Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Suzuki DR 650 SE
Siirrä palautusjousi löysemmälle.
Niin itse tein, kun oli hennolle ranteelle raskas.
Siinä on kolme kohtaa.
Laita seuraavaan ensialkuun.
canam
Niin itse tein, kun oli hennolle ranteelle raskas.
Siinä on kolme kohtaa.
Laita seuraavaan ensialkuun.
canam
-
dq
- Viestit: 406
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
- Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
- Paikkakunta: Naantali
Re: Suzuki DR 650 SE
Jepjep..kiitos Canam vinkistä, helpostihan sen sai säädettyä kun ymmärsi katsoa oikeasta kohtaa ja kaasu keveni aika paljon..harmi vaan että vaijeri hellitti taas, tällä kertaa 500 m jälkeen.
Nippa taitaa jotenkin antautua, jos vielä kerran koittais jollain ruuvilukitteella tms. ja sen jälkeen hakemaan toisenlaisia osia. Tän siitä saa ku alkaa virittämään, mopoissa kuutiot lisääntyy mutta meno pysyy samana. 
Re: Suzuki DR 650 SE
Kytkin laahaa!Ilkeästi kolahtaa kuin laittaa liikkeellelähdössä ykkösen päälle.selkeesti kytkin ei ihan irrota täysin.Muuten toimii hienosti ,ajossa ei huomaa mitään ei luista tms.Joo on yritetty säätää vaijeria ja on kokeiltu toista öljymerkkiä.Taitaa olla kytkin lopussa mitähän sieltä vois olla odotettavissa ?...en oo purkanu vielä
-
arska
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
- Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
- Paikkakunta: KURU
Re: Suzuki DR 650 SE
Taitaa olla teräksiset välilevyt kierot tai kupilla. Jos mitään muuta vikaa ei löydy, kannattaa vaihtaa sekä massa että välilevyt uusiin.
- kalle j
- Viestit: 878
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
- Pyörä: R100GS ja R1100GS
- Paikkakunta: Muurame
Re: Suzuki DR 650 SE
Mulla korahtaa kanssa paikallaan vaihdetta kytkiessä, ja hieman ehkä kakkosellakin. Täytyy tuossa talvella tarkastaa ne välilevyt, onkohan ne kalliita?
Lisää urkua monitoriin...
Re: Suzuki DR 650 SE
Pienennä heti tyhjäkäyntiä ennenkun muuta alat purkamaan..lkeästi kolahtaa kuin laittaa liikkeellelähdössä ykkösen päälle.selkeesti kytkin ei ihan irrota täysin.
Mulla kolahtaa joskus lämpösenä kun oon kylmän koneen käynnin kääntäny tarkotuksella vähän isommalle, kytkin on täysin kunnossa ja on ollut aina tämmönen viimeset 5 vuotta...Toisaalta taas öljypumpun kannalta on parempi ettei käännä tyhkäkäyntiä liian pienelle, öljynpainetta tulee paremmin tasasemmin myös liikennevaloissa.
Tuli viimein tehtyä Kientechin mallinen avarrus ilmanottoon, toimii hyvin, piristyi ja tuli miehekkäät imuäänet...suuttimet edelleen 142,5 ja 22,5tk ja kaasari TM40, Spess putki.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Pienennä heti tyhjäkäyntiä ennenkun muuta alat purkamaan..JIIÄSSÄ kirjoitti:lkeästi kolahtaa kuin laittaa liikkeellelähdössä ykkösen päälle.selkeesti kytkin ei ihan irrota täysin.
Ei tunnu vaikuttavan vaikka säätää tyhjäkäyntiä.Jotain lievää häikkää kytkimessä lienee.Saahan noi välilevyt tutkittuakin jos laittaa esim lasilevyn päälle ? Näytti olevan n 10e/kpl cmsnl llä 0 alv.Puran ja tutkin jossainvaiheessa kun ajokelit huononee ja on aikaa....
Re: Suzuki DR 650 SE
Tämä oli hyvä neuvo...kevyimpään asentoon siirsin niin ajomukavuus lisääntyi kertaheitolla ja varmasti riittävän jäykkä edelleen palautukseen..Siirrä palautusjousi löysemmälle.
Niin itse tein, kun oli hennolle ranteelle raskas.
Siinä on kolme kohtaa.
Laita seuraavaan ensialkuun.
Taas kahvanlämppäritkin toimii, tuli viikko sitten sadevesi katkasijan sisään ja purki akun täysin...Stormin Koso merkkiset ja 2 asentoinen teho.
Sain onneksi uuden katkasijan vaikka sen mallin tuotanto on jo lopetettu, tein samantien lisätiivistyksen silikonilla. Uudempi katkasin on 5 asentoinen mutta ei toiminut vanhojen vastusten kanssa, tuli sekin kokeiltua..*.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
-
harrastaja
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 8:05 pm
- Pyörä: ?
