Öhlins 650 DR:ään

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

mjn
Viestit: 92
Liittynyt: La Tammi 06, 2007 11:22 pm
Pyörä: BMW G 650 Xchallenge
Paikkakunta: Värtsilä

Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja mjn »

Olis kiikarissa öhlinsin iskari, joka on ollut paikallaan 125 ja 250 tm:ssä ja husqvarnassa. mitenkähän soveltuu dr:ään joka on painavampi? kiinnitykset? pitäisikö ainakin vaihtaa jäykempi jousi?
Sakkeus
Viestit: 346
Liittynyt: La Helmi 10, 2007 8:19 pm
Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Paikkakunta: Raahe

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Pituus se taitaa eniten ratkaista, ainakin tossa mun vanhemmassa tohtorissa on onnettoman mittainen iskari verrattuna crosseissa käytettyihin, mittaas iskarin täysi pituus pultinreijästä pultinreikään ja katso mihin suuntaan lisäsäiliö mahtuis olemaan. Vertaile sitten Öhlinssiin et onko mitään saumoja saada mahtumaan tohtoriin, jousen jäykkyys taitaa olla murheista pienimpiä? :P
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Kriittisin paikka taitaa olle se lisäsäiliö, jos on kiinteä. Ottaa helposti kiinni pakoputkeen. Malli ptäisi olla suurinpiirtein tuon liitteen kuvan mukaisessa asennossa.

Jos se lähtee tuosta kaulalta alaspäin, pitää säiliön olla tosi snadi.
Liitteet
Kuva 036.jpg
(158.24 KiB) Tiedosto ladattu 139 kertaa
SP41B
Viestit: 190
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 3:38 am
Pyörä: Rossipyörä
Paikkakunta: Teisko

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja SP41B »

Tai pakoputken joutuu tekemään toiselta puolelta
....kysykää vaan.
My way is not the highway...
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

SP41B kirjoitti:Tai pakoputken joutuu tekemään toiselta puolelta
....kysykää vaan.
Onhan se tuokin vaihtoehto :roll:

Onneksi oli vara valita noista kepeistä sopiva. Olisi todennäköisesti jäänyt muuten laittamatta...
Liitteet
Kuva 031.jpg
(183.87 KiB) Tiedosto ladattu 151 kertaa
Eero
Viestit: 47
Liittynyt: La Tammi 17, 2009 7:52 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure ja Gas Gas EC300
Paikkakunta: Kuopio

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja Eero »

DR:n takaiskari on 390mm silmästä silmää, joten oletan tuon iskarin olevan noin 450mm pitkä,enkä usko sen käyvän DR:n jos et siirrä ylä kurvakkoa ylöspäin. Joka tuskin mahtuu nuin paljon ylöspäin. Kannattaa mielummin kysyä oikean mittaista iskaria kelkka purkaamoilta, sellaista irtosäiliöllistä.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Jos se muuten sopii ja on kohtuullisen hintainen, niin ei kannata heti dumpata.

Kokeile pidemmillä koiranluilla ja pehmennä jousen esijännityksen säätöä ja säädä vaimennusta vastaavasti hiukan kireämmälle.

Luulisi olevan helpompi tehdä noinpäin, kuin liian lyhyestä, niinkuin minä. Olen nimittäin yrittänyt keksiä hiukan lisää pituutta, mutta koiranluita ei voi enää lynentää, koska seuraavaksi iskarin alapää ottaa svingiin kiinni (kuva), eikä jousen esijännitystä kauhean mielellään enää kiristäisi, kun on mallia 'jytky' jo nyt. Toisaalta, nyt ylettää tällaisen persjalkaisen koivatkin mukavammin maahan :lol:
Liitteet
Kuva 052.jpg
(137.8 KiB) Tiedosto ladattu 107 kertaa
ScB
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:37 pm
Pyörä: EXC 450
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja ScB »

http://riemun.huuto.net/auctionimages/1 ... f-orig.jpg
Reikäväli on 430mm eli pituuden puolesta saattaisi mennä DR 650SE? Mahtuukos tuo säiliö sitten enää, Mitä mieltä olette?
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

ScB kirjoitti:http://riemun.huuto.net/auctionimages/1 ... f-orig.jpg
Reikäväli on 430mm eli pituuden puolesta saattaisi mennä DR 650SE? Mahtuukos tuo säiliö sitten enää, Mitä mieltä olette?
Mittaa en muista, mutta kun katsot tuota mun iskaria ja sen säiliötä, niin tiukkaa voi tehdä. Mulla ei nimittäin paljon jäänyt tilaa pakoputken ja säiliön pohjan väliin. Tai sitten vaan putkea vetämään jotain muuta kautta.

Niin tuossa ekassa kuvassa se väli siis näkyy.
Liitteet
Kuva 033.jpg
(185 KiB) Tiedosto ladattu 58 kertaa
Kuva 036.jpg
(158.24 KiB) Tiedosto ladattu 49 kertaa
ScB
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:37 pm
Pyörä: EXC 450
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja ScB »

Tuli villi idea. Tilaan Hessleriltä uuden takajousen ja huollatan tuon vanhan iskarin. Eikös
tuo jousi nimenomaan auta enimmäkseen siihen yleisjäykkyyteen? Tuo Hesslerin jousi menee varmaankin heittämällä
tuohon alkuperäiseen iskariin, ja on varmasti jäykempi? Kuinka paljon noiden koiranluiden pituutta uskaltaa muuttaa
kun haluaisin pyörää hitusen korkeammaksi?

Vastailkaapa viisaammat!
ScB
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:37 pm
Pyörä: EXC 450
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öhlins 650 DR:ään

Viesti Kirjoittaja ScB »

Tuli villi idea. Tilaan Hessleriltä uuden takajousen ja huollatan tuon vanhan iskarin. Eikös
tuo jousi nimenomaan auta enimmäkseen siihen yleisjäykkyyteen? Tuo Hesslerin jousi menee varmaankin heittämällä
tuohon alkuperäiseen iskariin, ja on varmasti jäykempi? Kuinka paljon noiden koiranluiden pituutta uskaltaa muuttaa
kun haluaisin pyörää hitusen korkeammaksi?

Vastailkaapa viisaammat!
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Koiranluut

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Alkuperäisten koiranluiden reikäväli keskeltä keskelle on 114 mm. Tein itselleni ensin luut, joiden reikäväli on 106 mm, mutta koska tilaa vielä oli tein toiset, joissa väli on 102 mm. Ehkä 100 mm mahtuisi tuolla minun Öhlarilla.

Kaksi muistutusta: mun Öhlinssi on lyhyempi, kuin alkuperäinen ja reiät ovat sitten erikokoiset (toinen 14 mm ja toinen 15 mm).

Nimim. *itt* kun tää pultti ei mee :oops:

Liitteessä kuva koiranluista ja 'rajoittava' tekijä.
Liitteet
Kuva 001.jpg
Alkuperäiset ja 106:set
(728.47 KiB) Tiedosto ladattu 50 kertaa
Kuva 050.jpg
Iskarin ja svingin välissä jokunen milli
(149.66 KiB) Tiedosto ladattu 48 kertaa
Vastaa Viestiin