Ajokamppeet Oulusta

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Leiviskä

Ajokamppeet Oulusta

Viesti Kirjoittaja Marko Leiviskä »

Tervehdys arvon kurapyöräilijät!

Olen seurannut asiantuntevaa keskustelua pikkasen taaempaa ja siksipä käännynkin nyt teidän puoleet.

Eli nyt on koittanut vihdoin se hetki, kun sain pyöräkuumetta siirrettyä ja pyörän hankinta nytkähti sen verta eteenpäin, että pyöräkauppa on varmistumassa.

Seuraava onkkelma onkin sopivien kamppeiden hankkiminen. Eli millaiset kamppeet kannattaisi hommata, kun ajelu on sekavaa, eli työmatkaa, pikitietä, soratietä, toivottavasti myös jatkossa muiden kurapyöräilijöiden kanssa mitä ihmeellisimpiä "teitä"...

Crossikypäräkö? Mikä takki ja housut olisi hyvät? Saappaat? Hanskat? Alusasua tarviiko? Eli koko paketin joudun ostamaan...

Onko Oulun lähistöllä liikkeitä joista noita kannattaa käydä kysymässä, eli hinta kohdillaan ja muutenkin asiallinen meininki... Onko muita kuin EMC ja Motormanni?

Kiitos ja kumarrus!
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Re: Ajokamppeet Oulusta

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Marko Leiviskä kirjoitti: Seuraava onkkelma onkin sopivien kamppeiden hankkiminen. Eli millaiset kamppeet kannattaisi hommata, kun ajelu on sekavaa, eli työmatkaa, pikitietä, soratietä, toivottavasti myös jatkossa muiden kurapyöräilijöiden kanssa mitä ihmeellisimpiä "teitä"...

Crossikypäräkö? Mikä takki ja housut olisi hyvät? Saappaat? Hanskat? Alusasua tarviiko? Eli koko paketin joudun ostamaan...

Onko Oulun lähistöllä liikkeitä joista noita kannattaa käydä kysymässä, eli hinta kohdillaan ja muutenkin asiallinen meininki... Onko muita kuin EMC ja Motormanni?

Kiitos ja kumarrus!
Oulussa on mm: Motorman, EMC, Hirvonen, Sparewheel.

Onkos kyseessä nyt se pyörä mistä viime viikolla mainitsit ?

Varusteista on ollut puhetta tuossa hieman alempana viewtopic.php?t=936

Aluksi varmaan riittää katusaappaat (tietenkin maastossa on parempi jos on krossikengät), normaalilla ajopuvulla pääsee alkuun (erillinen selkäpanssari on tietenkin parempi kuin takin mukana tuleva telttapatjan palanen), hanskoiksi kannattaa laittaa vesitiiviit (itse oon ollut tyytyväinen mp-asun hanskoihin), monet näyttävät käyttävän myör umpikypärää tuolla hiekkatie surautuksilla (mulla on aika herkät silmät joten itse pidän krossipottaa (lippa suojaa auringolta ja lasit pölyltä)).

Kannattaa käydä kokeilemassa eri varusteita. Oiskohan Motormanilla vielä niitä Yokon pukuja 40% alennuksessa...

Ilmoittelehhan kun oot pyörän saanut alle niin käydään vähän suttailemassa :D
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Marko Leiviskä kirjoitti: Onko Oulun lähistöllä liikkeitä joista noita kannattaa käydä kysymässä, eli hinta kohdillaan ja muutenkin asiallinen meininki... Onko muita kuin EMC ja Motormanni?
Sparewheelillä on jotakin ajokamoja myynnissä kans - yhden käyntikerran perusteella vaikutti ihan asialliselta kaupalta. Ja Koivipuron Pekka myy kohtuu edukkaita ajokamppeita (ei _niitä_ merkkikamoja, mutta ainakin niitä liikkuu Oulun alueella melko paljon)

Ajokamoista en osaa sen ihmeemmin sanoa, mutta tänä keväänä hommattuun krossipottaan kyllä tykästyin ja suosittelen sellaista - helpompi hengittää eikä mene niin helpolla linssi huuruun kuin umpikypärässä ja tuntuu että näkökenttä olis laajempi (en tiedä tuntuuko vain siltä) . Hyvät suojat antaa tietenkin turvaa kun taklaa maaperää vaikkeivat kuolemattomaksi teekään.
-- Backman
kuvagalleria
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Jokos MrB on saanut pyörän takaisin liikenteeseen männyn halaamisen jälkeen ? :?
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

Marko Hemmilä kirjoitti:Jokos MrB on saanut pyörän takaisin liikenteeseen männyn halaamisen jälkeen ? :?
Oon mä käyny jonkun verran maata siirtämässä tuolla Sanginjoki-Hiukkavaara-Yli-Kiiminki maastossa pyörä (järkyttävän rumasti) kasaan harsittuna kun oikeita osia ei kuulu ei näy. Nyt on vähän pakotettua taukoa, kun odotellaan uutta rekisterikilpeä taistelussa tuhoutuneen tilalle =) Ei kehtaa paljon ajella julkisesti kilvettömänä - voi tulla jälkipyykkiä jos virkavalta kiinnostuu.
-- Backman
kuvagalleria
Marko Leiviskä

Marko Hemmilä kirjoitti:
Onkos kyseessä nyt se pyörä mistä viime viikolla mainitsit ?

