Hinta ei välttämättä ole ongelma
Putkisto ja muut piristys ohjeet suzuki dr-z400 -06 :seen
Valvoja: Moderaattorit
Putkisto ja muut piristys ohjeet suzuki dr-z400 -06 :seen
Ostin tossa just -06 dr-z400:sen ja haluaisin tietää kannattavimman putkiston/yhdistelmän, kaasarin ja muut järkevät piristykset.
Hinta ei välttämättä ole ongelma
.
Hinta ei välttämättä ole ongelma
3*3 mod, Yoshimuran titaaniputkisto, Keihin FCR39 kaasariksi, hotcams-nokat ja Athenan 434cc pytty. Näillä noin 48 takapyörältä, kyllä lähtee.
kts myös http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... um=5&pos=9
kts myös http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... um=5&pos=9
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Paljonkos tuollainen viritys suurinpiirtein maksaa?Pasi kirjoitti:3*3 mod, Yoshimuran titaaniputkisto, Keihin FCR39 kaasariksi, hotcams-nokat ja Athenan 434cc pytty. Näillä noin 48 takapyörältä, kyllä lähtee.
kts myös http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... um=5&pos=9
- Kalpa
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:15 pm
- Pyörä: Husaberg FE 390
- Paikkakunta: Espoo Rock City
Edit:
Parilla tonnilla vaihtaa jo suoraan kovempaan peliin.
Jos haluat laittaa peruspiristykset niin 3x3 mod, kaasariin kitti ja ehkä slipari. Kaikki muu menee yli 500 euron.
FCR on suoravetoinen keihinin kaasari joka on melkein se kovin juttu kun tota alkaa kunnolla virittämään.
Ihan pirteitä tapauksia oon koittanut missä on se orggiskaasari, 3x3 ja virikitti kaasarissa.
Jos tehohirmua haluat niin laita se pari tonnia siihen että vaihdat dertzin vaikka husabergiin.
Jos taas sun mielestä on ok laittaa kunnolla rahaa kiinni niin aloita siitä että tilaat Keihin FCR39 MX -kaasarin (ja siihen DRZ yhteensopivat adapterit), kokoputkiston, teet 3x3 modin ja viet pyörän penkkiin. Sitten kandee alkaa miettimään big borekittejä tms.
P.S. mulla on tohon vakiokaasariin myytävänä sellainen FMF power up kit (stage I & II)
Parilla tonnilla vaihtaa jo suoraan kovempaan peliin.
Jos haluat laittaa peruspiristykset niin 3x3 mod, kaasariin kitti ja ehkä slipari. Kaikki muu menee yli 500 euron.
FCR on suoravetoinen keihinin kaasari joka on melkein se kovin juttu kun tota alkaa kunnolla virittämään.
Ihan pirteitä tapauksia oon koittanut missä on se orggiskaasari, 3x3 ja virikitti kaasarissa.
Jos tehohirmua haluat niin laita se pari tonnia siihen että vaihdat dertzin vaikka husabergiin.
Jos taas sun mielestä on ok laittaa kunnolla rahaa kiinni niin aloita siitä että tilaat Keihin FCR39 MX -kaasarin (ja siihen DRZ yhteensopivat adapterit), kokoputkiston, teet 3x3 modin ja viet pyörän penkkiin. Sitten kandee alkaa miettimään big borekittejä tms.
P.S. mulla on tohon vakiokaasariin myytävänä sellainen FMF power up kit (stage I & II)
jos uusia dr-z:toja saa reilusti alle 7 tonnin + siihen parin tonnin viritys ei taida samalla rahalla uus husaberg irrota!?
ja pitäsin suzukia kumminkin aika luotettavana ja edullisena huoltaa... viritettynäkin.
tokihan isompi on aina parempi mutta aina näissä katumotoissa joutuu tekeen kompromisseja
siks tulikin hommattua 2t voimaa 
ja pitäsin suzukia kumminkin aika luotettavana ja edullisena huoltaa... viritettynäkin.
tokihan isompi on aina parempi mutta aina näissä katumotoissa joutuu tekeen kompromisseja
Muistaakseni me on jo kerran käsitelty se aihe että ei ole mitään järkeä pistää viriosiin reilusti rahaa kun samalla rahalla voisi hankkia valmiiksi tehokkaamman mopon.
