Ohjaako yläasennossa tuulen jo kypärän yli vai mihin kohtaan tuulee? Paljonko kuskin pituus?Anselmi6 kirjoitti:Suoraan käy 1290 SA:n pleksi 1190. Hommasin moisen mutta minulla kyllä alkuperäinen toimii paremmin.
KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
jhe
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: KTM 1190 Adventure
Olen kokeillut helpot konstit eli R:n vakiopleksin eri asennoissaan, ei-R:n korkeamman vakiopleksin eri asennoissaan ja Powerpartsin korkeimman pleksin eri asennoissaan. Ehkä tilanne vähän muuttuu niiden välillä mutta ei paljoa kuitenkaan parane. Lisäksi vakiopeilejä on moitittu syyllisiksi ja kokeilin vaihtaa nekin mutta edelleenkään ei ratkaisevaa apua. Pituutta on 186 cm ja kokeillut kypärät Shoei, Schuberth ja Airoh. Aikeissa kokeilla myös MRA- lisäspoileria edellä mainittujen kanssa.
Re: KTM 1190 Adventure
Pituutta on 179cm. Molemmilla tulee kypärään. SA:n pleksillä tärisyttää minulla, johtuu ehkä pleksin yläosassa olevasta "kuopasta". MRA:n spoileri toimi minulla hyvin V-Strommin kanssa, se seuraavana hankintalistalla.Pete K2 kirjoitti:Ohjaako yläasennossa tuulen jo kypärän yli vai mihin kohtaan tuulee? Paljonko kuskin pituus?Anselmi6 kirjoitti:Suoraan käy 1290 SA:n pleksi 1190. Hommasin moisen mutta minulla kyllä alkuperäinen toimii paremmin.
Re: KTM 1190 Adventure
Mä painin ton turbulenssi ongelman kanssa pitkään mut nyt on hiljaista.
. Pituutta on 183 cm .Kaksi kypärääkin omistan , Arai tx 4 ja Schubert c3. Kypärän vaihto ei mulla auttanut turbulenssi ongelmaan. Kaikki Ktm:n 2013 tuulilasimallit tulin testanneeksi , ei apua kunnes markkinoille tuli 1290 SA. Hankin tämän tuulilasin ja turbulenssi oli LÄHES tiessään.
Näin jossain youtube videossa jonkun kuskin laittaneen pyörät ,ilmeisesti 990 adv:n peilit. Lainasin peilejä t.t.tammelta , peilit paikkaan ja sitten 2015 Pystymettään. Tällä reissulla ensimmäistä kertaa mun 1190 advr oli turbulenssiton, täysin turbulenssiton ja hitto kun oli mukavaa. Toisaalta nää turbulenssi asiat ovat vähän ,kun noi penkkiasiatkin. Penkkiasiat ovat suht persekohtaisia ja turbulenssiasiat kroppakohtaisia. Jollakin kypärä turisee ja tärisee , jollakin ei. Joillakin noi alumiinisomisteiset powerparts sivulaukut aiheuttaa kovemmissa nopeuksissa voblausta joillakin ei.
Näin jossain youtube videossa jonkun kuskin laittaneen pyörät ,ilmeisesti 990 adv:n peilit. Lainasin peilejä t.t.tammelta , peilit paikkaan ja sitten 2015 Pystymettään. Tällä reissulla ensimmäistä kertaa mun 1190 advr oli turbulenssiton, täysin turbulenssiton ja hitto kun oli mukavaa. Toisaalta nää turbulenssi asiat ovat vähän ,kun noi penkkiasiatkin. Penkkiasiat ovat suht persekohtaisia ja turbulenssiasiat kroppakohtaisia. Jollakin kypärä turisee ja tärisee , jollakin ei. Joillakin noi alumiinisomisteiset powerparts sivulaukut aiheuttaa kovemmissa nopeuksissa voblausta joillakin ei.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Akilleus
- Viestit: 605
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: KTM 1190 Adventure
Dodiiin....pelittihän toi jo reilun kuukauden ja 3600km; nyt vasen etuputki kusee öljyään ulos! Prkl!
Noooh, pitää viedä huomenna Raision Bikewolrd'iin, saas nähdä kauanko reeraaminen kestää....
terv. Tapsa
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Re: KTM 1190 Adventure
Todennäköisesti siellä on vaan pieni roska stefan ja putken välissä. Googleta Sealmate ja leikkaa jostain kalvosta samanlainen pala, jolla "ongit" roskan pois.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
- needforspeed
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: KTM 1190 Adventure
Piirtoheitinkalvon palanen toimii hyvin Sealmaten korvikkeena. Pölysuoja vaan putkesta alas ja kalvolla pyyhkäisee stefan alta niin todennäköisesti loppuu vuoto siihen paikkaan ja aikaa meni alle 5 min.
