarvike joka lienee korkeampi kuin alkuperäinen ja tuo pitää säätää alimpaan asentoon että voi ajaa, muuten tulee pahat pyörteet kypärään ??
- mikä on moottorin öljytikun pituus alunperin?? Tuossa mulla on joku lämpömittarilla varustettu tarvike, jossa on yksi ainoa viiva alapäässä ja öljymäärä ei ole siinä kun täyttää ohjekirjan mukaisen määrän öljyä koneeseen.
Voisko joku mittailla omastaan nuo alkuperäiset mitat; pleksin korkeus keskeltä ja öljytikun kokonaispituus siitä korkin tasopinnasta sekä max merkin ( onko semmosta tikussa edes alunperin??) korkeuden.
...etukäteen kiittäen.
EDIT: Itse googlettamalla löytyi tuolta öljytikkutietoa: http://www.largiader.com/tech/oilpan/
- miten korkea on R1oo GS Paris Dakarin alkuperäinen pleksi?? Mulla on paikallaan joku Ermaxin tarvike joka lienee korkeampi kuin alkuperäinen ja tuo pitää säätää alimpaan asentoon että voi ajaa, muuten tulee pahat pyörteet kypärään ??
- mikä on moottorin öljytikun pituus alunperin?? Tuossa mulla on joku lämpömittarilla varustettu tarvike, jossa on yksi ainoa viiva alapäässä ja öljymäärä ei ole siinä kun täyttää ohjekirjan mukaisen määrän öljyä koneeseen.
Voisko joku mittailla omastaan nuo alkuperäiset mitat; pleksin korkeus keskeltä ja öljytikun kokonaispituus siitä korkin tasopinnasta sekä max merkin ( onko semmosta tikussa edes alunperin??) korkeuden.
...etukäteen kiittäen.
EDIT: Itse googlettamalla löytyi tuolta öljytikkutietoa: http://www.largiader.com/tech/oilpan/
-
Bluestone
Lisää kysymyksiä:
Mikä on tämä bmw secondary air injection system (SAS) ??? Omasta kamppeesta löytyy nuo putkihässäkät??
Mitäs jos ne ottaa pois??? http://www.webbikeworld.com/Motorcycle- ... pulse-air/ ...hyödyt / haitat ??

Mikä on tämä bmw secondary air injection system (SAS) ??? Omasta kamppeesta löytyy nuo putkihässäkät??
Mitäs jos ne ottaa pois??? http://www.webbikeworld.com/Motorcycle- ... pulse-air/ ...hyödyt / haitat ??