Mutta entä jos sekkle on samalla lailla kahjo kuin minä että haluaa silti rassata?
Vaikka joskus kyllä tuntuu että Suomessa saa ajaa soralla vain KTMllä

Mutta entä jos sekkle on samalla lailla kahjo kuin minä että haluaa silti rassata?
Vaikka joskus kyllä tuntuu että Suomessa saa ajaa soralla vain KTMllä
- Kalpa
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:15 pm
- Pyörä: Husaberg FE 390
- Paikkakunta: Espoo Rock City
Ei niissä kyllä juodu kauheesti tekee kompromisseja jos valkkaa oikeet laitteet ja ei stressaa huoltoväleistä.kiwikasa kirjoitti:jos uusia dr-z:toja saa reilusti alle 7 tonnin + siihen parin tonnin viritys ei taida samalla rahalla uus husaberg irrota!?
ja pitäsin suzukia kumminkin aika luotettavana ja edullisena huoltaa... viritettynäkin.
tokihan isompi on aina parempi mutta aina näissä katumotoissa joutuu tekeen kompromissejasiks tulikin hommattua 2t voimaa
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=360402
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=365331
Se onkin sitten erijuttu miten huoltovälit menee, luotettavuus on kuitenkin jotain muuta kuin kakstahdeissa.
Tää 2006 menee varmaan samaan hintaan kuin DRZ SM + hyvät virit (putkisto, kaasari, big bore), eikä tehoo olis kuin about 70 pollea.
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=377607
Toiset tosin tykkää sitten tuunata ja säätää ja toiset ostaa laakista kovan luun. Ite kuulun etummaiseen kastiin mutta en silti pysty perustelemaan itselleni kuin kaasarin ja putkiston.
Threadin orggiskysymykseen vielä vastatakseni; laita putkisto ja 3x3 + virikitti kaasariin. Tekee alle 350e ja saat juuri sen mitä voit odottaa 400cc ykspyttyseltä (edit: alipainekaasarivarauksella). Jos taas oot rahamiehiä ja tahdot DRZ:sta jotain muuta kuin mitä se alunperin on niin konsultoi pasia pytyn ja kaasarin tiimoilta, et todellakaan olisi ainoa joka vetää överiksi tän pyörän kohdalla
P.S. Onneksi on niitä joille mikään ei riitä, maailma olisi muuten tylsempi paikka
Juu mut sellanen homma on että en ole hirveästi perehtynyt tähän suzukiin, kun mulla oli ennen TM SMR 125cc ja siin oli aika lailla tekemistä.
Joten jos mitenkään olisi mahdollista niin voisitteko kertoa mistä nämä osat saa helpoiten tilattua ja kysymyksenä: eikös kaikki putkistot maksa tohtoriin yli 400e? :O ja yoshimura, muzzy ja crd on kait ainoat putkistot mitä tohon saa, joten mille antaisitte äänenne?
Mutta ohimennen vielä mikä tämä 3x3 juttu on kokonaisuudessaan
Mutta ohimennen vielä mikä tämä 3x3 juttu on kokonaisuudessaan
Putkistoja on mainitsemiesi lisäksi on monia, mm Akra, LeoVince, FMF...Halvin kunnollinen IMO on Muzzy, sitä myy Suomessa Viaber, mun ääni menee muzzylle jos hinnalla on väliä ja jos ei niin Yosh-Ti. En usko että mitään saa alle 400 euron.sekkle kirjoitti:Juu mut sellanen homma on että en ole hirveästi perehtynyt tähän suzukiin, kun mulla oli ennen TM SMR 125cc ja siin oli aika lailla tekemistä.Joten jos mitenkään olisi mahdollista niin voisitteko kertoa mistä nämä osat saa helpoiten tilattua ja kysymyksenä: eikös kaikki putkistot maksa tohtoriin yli 400e? :O ja yoshimura, muzzy ja crd on kait ainoat putkistot mitä tohon saa, joten mille antaisitte äänenne?