Aluksi varmaan riittää katusaappaat (tietenkin maastossa on parempi jos on krossikengät), normaalilla ajopuvulla pääsee alkuun (erillinen selkäpanssari on tietenkin parempi kuin takin mukana tuleva telttapatjan palanen), hanskoiksi kannattaa laittaa vesitiiviit (itse oon ollut tyytyväinen mp-asun hanskoihin), monet näyttävät käyttävän myör umpikypärää tuolla hiekkatie surautuksilla (mulla on aika herkät silmät joten itse pidän krossipottaa (lippa suojaa auringolta ja lasit pölyltä)).

Kannattaa käydä kokeilemassa eri varusteita. Oiskohan Motormanilla vielä niitä Yokon pukuja 40% alennuksessa...

Ilmoittelehhan kun oot pyörän saanut alle niin käydään vähän suttailemassa :D
Jep eli uusi Bemarin 650 Dakari olis tuloillaan.

Pitänee tosiaan käydä kokeilemassa. Kypärän kanssa pitää varmaan taistella ku on nuo silmälääkärillä myönnetyt rillit riesana ja ei aina jaksa värkätä noiden piilareiden kanssa (lue. niillä ei näe mitään... :? )...

Jep. Heti tulee ilmotus kunhan mopo on kotosalla!!
Marko Leiviskä
BMW F 650 GS Dakar
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Crossilasien kanssa saattaa ongelmaksi muodostua lasien vetoisuus ja sitä kautta silmien kuivuminen.
Etenkin piilareitten kanssa voi sitten ajopäivän jälkeen olla niiden irroitus melkoinen ongelma. Toisaalta, jos lasien sangat ovat ohutta mallia, niin useilla valmistajilla on ns. OTG-mallisia laseja, jotka on suunniteltu silmälasien kanssa pidettäviksi. Siispä, kannattaa kokeilla liikkeessä myös lasien kanssa crossikypärää ja laseja, ennenkuin hylkää ne.

Huomaa, että minä en vielä tarvitse laseja, mutta tämmöistä olen muilta kuullut ja nähnyt, eli nyt levittelen huhupuheita :)
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
KTP
Pyörä: KTM 625SXC

Viesti Kirjoittaja KTP »

Tuo ale on yhä voimassa. Kävin haeskeleen varalta ajotakkia viime keskiviikkona, mutten löytänyt sieltä itselleni mitään. Sovitin kuitenkin yhtä Yokon miesten takkia, joka vaikutti tosi hyvältä suojineen päivineen. Mulle se oli liian väljä hihoista ja se perstasku jääpi lyhytselkäisellä (lue minulla) kivasti satulan päälle lärpättämään. Takissa oli hyvät taskut + runsaasti taskuja. Hihojen suut senverran isot, että saapi sateella hanskanvarren sisään. Kiristämällä hihansuun saa pieneksi (siis hanskan päälle). Väreissä punaista ja mustaa. Värikkyyshän olisi plussaa.
Vuori oli myös irrotettavissa. Suosittelen kokeilemaan tuota.

Oulussa myös Kärkkäinen myy ajovarusteita.

Kun ostat housut, niin varmista, että lahje riittää. Polkkarit oltava paikallaan ja sitten kunnon koukistus. Ajaessa lahje vielä hiukan nousee. Takin hihojen riittävyyden saat, kun viet kädet kunnolla eteen, eikä saa kiristää hartioista. Hmmm...olenkohan minä taas oikea keinoemo :oops: No, enivei tulipahan taas asijaa...luulisin.

PS. Oma nuhjuinen ja itikkainen ajotakki on nyty kunnossa. Kiitos kuuluu siitä Zeppeliinin oivalle suutarille. Ja kiitos vielä Markolle/Raimolle vinkeistä.

