Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

canam
Viestit: 778
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja canam »

Siirrä palautusjousi löysemmälle.
Niin itse tein, kun oli hennolle ranteelle raskas.
Siinä on kolme kohtaa.
Laita seuraavaan ensialkuun.
canam
dq
Viestit: 406
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
Paikkakunta: Naantali

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja dq »

Jepjep..kiitos Canam vinkistä, helpostihan sen sai säädettyä kun ymmärsi katsoa oikeasta kohtaa ja kaasu keveni aika paljon..harmi vaan että vaijeri hellitti taas, tällä kertaa 500 m jälkeen. :lol: Nippa taitaa jotenkin antautua, jos vielä kerran koittais jollain ruuvilukitteella tms. ja sen jälkeen hakemaan toisenlaisia osia. Tän siitä saa ku alkaa virittämään, mopoissa kuutiot lisääntyy mutta meno pysyy samana. :lol:
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja enska5 »

Kytkin laahaa!Ilkeästi kolahtaa kuin laittaa liikkeellelähdössä ykkösen päälle.selkeesti kytkin ei ihan irrota täysin.Muuten toimii hienosti ,ajossa ei huomaa mitään ei luista tms.Joo on yritetty säätää vaijeria ja on kokeiltu toista öljymerkkiä.Taitaa olla kytkin lopussa mitähän sieltä vois olla odotettavissa ?...en oo purkanu vielä
arska
Viestit: 67
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
Paikkakunta: KURU

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja arska »

Taitaa olla teräksiset välilevyt kierot tai kupilla. Jos mitään muuta vikaa ei löydy, kannattaa vaihtaa sekä massa että välilevyt uusiin.
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Mulla korahtaa kanssa paikallaan vaihdetta kytkiessä, ja hieman ehkä kakkosellakin. Täytyy tuossa talvella tarkastaa ne välilevyt, onkohan ne kalliita?
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

lkeästi kolahtaa kuin laittaa liikkeellelähdössä ykkösen päälle.selkeesti kytkin ei ihan irrota täysin.
Pienennä heti tyhjäkäyntiä ennenkun muuta alat purkamaan..;)

Mulla kolahtaa joskus lämpösenä kun oon kylmän koneen käynnin kääntäny tarkotuksella vähän isommalle, kytkin on täysin kunnossa ja on ollut aina tämmönen viimeset 5 vuotta...Toisaalta taas öljypumpun kannalta on parempi ettei käännä tyhkäkäyntiä liian pienelle, öljynpainetta tulee paremmin tasasemmin myös liikennevaloissa.

Tuli viimein tehtyä Kientechin mallinen avarrus ilmanottoon, toimii hyvin, piristyi ja tuli miehekkäät imuäänet...suuttimet edelleen 142,5 ja 22,5tk ja kaasari TM40, Spess putki.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja enska5 »

JIIÄSSÄ kirjoitti:
lkeästi kolahtaa kuin laittaa liikkeellelähdössä ykkösen päälle.selkeesti kytkin ei ihan irrota täysin.
Pienennä heti tyhjäkäyntiä ennenkun muuta alat purkamaan..;)

Ei tunnu vaikuttavan vaikka säätää tyhjäkäyntiä.Jotain lievää häikkää kytkimessä lienee.Saahan noi välilevyt tutkittuakin jos laittaa esim lasilevyn päälle ? Näytti olevan n 10e/kpl cmsnl llä 0 alv.Puran ja tutkin jossainvaiheessa kun ajokelit huononee ja on aikaa....
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Siirrä palautusjousi löysemmälle.
Niin itse tein, kun oli hennolle ranteelle raskas.
Siinä on kolme kohtaa.
Laita seuraavaan ensialkuun.
Tämä oli hyvä neuvo...kevyimpään asentoon siirsin niin ajomukavuus lisääntyi kertaheitolla ja varmasti riittävän jäykkä edelleen palautukseen.. :P

Taas kahvanlämppäritkin toimii, tuli viikko sitten sadevesi katkasijan sisään ja purki akun täysin...Stormin Koso merkkiset ja 2 asentoinen teho.