Re: KTM 1190 Adventure
Nonih Tapsa. Mitäsmä sanoin ,ku WhatsApp viestejä nakeltiin. Aikanaa joku poliitikko totes , että Kyllä kansa tietää. Tässä tapauksessa voidaan kai sanoa : Kyllä Kurakansa tietää. 
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Akilleus
- Viestit: 605
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: KTM 1190 Adventure
Kiitti vinkeistä!!! Mopo on kk:n wanha, takuunalainen ja luruttanut öljynsä ulos => ei ole mitään syytä lähteä tässä kohtaa säätämään varsinkaan kun Päikvööldiin matkaa öpauttiarallaa 15km
Saavat ottaa putken pois ja tsekata sen stefan ja laittaa öljymäärän kohdilleen....
Kun takuu loppu/tai jos olisin ollu reissussa kokeilisin noita kikkoja satavarmasti!!
Liikkeessä pojat sanoivat vielä, että vaihdetaan sitten varmuuden vuoksi myös vas.puolen jarrupalat jos/kun ovat saaneet öljyä.
Olivatkohan sällit saaneet piparia viikonloppuna kun olivat hövelillä päällä
terv. Tapsa
Kun takuu loppu/tai jos olisin ollu reissussa kokeilisin noita kikkoja satavarmasti!!
Liikkeessä pojat sanoivat vielä, että vaihdetaan sitten varmuuden vuoksi myös vas.puolen jarrupalat jos/kun ovat saaneet öljyä.
Olivatkohan sällit saaneet piparia viikonloppuna kun olivat hövelillä päällä
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
- SiR
- Viestit: 212
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: KTM 1190 Adventure
Jaa onkos tuo sinun eka Kotari? ...saamamiehiähän ne Kotarimiehet yleensä onAkilleus kirjoitti: Olivatkohan sällit saaneet piparia viikonloppuna kun olivat hövelillä päällä![]()
terv. Tapsa
Enduro on parasta huumetta.
- Akilleus
- Viestit: 605
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: KTM 1190 Adventure
Hehheh
vai ollaan me saamamiehiä
neljäs Kotari putkeen; -03 950 Adve, -08 SE, -11 990 Adve Dakar Edt ja nyt tämä.
Eli vannoutunut oranssin tunnustaja
n. 100tkm niillä yhteensä rullanut....ja suurin osa hiekkateillä, tiätty
Mut jotain on pielessä kyllä tuon saamapuolen kanssa
terv. Tapsa
Eli vannoutunut oranssin tunnustaja
Mut jotain on pielessä kyllä tuon saamapuolen kanssa
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
- SiR
- Viestit: 212
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: KTM 1190 Adventure
Niin, minua ihmetytti, kun sinua arvelutti, että onkohan saaneet... oranssilla saa hyvin mutta toisille ei mikään riitäAkilleus kirjoitti:Hehhehvai ollaan me saamamiehiä
neljäs Kotari putkeen; -03 950 Adve, -08 SE, -11 990 Adve Dakar Edt ja nyt tämä.
Eli vannoutunut oranssin tunnustajan. 100tkm niillä yhteensä rullanut....ja suurin osa hiekkateillä, tiätty
![]()
Mut jotain on pielessä kyllä tuon saamapuolen kanssa![]()
terv. Tapsa
Enduro on parasta huumetta.
- Akilleus
- Viestit: 605
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: KTM 1190 Adventure
Taas on naama naurua täynnä kun mopo on kunnossa
Vaihtoivat molemmat etuputkien tiivisteet vaikka vain vasen "kusi" ja vas.puol.jarupalat. Etuputkien paikkaa yläkolmioon nähden ei oltu katsottu ennen irrotamista ja nyt putket on niin alhaalla kun kolmio sen sallii...eli varmaan pauttiaralla 3-5 alempana kuin tehdasasennuksen jälkeen
....nooh....olkoon, saahan ne muutettua jos ei tunnu vehje kääntyvän kurveihin
terv. Tapsa
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
-
Reissaja62
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2014 1:17 pm
- Pyörä: KTM Adventure 1190
Re: KTM 1190 Adventure
Otteita ohjeesta (jos osaan littää kuvia).2or4 kirjoitti:Minulla on Update kit, mutta ei ohjetta. Olisikohan saatavissa kuva, missä näkyy em. ruuvattavien pellinpalojen paikka?Anselmi6 kirjoitti:Pieni pussi jossa numero 60312924090,UPDATE KIT CASE LOCK. .