Onko Afrika Twinin vaihteista kokemusta?
Valvoja: Moderaattorit
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
Onko Afrika Twinin vaihteista kokemusta?
Onko vapaavaihteen löytyminen muilla vaikeaa? Joku sanoi, että AT on aika kranttu öljyille. Väärät öljyt, niin vapaata ei tahdo löytyä - onko perää?
Vapaa valon toiminta takertelee, onko siitä kokemusta?Voiko sitä säätää? Paljonko päittäisvälystä saa olla vaihdevipukselilla ?
Mistä valonvaihtokytkimen saa halvimmalla?
Tässähän niitä ongelmia aluksi...
Vapaa valon toiminta takertelee, onko siitä kokemusta?Voiko sitä säätää? Paljonko päittäisvälystä saa olla vaihdevipukselilla ?
Re: Onko Afrika Twinin vaihteista kokemusta?
Eipä ole muista mopoista liioin kokemuksia mutta kyllähän toi vapaa kerran viikossa haetuttaa vaikka olen kohta 20tkm tolla afrikkalaisella ajamista harjotellut. Öljyt ja niiden ikä vaikuttanee kanssa. Minä menin ja vaihdoin öljymerkkiä shell advancesta castrolin vastaavaan osasynteettiseen. Castrolista olin lukenut kehuja mutta ei se vaihteensiirtoon vaikuttanut ainakaan positiivisesti. Tuntuu että vapaan löytyminen / pykältäminen ei ole yhtä sujuvaa kuin aikaisemmin. Toinen mikä on kokemuksista lukiessa jäänyt päähän on vaihteiden kytkeytymisen äänekkyys, klonks klonks tahtoo kuulua kiihdyttäessä vaihteita läpi kahlatessa, joskus osakaasua antaessa menee äänettömästi, tuurilla kenties...kurapeltsi kirjoitti:Onko vapaavaihteen löytyminen muilla vaikeaa? Joku sanoi, että AT on aika kranttu öljyille. Väärät öljyt, niin vapaata ei tahdo löytyä - onko perää?
-
samih
- Pyörä: Bmw 1150 gs
Ainakin omassa pyorassa vapaalle ei kannata edes yrittaa ykkoselta, vaan vaihto ensin kakkoselle ja sitten kevyt napautus vaihdevipua alaspain vapaalle. Kytkimen toiminta kannattaa tarkastaa, eli jos vapaaliiketta on enemman kuin ohjeiden mukainen sentti kytkinvivun paassa, vaihteet alkavat kolista ja vapaan loytyminen on hankalaa.
Itse huomasin vaihteiden toiminnassa ison eron siirtyessani (mopo) Shell VSX:sta (auto) Castrol Magnatec 10W40-oljyyn jalkimmaisen hyvaksi.
Itse huomasin vaihteiden toiminnassa ison eron siirtyessani (mopo) Shell VSX:sta (auto) Castrol Magnatec 10W40-oljyyn jalkimmaisen hyvaksi.
- kurapeltsi
- Pyörä: 1200 GS
Vapaa löytyy suht helposti, mutta kyllä se vähän tarkkuutta vaatii. Kun ostin pyörän, vaihteet kolahteli huomattavasti kovemmin kuin entisessä pyörässä (DR 600). En tiedä mitä öljyä koneessa oli mutta öljynvaihdon jälkeen ilmiö lieveni reilusti ja nyt olen toimintaan tyytyväinen. Öljynä on lähimarketista ostettu http://www.motul.com/uk/conseils/ Motul 5100 Ester muistakseni tällä kertaa viskositeetti 10W40. Parasta tuossa öljyssä on, että se maksaa vain 23,95€/4L.kurapeltsi kirjoitti:Onko vapaavaihteen löytyminen muilla vaikeaa? Joku sanoi, että AT on aika kranttu öljyille. Väärät öljyt, niin vapaata ei tahdo löytyä - onko perää?
404 HTTP Error File not found
Oman pyörän perusteella en sanoisi krantuksi, mutta olen kyllä huomannut että öljyt vaikuttavat hieman. Käytän nykyään Shellin täyssynteettistä ja sen kanssa loota on hieman vähemmän sulavampi kuin mitä se oli Castrolin puolisynteettisellä tai Pennzoililla (tjsp). Mutta ero on kyllä sen niin pieni, ettei se haittaa.kurapeltsi kirjoitti:Onko vapaavaihteen löytyminen muilla vaikeaa? Joku sanoi, että AT on aika kranttu öljyille. Väärät öljyt, niin vapaata ei tahdo löytyä - onko perää?
Hannu
Taannoinen ATni oli vapaan löytymisessä, ja vaihtamisessa muutenki yhtälailla kranttu öljyille. Mineraaliset 20w-50 taikka puolisynteettiset 15w-50 toimivat huomattavasti paremmin kuin synteettiset 10w-40 litkut.kurapeltsi kirjoitti:Onko vapaavaihteen löytyminen muilla vaikeaa? Joku sanoi, että AT on aika kranttu öljyille. Väärät öljyt, niin vapaata ei tahdo löytyä - onko perää?
Vapaa valon toiminta takertelee, onko siitä kokemusta?Voiko sitä säätää?
Kytkinlevyjen ja jousien vaihdon jälkeen kaikki ongelmat kaikkosivat. En tosin enää kokeillut ohuita 10w litkuja.
Vapaavaihteen valon korjasin poistamalla prikan välistä. Minkäs takia niin ei kannattaisi tehdä?
Jussi