Sain onneksi uuden katkasijan vaikka sen mallin tuotanto on jo lopetettu, tein samantien lisätiivistyksen silikonilla. Uudempi katkasin on 5 asentoinen mutta ei toiminut vanhojen vastusten kanssa, tuli sekin kokeiltua..*.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
harrastaja
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 8:05 pm
Pyörä: ?
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ostin nakkilasta 15/44 rattaat. Pyörän alkuperäisessä 41 takarattaassa on kuitenkin ~1,5mm ohennus kiinnityskohdassa, eli tavallaan otettu lastu pois kiinnityspinnan kohdalta. Uusi ratas on kuitenkin 'tasapaksu' ilman ohennusta. Eli uudella takarattaalla ketjulinja muuttuisi sieltä tuon verran sivuun?
Uusi eturatas on alkuperäistä vastaava, eli sieltä puolesta linja pysyy ennallaan.
Pyörässäni on tähän asti ollut mitä luultavimmin vielä ensiasennus rattaat. Eturattaassa näkyy toisessa kyljessä kulumaa, joten mietin olisiko ketjulinja voinut olla tehtaan jäljiltä viksallaan ja korjaantua nyt tuolla 'tasapaksulla' rattaalla?

Olisiko jollain valaistutta tähän mieltä askarruttavaan huomiooni? Olenko ehkä jättänyt jotain huomioimatta jutussa.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Kassoppas, ettei 44-rattaas ole 520-levee.
Ei haittaa mitn. Hyvin toimii! Mulla ollut 43-520, 50-520 ja nyt 48-520. Ketjut 525 ja eturatas 14-525 tai 15-525.

15/48 jako on muuten loistava. Kulkee +130 ja lähtee ++. Eikä tarvi olla mettässä kokoajan kytkimellä 8)
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Ostin nakkilasta 15/44 rattaat. Pyörän alkuperäisessä 41 takarattaassa on kuitenkin ~1,5mm ohennus kiinnityskohdassa, eli tavallaan otettu lastu pois kiinnityspinnan kohdalta. Uusi ratas on kuitenkin 'tasapaksu' ilman ohennusta. Eli uudella takarattaalla ketjulinja muuttuisi sieltä tuon verran sivuun?
Uusi eturatas on alkuperäistä vastaava, eli sieltä puolesta linja pysyy ennallaan.
Pyörässäni on tähän asti ollut mitä luultavimmin vielä ensiasennus rattaat. Eturattaassa näkyy toisessa kyljessä kulumaa, joten mietin olisiko ketjulinja voinut olla tehtaan jäljiltä viksallaan ja korjaantua nyt tuolla 'tasapaksulla' rattaalla?

Olisiko jollain valaistutta tähän mieltä askarruttavaan huomiooni? Olenko ehkä jättänyt jotain huomioimatta jutussa.
Mulla on toi sama setti 15/44 ja 525 ketju...yli 6000km ainakin menty ongelmitta, tai en ainakaan ole huomannu mitään erikoista. Laser mitalla sen näkis varmaan parhaiten...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Sopiva kaasari osui silmään tarvitsevalle, lienee uusi sopuhintaan.

http://www.motopalsta.fi/tarviketori/?ID=3054

Liitosten muunnosholkit löytyy mm..

http://www.mikuni-topham.de/

tai koko asennussarja

http://www.procycle.us/images/bikepages ... _dr650.jpg
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
palola
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 10:58 pm
Pyörä: Yamaha&Husse
Paikkakunta: Nivala

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja palola »

Jakke N kirjoitti:Kassoppas, ettei 44-rattaas ole 520-levee.
Ei haittaa mitn. Hyvin toimii! Mulla ollut 43-520, 50-520 ja nyt 48-520. Ketjut 525 ja eturatas 14-525 tai 15-525.

15/48 jako on muuten loistava. Kulkee +130 ja lähtee ++. Eikä tarvi olla mettässä kokoajan kytkimellä 8)



Mistä muuten löytyy yli 45piikkisiä takahamppeja kyseiseen pyörään?
canam
Viestit: 778
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja canam »

Sunstar lla on 47 & 49.
canam
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

JT:ltä saa isoja takarattaita JTR822, ja on tosiaan 520 ketjulle. Löytyy ainakin 50 hampaiseen asti.
Lisää urkua monitoriin...
Vastaa Viestiin