Mutta ohimennen vielä mikä tämä 3x3 juttu on kokonaisuudessaan
Athenaa myy Allright, FCR:n saatavuus on nyt huono, en tiedä mistä tällä hetkellä saa. Hotcams nokat löytyy thumpertalkin shopista. 3x3 on ilmanottoaukon suuruus isonnuksen jälkeen tuumissa. Eli snorkkeli veks, muoville runsaasti väkivaltaa ja kaasariin isommat suuttimet.
- Kalpa
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:15 pm
- Pyörä: Husaberg FE 390
- Paikkakunta: Espoo Rock City
Putkiston osalta mulla ei oo valittamista tohon CRD alkukäyrä + LeoVince SlipOn yhdistelmään. Hinnat oli 166e alkukäppyrä ja slipari jotain 300e.
3x3 aukko leikataan ilmaboksin kattoon, siellä on kyllä jo merkinnät tätä varten, sillä saadaan lisää happea koneelle. Samaan syssyyn pitää sitten kaasaria säätää jotta toimii uudella happimäärällä. Tämä säätö voidaan tehdä joko irtosuuttimilla tai sitten esim dynojetin tai FMF:n kitillä. Näissä kiteissä on mukana sitten uutta neulaa ja jousta kaasariin.
Jos oot pk-seudulta niin täältä löytyy DRZ virimiehii aika monta.
3x3 aukko leikataan ilmaboksin kattoon, siellä on kyllä jo merkinnät tätä varten, sillä saadaan lisää happea koneelle. Samaan syssyyn pitää sitten kaasaria säätää jotta toimii uudella happimäärällä. Tämä säätö voidaan tehdä joko irtosuuttimilla tai sitten esim dynojetin tai FMF:n kitillä. Näissä kiteissä on mukana sitten uutta neulaa ja jousta kaasariin.
Jos oot pk-seudulta niin täältä löytyy DRZ virimiehii aika monta.
Re: Putkisto ja muut piristys ohjeet suzuki dr-z400 -06 :seen
Mistäs löytyy suomenkieliset ja selkeät ohjeet miten tuo 3x3 modi tehdään. Reijän kyllä osaan sahata mutta mitkä suuttimet ja minkälainen neula pitää asentaa ja millä arvoilla? Mistä niitä saa - siis suuttimia sun muita?
FCR on ehkä tarkoitus jossain vaiheessa asentaa mut nyt alkuun pitää poistaa tuo astma.
FCR on ehkä tarkoitus jossain vaiheessa asentaa mut nyt alkuun pitää poistaa tuo astma.
Re: Putkisto ja muut piristys ohjeet suzuki dr-z400 -06 :seen
Omassa pyörässäni on Dynojetin S-malliin tarkoitetun suutinsarjan neula (4 lovi ylhäältä) ja tyhjäkäyntisuutin 25-kokoa, muuten kaasuttimessa on vakio-osat. Näillä tämä vakiokaasutin toimii mielestäni parhaiten. Pienillä kierroksilla ei juuri tule voimaa tai ärhäkkyyttä lisää, mutta 4000 rpm jälkeen meno on jo selvästi parempaa kuin vakiona. Vakioneulakin toimii jotenkuten kun sitä nostaa 1 -2 pykälää, joten kokeilemaan pääsee jo vakio-osilla.