Halvarssonilla on niitä ajotakkeja, joissa irroitettava välikalvo. Naistenmalliakin löytyy, joten taidan itse kallistua ens kerralla siihen. Malleja ei vaan ollut nyt sovitettavissa.
Ainaski perässä pysytään :)
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

KTP kirjoitti:Halvarssonilla on niitä ajotakkeja, joissa irroitettava välikalvo. Naistenmalliakin löytyy, joten taidan itse kallistua ens kerralla siihen. Malleja ei vaan ollut nyt sovitettavissa.
Motorman myy Halvarssonia ja Lilstrandia. Ainaskaan silloin kun itse kävin sieltä Lilstrandin housut hakemassa ei heillä ollut takkeja myynnissä eikä kuulemma ollut tulossakaan. Tai myynnissä on muttei suoraan hyllyssä.
Marko Leiviskä

Jep, pitänee käydä tänään sovittelemassa kamppeita muutamasta liikkeestä...

Pitää ainakin käydä kattomassa onko minulle vielä kokoja Motormanilla tahi muualla...
Marko Leiviskä
BMW F 650 GS Dakar
KTP
Pyörä: KTM 625SXC

Viesti Kirjoittaja KTP »

Motorman myy Halvarssonia ja Lilstrandia.
Juu, nimenomaan Motormannilta Halvarssonia saisi. Maahantuojalla olisi ollut kaksi naisten takkia, mutta enpä nyt onneksi tarvinnut :D
Onhan se vähän hankalaa summassa tilata oikean kokoinen (vaikkei ole kyllä pakko ottaa). Tilaamalla noita kamppeita siis saa.
Siellä kumminkin mielestäni oli jotain em valmistajan takkeja myynnissä, olikohan nahkasellaisia.
Ainaski perässä pysytään :)
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Marko Hemmilä kirjoitti:normaalilla ajopuvulla pääsee alkuun (erillinen selkäpanssari on tietenkin parempi kuin takin mukana tuleva telttapatjan palanen)
Joissain takeissa mukana tulevat suojat ovat ns. "kovia" eli ihan samanlaisia kuin ne erikseen myytävätkin. Esimerkkinä ainakin jotkut Dainesen mallit (kuten itselläni oleva X-Tech, joka tosin on nykyään korvautunut jollakin muulla).
Hannu
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kato Marko, morjes! Sait sitte pyörän laitettua, sillä lailla!
Toivottavasti tavataan kesän riennoissa!
Marko Leiviskä

Jukka kirjoitti:Kato Marko, morjes! Sait sitte pyörän laitettua, sillä lailla!
Toivottavasti tavataan kesän riennoissa!
Moro Jukka. Miten hurisee, muuten ku täysillä... :D Kummullakin kaikki pelittää täysillä niinkuin aina... 8)

Joo pyörä pistettiin tänään tilaukseen. Uutena tuli tuo laitettua ku aikasta vähän tuota mallia mikä kiinnosti oli käytettynä kaupan.

Nyt pitäs hommata älytön läjä kaikkea kampetta. Eilinen kierros Motormanille ja Kärkkäiselle Oulussa tuotti vain hintatiedusteluja. Motomanilla ihan hyvää kampetta, Yokon takkeja enää tarjolla niistä ale-kamppeista. Onko muuten kokemusta kellään niistä MP-Asun vehkeistä, kun Motormanilla oli tarjouksessa tuo MP:n Sportech takki ja Street housut yht 299 euroa. Tuommonen Goretex Yokon takki tosin oli pikkasen yli 300 eskoa, joten jos siihen löytää ok housut, niin miksei sekin.

Kypärä-politiikkaan siten, notta ostanen sekä krossi, että umpipotan, koska tulee tosiaan ajettua sekä rilleillä että piilareilla, sekä töihin että kurapolkuja ja noi avattavat potat ei oikein innosta kompromissina...

Kengät taitanee olla jotain katumonoja, en sitten tiedä lopullisesti vielä ostanko heti krossimonot...

Niin ja Kärkkäisestä sen verran, että siellä kyllä saa näköjään puuhastella kamppeiden kanssa ihan yksin. Ei ikinä ole myyjät olleet häiritsemässä, jos jotain oot ettinyt... :?

Kommentoikaa ihmeessä jos noviisi on nyt ihan pihalla jo ennen ku pyöräkään on käsillä... :wink:
Viimeksi muokannut Marko Leiviskä, Ti Kesä 28, 2005 10:53 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko Leiviskä
BMW F 650 GS Dakar
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Bemu on varmasti mahtava valinta, joskin odottamaton kun kaffeepöytäkeskusteluissa pyöri joskus Husaberg ja vastaavat vehkeet! :)

Kyllä tuntus että nuo saappaatki kannattas hankkia melko pian, se nilkka jää siihen tapin väliin turhan herkästi ja ajot loppuu siihen. Itekki tosin ajelen vielä riskillä ...

Mulla on kans tällä hetkellä molemmanlaiset kyyppärät, vaan eipä tuota crossipottaa tule juuri käytettyä. Jos vähänki ajaa matkaa, niin en tykkää siitä viimasta joka naamalle puskee.
Vastaa Viestiin