- Paikkakunta: Lahti
Re: Suzuki DR 650 SE
Ostin nakkilasta 15/44 rattaat. Pyörän alkuperäisessä 41 takarattaassa on kuitenkin ~1,5mm ohennus kiinnityskohdassa, eli tavallaan otettu lastu pois kiinnityspinnan kohdalta. Uusi ratas on kuitenkin 'tasapaksu' ilman ohennusta. Eli uudella takarattaalla ketjulinja muuttuisi sieltä tuon verran sivuun?
Uusi eturatas on alkuperäistä vastaava, eli sieltä puolesta linja pysyy ennallaan.
Pyörässäni on tähän asti ollut mitä luultavimmin vielä ensiasennus rattaat. Eturattaassa näkyy toisessa kyljessä kulumaa, joten mietin olisiko ketjulinja voinut olla tehtaan jäljiltä viksallaan ja korjaantua nyt tuolla 'tasapaksulla' rattaalla?
Olisiko jollain valaistutta tähän mieltä askarruttavaan huomiooni? Olenko ehkä jättänyt jotain huomioimatta jutussa.
Uusi eturatas on alkuperäistä vastaava, eli sieltä puolesta linja pysyy ennallaan.
Pyörässäni on tähän asti ollut mitä luultavimmin vielä ensiasennus rattaat. Eturattaassa näkyy toisessa kyljessä kulumaa, joten mietin olisiko ketjulinja voinut olla tehtaan jäljiltä viksallaan ja korjaantua nyt tuolla 'tasapaksulla' rattaalla?
Olisiko jollain valaistutta tähän mieltä askarruttavaan huomiooni? Olenko ehkä jättänyt jotain huomioimatta jutussa.
Re: Suzuki DR 650 SE
Kassoppas, ettei 44-rattaas ole 520-levee.
Ei haittaa mitn. Hyvin toimii! Mulla ollut 43-520, 50-520 ja nyt 48-520. Ketjut 525 ja eturatas 14-525 tai 15-525.
15/48 jako on muuten loistava. Kulkee +130 ja lähtee ++. Eikä tarvi olla mettässä kokoajan kytkimellä
Ei haittaa mitn. Hyvin toimii! Mulla ollut 43-520, 50-520 ja nyt 48-520. Ketjut 525 ja eturatas 14-525 tai 15-525.
15/48 jako on muuten loistava. Kulkee +130 ja lähtee ++. Eikä tarvi olla mettässä kokoajan kytkimellä
Re: Suzuki DR 650 SE
Mulla on toi sama setti 15/44 ja 525 ketju...yli 6000km ainakin menty ongelmitta, tai en ainakaan ole huomannu mitään erikoista. Laser mitalla sen näkis varmaan parhaiten...Ostin nakkilasta 15/44 rattaat. Pyörän alkuperäisessä 41 takarattaassa on kuitenkin ~1,5mm ohennus kiinnityskohdassa, eli tavallaan otettu lastu pois kiinnityspinnan kohdalta. Uusi ratas on kuitenkin 'tasapaksu' ilman ohennusta. Eli uudella takarattaalla ketjulinja muuttuisi sieltä tuon verran sivuun?
Uusi eturatas on alkuperäistä vastaava, eli sieltä puolesta linja pysyy ennallaan.
Pyörässäni on tähän asti ollut mitä luultavimmin vielä ensiasennus rattaat. Eturattaassa näkyy toisessa kyljessä kulumaa, joten mietin olisiko ketjulinja voinut olla tehtaan jäljiltä viksallaan ja korjaantua nyt tuolla 'tasapaksulla' rattaalla?
Olisiko jollain valaistutta tähän mieltä askarruttavaan huomiooni? Olenko ehkä jättänyt jotain huomioimatta jutussa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Sopiva kaasari osui silmään tarvitsevalle, lienee uusi sopuhintaan.
http://www.motopalsta.fi/tarviketori/?ID=3054
Liitosten muunnosholkit löytyy mm..
http://www.mikuni-topham.de/
tai koko asennussarja
http://www.procycle.us/images/bikepages ... _dr650.jpg
http://www.motopalsta.fi/tarviketori/?ID=3054
Liitosten muunnosholkit löytyy mm..
http://www.mikuni-topham.de/
tai koko asennussarja
http://www.procycle.us/images/bikepages ... _dr650.jpg
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Jakke N kirjoitti:Kassoppas, ettei 44-rattaas ole 520-levee.
Ei haittaa mitn. Hyvin toimii! Mulla ollut 43-520, 50-520 ja nyt 48-520. Ketjut 525 ja eturatas 14-525 tai 15-525.
15/48 jako on muuten loistava. Kulkee +130 ja lähtee ++. Eikä tarvi olla mettässä kokoajan kytkimellä
Mistä muuten löytyy yli 45piikkisiä takahamppeja kyseiseen pyörään?
Re: Suzuki DR 650 SE
Sunstar lla on 47 & 49.
canam
canam
- kalle j
- Viestit: 878
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
- Pyörä: R100GS ja R1100GS
- Paikkakunta: Muurame
Re: Suzuki DR 650 SE
JT:ltä saa isoja takarattaita JTR822, ja on tosiaan 520 ketjulle. Löytyy ainakin 50 hampaiseen asti.
Lisää urkua monitoriin...