Dynojetin sarjoja taitaa olla kaikilla tarvikeketjuilla, täytyy vain varmistaa että sarja on nimenomaan S-malliin tarkoitettu (SM-mallin kaasutin on jotenkin erilainen). Tyhjäkäyntisuuttimen hankin ihan Suzukin varaosana, kun niitä ei Nakkilasta silloin syksyllä -06 heti saanut.
Matti
Dynojetin sarjoja taitaa olla kaikilla tarvikeketjuilla, täytyy vain varmistaa että sarja on nimenomaan S-malliin tarkoitettu (SM-mallin kaasutin on jotenkin erilainen). Tyhjäkäyntisuuttimen hankin ihan Suzukin varaosana, kun niitä ei Nakkilasta silloin syksyllä -06 heti saanut.
Matti
- hannuk
- Viestit: 1152
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
- Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Putkisto ja muut piristys ohjeet suzuki dr-z400 -06 :seen
Mulla ois jouten sellanen dynojetin sarja. Se piti laittaa jos ei sattus FCR:ää löytymään edukkaasti, vaan nyt kun FCR löytyy, niin tuo dynojetin suutinsarja on jouten. Se on ollut hetken aikaa kiinni (käytettynä ostin), mutta kaikki hilut löytyy. Tuo on ainakin ollut SM:ssä, mutta pitää ihmetellä lootaa, jos siitä selviäisi mihin se virallisesti on tarkoitettu.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Re: Putkisto ja muut piristys ohjeet suzuki dr-z400 -06 :seen
Kyllä tään mopon kanssa menee helposti "överiksi" jos asiaa haluaa niin ilmaista. Mutta se johtuu vaan siitä että tähän on saatavana niin pirusti kaikenlaista tuuninki osaa verrattuna moneen muuhun pyörään, joihin se slipari ja suutinsarja/ruiskun säätö tuntuu olevan ainut viritys mahdollisuus. Sitten jos kuskilta vielä löytyy rakentelun halua, niin DR-Z on juuri sopiva pyörä.
Pitää muistaa myöskin se, että DR-Z on vielä paljon enemmän matkaenduro kuin husaberg joka on kisapyörä, toki tehokas sellainen, mutta myös tiheään huollettava. Itse en kyllä ottaisi husabergiä tälläiseen käyttöön mitä mulla on, kun saatan huimailla sen 500km päivässä sorateitä, toinen päivä ajaa ihan rypy enskailua ja joku päivä ottaa emännän kyytiin ja käydä makkaran paistossa.
Minuakin tuo virittely kiinnostaa sen verran, että vaikka oon nyt tyytyväinen moottoriin, niin vähän on stroukkaus projekti alkanu kummitella mielen sopukoissa, kun ensi talvena pitäs melkein kone aukasta kun männälle tulee 10tkm täyteen, niin siinähän siitä samalla tekis 475cc bigbore stroukkerin
On muuten rapakon takana tuo yks överi mies ottanu jo 60hp dertsin takapyörältä.
Pitää muistaa myöskin se, että DR-Z on vielä paljon enemmän matkaenduro kuin husaberg joka on kisapyörä, toki tehokas sellainen, mutta myös tiheään huollettava. Itse en kyllä ottaisi husabergiä tälläiseen käyttöön mitä mulla on, kun saatan huimailla sen 500km päivässä sorateitä, toinen päivä ajaa ihan rypy enskailua ja joku päivä ottaa emännän kyytiin ja käydä makkaran paistossa.
Minuakin tuo virittely kiinnostaa sen verran, että vaikka oon nyt tyytyväinen moottoriin, niin vähän on stroukkaus projekti alkanu kummitella mielen sopukoissa, kun ensi talvena pitäs melkein kone aukasta kun männälle tulee 10tkm täyteen, niin siinähän siitä samalla tekis 475cc bigbore stroukkerin
On muuten rapakon takana tuo yks överi mies ottanu jo 60hp dertsin takapyörältä.